Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SÓLLER

Núm. 509269
Decret sobre la creació de regidories delegades, el nomenament de regidors delegats i la delegació de competències en els regidors delegats per al mandat 2023 - 2027

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Celebrades les eleccions locals el passat dia 28 de maig de 2023, i vista la sessió constitutiva de l'Ajuntament de 17 de juny de 2023, en ús de les facultats que em confereixen els articles 21.3 i 23.4 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, de conformitat amb l'article 53 del Reglament orgànic municipal i els articles 43, 44, 45 i 51 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic dels ens locals, aprovat pel Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre (ROF).

RESOLC

PRIMER. Delegar a favor dels regidors i regidores que a continuació es detallen, les atribucions i les funcions de la Batlia de les àrees següents:

Sra. Maria del Mar Castañer Lozano:

- Presidència, Comunicació, Premsa i Protocol

- Festes

- Joventut

- Infància i Igualtat

- Recursos Humans

Sr. Carlos Darder Rosell:

- Vicepresidència i Administració General

- Infraestructures i Vies Públiques

- Contractació

- Governació

Sr. Sebastià Aguiló Roig:

- Promoció Econòmica i Turisme

- Agricultura, Ramaderia, Pesca

- Gestió Mediambiental

Sra. Andrea Pomar Capó:

- Hisenda

- Educació

Sra. Esther Alfonso Peláez:

- Activitats, obres i urbanisme

Sr. Juan A. Lorente Torres:

- Patrimoni

- Medi Ambient

- Sóller Activa

Sr. José Porcel Fiol:

- Mobilitat Urbana.

Sra. Antònia Frau Crespí:

- Cultura

- Sanitat

Sr. Gabriel Barceló Munar:

- Transparència i Participació ciutadana

- Batlia del Port

Sra. Llum Castañer Morenilla:

- Serveis Socials

- Gent Gran.

SEGON. No es delega l'àrea d'esports, les atribucions i funcions d'aquesta àrea correspondran a Batlia i son les següents: instal·lacions esportives, foment de l'esport i de qualsevol activitat, individual o col·lectiva que promogui l'esport i la seva pràctica.

TERCER. Considerar que a cada un dels regidors delegats, li correspon la gestió de les competències relacionades amb les següents àrees:

Presidència, Comunicació, Premsa i Protocol.

- Presidència.

- Comunicació i premsa.

- Protocol.

- Relacions institucionals.

- Honors, distincions.

- Cerimònies municipals.

- Atenció al ciutadà. Pàgina web municipal.

Festes,

- Fires i festes.

- Esdeveniments.

- Aprofitament especial de la via pública, consistent en l'ocupació temporal de terrenys d'ús públic per a la realització en ells d'espectacles diversos o d'esbarjo.

Joventut.

- Gestió el Centre d'Informació Jove de Sóller.

- Joventut, activitats de temps lliure per a joves.

- Punt d'informació laboral del Centre d'Informació Jove de Sóller.

- Gestió de l'espai jove, «Som Joves».

Infància i Igualtat.

- Polítiques d'igualtat.

- Diada de la Infància.

Recursos humans

- Gestió del personal municipal.

Vicepresidència i Administració General

- Vicepresidència

- Administració General

- Secretaria

- Organització administrativa.

- Oficina d'assistència en matèria de registre, registre electrònic i servei d'atenció ciutadana.

- Estadística, cens electoral i padró municipal d'habitants.

- Denominació, numeració i retolació de les vies del municipi de Sóller.

- Arxiu.

- Expedients de responsabilitat patrimonial, excepte la resolució definitiva, l'atribució de la qual correspon a la Junta de Govern Local.

- Seguretat de la informació i protecció de dades.

- Serveis informàtics.

Infraestructures i Vies Públiques

- Conservació, manteniment i reparació de la via pública.

- Manteniment d'edificis i instal·lacions municipals (clavegueram, subministrament d'aigua, enllumenament públic, etc.)

- Manteniment de l'arbrat i zones verdes.

- Espais públics.

- Cementeri.

- Gestió i execució de projectes i obres municipals.

- Brigada municipal.

- Control i seguiment de l'empresa concessionària de la gestió dels serveis de clavegueram i d'aigua potable (Aqualia).

- Control i seguiment de la gestió del servei de neteja viària i de recollida de residus urbans sòlids per part de l'entitat pública empresarial Sóller 2010.

- Control i seguiment de la gestió dels serveis funeraris, per part de l'Empresa Funerària Municipal SLU.

Contractació.

- Gestió de la contractació municipal.

Governació.

- Policia local, trànsit, seguretat ciutadana.

- Protecció civil.

- Circulació viària.

- Ocupació de la via pública temporal i extraordinària.

- Ocupació de la via pública i espais lliures públics per bars o cafès, cafeteries i restaurants.

- Control i seguiment de la gestió del servei d'estacionament regulat (ORA) i dels aparcaments municipals per part l'entitat pública empresarial Sóller 2010.

Promoció Econòmica i Turisme

- Turisme, en tota la seva amplitud, incloent-hi la promoció turística del municipi.

- Oficines d'informació turística.

- Qualsevol activitat dirigida a la promoció econòmica dels municipi.

- Mercat municipal.

- Mercat de venda ambulant o no sedentària.

- Mercat d'artesania.

- Activitats i fires comercials i artesanes.

- Clúster Sóller Bon dia.

- Patró del MUCBO – Jardí Botànic de Sóller.

- Platges i assumptes referents a la costa en general.

- Control i seguiment de l'empresa adjudicatària de la concessió i explotació de les Platges del municipi.

Agricultura, Ramaderia, Pesca.

- Industria i sector primari.

- Fira agrícola.

- Mostra ramadera.

