Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Núm. 499649
Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en funcions, a proposta del director general de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat en funcions, per la qual s’aprova la concessió parcial d’ajuts per a la realització d’activitats extraescolars per contribuir a la conciliació de la vida familiar, laboral i personal a les Illes Balears (expedient de tramitació anticipada de despesa corresponent a l’exercici de 2023 / Decret 75/2004, segons la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat d’11 de novembre de 2022) i es reconeix l’obligació a favor de les persones beneficiàries

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Identificador BDNS: 660679

El director general de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat en funcions ha formulat la proposta de resolució següent:

Fets

1. En data 13 de setembre de 2021, la Mesa de Conciliació de les Illes Balears va aprovar el Pla de Conciliació i Corresponsabilitat de les Illes Balears 2021-2024, que té com a objectius generals, entre d'altres, donar resposta a la manca d'equilibri existent entre el desenvolupament de la vida familiar i personal i el desenvolupament de la vida professional, com també incentivar l'adopció de mesures que impulsin la igualtat d'oportunitats i que permetin la gestió compatible de l'espai i del temps amb la vida personal, familiar i laboral. Aquesta convocatòria està inclosa en el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023 (BOIB núm. 175, de 23 de desembre), modificat mitjançant una resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 21 d'octubre de 2022 (BOIB núm. 141, d'1 de novembre).

El Decret llei 9/2022, de 7 de novembre, de mesures urgents per compensar la inflació a les Illes Balears, en l'article 28.2, preveu que, per a aquestes subvencions en particular, l'òrgan competent per a la concessió de la subvenció pot decidir motivadament admetre, per a la justificació de despeses inferiors a 3.000 €, una declaració formal de la persona beneficiària, sens perjudici de les actuacions posteriors de comprovació i control.

El Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, atorga a la Direcció General de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat, de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, competències en el desplegament normatiu i la coordinació de les polítiques d'igualtat i diversitat, així com en la coordinació del Pla de Conciliació, entre d'altres.

2. El 29 de novembre de 2022, la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat va dictar una resolució per la qual es varen convocar els ajuts per a la realització d'activitats extraescolars per contribuir a la conciliació de la vida familiar, laboral i personal a les Illes Balears, per un import màxim de 5.000.000,00 €, expedient de tramitació anticipada de despesa corresponent a l'exercici de 2023 / Decret 75/2004, segons la Resolució d'11 de novembre de 2022, amb càrrec a la partida 11401 316A01 48000 00 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici de 2023.

3. El punt 4.1 de la Resolució esmentada estableix que el termini per presentar la sol·licitud és de quinze dies comptadors des de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears o fins a exhaurir-ne el crèdit, en cas que no hagi transcorregut el termini establert abans, que s'ha de comunicar mitjançant una resolució publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. En conseqüència, el termini per a la presentació de sol·licituds finalitzava el dia 27 de desembre de 2022. En data 19 de desembre de 2022, la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat va emetre una resolució per la qual s'ampliava fins a dia 5 de gener de 2023 el termini de presentació de sol·licituds corresponent a la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 29 de novembre de 2022 per la qual s'aprova la convocatòria per a la prestació d'ajuts per a la realització d'activitats extraescolars per contribuir a la conciliació de la vida familiar, laboral i personal a les Illes Balears (BOIB núm. 166, de 22 de desembre de 2022).

4. D'altra banda, el punt 4.4 de la convocatòria disposa que a la pàgina web de la Direcció General de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat (http://dgcg.caib.es) es farà públic un informe referent a la documentació de les sol·licituds presentades a la convocatòria i que mitjançant la publicació d'aquest informe es notificaran les possibles manques de documentació o els defectes de les sol·licituds. En data 29 de maig i 11 de juny de 2023, es varen publicar en el web de referència sengles informes d'expedients en els quals s'havien d'esmenar les sol·licituds.

5. Així mateix, l'article 24.4, segon paràgraf, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, estableix que l'òrgan instructor, en vista de l'expedient i de l'informe de l'òrgan col·legiat, ha de formular la proposta de resolució provisional, degudament motivada, que s'ha de notificar a les persones interessades en la forma que estableixi la convocatòria, i s'ha de concedir un termini de 10 dies per presentar-hi al·legacions. En data 29 de maig de 2023, es va publicar en el web de la Direcció General de Coordinació, Relacions amb el Parlament, Drets i Diversitat la proposta de resolució provisional referent als expedients en els quals l'import concedit és inferior a l'import sol·licitat i es donava a les persones sol·licitants un termini de 10 dies per presentar-hi al·legacions.

