Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'ECONOMIA, HISENDA I INNOVACIÓ
Núm. 499441
Resolució de la secretària general de la Conselleria d’Economia, Hisenda i Innovació de 31 de juliol de 2023 de delegació de signatura en determinades unitats administratives
Antecedents
1. Mitjançant la Resolució del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació de 27 de juliol de 2023 de delegació de competències i de delegació de signatura en determinats òrgans de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació, d'altres conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de l'Agència Tributària de les Illes Balears i del Servei de Salut de les Illes Balears, i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació (BOIB núm. 106, de 29 de juliol), s'ha delegat en la secretària general de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació l'exercici de determinades competències atribuïdes originàriament a la persona titular de la Conselleria, en matèries, entre d'altres, de gestió de personal i de gestió i execució pressupostàries.
2. Aquesta delegació de competències en la secretària general no impedeix que, al seu torn, aquest òrgan delegui la signatura dels actes inherents a algunes d'aquestes competències en les unitats administratives que consideri adequades, a la qual cosa es pot afegir la delegació de signatura d'altres funcions que corresponen a la persona titular de la Secretaria General de manera originària, com ara, entre d'altres, els actes d'inscripció en el Registre de Convenis i Acords de la Comunitat Autònoma, la tramesa al Butlletí Oficial de les Illes Balears dels edictes que s'han de publicar a instància de les secretaries generals o la concessió de vacances.
3. D'aquesta manera, i a fi d'agilitar la tramitació d'alguns procediments, es considera adequat delegar la signatura de diverses actuacions que, originàriament o per delegació de competències, segons els casos, corresponen a la secretària general de la Conselleria en determinades unitats administratives integrades en la Secretaria General, i també delegar la signatura de diverses actuacions, en exercici de la suplència per vacant de la persona titular de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, en la unitat administrativa corresponent al Departament de Pressuposts de la Direcció General esmentada.
Fonaments de dret
1. L'article 12 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
2. Els articles 25, 31, 33.1 i 42.d) de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
3. El Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
4. El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
5. El Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Delegar en la cap del Servei de Personal i en els caps d'Administració de Personal, de manera indistinta, la signatura de tots els actes i els documents relatius a les facultats i les actuacions en matèria de personal següents:
a) Les relatives a la tramitació i la concessió de permisos, vacances, llicències i reduccions de jornada prevists en la normativa vigent, i també dels permisos prevists en la normativa bàsica estatal que no estiguin inclosos en el Decret 7/2020, de 31 de gener, pel qual es regulen els permisos, les llicències, les vacances i altres mesures de conciliació de la vida personal, familiar i laboral del personal funcionari al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
b) Les relatives a la formalització de les diligències de presa de possessió i d'incorporació del personal de la Conselleria.
c) Les relatives a la tramitació de les convocatòries de les comissions de serveis de caràcter voluntari dels llocs de feina vacants i dotats adscrits a la Conselleria.
2. Delegar la signatura dels documents pels quals s'ordena la publicació d'edictes en el Butlletí Oficial de les Illes Balears a què es refereix l'article 15.3.c) del Decret 68/2012, de 27 de juliol, pel qual es regula el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de manera indistinta:
a) En el cap del Departament Jurídic i Administratiu.
b) En la cap del Servei de Normativa.
c) En la cap del Servei de l'Àrea Jurídica i Administrativa.
d) En el cap del Servei del Sector Públic Instrumental.
e) En la secretària de la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
f) En la cap del Servei de Patrimoni.
3. Delegar en la cap del Departament de Gestió Econòmica i en el cap del Servei de Gestió Economicoadministrativa, de manera indistinta, la signatura de tots els actes i els documents següents:
a) Els actes i els documents administratius relatius a propostes de modificació de crèdit, sense limitació de quantia.
b) Els actes pels quals s'insti la inscripció i els actes de comunicació a què es refereixen els articles 4.1 i 6.1 del Decret 49/2011, de 20 de maig, pel qual es regula el Registre de Convenis i Acords de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
c) Els actes pels quals s'insti l'emissió d'informes jurídics als serveis jurídics de la Conselleria, en relació amb els expedients i els documents que es tramitin en aquesta unitat.
