Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 496508
Modificació RPT

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Pel Ple de la Corporació Municipal de data 27 de juliol es va aprovar l'acord següent:

«Com és sabut, el principi d'autoorganització de les entitats locals implica, entre d'altres aspectes, ordenar els seus recursos de personal en funció d'unes determinades necessitats i amb l'objecte d'assolir les majors quotes en l'eficàcia dels serveis públics.

En aquest sentit, assenyala, entre d'altres, la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Galícia núm. 305/2.010, de 17 de març, que:

(...) las implicaciones empíricas de la denominada potestad de autoorganización de la Administración cuyo alcance, en síntesis, alude al conjunto de poderes de una autoridad pública para la ordenación de los medios personales, materiales y reales que se le encomiendan con objeto de que sea posible el ejercicio de determinadas competencias y potestades publicas, entrando de lleno en lo que se denominan facultades discrecionales públicas, (...)

Establece la Sentencia del Tribunal Supremo de 17 de febrero de 1997, entre otras cosas, que la potestad autoorganizativa de las Administraciones Públicas, atribuye a éstas la facultad de organizar los servicios en la forma que estime más conveniente para su mayor eficacia, a lo que le compele el mandato contenido en artículo 103.1 de la Constitución Española, (…), añadiendo que no se integra en el elenco de los derechos adquiridos el de la inalterabilidad de todos y cualesquiera de los múltiples aspectos que conforman la relación funcionarial en un momento dado, no comprendiéndose entre ellos, (...), el mantenimiento inalterable de las unidades administrativas en algún momento diseñadas, su organización, o su integración en el seno de la Administración (...) la Administración tiene una "potestas variandi" de la normativa legal y reglamentaria que ejercita lícitamente cuando así lo aconsejan o demandan las cambiantes circunstancias de su actividad para una mejor organización de las estructuras necesarias para el ejercicio de derechos o cumplimiento de deberes del individuo en sociedad o de los servicios públicos establecidos con ese fin, pues sostener lo contrario equivaldría (…) a "petrificar" la organización de las estructuras existentes condenándolas a una inmovilidad que las aleja de la realidad social e impediría su perfeccionamiento (...).”.

Així doncs, el «ius variandi» permet a l'Administració decidir unilateralment sobre el seu propi règim organitzatiu, cercant sempre la millora en l'eficàcia dels serveis públics.

En aquesta mateixa direcció, assenyala l'article 3 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, que els municipis disposen de plena capacitat d'autorganització en el marc de les disposicions generales que per llei s'estableixin en matèria d'organització i funcionament municipal, afegint l'article 25 que «la administración municipal puede estructurarse en departamentos dirigidos por un o una teniente de alcalde o por un concejal o una concejala delegados del alcalde, que actúan por delegación del alcalde o de la alcaldesa en las materias que se les atribuyen expresamente».

En un altre ordre de coses, assenyala l'article 21.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de Bases de Règim Local, que l'alcalde és el president de la Corporació i ostenta, entre d'altres, l'atribució de dirigir l'administració municipal i dirigir, inspeccionar i impulsar els serveis municipals, sent el cap superior de tot el personal.

Atès l'informe tècnic de modificació de places, l'acord de la taula de negociació conjunta, de data 12 de juliol de l'actual, la memòria i el projecte de modificació de la RLLT, de creació de noves places i modificació d'altres existents i l'informe de la Intervenció Municipal de data 14 de juliol de l'actual.

Es proposa al Ple de la Corporació Municipal:

PRIMER.- Aprovar les següents modificacions de la RLLT:

1. Creació del lloc de treball de Cap Tècnic de Personal, per tal de dirigir, organitzar, programar, coordinar i controlar les gestions i tràmits propis de la competència del servei de recursos humans.

CARACTERÍSTIQUES DEL LLOC DE FEINA:

  • Denominació del lloc de treball: Cap Tècnic de Personal
  • Nivell C. destinació: 28/26
  • Nivell C. específic: 27.541,20 €
  • Forma de provisió: Lliure designació
  • Grups: A1/A2
  • Escala: Habilitació Nacional
  • Administració Especial
  • Administració General
  • Subescala: Subescala de secretaria - intervenció amb habilitació estatal sense especialitat.
  • Subescala tècnica superior de l'administració especial (TAE superior) especialitat lletrat/ada assessor/a.
  • Subescala tècnica superior de l'administració especial (TAE superior) especialitat gestió de recursos humans.
  • Subescala tècnica de l'administració general (TAG).
  • Subescala Tècnica Mitja (TAE Mitjà) Especialitat Graduat-da Social.
  • Requisits: Llicenciat/da en Dret, Llicenciat/da en ADE, Grau o diplomatura en RRLL
  • 2 anys d'experiència en gestió de recursos humans, o 200 hores de formació en matèries relacionades amb les funcions del lloc de treball.
  • Tipus de jornada: Jornada general 37,5 hores setmanals
  • Tipus d'horari: Horari d'administració
  • Observacions: Dedicació especial. Especial dificultat tècnica. Especial responsabilitat

