Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU
Núm. 497520
Creació i composició de les Comissions Informatives permanents
Per la present s'anuncia, per coneixement general i en compliment d'allò que disposa l'article 44.2 del RD 2568/1986 de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, que per l'Ajuntament Ple, reunit en sessió extraordinària de 29 de juny de 2023, en el punt quart de l'ordre del dia “Creació i composició de les Comissions Informatives permanents” han estat adoptats els següents acords:
PRIMER.- Constituir les següents Comissions Informatives de caràcter permanent:
1. Comissió Informativa d'Assumptes de Ple
2. Comissió Informativa de l'Àrea I: Administració Local: Serveis Generals, Territori, Medi Ambient.
3. Comissió Informativa de l'Àrea II: Atenció i Serveis a la Ciutadania
4. Comissió informativa de l'Àrea III: Economia, Hisenda i Promoció Econòmica.
SEGON.- 1. Les Comissions Informatives permanents dictaminaran sobre les matèries i assumptes assignats a cadascuna de les àrees respectives.
2. La Comissió Informativa de l'Àrea III, quant a les competències d'Economia i Hisenda exercirà, així mateix, les funcions de la Comissió Especial de Comptes.
3. La Comissió d'Assumptes de Ple assumirà les funcions d'estudi i dictamen previ de quants assumptes se sotmetin a la decisió del Ple i de la Junta de Govern Local quan aquesta actuï amb competències delegades pel Ple, excepte quan hagin d'adoptar-se acords declarats urgents, així com en aquells assumptes que no siguin de competència del Ple per expressa decisió de l'alcaldessa o de la Junta de Govern Local.
4. Així mateix, els correspon el seguiment de la gestió de l'alcaldessa, la Junta de Govern Local i dels regidors que ostentin delegacions, sense perjudici de la competència de control que corresponen al Ple.
TERCER.- Les Comissions Informatives estaran integrades cadascuna d'elles per deu membres, sis regidors representants del Grup Popular, dos regidors en representació del Grup Municipal Socialista, 1 regidor en representació del Grup Unides Podem i 1 regidor en representació del Grup VOX.
L'adscripció concreta a cada Comissió dels membres de la Corporació que hagin de formar part de la mateixa en representació de cada Grup, es realitzarà mitjançant escrit del seu Portaveu dirigit a l'Alcaldia, del qual es donarà compte al Ple, podent designar-se un suplent per cada titular.
QUART.- Totes les Comissions Informatives estaran presidides per l'alcaldessa, qui podrà delegar-la en qualsevol membre de la Corporació, a proposta de la mateixa Comissió, després de la corresponent elecció efectuada en el si de la Comissió.
CINQUÈ.- Les Comissions Informatives permanents ajustaran el seu funcionament al que es disposa en els articles 123 a 126 i 134 a 138 del ROF, i celebraran sessió ordinària, en la data establerta per l'alcaldessa.
Santa Eulària des Riu, (signat electrònicament: 31 de juliol de 2023)
L'alcaldessa Mª del Carmen Ferrer Torres