Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 492503
Bases per confeccionar una borsa de treball, pel sistema de concurs i concurs-oposició, de docent, per al seu posterior nomenament com a funcionari/ària interí/ina per desenvolupar projectes

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Decret de Batlia

Vistes les necessitats organitzatives d'aquesta corporació, s'ha de convocar una borsa de treball de docents, de diferents perfils professionals per cobrir llocs de treball de diferents programes, subvencionats per altres administracions o amb fons propis de l'Ajuntament de Calvià, pel procediment extraordinari i d'acord al Reglament que regula el procediment de selecció del personal funcionari interí al servei de l'Ajuntament de Calvià, aprovat en Mesa General de Negociació en data 3 de juny de 2014 (BOIB núm. 110 de data 16/8/14).

Es per això que aquesta Tinença de Batlia, en virtut de les competències que li atorga l'art. 21.1g) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, d'acord amb la redacció de la Llei 11/1999, de 21 d'abril, disposa la següent

Resolució

Aprovar les bases per confeccionar una borsa de treball, pel sistema de concurs i concurs-oposició, de DOCENT, per al seu posterior nomenament com a funcionari/ària interí/ina per desenvolupar projectes.

BASES

CARACTERÍSTIQUES DE LA CONVOCATÒRIA:

● Denominació de les places:

○ Docent dels mòduls generals del programa de qualificació inicial

○ Docent dels mòduls professionals del programa de qualificació inicial, especialitat: Auxiliar de Manteniment d'Electromecànica de Vehicles

○ Docent dels mòduls professionals del programa de qualificació inicial, especialitat: Auxiliar de Perruqueria

● Classificació del grup de treball:

○ Subgrup A2, cas de que la persona seleccionada hagi acreditat la titulació acadèmica de diplomat/ada, enginyer/a tècnic/a, arquitecte/a tècnic/a o títol de grau corresponent o altres títols equivalents.

○ Grup B, cas de que la persona seleccionada hagi acreditat les titulacions de nivell tècnic superior, Batxillerat o equivalent.

● Nivell de titulació acadèmica:

○ Docent dels mòduls generals del programa de qualificació inicial:

- Docents que comptin amb el títol de mestre de l'especialitat d'educació primària o títol equivalent, o títol de grau en educació primària. També els poden impartir els docents que estiguin en possessió de la titulació establerta en l'article 94 de la Llei orgànica 2/2006, d'educació. En qualsevol cas, els docents han de disposar de la formació adient per impartir el mòdul corresponent.

○ Docent dels mòduls professionals del programa de qualificació inicial, especialitat: Auxiliar de Manteniment d'Electromecànica de Vehicles

- Titulació acadèmica: Diplomat/da, Enginyer/a Tècnic/a o Arquitecte/a Tècnic/a o títol de grau corresponent o altres títols equivalents. Tècnic/a Superior en Automoció o altres títols equivalents. Segons el RD 127/2014, art. 20 quan no existeixi disponibilitat de professors o professores que estiguin en possessió de les titulacions requerides, es podrà exigir acreditació, mitjançant certificació, d'una experiència professional o de docència al manco de 3 anys vinculats als mòduls corresponents.

○ Docent dels mòduls professionals del programa de qualificació inicial, especialitat: Auxiliar de Perruqueria

- Titulació acadèmica: Diplomat/da, Enginyer/a Tècnic/a o Arquitecte/a Tècnic/a o títol de grau corresponent o altres títols equivalents. Tècnic/a Superior en Estètica Integral i Benestar, Tècnic/a Superior en Estilisme i Direcció de Perruqueria, Tècnic/a Superior en Assessoria d'Imatge Personal i Corporativa o altres títols equivalents. Segons el RD 127/2014, art. 20 quan no existeixi disponibilitat de professors o professores que estiguin en possessió de les titulacions requerides, es podrà exigir acreditació, mitjançant certificació, d'una experiència professional o de docència al manco de 3 anys vinculats als mòduls corresponents.

● Funcions a desenvolupar:

○ Docent dels mòduls generals del programa de qualificació inicial:

- Preparació, impartició i avaluació dels mòduls generals dels programes de qualificació inicial: mòdul de comunicació, mòdul de ciències socials, mòdul cientificotecnològic, mòdul de prevenció de riscs a la feina i mòdul de tutoria.

- Suport i coordinació de continguts, amb el docent dels mòduls professionals del programa.

- Seguiment i tutorització dels alumnes amb les famílies.

- Seguiment del pla d'absentisme del programa.

- Elaboració de mitjans didàctics i adaptacions curriculars pertinents.

- Atenció a la diversitat del grup d'alumnes i realització de les adaptacions curriculars dels mòduls generals.

- Adaptació i actualització de la programació didàctica, segons currículum, del programa establert per la conselleria d'Educació i Formació Professional

- Tutorització del mòdul de formació al centre de treball, en col·laboració amb el docent dels mòduls professionals. Coordinació amb l'equip tècnic de l'Ifoc per la recerca de les empreses.

- Planificació, descripció, control i gestió de l'inventari del material, equipament i eines de treball

- Coordinació amb l'equip tècnic de l'Ifoc.

