Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 504266
Resolució del conseller executiu de Benestar Social de dia 20 de juliol de 2023 d’atribució de les funcions de les Direccions Insulars del Departament de Benestar Social del Consell de Mallorca en casos d’absència, vacant, malaltia, incapacitat temporal o física del titular

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El dia 8 de juliol de 2023 s'ha constituït el Consell Insular de Mallorca i mitjançant decret del president de dia 10 de juliol de 2023 s'ha creat l'estructura interna dels departaments que l' integren (BOIB núm. 96, de 11 de juliol de 2023).

2. Així mateix, per Decrets del president del Consell de Mallorca de 12 de juliol de 2023 es van crear les direccions insulars i les secretaries tècniques en que s'estructuren els departaments i es van nomenar les persones que n'han d'ocupar els càrrecs, ambdós decrets publicats al BOIB núm 97, de 13 de juliol de 2023.

3. El departament de Benestar Social queda estructurat en les direccions insulars següents:

  • Direcció Insular de Serveis Socials, Infància i Família.
  • Direcció Insular de Centres i Programes d'Atenció Integral a la Infància i Adolescència.
  • Direcció Insular d'Atenció Sociosanitària.
  • Direcció Insular d'Atenció Comunitària i Promoció de l'Autonomia Personal.
  • Direcció Insular de Persones amb Discapacitat.
  • Direcció Insular d'Inclusió Social.

4. En tant les direccions insulars que conformen l'actual Departament de Benestar Social han sofert modificacions respecte a l'anterior legislatura es fa necessari dictar nova resolució per a l'atribució de les funcions pròpies de les Direccions Insulars del Departament de Benestar Social en casos d'absència, vacant, malaltia, incapacitat temporal o física del titular dictada per la presidència de l'IMAS en substitució de la Resolució de 22 de gener de 2022 (BOIB número 14 de dia 27 de gener de 2022).

Consideracions jurídiques

1. L'article 13 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic sobre la suplència preveu el següent:

« 1. Tal com disposi cada Administració Pública, els titulars dels òrgans administratius poden ser suplerts temporalment en els supòsits de vacant, absència o malaltia, així com en els casos en què s'hagi declarat la seva abstenció o recusació. Si no es designa cap suplent, la competència de l'òrgan administratiu l'ha d'exercir qui designi l'òrgan administratiu immediat superior de qui depengui.

2. La suplència no implica l'alteració de la competència, i perquè sigui vàlida no cal publicar-la.

(...)

4. En les resolucions i els actes que es dictin mitjançant suplència, s'ha de fer constar aquesta circumstància i s'ha d'especificar el titular de l'òrgan en la suplència del qual s'adopten i qui està exercint efectivament aquesta suplència».

2. L'article 36 de la Llei 4/2022, de 7 de juliol de Consells Insulars (BOIB núm 88, de 7 de juliol de 2022) disposa:

«1. Els directors insulars són òrgans directius per a la gestió d'una o diverses àrees funcionalment homogènies.

3. El Decret de la presidència del Consell de Mallorca de dia 4 d'agost de 2015, pel qual es dicta la instrucció de suplència dels alts càrrec (BOIB núm 120, de 8 d'agost de 2015) resol que en cas de suplència de les secretàries i secretaris tècnics així com els directors i directores insulars s'estableix la suplència de la manera següent:

« a) Les que ocupen les secretaries tècniques i les direccions insulars, les ha de suplir l'òrgan directiu que determini el conseller o la consellera corresponent.

b) Si no s'ha designat expressament qui les ha de suplir, la persona que ocupa la secretaria tècnica supleix la que ocupa les direccions insulars.

c) Si no hi ha designació expressa, la directora o el director insular més antic en el càrrec supleix la persona que ocupa la secretaria tècnica o, si dos o més tenen la mateixa antiguitat, el de més edat».

4. El decret de la Presidència del Consell de Mallorca de dia 10 de juliol de 2023 nomena al senyor Guillermo Sánchez Cifre conseller executiu de Benestar Social, el qual d'acord amb l'article 7.1 dels Estatuts de l' IMAS aprovats pel Ple del Consell de Mallorca de data 11 d'abril de 2019 (BOIB núm 67, de 18 de maig de 2019), exercirà també el càrrec de president de l'IMAS.

Per tot l'exposat, i en ús de les facultats atribuïdes,

Resolc

Primer. En els casos d'absència, malaltia, vacant o altre impediment físic o temporal atribuir les funcions del/la director/a insular de Serveis Socials, Infància i Família a:

- El/la director/a insular de Centres i Programes d'Atenció Integral a la Infància i Adolescència.

- I en defecte d'aquest, el/la director/a insular d'Atenció Sociosanitària.

Segon. En els casos d'absència, malaltia, vacant o altre impediment físic o temporal atribuir les funcions del/ la director/a insular de Centres i Programes d'Atenció Integral a la Infància i Adolescència:

- El/la director/a insular de Serveis Socials, Infància i Família.

- I en defecte d'aquest, el/la director/a insular de Persones amb Discapacitat.

Tercer. En els casos d'absència, malaltia, vacant o altre impediment físic o temporal atribuir les funcions del/ la director/a insular d'Atenció Comunitària i Promoció de l'Autonomia Personal a:

- El/la director/a insular d'Atenció Sociosanitària.

- En el seu defecte el director/a insular d'Inclusió Social.

Quart. En els casos d'absència, malaltia, vacant o altre impediment físic o temporal atribuir les funcions del/ la director/a insular d'Atenció Sociosanitària a:

- El/la director/a insular d' Atenció Comunitària i Promoció de l'Autonomia Personal.

- En el seu defecte el /la director/a insular de Centres i Programes d'Atenció Integral a la Infància i Adolescència.

Cinquè. En els casos d'absència, malaltia, vacant o altre impediment físic o temporal atribuir les funcions del/ la director/a insular de Persones amb Discapacitat a:

- El/la director/a insular d'Inclusió Social.

- En el seu defecte el/la director/a insular d'Atenció Comunitària i Promoció de l'Autonomia Personal.

Sisè. En els casos d'absència, malaltia, vacant o altre impediment físic o temporal atribuir les funcions del/ la director/a insular d'Inclusió Social a:

- El/la director/a insular de Persones amb Discapacitat.

- En el seu defecte, el/la director/a insular de Serveis Socials, Infància i Família.

Setè.- Ordenar que es faci constar aquesta circumstància a totes les resolucions i els actes que es dictin per suplència.

Vuitè. Comunicar aquesta resolució, que substitueix la dictada el 22 de gener de 2022 en aquesta matèria, a les persones nomenats directores i directors insulars del Departament de Benestar Social.

Novè. Donar-ne trasllat al Servei de Gestió Econòmica, al Departament de Recursos Humans, a la Intervenció Delegada i a la Tresoreria del Consell de Mallorca.

Desè. Ordenar la publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears».

Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 28.1 dels Estatuts de l'IMAS aprovats per Acord del Ple del Consell de Mallorca d'11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució.

Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.

Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).

No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

(Signat electrònicament: 2 d'agost de 2023

El conseller executiu de Benestar Social  Guillermo Sánchez Cifre)