Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SÓLLER
Núm. 509269
Decret sobre la creació de regidories delegades, el nomenament de regidors delegats i la delegació de competències en els regidors delegats per al mandat 2023 - 2027
Celebrades les eleccions locals el passat dia 28 de maig de 2023, i vista la sessió constitutiva de l'Ajuntament de 17 de juny de 2023, en ús de les facultats que em confereixen els articles 21.3 i 23.4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, de conformitat amb l'article 53 del Reglament orgànic municipal i els articles 43, 44, 45 i 51 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic dels ens locals, aprovat pel Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre (ROF).
RESOLC
PRIMER. Delegar a favor dels regidors i regidores que a continuació es detallen, les atribucions i les funcions de la Batlia de les àrees següents:
Sra. Maria del Mar Castañer Lozano:
- Presidència, Comunicació, Premsa i Protocol
- Festes
- Joventut
- Infància i Igualtat
- Recursos Humans
Sr. Carlos Darder Rosell:
- Vicepresidència i Administració General
- Infraestructures i Vies Públiques
- Contractació
- Governació
Sr. Sebastià Aguiló Roig:
- Promoció Econòmica i Turisme
- Agricultura, Ramaderia, Pesca
- Gestió Mediambiental
Sra. Andrea Pomar Capó:
- Hisenda
- Educació
Sra. Esther Alfonso Peláez:
- Activitats, obres i urbanisme
Sr. Juan A. Lorente Torres:
- Patrimoni
- Medi Ambient
- Sóller Activa
Sr. José Porcel Fiol:
- Mobilitat Urbana.
Sra. Antònia Frau Crespí:
- Cultura
- Sanitat
Sr. Gabriel Barceló Munar:
- Transparència i Participació ciutadana
- Batlia del Port
Sra. Llum Castañer Morenilla:
- Serveis Socials
- Gent Gran.
SEGON. No es delega l'àrea d'esports, les atribucions i funcions d'aquesta àrea correspondran a Batlia i son les següents: instal·lacions esportives, foment de l'esport i de qualsevol activitat, individual o col·lectiva que promogui l'esport i la seva pràctica.
TERCER. Considerar que a cada un dels regidors delegats, li correspon la gestió de les competències relacionades amb les següents àrees:
Presidència, Comunicació, Premsa i Protocol.
- Presidència.
- Comunicació i premsa.
- Protocol.
- Relacions institucionals.
- Honors, distincions.
- Cerimònies municipals.
- Atenció al ciutadà. Pàgina web municipal.
Festes,
- Fires i festes.
- Esdeveniments.
- Aprofitament especial de la via pública, consistent en l'ocupació temporal de terrenys d'ús públic per a la realització en ells d'espectacles diversos o d'esbarjo.
Joventut.
- Gestió el Centre d'Informació Jove de Sóller.
- Joventut, activitats de temps lliure per a joves.
- Punt d'informació laboral del Centre d'Informació Jove de Sóller.
- Gestió de l'espai jove, «Som Joves».
Infància i Igualtat.
- Polítiques d'igualtat.
- Diada de la Infància.
Recursos humans
- Gestió del personal municipal.
Vicepresidència i Administració General
- Vicepresidència
- Administració General
- Secretaria
- Organització administrativa.
- Oficina d'assistència en matèria de registre, registre electrònic i servei d'atenció ciutadana.
- Estadística, cens electoral i padró municipal d'habitants.
- Denominació, numeració i retolació de les vies del municipi de Sóller.
- Arxiu.
- Expedients de responsabilitat patrimonial, excepte la resolució definitiva, l'atribució de la qual correspon a la Junta de Govern Local.
- Seguretat de la informació i protecció de dades.
- Serveis informàtics.
Infraestructures i Vies Públiques
- Conservació, manteniment i reparació de la via pública.
- Manteniment d'edificis i instal·lacions municipals (clavegueram, subministrament d'aigua, enllumenament públic, etc.)
- Manteniment de l'arbrat i zones verdes.
- Espais públics.
- Cementeri.
- Gestió i execució de projectes i obres municipals.
- Brigada municipal.
- Control i seguiment de l'empresa concessionària de la gestió dels serveis de clavegueram i d'aigua potable (Aqualia).
- Control i seguiment de la gestió del servei de neteja viària i de recollida de residus urbans sòlids per part de l'entitat pública empresarial Sóller 2010.
- Control i seguiment de la gestió dels serveis funeraris, per part de l'Empresa Funerària Municipal SLU.
Contractació.
- Gestió de la contractació municipal.
Governació.
- Policia local, trànsit, seguretat ciutadana.
- Protecció civil.
- Circulació viària.
- Ocupació de la via pública temporal i extraordinària.
- Ocupació de la via pública i espais lliures públics per bars o cafès, cafeteries i restaurants.
- Control i seguiment de la gestió del servei d'estacionament regulat (ORA) i dels aparcaments municipals per part l'entitat pública empresarial Sóller 2010.
Promoció Econòmica i Turisme
- Turisme, en tota la seva amplitud, incloent-hi la promoció turística del municipi.
- Oficines d'informació turística.
- Qualsevol activitat dirigida a la promoció econòmica dels municipi.
- Mercat municipal.
- Mercat de venda ambulant o no sedentària.
- Mercat d'artesania.
- Activitats i fires comercials i artesanes.
- Clúster Sóller Bon dia.
- Patró del MUCBO – Jardí Botànic de Sóller.
- Platges i assumptes referents a la costa en general.
- Control i seguiment de l'empresa adjudicatària de la concessió i explotació de les Platges del municipi.
Agricultura, Ramaderia, Pesca.
- Industria i sector primari.
- Fira agrícola.
- Mostra ramadera.