- Elaboració de la memòria pedagògica del programa

- Altres tasques similars, que es consideren necessàries pel programa i s'ajustin a la categoria del lloc de treball.

○ Docent dels mòduls professionals del programa de qualificació inicial, especialitat: Auxiliar de Manteniment d'Electromecànica de Vehicles:

- Preparació, impartició i avaluació dels mòduls de l'especialitat. La correspondència amb les qualificacions professionals és: Operacions auxiliars de manteniment en electromecànica de vehicles TMV195_1 complet.

- Treballar de forma transversal, i amb coordinació amb el docent del mòduls generals, les habilitats sociolaborals associades a la professió.

- Tutorització del mòdul de formació al centre de treball, en col·laboració amb el docent dels mòduls generals. Coordinació amb l'equip tècnic de l'Ifoc per la recerca de les empreses.

- Planificació, descripció, control i gestió de l'inventari del material, equipament i eines de treball

- Coordinació amb l'equip tècnic de l'Ifoc.

- Elaboració de la memòria pedagògica del programa

- Altres tasques similars, que es consideren necessàries pel programa i s'ajustin a la categoria del lloc de treball.

○ Docent dels mòduls professionals del programa de qualificació inicial, especialitat: Auxiliar de Perruqueria:

- Preparació, impartició i avaluació dels mòduls de l'especialitat. La correspondència amb les qualificacions professionals és: Serveis auxiliars de perruqueria IMP022_1 complet i de la qualificació professional incompleta Serveis auxiliars d'estètica IMP118_1 (UC0343_1 Preparar els equips i fer operacions d'atenció i acomodació del client en condicions de qualitat, seguretat i higiene.

- Treballar de forma transversal, i amb coordinació amb el docent del mòduls generals, les habilitats sociolaborals associades a la professió.

- Tutorització del mòdul de formació al centre de treball, en col·laboració amb el docent dels mòduls generals. Coordinació amb l'equip tècnic de l'Ifoc per la recerca de les empreses.

- Planificació, descripció, control i gestió de l'inventari del material, equipament i eines de treball

- Coordinació amb l'equip tècnic de l'Ifoc.

- Elaboració de la memòria pedagògica del programa

- Altres tasques similars, que es consideren necessàries pel programa i s'ajustin a la categoria del lloc de treball.

1. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L'objecte d'aquesta convocatòria és la selecció de personal per integrar una borsa de treball de docent, per cobrir de manera eventual necessitats de l'Ajuntament de Calvià, en concret, de l'Institut de Formació i Ocupació de Calvià, per impartir la docència dels diferents certificats de professionalitat i especialitats formatives emmarcades en els diferents programes i convocatòries de formació que desenvolupa l'Ifoc, subvencionats per altres administracions o amb fons propis de l'Ajuntament de Calvià.

 

2. REQUISITS DELES PERSONES ASPIRANTS

a. Tenir la nacionalitat espanyola o una altra en els casos en què, d'acord amb l'article 57 de la Llei de l'Estatut de l'Empleat Públic, Llei 7/2007, de 12 d'abril (BOE núm. 89 de 13.4.07), es permeti l'accés a l'ocupació pública.

En aquest últim cas, per a les persones aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola i que del seu origen no es desprengui el coneixement de la llengua castellana, se n'ha d'acreditar el coneixement mitjançant l'aportació del diploma d'espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD 1137/2002, de 31 d'octubre, o el certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d'idiomes o mitjançant l'acreditació d'estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent en el territori espanyol, o bé mitjançant la superació d'una prova específica que acrediti que posseeixen el nivell adequat de comprensió i d'expressió oral i escrita en aquesta llengua.

b. Tenir fets els 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

c. No haver estat separada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitat de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, o per a l'accés al cos o escala de funcionari, en el cas que hagi estat separat, inhabilitat o acomiadat disciplinàriament.

En el cas de nacionals d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que li impedeixi, en el seu Estat i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.

d. No patir malaltia o defecte físic que impedeixi el desenvolupament de les funcions corresponents. No obstant l'anterior, en cas que la persona aspirant tingui acreditat un grau de discapacitat igual o superior al 33 per 100, ha de presentar, d'acord amb la normativa vigent, un certificat de l'equip oficial de valoració d'incapacitats de l'Institut Balear d'Afers Socials (IBAS) que acrediti les condicions personals d'aptitud per a l'exercici de les funcions corresponents a la plaça a la qual aspira.

e. No estar sotmesa a causa d'incompatibilitat.

f. Titulació acadèmica:

i. Docents dels mòduls generals: docents que comptin amb el títol de mestre de l'especialitat d'educació primària o títol equivalent, o títol de grau en educació primària. També els poden impartir els docents que estiguin en possessió de la titulació establerta en l'article 94 de la Llei orgànica 2/2006, d'educació. En qualsevol cas, els docents han de disposar de la formació adient per impartir el mòdul corresponent”.

