Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 496508
Modificació RPT
Pel Ple de la Corporació Municipal de data 27 de juliol es va aprovar l'acord següent:
«Com és sabut, el principi d'autoorganització de les entitats locals implica, entre d'altres aspectes, ordenar els seus recursos de personal en funció d'unes determinades necessitats i amb l'objecte d'assolir les majors quotes en l'eficàcia dels serveis públics.
En aquest sentit, assenyala, entre d'altres, la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Galícia núm. 305/2.010, de 17 de març, que:
“(...) las implicaciones empíricas de la denominada potestad de autoorganización de la Administración cuyo alcance, en síntesis, alude al conjunto de poderes de una autoridad pública para la ordenación de los medios personales, materiales y reales que se le encomiendan con objeto de que sea posible el ejercicio de determinadas competencias y potestades publicas, entrando de lleno en lo que se denominan facultades discrecionales públicas, (...)
Establece la Sentencia del Tribunal Supremo de 17 de febrero de 1997, entre otras cosas, que la potestad autoorganizativa de las Administraciones Públicas, atribuye a éstas la facultad de organizar los servicios en la forma que estime más conveniente para su mayor eficacia, a lo que le compele el mandato contenido en artículo 103.1 de la Constitución Española, (…), añadiendo que no se integra en el elenco de los derechos adquiridos el de la inalterabilidad de todos y cualesquiera de los múltiples aspectos que conforman la relación funcionarial en un momento dado, no comprendiéndose entre ellos, (...), el mantenimiento inalterable de las unidades administrativas en algún momento diseñadas, su organización, o su integración en el seno de la Administración (...) la Administración tiene una "potestas variandi" de la normativa legal y reglamentaria que ejercita lícitamente cuando así lo aconsejan o demandan las cambiantes circunstancias de su actividad para una mejor organización de las estructuras necesarias para el ejercicio de derechos o cumplimiento de deberes del individuo en sociedad o de los servicios públicos establecidos con ese fin, pues sostener lo contrario equivaldría (…) a "petrificar" la organización de las estructuras existentes condenándolas a una inmovilidad que las aleja de la realidad social e impediría su perfeccionamiento (...).”.
Així doncs, el «ius variandi» permet a l'Administració decidir unilateralment sobre el seu propi règim organitzatiu, cercant sempre la millora en l'eficàcia dels serveis públics.
En aquesta mateixa direcció, assenyala l'article 3 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, que els municipis disposen de plena capacitat d'autorganització en el marc de les disposicions generales que per llei s'estableixin en matèria d'organització i funcionament municipal, afegint l'article 25 que «la administración municipal puede estructurarse en departamentos dirigidos por un o una teniente de alcalde o por un concejal o una concejala delegados del alcalde, que actúan por delegación del alcalde o de la alcaldesa en las materias que se les atribuyen expresamente».
En un altre ordre de coses, assenyala l'article 21.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de Bases de Règim Local, que l'alcalde és el president de la Corporació i ostenta, entre d'altres, l'atribució de dirigir l'administració municipal i dirigir, inspeccionar i impulsar els serveis municipals, sent el cap superior de tot el personal.
Atès l'informe tècnic de modificació de places, l'acord de la taula de negociació conjunta, de data 12 de juliol de l'actual, la memòria i el projecte de modificació de la RLLT, de creació de noves places i modificació d'altres existents i l'informe de la Intervenció Municipal de data 14 de juliol de l'actual.
Es proposa al Ple de la Corporació Municipal:
PRIMER.- Aprovar les següents modificacions de la RLLT:
1. Creació del lloc de treball de Cap Tècnic de Personal, per tal de dirigir, organitzar, programar, coordinar i controlar les gestions i tràmits propis de la competència del servei de recursos humans.
