Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS
Núm. 498788
Resolució del conseller d’Educació i Universitats de 24 de juliol de 2023 per la qual s’autoritza la modificació de la configuració del centre privat concertat amb ensenyaments de règim general Santa Mónica, de Palma, amb l’ampliació de quatre unitats d'educació infantil de primer cicle
Versió PDF
Antecedents
1. Mitjançant la Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de 19 de maig de 2023 s'autoritzà la modificació de la configuració del centre privat concertat Santa Mónica, de Palma, amb la transformació d'una unitat del títol de tècnic superior en Administració de sistemes informàtics en xarxa (IFC31) en una unitat del títol de tècnic superior en Desenvolupament d'aplicacions web (IFC33), ambdós, de la família professional d'Informàtica i comunicacions. Com a conseqüència d'aquesta modificació, el centre va quedar configurat de la manera següent:
- Educació infantil de segon cicle: 15 unitats i 375 places escolars.
- Educació primària: 30 unitats i 750 places escolars.
- Educació secundària obligatòria: 20 unitats i 600 places escolars.
- Programa de Millora de l'Aprenentatge i del Rendiment (PMAR): 2 unitats i 30 places escolars.
- Educació especial bàsica (EEB): 1 unitat ASCE (aula substitutòria de centre específic) del centre concertat d'Educació especial Princesa de Asturias.
- Batxillerat: 6 unitats i 180 places escolars (modalitats: ciències i humanitats i ciències socials).
- Cicles formatius de la família professional d'Activitats Físiques i Esportives (AFD):
- CFGM Tècnic en Guia en el medi natural i de temps lliure (AFD21): 1 unitat (2 grups) i 40 places escolars.
- CFGS Tècnic superior en Condicionament físic (AFD32): 1 unitat (2 grups) i 40 places escolars.
- Cicles formatius de la família professional d'Informàtica i comunicacions (IFC):
- CFGM Tècnic en Sistemes microinformàtics i xarxes (IFC21): 1 unitat (2 grups) i 40 places escolars.
- CFGS Tècnic superior en Administració de sistemes informàtics en xarxa (IFC31): 1 unitat (2 grups) i 40 places escolars.
2. L'article 27 de la Llei orgànica 3/2020, estableix que el Programa de diversificació curricular (PDC) està orientat a la consecució del títol de graduat en educació secundària obligatòria (GESO) per part dels alumnes que presentin dificultats rellevants d'aprenentatge després d'haver rebut, si escau, mesures de suport al primer o segon curs, o als quals aquesta mesura d'atenció a la diversitat els sigui favorable per a l'obtenció del títol.
Així mateix indica que es podran incorporar al programa els alumnes que en acabar el segon curs no estiguin en condicions de promocionar al tercer.
3. La Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres de 2 de setembre de 2022 aprovà les instruccions per avaluar l'aprenentatge dels alumnes de segon i quart de l'educació secundària obligatòria a les Illes Balears per al curs 2022-2023, al punt primer estableix «Autoritzar la implantació del programa de diversificació curricular a tots els centres que a data de publicació d'aquesta Resolució tinguin autoritzat un programa de millora de l'aprenentatge i del rendiment (PMAR)».
Per tot això, el programa de diversificació curricular del tercer curs s'ha iniciat el curs 2022-2023 i el programa de diversificació curricular del quart curs s'ha d'iniciar el curs 2023-2024.
4. El 4 de gener de 2022 (GOIBE2894/2022), la representant del centre privat concertat Santa Mónica, de Palma, va presentar una sol·licitud de la modificació de la configuració del centre amb l'ampliació de quatre unitats d'educació infantil de primer cicle i 55 places escolars i hi va adjuntar la documentació pertinent.
5. El 10 de març de 2022, l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància (IEPI) va emetre un informe desfavorable sobre la sol·licitud, ja que la documentació presentada no acreditava que les instal·lacions del centre complissin els requisits establerts pel Decret 23/2020, de 31 de juliol. Aquest informe es va comunicar a la titular del centre en data 11 de març de 2022.
6. El 29 de març de 2022, la titular del centre va presentar nova documentació, per tal d'esmenar les deficiències detectades en l'informe de 10 de març de 2022.
7. El 8 d'abril de 2022, l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància (IEPI) va emetre un altre informe desfavorable i indicava que la documentació presentada era insuficient i no justificava el compliment de la normativa per a la configuració sol·licitada. Aquest informe es va comunicar a la titular del centre en data 11 d'abril de 2022.
8. El 31 de maig de 2022, la titular del centre va presentar novament la documentació requerida, per tal d'esmenar les deficiències detectades a l'informe de 8 d'abril de 2022.
9. El 13 de juny de 2022, l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància (IEPI) va emetre un informe favorable per a la configuració sol·licitada. Aquest informe es va comunicar a la titular del centre, en data 15 de juny de 2022.
10. El 19 de gener de 2023, la representant del centre va comunicar la finalització de les obres i va sol·licitar la visita d'obres.
11.El 16 de febrer de 2023, es realitzà una primera visita d'obres i es comprovà que hi havia hagut canvis en la distribució respecte als plànols informats el 13 de juny de 2022. L'arquitecte sol·licita nous plànols que reflectissin els treballs realitzats i l'estat final de l'actuació. Aquests plànols es feren arribar a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres el 7 de juny de 2023 (GOIBE 377209/2023). Una nova visita d'obres el 12 de juny de 2023 constatà que aquests darrers plànols eren fidels i recollien els treballs realitzats.
