Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 503285
Departament d'Activitats i Seguretat dels Establiments de l'Àrea d'Urbanisme, Habitatge i Projectes Estratègics. Ajuntament de Palma. Acord de caducitat dels expedientes CO 2013/00514. CO 2011/00670 i CO 2010/00034.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Efectuada depuració i revisió d'expedients en el Servei de Tramitació de Llicències d'Activitats  de les sol·licituds de llicència d'activitats  relacionades a l'annex 1, el Consell de la Gerència d'Urbanisme en sessió de data 25/07/2023 ha adoptat el següent acord:

Informe amb proposta de resolució per la qual es declara la caducitat i l'arxiu dels expedients presentats per les persones que consten a l'annex 1.

Antecedents

Efectuada depuració  i revisió d'expedients en el Servei de Tramitació d'Activitats de les sol·licituds de llicència d'activitats relacionades a l'annex 1.

Efectuades les notificacions de requeriment de documentació  als peticionaris amb l'advertència que la manca de presentació de la documentació  i que un cop exhaurit el termini de tres mesos,   es dictaria resolució de caducitat i arxiu del procediment.

Atès que el termini de tres mesos, abans esmentat, ha finalitzat sense que els interessats que consten en l'annex 1 hagin presentat la documentació requerida per reparar els inconvenients i les irregularitats detectades.

Fonaments de Dret

L'article 73 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que “Els tràmits que hagin d'executar els interessats s'han de realitzar en el termini de deu dies a partir de l'endemà de la notificació de l'acte corresponent, excepte en el cas en què la norma corresponent fixi un termini diferent, (...) les persones interessades que no compleixin el que disposen els apartats anteriors, se'ls pot declarar que han perdut el seu dret al tràmit corresponent. No obstant això, s'ha d'admetre l'actuació de l'interessat, que produeix els seus efectes legals si es produeix abans o dins del dia en què es notifiqui la resolució en la qual es consideri que el termini ha transcorregut” .

L'article 95.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, disposa que en els procediments iniciats a sol·licitud de la persona interessada, quan el procediment es paralitza per causa que sigui imputable a aquesta, l'Administració li ha d'advertir que, transcorreguts tres mesos, se'n produirà la caducitat. Consumit aquest termini sense que el particular requerit realitzi les activitats necessàries per reprendre la tramitació, l'Administració ha d'acordar l'arxivament de les actuacions i ha de notificar-ho a la persona interessada. Contra la resolució que en declari la caducitat, són procedents els recursos pertinents. No es pot acordar la caducitat per la simple inactivitat de la persona interessada en la formalització de tràmits, sempre que no siguin indispensables per dictar la resolució. Aquesta inactivitat no té cap més efecte que la pèrdua del dret a aquest tràmit.

 L'article 45.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estableix que els actes administratius seran objecte de publicació quan així ho estableixin les normes reguladores de cada procediment o quan ho aconsellin raons d'interès públic apreciades per l'òrgan competent.

Conclusió

 Per l'exposat, s'informa favorablement la declaració de la pèrdua del dret al tràmit i la caducitat del procediment de referència, així com l'arxivament dels expedients, en haver transcorregut el termini de tres mesos des de que l'Administració va requerir els interessats perquè aportessin la documentació necessària, sense que l'hagin aportat.

En compliment d'allò que preveu l'article 95 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, l'article 124 de la Llei 7/85, de 2 d'abril, Reguladora de les bases del règim local, i els articles 4 i 12 del Reglament de la Gerència d'Urbanisme, la TAG cap del Servei Jurídic Administratiu que subscriu considera que pel Consell de Gerència d'Urbanisme podria adoptar la següent

RESOLUCIÓ

1. Declarar la pèrdua del dret al tràmit i la caducitat dels expedients de llicència d'activitat  relacionats a l'annex 1.

2. Ordenar l'arxivament dels expedients relatius a les sol·licituds presentades per les persones que consten en l'annex 1.

3. Informar que la manca de títol habilitant determinar la impossibilitat d'iniciar o continuar amb l'exercici del dret o activitat afectada.

4. Notificar la present resolució a les persones interessades amb indicació dels recursos que contra la mateixa es poden interposar.

5. Publicar aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.”

 

ANNEX 1

DNI

NOM PETICIONARI

ACTIVITAT

UBICACIO

EXPEDIENT

DATA NOTIFICACIÓ

43081754V

VILLALONGA TOMAS, ANDRES MARTIN

CAFÈ-CONCERT

AV Gabriel Roca 48

CO 2013/ 00514

 19/09/2014

E57549263

VELIKO TARNOVO CB

Cafeteria

Av Joan Miró 294 locals 10 i 11

CO 2011/00670

 30/06/2011

B57935231

ZIVA TO GO PALMA SL

ELABORACIÓ I VENDA DE PASTISSERIA

Pça Navegació 11

CO 2010/00034

 02/06/2022

La qual cosa us comunic per al vostre coneixement i efectes oportuns. Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició potestatiu, davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà de rebre aquesta notificació. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, es pot interposar directament recurs contenciós administratiu, d'acord amb els articles 123 i 124 abans esmentats i l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de rebre aquesta notificació; tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri convenient.

El recurs de reposició potestatiu s'ha de presentar, si es tracta d'una persona jurídica, a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament de Palma, indicant expressament de forma clara de què es tracta i fent-hi constar el número d'expedient. Si es tracta d'una persona física es pot utilitzar la dita Seu Electrònica o presentar la documentació a qualsevol de les oficines d'atenció a la ciutadania que es detallen a continuació o a les dependències a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, mitjançant sol·licitud dirigida a l'Ajuntament de Palma i fent-hi constar el número d'expedient:

- OAC AVINGUDES: av. Gabriel Alomar, 18, CP 07006 Palma. Tel. 971 225900

- OAC CORT: plaça Santa Eulàlia, 9 (edif. Ajuntament), CP 07001 Palma. Tel. 971 225900

- OAC PERE GARAU: c. Pere Llobera, 9, CP 07007 Palma. Tel. 971 225900

- OAC S'ARENAL: av. Amèrica, 11, CP 07600 Palma. Tel. 971 225891

- OAC S'ESCORXADOR: c. Emperadriu Eugènia, 6, CP 07010 Palma. Tel. 971 201362 - 971 201150

- OAC SANT AGUSTÍ: c. Margaluz, 30, CP 07015 Palma. Tel. 971 708733

- OAC SANT FERRAN: av. Sant Ferran, 42 (edif. Policia Local), CP 07012 Palma. Tel. 971 225511

- OAC SON FERRIOL: av. del Cid, 8, CP 07198 Palma. Tel. 971 426209

- OAC SON MOIX: camí de la Vileta, 40 CP 07011 Palma

(Signat electrònicament: 31 de juliol de 2023)

La cap del Servei a la data de la firma electrònica P.d. Decret de Batlia núm. 3000, de 26/02/2014, (BOIB núm. 30, de 04/03/2014) Catalina M. Cunill Mascaró