ii. Docent dels mòduls professionals del programa de qualificació inicial, especialitat Auxiliar de Perruqueria: Llicenciat, Enginyer, Arquitecte o el títol de grau corresponent o altres títols equivalents. o Diplomat, Enginyer Tècnic o Arquitecte Tècnic el titulo de grau corresponent o altres títols equivalents. o Tècnic Superior en Assessoria d'Imatge Personal i Corporativa. o certificat de professionalitat de nivell 3 de l'àrea professional d'Estètica de la família professional d'Imatge personal.

iii. Docent dels mòduls professionals del programa de qualificació inicial, especialitat Auxiliar de Manteniment d'Electromecànica de Vehicles: Diplomat, Enginyer Tècnic o Arquitecte Tècnic el titulo de grau corresponent o altres títols equivalents. o Tècnic Superior en Automoció o altres títols equivalents. o certificat de professionalitat de nivell 3 de l'àrea professional d'Electromecànica de vehicles de la família professional de Transport i manteniment de vehicles o una experiència professional o de docència al manco de 4 anys vinculats als mòduls corresponents.

g. Experiència professional.

i. Docents dels mòduls professionals del programa de qualificació inicial, especialitat: Auxiliar de Perruqueria: Acreditar 5 anys d'experiència professional a l'àmbit de cada unitat de competència associada als mòduls formatius, que es correspon amb l'experiència laboral de perruquer/a.

ii. Docents dels mòduls professionals del programa de qualificació inicial, especialitat: Auxiliar de Manteniment d'Electromecànica de Vehicles: Acreditar 5 anys d'experiència professional a l'àmbit de cada unitat de competència associada als mòduls formatius, que es correspon amb l'experiència laboral de mecànic/a.

h. Acreditar complir els requisits necessaris per impartir els certificats de professionalitat en els termes que estableix l'article 13 del Reial decret 34/2008, modificat pel Reial decret 189/2013, de 15 de març (BOE núm. 69, de 21 de març) i la disposició transitòria única del Reial decret esmenat. A excepció del docents dels mòduls generals.

i. Coneixements de la llengua catalana, nivell B2, que s'ha d'acreditar formalment mitjançant certificat expedit pel Govern Balear o títol, diploma o certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013). I pels docents dels mòduls generals dels programes de qualificació inicial, la formació que capacita per impartir ensenyaments de llengua catalana a les Illes Balears.

j. Certificat de absència d'antecedents de delictes de naturalesa sexual, en conformitat amb la Llei Orgànica 1/1996 de Protecció Jurídica del Menor modificada per la Llei 26/2015.

Per ser admeses i, si escau, prendre part en la convocatòria les persones interessades han de manifestar en les sol·licituds de participació que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides, referides sempre a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies, excepció feta dels requisits dels apartats f),g), h) i i) que s'han d'acreditar en el moment de presentació de la sol·licitud de participació en la convocatòria.

Les persones aspirants que resultin excloses pel fet de no haver acreditat els coneixements adequats de llengua catalana, s'han d'ordenar segons el nivell més alt de coneixement de català que hagin acreditat i, en cas d'empat, se les ha de baremar d'acord amb el que s'indica en la base 4.1 d'aquesta convocatòria. Aquestes persones figuraran a una llista anomenada “Persones excloses pel fet de no haver acreditat el requisit i)”, ordenades d'acord amb la puntuació obtinguda i diferenciades segons l'especialitat o especialitats docents a que s'hagin presentat.Aquestes persones en el cas de optar a les places de docent de mòduls generals hauran de realitzar la prova específica detallada al punt 4.2.

Les personesa què es refereix el paràgraf anterior podran acreditar el coneixement adequat de llengua catalana segons normativa, amb l'aportació de la documentació adient,a partir del dia següent de la publicació de la resolució per la qual s'aprova i es fa pública la llista definitiva del borsí i fins el dia anterior al dia en què es publiqui la propera convocatòria de persones aspirantsa docents de la mateixa especialitat. Una vegada acreditat el coneixement de llengua catalana, la persona passarà a integrar la llista de la corresponent especialitat docent de que es tracti, d'acord amb allò que preveu la base 5 d'aquesta convocatòria.

Juntamentamb la sol·licitud de participació les persones aspirants han de presentar la documentació que acrediti el compliment dels requisits, així com els mèrits a valorar de: titulacions acadèmiques, acreditació oficial de l'experiència professional, formació, etc.

Si en qualsevol moment del procés selectiu la Comissió Tècnica de Valoració tingués coneixement que alguna persona aspirant no compleix un o varis dels requisits exigits en aquesta convocatòria, prèvia audiència de la persona interessada, haurà de proposar-ne l'exclusió al batle, i se li comunicarà, als efectes oportuns, les inexactituds o falsedats consignades per la persona aspirant en la sol·licitud d'admissió.

Amb anterioritat al nomenament com a funcionari/ària interí/na, la persona interessada ha de fer constar la manifestació de que no exerceix cap lloc o activitat en el sector públic dels que delimita l'article 1 de la Llei 53/84, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas de fer activitat privada ha de declarar-ho en el termini de deu dies des de la presa de possessió, amb la finalitat de que la corporació pugui adoptar a aquest respecte acord de compatibilitat o incompatibilitat.

3. PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS

De conformitat amb el que disposa l'article 11 de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garanties dels drets digitals (BOE núm. 294, de 6 de desembre de 2018), s'informa les persones aspirants de:

a) Que el responsable del tractament de dades personals és l'Ajuntament de Calvià (C/ de Julià Bujosa Sans, batle, 1, 07184, Calvià), el qual disposa d'un fitxer de dades de caràcter personal denominat “Personal municipal” en el qual s'incorporaran la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi arran de la convocatòria;

b) Que la finalitat del tractament d'aquestes dades és, entre d'altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució del procés selectiu.

c) La possibilitat d'exercitar els drets establerts als articles 15 a 22 del Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell de 27 d'abril de 2016, general de protecció de dades. L'exercici d'aquests drets s'efectuarà conforme a les disposicions generals previstes en l'article 12 de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garanties dels drets digitals.

L'òrgan administratiu davant el qual les persones interessades poden, si escau, exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garanties dels drets digitals, és el Servei d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament de Calvià, situat a C/ de Julià Bujosa de Sans, batle, 1, 07184 (Calvià).

En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicades en el BOIB, en el taulell d'edictes de l'Ajuntament i en el web d'aquesta Corporació (www. Calvia.com) d'acord amb el disposat a les bases de la present convocatòria i en l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

En compliment de l'article 15.1 de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern (BOE núm. 295, de 10 de desembre de 2013), es fa constar que, en cas que la persona interessada hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, aquesta autoritza expressament el tractament d'aquestes dades per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.

4. PROCÉS DE SELECCIÓ

El procés de selecció del lloc de treball “docent dels mòduls generals del programa de qualificació inicial” es durà a terme mitjançant concurs-oposició. A tal objecte, la Comissió Tècnica de Valoració durà a terme la valoració dels mèrits degudament acreditats per les persones aspirants que posseeixin els requisits previstos en el punt 2 d'aquestes bases i que resultin aptes en la prova específica prevista en el punt 4.2.

El procés de selecció dels llocs de treball “docent els mòduls professionals del programa de qualificació inicial, especialitat: Auxiliar de Manteniment d'Electromecànica de Vehicles” i “docent dels mòduls professionals del programa de qualificació inicial, especialitat: Auxiliar de Perruqueria” es durà a terme mitjançant concurs. A tal objecte, la Comissió Tècnica de Valoració durà a terme la valoració dels mèrits degudament acreditats per les persones aspirants que posseeixin els requisits previstos en el punt 2 d'aquestes bases.

4.1. VALORACIÓ DELS MÈRITS

La valoració es farà d'acord amb el següent barem de mèrits:

A) EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL

A.1) Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins de l'àmbit d'aplicació de la Llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l'Administració Pública, exercint funcions de naturalesa o contingut tècnic anàleg als de la plaça convocada: 0,05 punts per mes complet i, en cas de períodes inferiors a un mes, calculant la part proporcional sobre 30 dies, excepte els serveis prestats en organismes públics que es regeixen en general pel Dret Privat, que es valoraran d'acord amb el que disposa l'apartat següent.

No es valoraran els serveis prestats com a personal eventual, d'acord amb el que s'estableix en l'article 12.4 de l'EBEP, tret que els serveis hagin estat prestats des de la situació de serveis especials per tenir la persona aspirant la condició de personal funcionari de carrera del'Ajuntament de Calvià.

A.2) Serveis prestats en empreses públiques o en entitats de dret públic sotmeses amb caràcter general al dret privat, o en consorcis del sector públic, o en fundacions del sector públic que es puguin considerar incloses dins de l'àmbit d'aplicació de la llei 70/1978 i de l'article 2.2. de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques , exercint funcions de naturalesa o contingut anàleg als de la plaça convocada: 0,04 punts per mes complet i en cas de períodes inferiors a un mes, calculant la part proporcional sobre 30 dies.

A.3) Serveis prestats en una empresa privada o pública no enquadrada en l'apartat A) 2), o mitjançant assistència tècnica en l'exercici lliure de la professió, exercint funcions de naturalesa o de contingut anàlegs als de la plaça convocada: 0,03 punts per mes complet i en cas de períodes inferiors a un mes, calculant la part proporcional sobre 30 dies.

La puntuació màxima d'aquest apartat A) és de 9 punts.

Forma d'acreditació: en tots els casos mitjançant certificat de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social, i amb les següents especificacions:

1. En administració pública, empresa pública, entitats de dret públic o consorcis del sector públic: mitjançant certificat expedit per l'òrgan competent de l'Administració o sector de què es tracti.

2. En empresa privada o pública no enquadrada en l'apartat A) 2): bé mitjançant certificació d'empresa en la qual s'indiqui la data d'alta i baixa en aquesta, categoria professional, tipus de contracte i, en el seu cas, funcions exercides, o bé mitjançant contracte de treball.

Excepcionalment, per al cas d'extinció de l'empresa on es van prestar serveis, s'aportaran els documents originals o fotocòpies que justifiquin de manera fefaent les dades indicades anteriorment.

