Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PUIGPUNYENT

Núm. 510394
Bases que han de regir el concurs de la borsa de personal funcionari interí per cobrir una vacant de l’escala d’administració general, subescala administrativa, grup C, subgrup C1

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Expedient núm.: 656/2023

Procediment: Seleccions de Personal i Provisions

ACORD DE JUNTA DE GOVERN APROVANT LA CONVOCATÒRIA I LES BASES

Atesa la necessitat i urgència de constituir una borsa de treball temporal de  l'escala d'administració general, subescala administrativa, grup C, subgrup C1, actualment vacant en la plantilla de funcionaris de l'Ajuntament de Puigpunyent.

Havent esgotat la llista de la borsa de treball d'administratiu de l'Ajuntament de Puigpunyent, creada per concurs d'oposició.

I d'acord amb la legislació vigent en matèria de personal, i en ús de les atribucions conferides a l'article 21.1.g) de la Llei 7/1985, de2 d'abril, de Bases del Règim Local i l'article 41.14 del Reial Decret 2568/1986,de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització i funcionament de règim jurídic de les Entitats , per part de la Junta de Govern, en sessió celebrada el dia 3 d'agost de 2023, es va acordar:

Primer.- Aprovar la convocatòria i les bases, pel sistema de concurs de mèrits d'una plaça temporal de l'escala d'administració general, subescala administrativa, grup C, subgrup C1, actualment vacant en la plantilla de funcionaris de l'Ajuntament de Puigpunyent.

Segon.- Publicar-ho en la seu electrònica d'aquest Ajuntament. I al Butlletí Oficial de les Illes Balears, https://puigpunyent.sedelectronica.es de conformitat al que estableix l'article 55.2 de Real Decret Legislatiu 5/2015, de 30 de octubre de l'Empleat Públic.

Bases que han de regir el concurs per la creació d'una borsa de personal funcionari interí per cobrir una vacant. Atesa la necessitat i urgència de constituir una borsa de treball de de l'escala d'administració general, subescala administrativa, grup C, subgrup C1 per cobrir de forma interina una vacant mitjançant concurs de mèrits.

1.- L'objecte de les presents bases és la provisió pel procediment de concurs d'una borsa de feina de l'escala d'administració general, subescala administrativa, grup C, subgrup C1 per cobrir una placa de forma temporal mitjançant concurs.

Normativa reguladora

Aquesta convocatòria es regula per aquesta normativa:

a) Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, de 30 d'octubre, aprovat pel Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre (en endavant, TREBEP).

b) Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

c) Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

d) Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

e) Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència de coneixements de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Procediment selectiu

2. S'estableix com a procediment selectiu el de concurs de mèrits

3. Requisits i condicions generals de les persones interessades

1.- Les persones aspirants hauran de reunir, a la data d'expiració del termini establert per a la presentació sol·licituds, els requisits següents:

a) Tenir nacionalitat espanyola, sense perjudici del que disposa l'article 57 del TRLEBEP respecte a l'accés a l'ocupació pública de nacionals d'altres Estats.

b) Tenir complerts 16 anys i no excedir l'edat màxima de jubilació forçosa.

c) Estar en possessió del títol de Batxillerat o títol equivalent. Per a aquesta convocatòria s'entendrà com a equivalent l'acreditació de la superació de les proves d'accés universitari per a majors de vint i cinc anys). En cas de titulacions obtingudes en l'estranger, l'aspirant haurà d'estar en possessió de la credencial que n'acrediti l'homologació.

d) No haver estat separat ni acomiadat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a l'exercici de les funcions públiques per resolució judicial. En cas de pertànyer a un altre estat, no trobar-se inhabilitat/da o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat, en els mateixos termes, l'accés al servei públic.

e) No tenir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeixi l'exercici de les funcions corresponents.

f) Acreditar el coneixement de llengua catalana corresponent al nivell de certificat C1, mitjançant l'aportació del certificat o document lliurat per l'EBAP o la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears o qualsevol dels certificats o documents considerats equivalents per l'Administració d'acord amb la normativa vigent. 

 - Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, i que no percep cap pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de cinc dies naturals, per tal de que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat. Els aspirants han de complir els requisits exigits en aquesta convocatòria el dia d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, i han de mantenir-los fins al moment de la presa de possessió. El fet de constar en la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les persones interessades que es compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria.

La presentació de la sol·licitud per participar en el procés selectiu suposa el coneixement i l'acceptació inequívocs de l'aspirant del tractament de les dades de caràcter personal a càrrec de l'òrgan competent i únicament per a les finalitats establerts. El tractament de la informació facilitada en les sol·licituds tindrà en compte les previsions del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

4. Termini

El termini de presentació de sol·licituds és de 4 dies naturals comptadors a  partir de l'endemà de la publicació de la Resolució d'aprovació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

5. Tribunal Qualificador

- Composició de l'òrgan de selecció

- El Tribunal Qualificador, designat pel Batle, estarà constituït per:

President/a: Secretari/ària Interventor/a de la Corporació

Substitut: Funcionari de la Corporació

Vocal 1: Antonio Rueda Jordà

Substitut: Funcionari de la corporació

Vocal 2: Juan Alberto Company Juan

Substitut: Funcionari de la corporació

El Tribunal ha d'actuar d'acord amb els principis d'objectivitat, imparcialitat, agilitat i eficàcia. També ha de vetlar pel compliment del principi d'igualtat d'oportunitats entre ambdós sexes. La pertinença al Tribunal ho és sempre a títol individual, motiu pel qual els membres són personalment responsables de complir estrictament les bases de la convocatòria i de subjectar-se als terminis establerts per a la realització i la valoració dels exercicis del procés selectiu, com també de complir el deure de sigil professional. Els membres del Tribunal poden fer constar en acta el seu vot contrari a l'acord adoptat, la seva abstenció o el sentit del seu vot favorable. L'abstenció únicament pot ser exercida i posteriorment recollida en l'acta corresponent quan estigui degudament justificada. El Tribunal ha de considerar i tenir en compte aquests motius. Correspon al Tribunal, en el desenvolupament del procés selectiu, aplicar, interpretar i integrar aquestes bases específiques, amb ple respecte al principi d'igualtat. També està habilitat per considerar i apreciar les qüestions d'ordre i les incidències que sorgeixin en el desenvolupament dels exercicis o altres qüestions, com ara horaris, calendari, procediment de crida o desenvolupament dels exercicis. Així mateix, el Tribunal pot adoptar les decisions motivades que consideri pertinents. Els actes que derivin de les actuacions dels òrgans de selecció poden ser impugnats per la persona interessada en els casos i amb formes que preveu la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Si en qualsevol moment el Tribunal té coneixement que un aspirant no compleix algun dels requisits exigits, o si en el moment de revisar la documentació es detecten errades o falsedats en la sol·licitud que impossibilitin l'accés al cos o escala corresponent en els termes establerts en aquesta convocatòria, una vegada feta l'audiència prèvia a la persona interessada, ha de proposar-ne l'exclusió En la proposta ha de comunicar les inexactituds o falsedats formulades per l'aspirant en la sol·licitud. El Tribunal ha d'adoptar les mesures oportunes que permetin als aspirants amb discapacitat que així ho hagin indicat en la sol·licitud poder participar en les proves selectives en igualtat de condicions que la resta de participants. Durant el desenvolupament dels exercicis, si les circumstàncies ho requereixen pel nombre d'aspirants o l'extensió o el tipus de proves, els membres titulars i suplents del Tribunal poden actuar de forma conjunta. El Tribunal pot sol·licitar a l'òrgan gestor del procés que nomeni el personal col·laborador o el personal assessor especialista que consideri necessaris per al desenvolupament dels exercicis. A aquest efecte, són aplicables les mateixes prohibicions de participació i les causes d'abstenció i recusació que tenen els membres dels òrgans de selecció.