6. Els serveis tècnics han emès una relació parcial d'un quart bloc d'expedients, amb un informe favorable que serveix de base perquè l'òrgan instructor competent elabori la proposta de resolució, amb la finalitat d'establir un quart grup de 860 persones beneficiàries corresponents a 860 expedients, i proposar l'import de l'ajut que s'ha de concedir a cada persona.

7. Les persones interessades que recull l'annex corresponen a les tres tipologies descrites en els punts 3, 4 i 5.

8. En data 11 de novembre de 2022, l'interventor general de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears va autoritzar per a aquest expedient la utilització del procediment de pagament de subvencions d'escassa quantia a una pluralitat de perceptors en la tramitació d'ajuts.

9. Tal com preveu el Decret llei 9/2022, de 7 de novembre, de mesures urgents per compensar la inflació a les Illes Balears, en l'article 28.2, per a aquestes subvencions en particular l'òrgan competent per a la concessió de la subvenció ha decidit admetre, per a la justificació de despeses inferiors a 3.000 €, una declaració formal de la persona beneficiària, sens perjudici de les actuacions posteriors de comprovació i control, i així es preveu en la convocatòria.

Fonaments de dret

1. El 29 de novembre de 2022, la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat va dictar una resolució per la qual es varen convocar els ajuts per a la realització d'activitats extraescolars per contribuir a la conciliació de la vida familiar, laboral i personal a les Illes Balears, per un import màxim de 5.000.000,00 €, expedient de tramitació anticipada de despesa corresponent a l'exercici de 2023 / Decret 75/2004, segons la Resolució d'11 de novembre de 2022, amb càrrec a la partida 11401 316A01 48000 00 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici de 2023, i la Resolució de 19 de desembre de 2022 de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat per la qual s'amplia el termini de presentació de sol·licituds corresponent a la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 29 de novembre de 2022 per la qual s'aprova la convocatòria per a la prestació d'ajuts per a la realització d'activitats extraescolars per contribuir a la conciliació de la vida familiar, laboral i personal a les Illes Balears (BOIB núm.156, d'1 de desembre de 2022 i BOIB núm. 166, de 22 de desembre de 2022, respectivament).

2. La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18 de novembre de 2003).

3. El Decret legislatiu 2/2005, 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005).

4. El Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 18/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 176, de 25 de juliol de 2006).

5. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre de 2015).

6. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril de 2003).

7. La Llei 11/2022, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2023.

8. La Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 8, de 15 de gener de 2015).

9. El Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 122, de 2 de setembre de 2004).

10. La Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 15, de 2 de febrer de 2019).

11. El Decret 8/2021, de 13 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que inclou la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat (BOIB núm. 20, de 14 de febrer de 2021).

Proposta de resolució

Propòs a la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en funcions que dicti una resolució en els termes següents:

1. Concedir els ajuts per a la realització d'activitats extraescolars per contribuir a la conciliació de la vida familiar, laboral i personal a les Illes Balears a les persones beneficiàries que s'indiquen en l'annex d'aquesta Resolució, que comença amb «ABAD COLLADO, ROCIO

44576105N 200,00 €» i acaba amb «ZINI -, REBECCA X6198998S 200,00 €», per complir els requisits exigits en la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 29 de novembre de 2022.

2. Autoritzar i disposar una despesa, a favor de les persones beneficiàries i pels imports que figuren en la relació establerta en l'annex, per un import total de 265.400,00 €, amb càrrec a la partida pressupostària 11401 316A01 48000 00, en concepte d'ajuts per a la realització d'activitats extraescolars per contribuir a la conciliació de la vida familiar, laboral i personal a les Illes Balears, d'acord amb el que disposa la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 29 de novembre de 2022 per la qual es convoquen els ajuts esmentats.

3. Reconèixer l'obligació i proposar a la directora general del Tresor, Política Financera i Patrimoni el pagament de les subvencions a favor de les persones beneficiàries assenyalades en l'annex per un import total de 265.400,00 €, amb càrrec a la partida pressupostària 11401 316A01 48000 00 dels pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici de 2023. El pagament s'ha de fer pel sistema de transferència massiva.

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Per tot això, dict la següent

Resolució

Manifestar la conformitat amb la proposta de resolució i dictar-ne resolució en els mateixos termes.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, a la data de la signatura electrònica (6 de juliol de 2023)

Per delegació, el secretari general de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, per Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat (BOIB número 34 de data 11/03/2021) Benito Prósper Gutiérrez

El director general proposant Miquel Coll Canyelles

Documents adjunts