3. En l'exercici lliure de la professió: mitjançant certificat d'alta de l'IAE i, en el seu cas, de la baixa, amb indicació de la classificació de l'activitat, així com certificat del Col·legi Professional mitjançant el qual s'acrediti l'exercici efectiu de la professió; per a períodes anteriors a 01/01/1992, s'haurà d'aportar Llicència Fiscal i certificat del Col·legi Professional mitjançant el qual s'acrediti l'exercici efectiu de la professió.

Si del certificat aportat per la persona aspirant no es desprengués clarament la naturalesa de l'empresa, a l'efecte d'aplicar la baremació de l'apartat A) 2) o A) 3), s'aplicarà la puntuació de l'apartat A) 3).

B) CONEIXEMENTS ORALS I ESCRITS DE CATALÀ

Per a aquells llocs en els quals no s'exigeixi com a requisit un nivell determinat de coneixements de català, aquests es valoraran com a mèrit d'acord amb la següent escala:

- Certificat de nivell C1 1,00 punt

- Certificat de nivell C2 1,50 punts

- Certificat de llenguatge administratiu (LA) 0'50 punts

Per a aquells llocs en els quals s'exigeixi com a requisit el coneixement d'un determinat nivell de català, només es valorarà com a mèrit el coneixement de nivells superiors a l'exigit.

En el supòsit que la persona aspirant acrediti la possessió de més d'un certificat, només s'atorgarà puntuació per al certificat que acrediti majors coneixements, excepció feta del certificat LA (coneixements de llenguatge administratiu), pel qual s'addicionarà 0,50 punts.

Aquest mèrit s'acreditarà formalment mitjançant original o fotocòpia acarada del corresponent certificat expedit pel Govern Balear o títol, diploma o certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).

Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 2 punts.

C) MÈRITS ACADÈMICS. CONSIDERACIONS GENERALS

Per a totes les categories: es valoraran altres segones titulacions acadèmiques de la mateixa categoria de la qual es convoca, a raó de 0,25 punts per cada titulació diferent a la presentada com a requisit.

Així mateix, es valoraran altres segones titulacions només fins a un nivell per sobre del de la plaça convocada.

La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es poden valorar els de nivells inferiors necessaris per a obtenir-lo, excepte en el cas del títol de Doctor/a o estudis de postgrau, en què sí que es podrà valorar el grau, la llicenciatura o equivalent.

A causa de les modificacions introduïdes pel Pla Bolonya i respecte a la titulació requerida per a accedir a les borses de treball, s'ha de tenir en compte el següent:

Places del subgrup A2 (requisit titulació: grau o diplomatura): si la persona aspirant ha presentat títol de grau, es valorarà com un postgrau l'últim any cursat.

C.1) Titulacions acadèmiques

Places de tècnics de grau mitjà (subgrup A2)

- Títol de doctor/a: 2 punts.

- Titulació acadèmica de grau, llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o equivalent: 2 punts.

- Altres estudis de Postgrau (Màster, Especialista Universitari o Expert Universitari): es puntuaran segons el núm. de crèdits de què constin, a raó de 0,0025 punts per hora.

Cas que en el diploma no s'especifiqui el valor dels crèdits, els crèdits anteriors al Pla Bolonya es valoraran a 10 hores per crèdit i els crèdits ECTS a 25 hores per crèdit.

Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 4 punts.

Places del subgrup B

- Qualsevol especialitat referent als oficis inclosos en la Relació de Llocs de treball vigent, grau, diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 2 punts.

Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 4 punts.

C.2) Titulacions de llengües estrangeres

a) Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d'idiomes o escoles d'administració pública amb els criteris de puntuació que s'indiquen a continuació.

b) Puntuacions:

1. Puntuació de cada nivell:

 

NIVELLS DEL MARC EUROPEU COMÚ DE REFERENCIA

 

 

Puntuacions

 

 

EOI

Universitats, escoles de administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació continua, amb els continguts del marc europeu comú de referència.

A1

Bàsic 1 (1º curs de cicle elemental)

0,40

0,30

A2

Bàsic 2 (2º curs de cicle elemental)

0,60

0,40

B1

Intermedi 1

0,80

0,60

B1+

Intermedi 2 (3º curs de cicle elemental)

1

0,80

B2

Avançat (abans 1º curs de cicle superior)

1,20

1

B2+

Avançat B2+ (abans 2º curs de cicle superior)

1,40

1,20

C1

 

1,60

1,40

C2

 

1,80

1,60

ALTRES NIVELLS DE L'EBAP

 

Puntuacions

1º curs de nivell inicial

0,10

2º curs de nivell inicial

0,20

1º curs de nivell elemental

0,30

2º curs de nivell elemental

0,40

1º curs nivell mitjà

0,60

2º curs nivell mitjà

0,80

1º curs nivell superior

1

2º curs nivell superior

1,20

2. Altres certificats del Marc europeu comú de referència considerats equivalents que es valoran amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d'idiomes:

Alemany

A1

EuropäischesSprachenzertifikat Deutsch A1

Start Deutsch 1

A2

Títol de nivell elemental EOI

EuropäischesSprachenzertifikat Deutsch A2

StartDeutsch 2

B1

Títol de nivellintermedi EOI (= certificat de nivell elemental)