4. Delegar en els caps de les Unitats Administratives de Contractació la signatura dels actes i els documents següents:
a) Els actes i els documents relatius a sol·licituds i comunicacions, en l'àmbit propi de la Plataforma de Contractació i dels perfils de contractant, d'altes, modificacions i baixes d'inscripcions dels usuaris autoritzats i dels òrgans de contractació de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació o de les entitats instrumentals adscrites a la Conselleria, i, en general, qualsevol petició relacionada amb aquesta matèria que s'hagi d'adreçar a la Junta Consultiva de Contractació Administrativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
b) Els actes pels quals s'insti l'emissió d'informes jurídics als serveis jurídics de la Conselleria en relació amb els expedients i els documents que es tramitin en aquesta unitat administrativa.
5. Delegar en els caps dels serveis d'Assumptes Generals, de manera indistinta, la signatura de l'atorgament de la conformitat a què fa referència l'apartat 11 de la part II de la Instrucció 3/2006, del viceinterventor general, de funcionament del SICODE, fiscalització d'expedients i de documents de despesa amb imputació pressupostària, documents i expedients de personal i documents de comptabilitat extrapressupostària.
6. Delegar en els caps dels serveis d'Assumptes Generals i en el cap del Servei d'Administració Digital i Gestió Electrònica d'Expedients de Despesa, de manera indistinta, la signatura dels actes pels quals s'instin altes d'usuaris, canvis de grup, permisos i, en general, qualsevol petició relacionada amb aquesta matèria que s'hagi d'adreçar a la Direcció General de Simplificació Administrativa, Modernització i Administració Digital, així com també les sol·licituds dels permisos del sistema corporatiu de gestió economicofinancer de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
7. Delegar, en exercici de la suplència per vacant de la persona titular de la Direcció General de Pressuposts i Finançament, en la cap del Departament de Pressuposts la signatura dels actes administratius i dels documents comptables i administratius següents:
a) Els que corresponen a les funcions pròpies de la persona titular de la Direcció General de Pressuposts i Finançament.
b) Els actes que, d'acord amb la legislació aplicable, correspon dictar al conseller d'Economia, Hisenda i Innovació en matèria d'autorització d'imputació de despeses en exercicis futurs i de modificació de les anualitats compromeses, quan no formin part de la delegació a què fa referència l'apartat 4.b) de la Resolució esmentada en l'antecedent 1.
c) Els actes administratius i els documents comptables i administratius relatius a aprovacions de modificacions de crèdit, i també a la creació de partides pressupostàries a què fa referència l'article 41 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
d) Els actes d'autorització de les modificacions dels pressuposts de les entitats del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma a què fa referència l'article 63 de la Llei 14/2014.
e) Els actes d'autorització de les despeses estructurals a què fa referència l'article 69 de la Llei 14/2014.
8. Disposar que totes les referències a les prefectures i a les secretaries que contenen els apartats anteriors d'aquesta Resolució s'han d'entendre fetes als llocs de treball que en cada moment del temps exerceixin les funcions que tenen atribuïdes les prefectures i les secretaries esmentades en la data d'aquesta Resolució, amb independència de la denominació del lloc de treball i del seu titular.
9. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
10. Disposar que aquesta Resolució produeixi efectes des del dia en què va produir efectes la Resolució del conseller d'Economia, Hisenda i Innovació de 27 de juliol de 2023 de delegació de competències i de delegació de signatura en determinats òrgans de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació, d'altres conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de l'Agència Tributària de les Illes Balears i del Servei de Salut de les Illes Balears, i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació.
Palma, en data de la signatura electrònica (31 de juliol de 2023)
La secretària general Catalina Mir Ferrer