FUNCIONS A DESENVOLUPAR:

  • Dirigir, organitzar, programar, coordinar i controlar les gestions i tràmits propis de la competència del servei de recursos humans.
  • Assessorar i donar suport als òrgans superiors i directius de la Regidoria de RRHH.
  • Controlar, coordinar i supervisar el personal adscrit al servei, i impulsar, programar, organitzar i implantar mètodes de treball i planificació en l'àmbit del servei.
  • Dirigir, organitzar i avaluar de manera contínua els recursos del servei, procurant la consecució de la seva missió i objectius de manera eficaç, en ordre als principis de legalitat, agilitat administrativa i transparència.
  • Elaborar i emetre els informes que li encomanin els òrgans superiors en la matèria pròpia del servei.
  • Col·laborar i coordinar-se amb la resta de departaments i serveis municipals en les matèries i programes de caràcter transversal.
  • Impulsar, implantar i fer el seguiment de projectes de millora i simplificació administrativa que siguin de la seva competència mitjançant les diferents eines existents.
  • Vetllar per l'actualització de la informació municipal de la seva competència en les diferents modalitats (presencial, telefònica, correu electrotònic, pagines web i seu electrotònica).
  • Responsabilitzar-se de l'execució dels acords adoptats que afectin el servei.
  • Responsabilitzar-se de les propostes d'acord o de resolució del servei, i supervisar la resta d'actes administratius que aquest servei emeti.
  • Vetllar pel compliment de la legislació vigent i de les normes previstes en els reglaments.
  • Col·laborar amb els òrgans de govern i directius en la definició de liniers estratègiques, definició d'objectius i temporalització dels plans d'actuació, així com impulsar-les i executar-les, en la matèria pròpia del servei.
  • Supervisar la tramitació dels procediments dels recursos interposats contra els actes administratius emesos pel servei.
  • Conèixer i aplicar la normativa vigent que afecti els assumptes del servei així com a les eines informàtiques per dur-la a terme.
  • Assessorament jurídic que se li encomani.
  • Complir i fer complir al personal sota el seu comandament, les directrius, normes, procediments i accions preventives establertes en matèria de Prevenció de Riscs Laborals i assumir les funcions que li siguin encomanades en matèria d'actuació en emergències, col·laborant amb el personal de Prevenció quan li sigui requerit.
  • Qualsevol altra tasca que li sigui encomanada pels òrgans de Govern d'entre les que corresponen a l'escala, subescala, classe, especialitat o categoria d'adscripció del lloc de treball.

FUNCIONS ESPECÍFIQUES:

  • Supervisar les actuacions relatives a la planificació estratègica en matèria de personal.
  • Representar l'Ajuntament davant la Seguretat Social i el Ministeri de Treball en matèria de personal.
  • Representar l'administració a les Taules de Negociació i comissions tècniques delegades, participar en la negociació, adopció i execució d'acords amb els representants sindicals en matèria de personal, i coordinar les relacions amb els representants de les organitzacions sindicals amb representació a l'Ajuntament d'Andratx, els membres de la Junta de personal i el Comitè d'Empresa.
  • Representar l'administració municipal davant el Comitè de Seguretat i Salut, sense perjudici de la seva substitució en cas d'absència.
  • Elaborar acords i pactes de condicions de treball, instruccions de serveis, criteris d'actuació i altres documents equivalents.
  • Coordinar i supervisar els procediments d'inspecció i instrucció d'expedients disciplinaris.
  • Formació en matèria de funció pública, deontologia professional, codi ètic.

2. Realitzar les següents modificacions a la RLLT:

A) MODIFICACIÓ CARACTERÍSTIQUES LLOC DE FEINA:

CODI

N

ÀREA ADSCRIPCIÓ

LLOC DE FEINA

V.J.

COS/ESC

GRUP/SUBGR

CD

C.E.