EuropäischesSprachenzertifikat Deutsch B1

Zertifikat Deutsch

B2

Titol de nivel avançat EOI ( =certificat de nivell superior; certificatd'aptitud)

Diplomat/adauniversitari/ària especialista llenguaalemanya (mestre/a o altres)

Deutsche Sprachprüfungfür den HochschulzugangStufe 1 (DSH-1)

EuropäischesSprachenzertifikat Deutsch B2

Goethe-Zertifikat B2

Test Deutsch alsFremdsprache (TestDaF) – TDN 3

C1

Deutsche Sprachprüfungfür den HochschulzugangStufe 2 (DSH-2)

EuropäischesSprachenzertifikat Deutsch C1

Goethe-Zertifikat C1

ZentraleMittelstufenprüfung (ZMP)

C2

Llicenciat/adaen filología alemanya

Llicenciat/ada en traducció i interpretació: llenguaalemanya

Deutsche Sprachprüfungfür den HochschulzugangStufe 3 (DSH-3)

EuropäischesSprachenzertifikat Deutsch C2

KleinesDeutschesSprachdiplom (KDS)

ZentraleOberstufenprüfung (ZOP)

 

Anglès

A1

                                                                                                                                                                                                

A2

Certificat de nivellbàsic EOI

KET (Key English Test). Cambridge University

ISE 0 (Integrated Skills in English). Trinity College London

B1

Certificat de nivel intermedi EOI (= certificado de nivel elemental)

PET (Preliminary English Test). Cambridge University

ISE I (Integrated Skills in English). Trinity College London

B2

Certificat de nivel avançat EOI (= certificat de nivell superior; certificatd'aptitud)

Diplomat/adauniversitari/ària especialista llengua inglesa (mestre/a o altres)

FCE (First Certificate in English). Cambridge University

ISE II ( Integrated Skills in English). Trinity College London

C1

CAE (Certificate in Advanced English).Cambridge University

ISE III (Integratek Skills in English). Trinity Collage London

C2

Llicenciat/ada en filología anglesa

Llicenciat/ada en traducció i interpretació: llenguaanglesa

CEP (Certificate of Proficiency in English). Cambridge University

ISE IV (Integratek Skills in English). Trinity Collage London

 

Francés

A1

DELF (Diplômed'Études en LangueFrançaise) A1

A2

Títol de nivell elemental EOI

DELF A2

B1

Títol de nivell intermedi EOI (= certificat de nivell elemental)

DELF B1

B2

Títol de nivell avançat EOI (= certificat de nivell superior; certificat d'aptitud)

Diplomat/ada universitari/ària especialista llengua francesa (mestre/a o altres)

DELF B2

C1

DALF (DiplômeApprofondi de LangueFrançaise) C1

C2

Llicenciat/ada en filologia francesa

Llicenciat/ada en traducció i interpretació: llengua francesa

DALF C2

c) Els certificats dels cursos dels nivells inicial, elemental i mitjà de l'EBAP i els certificats dels nivells bàsic i intermedi del Marc europeu comú emesos per les entitats indicades es valoraran per a tots els llocs de treball.

d) Els certificats dels nivells superiors als indicats en l'apartat c) es valoraran només quan el coneixement d'idiomes estigui relacionat directament amb les funcions del lloc de treball.

No obstant això, atès que els nivells superiors impliquen els inferiors, a qui acrediti un nivell superior a l'intermedi o al nivell mitjà, però el coneixement d'idiomes no estigui relacionat directament amb les funcions del lloc de treball, el nivell se li valorarà d'acord amb el que estableix l'apartat c) d'aquest punt.

 

​​​​​​​e) Per a una mateixa llengua només es valorarà el nivell superior dels acreditats, amb els criteris indicats en els apartats c) i d). A l'efecte d'establir la valoració que correspongui a cada lloc de treball, es considerarà que els certificats d'un nivell de coneixements d'un idioma acrediten els coneixements dels nivells inferiors.

f) Es podran valorar simultàniament llengües diferents, amb els criteris indicats.

g) En el cas que es presentin dubtes sobre la validesa d'algun certificat, sobre l'equivalència de nivells o sobre la puntuació que se li ha de atorgar, es podrà sol·licitar un informe a l'EBAP.

Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 2,4 punts.

D) ACCIONS FORMATIVES

Només es valoraran les accions formatives directament relacionades amb la plaça que defineixi la convocatòria de la borsa de treball convocada.

A l'efecte de còmput, en cas que en el diploma no s'especifiqui el valor dels crèdits, els crèdits anteriors al Pla Bolonya tindran un valor equivalent a 10 hores per crèdit i els crèdits ECTS a 25 hores per crèdit.

D.1) Cursos

La valoració màxima d'aquest apartat serà de 5 punts, per a les accions formatives directament relacionades amb la plaça convocada, podent aconseguir-se un màxim de 6 punts, en el seu cas, si s'acrediten les accions formatives que s'indiquen en el punt 3 d'aquest apartat, les quals tindran una puntuació màxima d'1 punt.