CARACTERÍSTIQUES DEL LLOC DE FEINA:
FUNCIONS A DESENVOLUPAR:
FUNCIONS ESPECÍFIQUES:
2. Realitzar les següents modificacions a la RLLT:
A) MODIFICACIÓ CARACTERÍSTIQUES LLOC DE FEINA:
CODI |
N |
ÀREA ADSCRIPCIÓ |
LLOC DE FEINA |
V.J. |
COS/ESC |
GRUP/SUBGR |
CD |
C.E. |
PROVISIÓ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
RPF1.04 |
1 |
SECRETARIA |
Cap Adtiu unitat secretaria |
F |
A.General |
C1 |
20 |
14.814,23 € |
C |
RPF4.01 |
1 |
ADMON. GENERAL |
Cap Adtiu Unitat Interior / Estadística |
F |
A.General |
C1 |
20 |
14.814,19 € |
C |
RPF16.01 |
1 |
URBANISME |
Cap Adtiu Unitat llicencies |
F |
A.General |
C1 |
20 |
14.814,19 € |
C |
RPF23.01 |
1 |
HISENDA |
Cap Adtiu Unitat Comptabilitat |
F |
A.General |
C1 |
20 |
14.814,19 € |
C |
RPF18.01 |
1 |
HISENDA |
Cap Adtiu unitat Gestió Catastral |
F |
A.General |
C1 |
20 |
14.814,19 € |
C |
RPF12.01 |
1 |
C-A-MA-SERVEIS |
Cap Adtiu Unitat Serveis Comunitaris |
F |
A.General |
C1 |
20 |
14.814,19 € |
C |
RPF12.03 |
1 |
C-A-MA-SERVEIS |
Cap Adtiu Unitat Activitats, ECTEF |
F |
A.General |
C1 |
20 |
14.814,19 € |
C |
RPF24.02 |
1 |
C-A-MA-SERVEIS |
Cap Adtiu Unitat Contractació, M.A. i S. Grals |
F |
A.General |
C1 |
20 |
14.814,19 € |
C |
RPF26.01 |
1 |
HISENDA |
Adjunt de Tresoreria |
F |
A.Especial |
C1/A2 |
20 |
22.817,64 € |
C |
RPLA8.04 |
1 |
C-A-MA-SERVEIS |
Professor Vent/Fusta |
L |
Laboral |
|
|
Nivell 2 CC |
C |
Passa a:
CODI |
N |
ÀREA ADSCRIPCIÓ |
LLOC DE FEINA |
V.J. |
COS/ESC |
GRUP/SUBGR |
CD |
C.E. |
PROVISIÓ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
RPF1.04 |
1 |
SECRETARIA |
Administratiu |
F |
A.General |
C1 |
16 |
12.691,69 € |
C |
RPF4.01 |
1 |
ADMON. GENERAL |
Administratiu |
F |
A.General |
C1 |
16 |
12.691,69 € |
C |
RPF16.01 |
1 |
URBANISME |
Administratiu |
F |
A.General |
C1 |
16 |
12.691,69 € |
C |
RPF23.01 |
1 |
HISENDA |
Administratiu |
F |
A.General |
C1 |
16 |
12.691,69 € |
C |
RPF18.01 |
1 |
HISENDA |
Administratiu |
F |
A.General |
C1 |
16 |
12.691,69 € |
C |
RPF12.01 |
1 |
C-A-MA-SERVEIS |
Administratiu |
F |
A.General |
C1 |
16 |
12.691,69 € |
C |
RPF12.03 |
1 |
C-A-MA-SERVEIS |
Administratiu |
F |
A.General |
C1 |
16 |
12.691,69 € |
C |
RPF24.02 |
1 |
C-A-MA-SERVEIS |
Administratiu |
F |
A.General |
C1 |
16 |
12.691,69 € |
C |
RPF26.01 |
1 |
HISENDA |
Adjunt a Intervenció |
F |
A.Especial |
C1/A2 |
20 |
22.817,64 € |
C |
RPLA8.04 |
1 |
C-A-MA-SERVEIS |
Professor-a de cant, llenguatge musical i cor (fix discontinu) |
L |
Laboral |
|
|
Nivell 2 CC |
C |
B) CANVIS D'ÀREES:
DE L'ÀREA: |
CANVIEN A L'ÀREA |
||
---|---|---|---|
RPF1.03 |
ADMON. GENERAL |
RPF1.03 |
URBANISME |
RPF3.14 |
ADMON. GENERAL |
RPF3.14 |
C-A-MA-SERVEIS |
RPF4.06 |
ADMON. GENERAL |
RPF4.06 |
C-A-MA-SERVEIS |
RPF11.01 |
ADMON. GENERAL |
RPF11.01 |
C-A-MA-SERVEIS |
RPF11.05 |
ADMON. GENERAL |
RPF11.05 |
C-A-MA-SERVEIS |
RPF11.06 |
ADMON. GENERAL |
RPF11.06 |
C-A-MA-SERVEIS |
RPF5.01 |
URBANISME |
RPF5.01 |
C-A-MA-SERVEIS |
RPF15.12 |
URBANISME |
RPF15.12 |
ADMON. GENERAL |
RPF16.04 |
URBANISME |
RPF16.04 |
C-A-MA-SERVEIS |
RPF1.07 |
HISENDA |
RPF1.07 |
C-A-MA-SERVEIS |
RPF 25.04 |
HISENDA |
RPF25.04 |
C-A-MA-SERVEIS |
RPF25.03 |
C-A-MA-SERVEIS |
RPF25.03 |
HISENDA |
C) ELIMINACIÓ DE LLOCS DE FEINA:
CODI |
N |
ÀREA ADSCRIPCIÓ |
LLOC DE FEINA |
V.J. |
COS/ESC |
GRUP/SUBGR |
CD |
C.E. |
PROVISIÓ |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
RPLA9.01 |
1 |
C-A-MA-SERVEIS |
Auxiliar Instrum.Suport Carac. Adtiu. |
L |
Laboral |
|
|
Nivell 8 CC |
C |
SEGON.- Publicar en el BOIB la RLLT completa i actualitzada.»
La qual cosa es fa pública pel seu general coneixement
(Andratx, signat electrònicament: 31 de juliol de 2023
La batlessa presidenta Estefanía Gonzalvo Guirado)