- Relacions amb la Cooperativa agrícola de Sóller i altres associacions relacionades amb l'agricultura.
- Relacions amb la Confraria de pescadors i associacions relacionades amb la pesca.
- Membre del Grup d'Acció Local de Pesca (GALP)
Gestió Mediambiental.
- Control i seguiment de la possible contaminació de les aigües (subterrànies, superficials, depurades o marines) i de l'arena.
- Comissió de seguiment de l'EDAR de Sóller.
- Control i seguiment amb el Sindicat de Regants i les diferents juntes de propietaris de fonts d'aigua.
Hisenda.
- Pressupost i gestió pressupostària.
- Recaptació i tresoreria.
- Ordenances, fiscals, rendes i inspecció fiscal.
- Qualsevol assumpte referent a la hisenda municipal.
Educació.
- Educació: relació amb el món educatiu en el municipi, activitats educatives i relacions amb les escoles del terme municipal, Consell Escolar municipal.
Activitats, Obres i Urbanisme
- Urbanisme i ordenació del territori, inclòs tot allò relatiu al planejament, la gestió, la disciplina urbanística i l'ordenació del territori.
- Activitats.
- Obres particulars
- Permisos i autoritzacions relacionades amb els usos, ocupació i activitats a realitzar en la via pública relacionades amb la matèria d'obres i activitats, llevat de l'OVP amb taules i cadires que correspondrà a Governació.
- Autorització del pas de camions de gran tonatge.
Patrimoni
- Arxiu històric.
- Camins públics.
- Inventari de béns municipals.
- Tots els temes relacionats amb el patrimoni municipal: conservació, adquisició, cessió, etc.
- Control i seguiment de la gestió del servei del poliesportiu Son Angelats.
Medi Ambient
- Defensa i protecció del paisatge i l'entorn urbà.
- Benestar animal.
- Llicències de tinença d'animals.
- Control i seguiment de la possible contaminació lumínica, atmosfèrica, acústica o electromagnètica.
- Foment de plans d'estalvi energètic i ús d'energies renovables.
- Control i seguiment de l'Ordenança reguladora de neteja viària i recollida de residus urbans.
- Control i seguiment de l'Ordenança de protecció dels espais i elements verds i del mobiliari urbà.
- Control i seguiment de l'Ordenança de convivència, defensa i protecció animal.
- Control i seguiment de l'Ordenança municipal de prevenció de contaminació acústica i vibracions.
Regidoria Sóller Activa
- Suport tècnic a emprenedors i autoocupació.
- Col·laboració en el desenvolupament de polítiques actives d'ocupació d'acord amb les directrius del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB).
- Promoció de l'ocupabilitat i la formació professional i la seva gestió.
- Subvencions i ajuts: donar informació sobre les ajudes publicades per a persones físiques, autònoms i empreses.
- Desenvolupament local.
Regidoria de Mobilitat Urbana.
- Pla de Mobilitat de Sóller.
- Gestió de les ajudes concedides en matèria de mobilitat.
Cultura
- Concursos i exposicions.
- Qualsevol activitat dirigida en general a la promoció i defensa de la cultura (normalització lingüística, patrimoni històric-artístic, folklore, costums autòctones, etc)
- Biblioteca, inclosa la cura de l'immoble.
- Pla d'instal·lacions culturals, infraestructures culturals.
- Relacions amb Entitats culturals.
Sanitat
- Sanitat, higiene i salubritat
- Qualsevol activitat adreçada a assolir millores en la salut pública
Transparència i Participació Ciutadana
- Participació i transparència ciutadana: reunions de barriada, fòrum ciutadà, portal de transparència, etc.
Delegació del Port de Sóller.
- Representació de Batlia al Port de Sóller
Serveis Socials i Gent Gran.
- Serveis socials: coordinació d'actuacions municipals i recursos socials destinats a promoure l'atenció, la intervenció i el tractament de les persones i famílies en situació de dificultats socials: servei d'informació, orientació i intervenció social, servei d'ajuda a domicili, servei de teleassistència domiciliària, serveis socioeducatius, treball comunitari, servei d'inserció sociolaboral, prestacions econòmiques puntuals, atenció psicosocial.
- Gent Gran: promoure el benestar i la millora de qualitat de vida de les persones majors del municipi, fomentant la participació i l'envelliment.
TERCER. La delegació de les competències en les matèries indicades comporta tant la facultat de dirigir els serveis corresponents com la de gestionar-los, inclosa la facultat de dictar els actes de tràmit necessaris per a la tramitació dels procediments relatius a les matèries objecte de delegació, així com de resoldre els procediments mitjançant actes administratius que afectin a tercers, sense incloure la resolució dels recursos de reposició que s'interposin davant d'aquells. No obstant i d'acord amb l'article 21. h) correspondrà a Batlia, tant els actes de tràmit com la resolució dels procediments relatius a l'àrea de recursos humans.
QUART. La delegació de competències inclou la facultat d'adjudicar contractes menors d'import inferior a 10.000 euros en aquelles àrees que gestionin.
CINQUÈ. En cas de absència, vacant, malaltia o qualsevol altre impediment dels regidors delegats o regidores delegades, aquesta Batlia assumirà, directament i automàticament, les atribucions delegades com a titular de la competència originària, sense necessitat que es dicti resolució expressa en aquest sentit.
SISÈ. Notificar aquesta resolució a tots els regidors i regidores i als caps responsables de les dependències municipals
SETÈ. Donar compte d'aquesta resolució al Ple a la primera sessió que se celebri, i publicar-la a la web municipal, al tauler d'anuncis i al BOIB, sense perjudici de la seva efectivitat des del dia següent de la present resolució.
(Signat electrònicament: 29 de juny de 2023
El batle Miguel Nadal Vaquer)