- Les funcions bàsiques del tribunal són les següents:

a. Valorar els mèrits al·legats i acreditats en forma per cada un dels participants,

b. Elaborar una llista per ordre de puntuació, on han de figurar totes les persones aspirants i les puntuacions finals obtingudes per cadascú, així com la persona aspirant proposada d'acord amb la puntuació obtinguda.

c. Confeccionar una borsa de treball de la categoria objecte d'aquesta convocatòria, per ordre de puntuació. Al llarg del procés selectiu es publicarà a la pagina web d'aquest Ajuntament www.ajuntamentpuigpunyent.net tota la informació relacionada amb els diferents aspectes del desenvolupament d'aquest procés. En tot cas, només tindran efectes jurídics les comunicacions trameses pels mitjans de notificació i publicitat prevists en aquesta convocatòria. Procediment selectiu. Fase de concurs. Valoració de mèrits: Els mèrits s'han d'acreditar i valorar amb referència a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds per participar en el procés selectiu. Puntuació màxima en el concurs Ordre de prelació final La prelació final dels aspirants es determina per la suma de la puntuació de la fase de concurs. Desempats En cas d'empat, l'ordre de prelació s'ha d'establir tenint en compte la major puntuació obtinguda en la fase de concurs.

Si l'empat continua, el tribunal queda facultat per resoldre

Publicació de la llista d'aspirants seleccionats i presentació de documents

- Un cop finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Batle dictarà resolució en la qual declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses. Aquesta resolució s'exposarà en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament i es concedirà un termini de tres dies hàbils a comptar des del dia següent al de la publicació per a rectificacions, esmenar errades o possibles reclamacions. La llista provisional de persones admeses i excloses es considerarà automàticament elevada a definitiva si no se presenten reclamacions. Es concedirà un termini de 3 dies hàbils per a possibles reclamacions. Una vegada transcorregut el termini anterior, el Batle dictarà una Resolució declarant aprovada la llista definitiva d'admesos i exclosos, que serà publicada a la pàgina web municipal i en el tauler d'anuncis. Incompliment dels requisits: Si no es presenta la documentació dins el termini fixat, llevat de casos de força major, que han de ser degudament acreditats i, si escau, apreciats per l'Administració mitjançant una resolució motivada, o si en el moment d'examinar la documentació es dedueix que hi manca algun dels requisits exigits, la persona interessada no podrà ser nomenada i les seves actuacions quedaran anul·lades, sens perjudici de la responsabilitat en què hagi incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial. Nomenament i presa de possessió: El candidat que hagi quedat en primer lloc de la llista definitiva, presentarà un certificat mèdic en model oficial on consti que la persona aspirant no pateix malaltia o defecte físic que impedeixi el desenvolupament de les corresponents funcions dins el termini de cinc dies hàbils des de la notificació esmentada. El Batle efectuarà el nomenament de la persona proposada, una vegada que l'aspirant hagi presentat la documentació requerida de conformitat, el qual efectuarà el jurament o la promesa i prendrà possessió. El candidat que injustificadament no prengui possessió de la seva plaça o lloc de treball, serà declarat cessat, amb la pèrdua de tots els drets derivats del concurs i del posterior nomenament.

El nomenament com a funcionari interí es publicarà en el BOIB. En cas de dur a terme una activitat privada, ho haurà de declarar en el termini de cinc dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la corporació pugui adoptar un acord de compatibilitat o incompatibilitat.

Barem de mèrits de la fase de concurs

La puntuació màxima de la valoració dels mèrits és de 25 punts.

1. Mèrits professionals: serveis prestats. Puntuació màxima: 13,75 punts

a) Per cada mes de serveis prestats i reconeguts en el cos, escala o especialitat a què s'opta, o en l'equivalent d'altres administracions públiques: 0,18 punts per mes. A aquest efecte, s'ha de computar l'experiència professional, en qualsevol administració pública, en una categoria laboral equivalent, segons el nivell de titulació i les funcions.

b) Per cada mes de serveis prestats i reconeguts en altres cossos, escales o especialitats de qualsevol administració pública: 0,06 punts. A aquest efecte, s'ha de computar l'experiència professional, en qualsevol administració pública, en altres categories laborals no equivalents al cos, escala o especialitat a què s'opta, segons el nivell de titulació i les funcions.