12. El 3 de juliol de 2023, la Comissió de valoració de les qualificacions del professorat d'educació infantil de primer cicle va emetre un informe favorable provisional respecte al nombre de professionals i a la titulació d'aquests, condicionat a complir els compromisos adquirits respecte a la certificació de llengua catalana exigible de conformitat a l'apartat f) de l'article 11 del Text consolidat aprovat pel Decret 23/2020.
13. El 20 de juliol de 2023, la cap de departament de Planificació i Centres va emetre un informe favorable sobre la sol·licitud de modificació de la configuració del centre privat concertat Santa Mónica, de Palma.
14. El 21 de juliol de 2023, el director general de Planificació, Ordenació i Infraestructures Educatives va emetre una proposta de resolució per la qual s'autoritza la modificació de la configuració del centre privat concertat Santa Mónica, de Palma, amb l'ampliació de quatre unitats d'educació infantil de primer cicle i 55 places escolars.
Fonaments de dret
1. La Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, reguladora del dret a l'educació (BOE núm. 159, de 4 de juliol).
2. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 106, de 4 de maig), modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, (BOE núm. 340, de 30 de desembre).
3. La Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d'abril).
4. La Llei 1/2022, de 8 de març, d'educació de les Illes Balears, la qual estableix a l'article 102, punt 2, de creació de centres que la creació, la supressió i la transformació de centres privats s'ha de sotmetre a l'autorització administrativa corresponent.
5. Reial Decret 243/2022, de 5 d'abril, pel qual s'estableixen l'ordenació i els ensenyaments mínims del Batxillerat ( BOE núm. 69, de 25 de maig).
6. El Decret 23/2020 de 31 de juliol, pel qual s'aprova el Text consolidat del Decret pel qual s'estableixen els requisits mínims dels centres de primer cicle d'educació infantil (BOIB núm. 135, d'1 d'agost).
7. L'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 8 de març de 2018 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l'ensenyament reglat no universitari, se n'estableixen les equivalències, es defineix el Pla de Formació Lingüística i Cultural (FOLC), es regulen les condicions de l'exempció de l'avaluació de la llengua catalana i literatura en ensenyaments no universitaris i es determinen les funcions i la composició de la Comissió Tècnica d'Assessorament per a l'Ensenyament de i en Llengua Catalana (BOIB núm. 38, de 27 de març).
8. La Resolució del conseller d'Educació i Universitat de dia 28 de maig de 2018 per la qual s‘aproven les instruccions que estableixen les condicions per obtenir l'equivalència del certificat de capacitació per a l'ensenyament en llengua catalana al primer cicle de l'educació infantil (CCI) amb la titulació de tècnic superior en Educació Infantil (BOIB núm. 68, de 2 de juny).
9. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer (BOE núm. 52, d'1 de març), el qual estableix, en l'article 36.2, que, en matèria d'ensenyament, correspon a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears la competència de desenvolupament legislatiu i d'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.
10. El Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, (BOIB núm. 102, de 20 de juliol).
Per tot això, i d'acord amb la proposta formulada per la Direcció General de Planificació, Ordenació i Infraestructures Educatives en data 21 de juliol de 2023, dict la següent
Resolució
1. Autoritzar, amb efectes de l'inici del curs escolar 2023-2024, la modificació de la configuració del centre privat concertat Santa Mónica, de Palma, amb l'ampliació de quatre unitats d'educació infantil de primer cicle.
2. Determinar que, com a conseqüència d'aquesta modificació, el centre queda configurat de la manera següent:
Codi de centre: 07003262
Denominació genèrica: centre privat concertat amb ensenyaments de règim general
Denominació específica: Santa Mónica
Titular: Congregación Agustinas Hermanas del Amparo (NIF R0700357G)
Domicili: c. Son Ventallol, núm. 13
Localitat: Palma
Municipi: Palma
CP: 07005
Ensenyaments autoritzats:
Educació infantil de primer cicle: 4 unitats i 55 places escolars (1 unitat de 0-1 any, 1 unitat d'1-2 anys i 2 unitats de 2-3 anys)
Educació infantil de segon cicle: 15 unitats i 375 places escolars.
Educació primària: 30 unitats i 750 places escolars.
Educació secundària obligatòria: 20 unitats i 600 places escolars.
Programa de diversificació curricular (PDC): 2 unitats i 30 places escolars
Educació especial bàsica (EEB): 1 unitat ASCE (aula substitutòria de centre específic) del centre concertat d'Educació especial Princesa de Asturias.
Batxillerat: 6 unitats i 210 places escolars (modalitats: general, ciències i tecnologia i humanitats i ciències socials).
Formació Professional:
- Cicles formatius de la família professional d'Activitats Físiques i Esportives (AFD):
- Cicles formatius de la família professional d'Informàtica i comunicacions (IFC):
3. Inscriure aquesta autorització en el Registre estatal de centres docents no universitaris (RCD) del Ministeri d'Educació i Formació Professional i en el Registre autonòmic de centres docents de la Conselleria d'Educació i Universitats.
4. Comunicar aquesta Resolució al titular del centre i a l'Institut per a l'Educació de la Primera Infància de la Direcció General de Primera Infància i Atenció a la Diversitat Educativa de la Conselleria d'Educació i Universitats, perquè en prenguin coneixement.
5. Fer avinent al centre esmentat que resta obligat a complir la legislació vigent i a sol·licitar la revisió oportuna de la seva configuració quan s'hagi de modificar qualsevol de les dades que figuren en aquesta Resolució.
6. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 24 de juliol de 2023
El conseller d'Educació i Formació Professional Antoni Vera Alemany