PROVISIÓ

RPF1.04

1

SECRETARIA

Cap Adtiu unitat secretaria

F

A.General

C1

20

14.814,23 €

C

RPF4.01

1

ADMON. GENERAL

Cap Adtiu Unitat Interior / Estadística

F

A.General

C1

20

14.814,19 €

C

RPF16.01

1

URBANISME

Cap Adtiu Unitat llicencies

F

A.General

C1

20

14.814,19 €

C

RPF23.01

1

HISENDA

Cap Adtiu Unitat Comptabilitat

F

A.General

C1

20

14.814,19 €

C

RPF18.01

1

HISENDA

Cap Adtiu unitat Gestió Catastral

F

A.General

C1

20

14.814,19 €

C

RPF12.01

1

C-A-MA-SERVEIS

Cap Adtiu Unitat Serveis Comunitaris

F

A.General

C1

20

14.814,19 €

C

RPF12.03

1

C-A-MA-SERVEIS

Cap Adtiu Unitat Activitats, ECTEF

F

A.General

C1

20

14.814,19 €

C

RPF24.02

1

C-A-MA-SERVEIS

Cap Adtiu Unitat Contractació, M.A. i S. Grals

F

A.General

C1

20

14.814,19 €

C

RPF26.01

1

HISENDA

Adjunt de Tresoreria

F

A.Especial

C1/A2

20

22.817,64 €

C

RPLA8.04

1

C-A-MA-SERVEIS

Professor Vent/Fusta

L

Laboral

 

 

Nivell 2 CC

C

Passa a:

CODI

N

ÀREA ADSCRIPCIÓ

LLOC DE FEINA

V.J.

COS/ESC

GRUP/SUBGR

CD

C.E.

PROVISIÓ

RPF1.04

1

SECRETARIA

Administratiu

F

A.General

C1

16

12.691,69 €

C

RPF4.01

1

ADMON. GENERAL

Administratiu

F

A.General

C1

16

12.691,69 €

C

RPF16.01

1

URBANISME

Administratiu

F

A.General

C1

16

12.691,69 €

C

RPF23.01

1

HISENDA

Administratiu

F

A.General

C1

16

12.691,69 €

C

RPF18.01

1

HISENDA

Administratiu

F

A.General

C1

16

12.691,69 €

C

RPF12.01

1

C-A-MA-SERVEIS

Administratiu

F

A.General

C1

16

12.691,69 €

C

RPF12.03

1

C-A-MA-SERVEIS

Administratiu

F

A.General

C1

16

12.691,69 €

C

RPF24.02

1

C-A-MA-SERVEIS

Administratiu

F

A.General

C1

16

12.691,69 €

C

RPF26.01

1

HISENDA

Adjunt a Intervenció

F

A.Especial

C1/A2

20

22.817,64 €

C

RPLA8.04

1

C-A-MA-SERVEIS

Professor-a de cant, llenguatge musical i cor (fix discontinu)

L

Laboral

 

 

Nivell 2 CC

C

B) CANVIS D'ÀREES:

DE L'ÀREA:

CANVIEN A L'ÀREA

RPF1.03

ADMON. GENERAL

RPF1.03

URBANISME

RPF3.14

ADMON. GENERAL

RPF3.14

C-A-MA-SERVEIS

RPF4.06

ADMON. GENERAL

RPF4.06

C-A-MA-SERVEIS

RPF11.01

ADMON. GENERAL

RPF11.01

C-A-MA-SERVEIS

RPF11.05

ADMON. GENERAL

RPF11.05

C-A-MA-SERVEIS

RPF11.06

ADMON. GENERAL

RPF11.06

C-A-MA-SERVEIS

RPF5.01

URBANISME

RPF5.01

C-A-MA-SERVEIS

RPF15.12

URBANISME

RPF15.12

ADMON. GENERAL

RPF16.04

URBANISME

RPF16.04

C-A-MA-SERVEIS

RPF1.07

HISENDA

RPF1.07

C-A-MA-SERVEIS

RPF 25.04

HISENDA

RPF25.04

C-A-MA-SERVEIS

RPF25.03

C-A-MA-SERVEIS

RPF25.03

HISENDA

C) ELIMINACIÓ DE LLOCS DE FEINA:

CODI

N

ÀREA ADSCRIPCIÓ

LLOC DE FEINA

V.J.

COS/ESC

GRUP/SUBGR

CD

C.E.

PROVISIÓ

RPLA9.01

1

C-A-MA-SERVEIS

Auxiliar Instrum.Suport Carac. Adtiu.

L

Laboral

 

 

Nivell 8 CC

C

SEGON.- Publicar en el BOIB la RLLT completa i actualitzada.»

La qual cosa es fa pública pel seu general coneixement

 

(Andratx, signat electrònicament: 31 de juliol de 2023

La batlessa presidenta Estefanía Gonzalvo Guirado)

Documents adjunts