2. Coneixements de llengua catalana. Puntuació màxima: 2,5 punts

a) Certificat de nivell C2 de coneixements de llengua catalana o equivalent: 1,5 punts.

b) Certificat de coneixements específics de llenguatge administratiu: 1 punt. Només es valora el certificat del nivell més alt que s'acredita, a més del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s'ha d'acumular a la de l'altre certificat que s'acrediti. En tots els casos només es valoren els certificats de nivell superior a l'exigit com a requisit d'accés.

3. Estudis acadèmics. Puntuació màxima: 3,75 punts

a) Per cada títol de tècnic superior o equivalent a efectes acadèmics: 2 punts

No es valoraran com a mèrit els estudis que siguin un requisit previ i necessari per cursar els estudis que es valorin. A aquest efecte, es considerarà un requisit previ i necessari la titulació conduent a una altra titulació o que quedi absorbida per una altra titulació valorada com a mèrit.

b) Pel títol de grau, diplomatura, enginyeria tècnica, arquitectura tècnica, llicenciatura, enginyeria, arquitectura o equivalent: 3,75 punts

4. Formació. Puntuació màxima: 5 punts

Es valoraran tots els cursos de formació certificats amb aprofitament, impartits o promoguts per qualsevol administració pública de base territorial, universitats i escoles d'administració pública. També es valoraran en aquest apartat els cursos de formació homologats per les escoles d'administració pública, els cursos impartits per les organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua amb l'Administració, així com els títols propis de postgrau de les universitats espanyoles en la regulació d'ensenyaments propis. Els cursos es valoraran a raó de 0,005 punts per hora. No es valoraran en aquest apartat els certificats que no indiquin les hores de durada o crèdits de l'acció formativa, els que corresponguin a una carrera universitària, els de doctorat, la superació d'assignatures d'un estudi acadèmic, ni els derivats de processos selectius. Si el certificat acreditatiu del curs indica crèdits, es valorarà a raó de 25 hores per cada crèdit ECTS. Si no s'indica el tipus de crèdit, s'entendrà que són crèdits de l'anterior ordenació universitària (CFC o LRU) i, per tant, es valoraran a raó de 10 hores per crèdit. Quan hi hagi discrepància entre les hores i els crèdits en els certificats d'una acció formativa, prevaldran les hores. En tots els casos, es valoraran una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa, encara que se n'hagi repetit la participació. Només es valorarà el certificat de nivell superior o el certificat que acrediti un nombre superior d'hores d'entre els referits a una mateixa aplicació d'ofimàtica a nivell d'usuari.

5. Acreditació dels mèrits.

Els mèrits al·legats pels aspirants es poden acreditar mitjançant la documentació següent:

a) Serveis prestats: certificat expedit per les administracions públiques corresponents.

b) Estudis acadèmics oficials: còpia autèntica del títol o del resguard acreditatiu (anvers i revers). En cas de presentació de títols d'estudis fets a l'estranger, s'ha d'acreditar l'homologació concedida pel Ministeri competent en matèria d'educació.

c) Coneixement de llengua catalana: certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), o bé expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística o reconeguts com a equivalents d'acord amb la normativa autonòmica vigent.

d) Cursos de formació: certificats d'aprofitament. Instruccions per tramitar les sol·licituds

1. Formalització de la sol·licitud

a) Els aspirants al procés selectiu poden presentar la sol·licitud  sempre que compleixin els requisits per participar-hi que estableixen aquestes bases.

b) La titulació acadèmica que posseeixen per accedir-hi (en cas d'ésser un títol universitari, s'ha d'assenyalar la universitat d'expedició).

c) El nivell de coneixements de llengua catalana i el tipus de certificat que l'acredita entre els següents:

— certificat expedit per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears

— certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública

— certificat homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears (s'ha de disposar de la corresponent resolució d'homologació del certificat)

— certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).