Per a la valoració dels cursos de formació i de perfeccionament s'han de tenir en compte els següents criteris:

1. Es valoraran els cursos de formació i de perfeccionament promoguts per les administracions públiques, els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'administració i els agents socials, els cursos homologats per l'EBAP i els cursos impartits per centres docents homologats, col·legis oficials i els impartits per universitats públiques i/o privades.

2. En aquest apartat es valoraran els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), per la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria, així com per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

3. Els cursos de les següents àrees: jurídica administrativa, qualitat, igualtat de gènere i prevenció de riscos laborals, es valoraran sempre, fins a un màxim de 30 hores per cada àrea; els cursos de l'àrea d'aplicacions informàtiques a nivell d'usuari (Word, Excel, Acces, correu electrònic i Internet) es valoraran fins a un màxim de 100 hores. Aquests màxims no es tindran en compte si la formació en qualsevol de les àrees esmentades està directament relacionada amb la plaça convocada, i en aquest cas es valorarà el total d'hores acreditades.

La valoració màxima d'aquest apartat serà d'1 punt.

4. En tots els casos es valorarà una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa, encara que s'hagi repetit la seva participació.

5. La valoració dels cursos serà la següent:

Cursos rebuts:

- Cursos amb certificat d'aprofitament: 0,005 punts per cada hora de durada del curs. Si no s'especifica la durada, es valorarà amb 0,025 punts.

- Cursos amb certificat d'assistència: 0,003 punts per cada hora de durada del curs. Si no s'especifica la durada, es valorarà amb 0,015 punts.

Cursos impartits:

- Es valorarà a raó de 0,010 punts per hora. Si no s'especifica la durada es valorarà amb 0,05 punts.

D.2) Altres accions formatives

Es valoraran els diplomes o títols oficials, expedits per centres o organismes del mateix caràcter, referits a seminaris, congressos i jornades, relacionats amb funcions de naturalesa o de contingut anàlegs als de la plaça convocada: 0,03 punts per cada 10 hores o proporcionalment en el cas de durada inferior a 10 hores. Si no s'especifica la durada, es valorarà amb 0,015 punts.

 

​​​​​​​Es tindran en compte els criteris generals indicats en l'apartat D) 1) Cursos.

La valoració màxima d'aquest apartat serà de 2 punts.

D.3. Beques de postgrau

S'ha de valorar el temps de participació en els programes de formació de qualsevol administració, entitat o organisme públic, segons el següent: 0,042 punts per mes complet i en cas de períodes inferiors a un mes, calculant la part proporcional sobre 30 dies. La puntuació màxima d'aquest apartat és d'1 punt.

4.2 PROVA ESPECÍFICA

La prova específica serà qualificada amb una puntuació de l'1 al 10. Per superar la prova s'ha d'obtenir com a mínim una puntuació de cinc. Els aspirants que no obtenguin aquesta puntuació mínima quedaran exclosos del procés selectiu.

La puntuació obtinguda, sempre i quan la valoració de la prova sigui apte, se sumarà a l'obtinguda d'acord amb el barem de mèrits. La ponderació entre tots dos apartats (prova pràctica i barem de mèrits) serà d'un 50% per a cadascun d'ells.

Aquesta prova consistirà en realitzar una proposta d'intervenció dels programes de qualificació inicial en el municipi de Calvià, desenvolupat per l'Ifoc, d'acord amb les funcions del lloc de treball descrites en aquestes bases i en el marc del que disposa l'Ordre del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 12 de març de 2020 per la qual es regulen els programes de qualificació inicial a les Illes Balears (BOIB núm. 45 del 28 de març de 2020), mitjançant una exposició oral.

En el cas que la exposició oral es realitzi mitjançant presentacions amb suport informàtic s'hauran de dur en una memòria USB. La persona candidata disposarà d'un ordinador portàtil amb un projector. L'ordinador disposarà dels software ofimàtic: libreoffice i pdf. En qualsevol cas, s'haurà de lliurar a la Comissió de Valoració una còpia de la presentació realitzada.

El temps màxim d'exposició serà de mitja hora, més 15 minuts per les qüestions que plantegi la Comissió de Valoració entorn a l'exposició realitzada.

5. VIGÈNCIA DE LA BORSA DE TREBALL

S'elaborarà una llista per cadascuna de les especialitats docents d'aquesta convocatòria, a les quals figuraran les persones aspirants ordenades d'acord amb la puntuació final obtinguda.

La vigència de les llistes que conforma la borsa de treball serà fins que la corporació constitueixi una altra de les mateixes especialitats docents i, en tot cas, tindrà una vigència màxima de quatre anys.

6. CRIDA

6.1. S'han d'oferir els llocs de treball dels diferents programes subvencionats a les persones incloses en la llista corresponent a cadascuna de les especialitats docents, que es trobin en la situació de disponible prevista en l'article 6 del Reglament del procediment de selecció del personal funcionari interí al servei de l'Ajuntament de Calvià, d'acord amb l'ordre de prelació, sempre que compleixin els requisits per ocupar-lo.