- Relacions amb la Cooperativa agrícola de Sóller i altres associacions relacionades amb l'agricultura.

- Relacions amb la Confraria de pescadors i associacions relacionades amb la pesca.

- Membre del Grup d'Acció Local de Pesca (GALP)

Gestió Mediambiental.

- Control i seguiment de la possible contaminació de les aigües (subterrànies, superficials, depurades o marines) i de l'arena.

- Comissió de seguiment de l'EDAR de Sóller.

- Control i seguiment amb el Sindicat de Regants i les diferents juntes de propietaris de fonts d'aigua.

Hisenda.

- Pressupost i gestió pressupostària.

- Recaptació i tresoreria.

- Ordenances, fiscals, rendes i inspecció fiscal.

- Qualsevol assumpte referent a la hisenda municipal.

Educació.

- Educació: relació amb el món educatiu en el municipi, activitats educatives i relacions amb les escoles del terme municipal, Consell Escolar municipal.

Activitats, Obres i Urbanisme

- Urbanisme i ordenació del territori, inclòs tot allò relatiu al planejament, la gestió, la disciplina urbanística i l'ordenació del territori.

- Activitats.

- Obres particulars

- Permisos i autoritzacions relacionades amb els usos, ocupació i activitats a realitzar en la via pública relacionades amb la matèria d'obres i activitats, llevat de l'OVP amb taules i cadires que correspondrà a Governació.

- Autorització del pas de camions de gran tonatge.

Patrimoni

- Arxiu històric.

- Camins públics.

- Inventari de béns municipals.

- Tots els temes relacionats amb el patrimoni municipal: conservació, adquisició, cessió, etc.

- Control i seguiment de la gestió del servei del poliesportiu Son Angelats.

Medi Ambient

- Defensa i protecció del paisatge i l'entorn urbà.

- Benestar animal.

- Llicències de tinença d'animals.

- Control i seguiment de la possible contaminació lumínica, atmosfèrica, acústica o electromagnètica.

- Foment de plans d'estalvi energètic i ús d'energies renovables.

- Control i seguiment de l'Ordenança reguladora de neteja viària i recollida de residus urbans.

- Control i seguiment de l'Ordenança de protecció dels espais i elements verds i del mobiliari urbà.

- Control i seguiment de l'Ordenança de convivència, defensa i protecció animal.

- Control i seguiment de l'Ordenança municipal de prevenció de contaminació acústica i vibracions.

Regidoria Sóller Activa

- Suport tècnic a emprenedors i autoocupació.

- Col·laboració en el desenvolupament de polítiques actives d'ocupació d'acord amb les directrius del Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB).

- Promoció de l'ocupabilitat i la formació professional i la seva gestió.

- Subvencions i ajuts: donar informació sobre les ajudes publicades per a persones físiques, autònoms i empreses.

- Desenvolupament local.

Regidoria de Mobilitat Urbana.

- Pla de Mobilitat de Sóller.

- Gestió de les ajudes concedides en matèria de mobilitat.

Cultura

- Concursos i exposicions.

- Qualsevol activitat dirigida en general a la promoció i defensa de la cultura (normalització lingüística, patrimoni històric-artístic, folklore, costums autòctones, etc)

- Biblioteca, inclosa la cura de l'immoble.

- Pla d'instal·lacions culturals, infraestructures culturals.

- Relacions amb Entitats culturals.

Sanitat

- Sanitat, higiene i salubritat

- Qualsevol activitat adreçada a assolir millores en la salut pública

Transparència i Participació Ciutadana

- Participació i transparència ciutadana: reunions de barriada, fòrum ciutadà, portal de transparència, etc.

Delegació del Port de Sóller.

- Representació de Batlia al Port de Sóller

Serveis Socials i Gent Gran.

- Serveis socials: coordinació d'actuacions municipals i recursos socials destinats a promoure l'atenció, la intervenció i el tractament de les persones i famílies en situació de dificultats socials: servei d'informació, orientació i intervenció social, servei d'ajuda a domicili, servei de teleassistència domiciliària, serveis socioeducatius, treball comunitari, servei d'inserció sociolaboral, prestacions econòmiques puntuals, atenció psicosocial.

- Gent Gran: promoure el benestar i la millora de qualitat de vida de les persones majors del municipi, fomentant la participació i l'envelliment.

TERCER. La delegació de les competències en les matèries indicades comporta tant la facultat de dirigir els serveis corresponents com la de gestionar-los, inclosa la facultat de dictar els actes de tràmit necessaris per a la tramitació dels procediments relatius a les matèries objecte de delegació, així com de resoldre els procediments mitjançant actes administratius que afectin a tercers, sense incloure la resolució dels recursos de reposició que s'interposin davant d'aquells. No obstant i d'acord amb l'article 21. h) correspondrà a Batlia, tant els actes de tràmit com la resolució dels procediments relatius a l'àrea de recursos humans.

QUART. La delegació de competències inclou la facultat d'adjudicar contractes menors d'import inferior a 10.000 euros en aquelles àrees que gestionin.

CINQUÈ. En cas de absència, vacant, malaltia o qualsevol altre impediment dels regidors delegats o regidores delegades, aquesta Batlia assumirà, directament i automàticament, les atribucions delegades com a titular de la competència originària, sense necessitat que es dicti resolució expressa en aquest sentit.

SISÈ. Notificar aquesta resolució a tots els regidors i regidores i als caps responsables de les dependències municipals

SETÈ. Donar compte d'aquesta resolució al Ple a la primera sessió que se celebri, i publicar-la a la web municipal, al tauler d'anuncis i al BOIB, sense perjudici de la seva efectivitat des del dia següent de la present resolució.

 

(Signat electrònicament: 29 de juny de 2023

El batle Miguel Nadal Vaquer)