2.- Amb la sol·licitud de participació no cal aportar la titulació exigida per a l'accés . L'aspirant ha de declarar, sota la seva responsabilitat, que disposa d'aquesta titulació. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que facin constar en la seva sol·licitud. El domicili que hi figuri es considerarà vàlid a efectes de notificacions, i seran responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud. La sol·licitud s'ha de signar. Quedaran exclosos del procediment els aspirants que no signin les seves sol·licituds o que no esmenin la manca de signatura en el termini que s'hi concedeixi en la publicació de les llistes provisionals de persones admeses.

2.- Documentació que cal presentar

Juntament amb la sol·licitud, les persones interessades hauran d'aportar els documents següents:

Una fotocòpia del document nacional d'identitat en vigor o, en cas de no posseir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la identitat; o bé, en cas de caducitat, el resguard corresponent de la sol·licitud de renovació. No obstant això, no cal presentar cap d'aquests documents si l'aspirant no s'oposa al fet que l'Administració els comprovi

Una còpia autèntica del certificat de coneixements de llengua catalana.

Els aspirants han de presentar tota la documentació per acreditar el compliment dels requisits exigits en la convocatòria mitjançant l'original o una còpia autèntica.

3.- Declaració responsable

El model oficial de sol·licitud incorpora la declaració responsable del compliment dels requisits per participar en les proves selectives convocades. No és necessari aportar cap document addicional per acreditar els aspectes declarats. En particular, l'aspirant declara, sota la seva responsabilitat, que compleix els següents requisits : No haver estat separat, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitat de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de nacionals d'un altre estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a una sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública. Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions del cos, l'escala o l'especialitat en què s'inclouen les places que s'ofereixen. Estar en possessió del títol acadèmic exigit o del nivell de titulació exigit en la convocatòria específica, o en condicions d'obtenir-lo en la data en què acabi el termini de presentació de les sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, cal aportar, juntament amb la sol·licitud de participació, l'homologació o reconeixement corresponent del Ministeri d'Educació i Formació Professional. No obstant tot l'anterior, l'Administració pot requerir a l'aspirant en qualsevol moment del procés selectiu que acrediti que compleix els requisits anteriors. La inexactitud, falsedat o omissió, de caràcter essencial, de qualsevol dada o informació que s'incorpori o la no presentació davant l'Administració competent de la documentació que, si escau, es requereix per acreditar el compliment del que s'ha declarat, determina la impossibilitat de continuar el procediment des del moment en què es tengui constància d'aquests fets, sens perjudici de les responsabilitats penals, civils o administratives que pertoquin. Si l'aspirant s'oposa expressament que l'Administració comprovi els documents haurà d'aportar juntament amb la sol·licitud els documents següents:

a) Una còpia autèntica del document nacional d'identitat, del certificat de coneixements de llengua catalana i del certificat de serveis prestats (per al torn de promoció interna).

b) Una còpia autèntica de la titulació acadèmica exigida per participar en el procés selectiu o de la certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per obtenir el títol, així com la del certificat de reconeixement de la condició legal de discapacitat, una vegada superat el procés selectiu.

Si l'aspirant vol rebre les notificacions o comunicacions a través de mitjans electrònics, d'acord amb el que estableix l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, ha de donar el seu consentiment exprés. En el cas de no donar aquest consentiment, les notificacions i comunicacions amb la persona interessada es realitzaran en paper, sens perjudici que la notificació o comunicació es posi a disposició de la persona interessada en la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Puigpunyent, perquè pugui accedir al contingut de manera voluntària.

4.- Formularis de sol·licitud

La persona interessada ha d'emplenar el formulari amb les dades corresponents, seguint les instruccions que s'indiquen en el formulari.