En cas que algú lloc de treball no es pogués proveir perquè no hi hagi cap persona aspirant que hagi acreditar el coneixement de llengua catalana, es podrà acudir, de forma extraordinària,a la llista anomenada“Persones excloses pel fet de no haver acreditat el requisit i)”.

6.2. S'ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en el qual és necessari que es present. Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb el nomenament en el termini d'un dia hàbil – o en el segon dia hàbil següent si la trucada es fa en divendres –, així com la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de gestió de personal funcionari, s'entén que renuncia.

6.3. A les persones aspirants que renunciïn al lloc de forma expressa o tàcita – d'acord amb el punt anterior d'aquest article – passaran a l'últim lloc de la llista de l'especialitat docent corresponent, excepte que al·leguin, dins del termini establert a l'apartat anterior, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents:

a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o pre-adoptiu, incloent el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.

 

​​​​​​​b) Prestar serveis en un lloc de la Relació de Llocs de Treball de qualsevol Administració Pública o empresa pública com a personal funcionari interí o com a personal laboral temporal o indefinit no fix.

c) Prestar serveis en un lloc de la Relació de Llocs de Treball de l'Ajuntament de Calvià com a personal funcionari de carrera.

d) Patir malaltia o incapacitat temporal.

e) Estar, al moment de la trucada, exercint funcions sindicals.

6.4. Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit a Recursos Humans la finalització de les situacions previstes en el punt 5 d'aquest article, excepte la de l'apartat c), en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi aquesta finalització, amb la justificació corresponent. La falta de comunicació en el termini establert determina l'exclusió de la borsa.

6.5.La posterior renúncia d'una persona funcionària interina al lloc de treball que ocupa, així com l'incompliment del deure de prendre possessió del lloc de treball prèviament acceptat, suposa l'exclusió de la llista de l'especialitat docentde la qual va ser cridada i d'aquelles altres on, si fos el cas, hi figurés com a aspirant, excepte que aquestes circumstàncies es produeixin com a conseqüència de la trucada per ocupar un altre lloc de treball en un altre cos, escala o especialitat, subescala, classe o categoria de l'Administració Pública o en els casos de força major.

6.6. Quan el personal funcionari interí cessi en el lloc de treball, tret que sigui com a conseqüència de renúncia voluntària, s'ha d'incorporar automàticament a la llista o les llistes de les diferents especialitats formatives de les quals formi part, en el lloc que li correspongui d'acord amb la puntuació obtinguda al moment en què es van formar.

7. COMISSIÓ TÈCNICA DE VALORACIÓ

Està composta per les següents persones:

Presidenta: senyora Eloísa Alonso de Caso Lozano, en substitució senyora Sandra Sedano Colom.

Vocals:

- Senyora Ángeles García Carrasco, en substitució senyora Manuela Ballester Rodríguez

- Senyora Gabriela MaffrandAjo, en substitució senyor Jose Antonio del PinoGuirado

Una persona designada per la representació dels treballadors i de les treballadores

8. PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES I TERMINIS

Els aspirants hauran de realitzar la presentació de la instància per mitjans electrònics. Les sol·licituds de participació i la documentació que correspongui s'han de presentar a través de l'enllaç disponible en la pàgina web de l'Ajuntament www.calvia.com/convoca

La sol·licitud de participació en qualsevol procés selectiu a través de CONVOCA implica una declaració responsable que les dades aportades són certs i la realització d'una autobaremació dels mèrits aportats en la fase de concurs

Juntament amb la sol·licitud de participació, s'haurà de presentar la documentació referida als requisits i als

mèrits. S'haurà de presentar còpia escanejada llegible de la documentació a aportar en format PDF o JPG. Els arxius que s'adjuntin a la sol·licitud de participació hauran de nomenar-se de manera clara segons el seu contingut i presentar-se segons s'indiqui en el procés de sol·licitud.

El termini per a presentar la sol·licitud de participació en aquest procés selectiu és de deu dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquestes bases en el BOIB. Els successius anuncis es publicaran únicament en la pàgina web de l'Ajuntament www.calvia.com/convoca

9. INTERPOSICIÓ DE RECURSOS

Contra aquesta resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb el que disposa l'art. 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques. El termini per a interposar-lo és d'un mes a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquestes bases en el BOIB i, en aquest cas, no es pot interposar recurs contenciós administratiu fins que s'hagi resolt expressament el de reposició o s'hagi produït la seva desestimació presumpta.

El recurs de reposició s'ha de presentar en el Registre General d'aquest Ajuntament o en els dependències i mitjans a què es refereix l'art. 16.4 de la Llei 39/2015 abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no es resolgui i notifiqui en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la seva interposició, cas en què quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

 

​​​​​​​Si no s'utilitza el recurs potestatiu de reposició, cal interposar directament recurs contenciós administratiu, conformement al que s'estableix en l'article 123 anteriorment citat, i en els articles 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant els jutjats contenciosos administratius de Palma, en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució en el BOIB.

 

(Signat electrònicament: 24 de juliol de 2023)

La tinent de batle delegada de Serveis Generals, Informàtica, Comunicació i Coordinació municipal Isabel Bonet Saum (Delegació per resolució de batlia de data 19/06/2023)