5.- Presentació de la sol·licitud

Les sol·licituds per participar en el procés selectiu s'han de presentar en el Registre General de l'Ajuntament de Puigpunyent o en qualsevol altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquestes sol·licituds s'han d'ajustar al model oficial que s'estableix en l'annex I S'ha de presentar la sol·licitud en una de les tres modalitats alternatives següents:

S'estableixen uns drets de participació en el concurs de 18,00€, que s'hauran d'ingressar al compte corrent següent: ES48 2100 4397 1902 0000 1579.

La presentació del resguard de l'ingrés serà requisit imprescindible acceptar la sol·licitud. S'estableix una exempció en el pagament dels drets d'examen en favor d'aquelles persones que es trobin en situació d'atur i acreditin documentalment trobar-se inscrites en el SOIB com a persones desocupades en el moment de presentació de sol·licituds.

6.- . Sol·licitud telemàtica

La persona interessada que tengui DNI electrònic, certificat digital vàlid, usuari corporatiu o estigui donat d'alta a Cl@ve, té la possibilitat d'emplenar la sol·licitud, i registrar-la de forma telemàtica. Per a això, la persona interessada ha d'accedir a la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Puigpunyent i crear una sol·licitud. A continuació ha d'emplenar el formulari de dades del sol·licitant i l'apartat de documentació al·legada. Ha de seguir les passes que indica el programa,i finalitzar el procés. El sistema li assignarà un número de registre vàlid i la sol·licitud, sense cap més tràmit, constarà com a presentada correctament, La sol·licitud no serà vàlida fins que no s'hagi presentat degudament. En cas que la sol·licitud es presenti en algun registre diferent del Registre de l'Ajuntament de Puigpunyent és convenient que s'avanci la sol·licitud registrada al número de fax 971 61.44.01 7.

-Sol·licitud manual

Si la persona interessada no pot emplenar ni avançar la sol·licitud per via telemàtica, els impresos de sol·licitud per participar en la convocatòria estan a la seva disposició a l'Ajuntament de Puigpunyent. La persona interessada ha d'emplenar el formulari amb les dades corresponents a cada apartat i, a continuació, ha de signar-lo i presentar-lo, juntament amb la documentació requerida (vegeu l'apartat 3 d'aquest annex), en el Registre de l'Ajuntament de Puigpunyent o d'acord amb alguna altra de les formes que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. En el cas que la sol·licitud es presenti en algun registre diferent del Registre de l'Ajuntament de Puigpunyent és convenient que s'avanci la sol·licitud registrada al número de fax 971 61.44.01 La no presentació de la sol·licitud dins el termini establert i en alguna de les modalitats esmentades suposarà l'exclusió de l'aspirant.

Gestió de la borsa de treball

1.- La borsa tendrà vigència fins cobrir definitivament la plaça del lloc de treball temporalment vacant o fins que el nou secretari/a de l'Ajuntament de Puigpunyent dictamini la necessitat d'anul·lar o anunciar la plaça definitiva.

2.- Es telefonarà al candidat que obtengui més punts en primer lloc. Si no respon a la primera crida, es procedira a telefonar dos cops més amb un interval de 1hora entre telefonades. Si no respon a les 3 crides, es passara al següent candidat de la borsa. I així successivament.

3.- Atesa la necessitat i urgència de constituir una borsa de treball temporal i havent esgotat la llista de la borsa de treball d'administratiu de l'ajuntament de Puigpunyent, la persona proposada per la contractació podrà manifestar, el seu interès o no amb la proposta de contractació dins el termini de 1 dia natural posterior a la comunicació per part de l'Ajuntament de Puigpunyent. Si dins aquest termini no manifesta la conformitat, renuncia expressament a la contractació, o altre circumstància que impedeixi la seva incorporació, quedarà exclòs de la borsa de feina i s'avisarà al següent de la llista.

4.- No obstant l'apartat anterior, no s'exclourà de la borsa a aquelles persones aspirants que renunciïn de forma expressa o tàcita i que al·leguin i justifiquin documentalment en el termini de tres dies hàbils a comptar des de l'enviament per correu electrònic de la proposta de nomenament, la concurrència d'alguna de les circumstàncies establerts a l'article 5.5 del Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment per a la selecció del personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, sempre en termes referits a l'Ajuntament de Puigpunyent.

5.- La renúncia no implicarà baixa de la borsa de treball si la plaça a cobrir no és la que inicialment va donar lloc al procés de selecció. Una vegada superat el termini de presentació de l'escrit d'interès, el batle emetrà una proposta de nomenament de la persona o persones seleccionades d'acord amb els apartats anteriors.

6.- Quan la persona seleccionada cessi en el lloc de treball, llevat que sigui per renúncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball corresponent amb el mateix ordre de prelació que tenia.

Presentació de documents i contractació

1.- L'aspirant seleccionat i que hagi donat la seva conformitat al nomenament haurà de presentar, en el termini màxim de tres hàbils a comptar des de l'endemà a què manifesti la conformitat, els documents següents, referits sempre a la data d'expiració del termini per presentar les sol·licituds:

a) Declaració jurada o promesa de no haver estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, de les comunitats autònomes,, ni entitats locals, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques.

b) Declaració jurada o promesa de que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, i que no percep cap pensió de jubilació, retir o orfandat.

c) Declaració de si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, per tal de que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

d) Certificat mèdic acreditatiu de no tenir cap malaltia ni defecte físic o psíquic que impedeixi l'exercici de les funcions corresponents.

2.- Si no es presenta la documentació dins el termini establert, excepte en casos de força major, no podran ser nomenades i quedaran anul·lades totes les actuacions anteriors, amb exclusió de la borsa, sense perjudici de la responsabilitat en què puguin haver incorregut per falsedat en la sol·licitud.

3.- Una vegada presentats els documents dins el termini establert, el Batle efectuarà el nomenament de la persona proposada i haurà d'incorporar-se al lloc de treball en el termini màxim de tres dies hàbils comptats a partir de l'endemà de la notificació de la contractació. Impugnació i recursos La convocatòria, les presents bases i els actes administratius que es derivin de les actuacions del tribunal, podran ser impugnades per les persones interessades en els casos i en la forma establerta per la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

Contra les presents bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar alternativament o recurs de reposició potestatiu, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà a la publicació del present anuncio, davant l'Alcaldia d'aquest Ajuntament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions públiques, o recurs contenciós-administratiu, davant el Jutjat del Contenciós-Administratiu de Palma de Mallorca o, a la seva elecció, el que correspongui al seu domicili, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la publicació del present anuncio, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa.

Si s'optés per interposar el recurs de reposició potestatiu, no podrà interpolar recurs contenciós-administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci. Tot això sense perjudici de què pugui exercitar qualsevol altre recurs que estimi pertinent.

 

Puigpunyent, a data de la signatura electrònica (8 d'agost de 2023)

El batle Antoni Marí Enseñat

 

ANNEX I MODEL D'INSTÀNCIA

AJUNTAMENT DE PUIGPUNYENT

.................................................. ................, major d'edat, amb DNI núm. ....................., domicili a efectes de notificacions i comunicacions en............................................. ......................, i telèfon núm. .................... ............, correu electrònic ....................................................................................

EXPOSA:

1. - Que he tingut coneixement de la convocatòria i bases del procediment selectiu per a la creació d'una borsa de treball de personal laboral temporal en categoria /nivell C1 com administratiu de l'Ajuntament de Puigpunyent, els quals han estat publicat en BOIB núm. ................ de data ........................

2. - Que declaro estar en possessió de totes i cadascuna de les condicions o requisits que s'exigeixen en la Base Tercera de la convocatòria.

DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA:

- Fotocòpia autenticada del DNI.

- Còpia autèntica del certificat de coneixements de llengua catalana.

- Relació de mèrits :

- Per tot l'exposat,

SOL·LICITO:

Ser admès i poder prendre part en el procediment selectiu per a la creació d'una borsa de treball de personal laboral temporal administratiu de l'Ajuntament de Puigpunyent.

Puigpunyent, _____ de _____________ 2023

(Signatura)