Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITATS
Núm. 486682
Resolució del conseller d’Educació i Universitats de 20 de juliol de 2023, a proposta del director general de Planificació, Ordenació i Infraestructures Educatives, per la qual es convoquen els ajuts econòmics per al curs 2022-2023 per contribuir al sosteniment de les escoles de música i/o dansa públiques reconegudes per la Conselleria d’Educació i Universitats els titulars de les quals siguin administracions públiques territorials, corporacions locals o patronats municipals i dels conservatoris municipals de les Illes Balears
El capítol VI de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 3/2020, de 29 de desembre, regula els ensenyaments artístics. El punt 3 de l'article 48 estableix que es poden cursar estudis de música i dansa que no condueixin a l'obtenció de títols amb validesa acadèmica o professional en escoles específiques, amb organització i estructura diferents i sense limitació d'edat. El mateix punt 3 també estableix que aquestes escoles han de ser regulades per les administracions educatives.
El Decret 37/1999, de 9 d'abril, pel qual es regulen les escoles de música i dansa de la comunitat autònoma de les Illes Balears, regula aquests centres. L'article 7 determina el procediment per al reconeixement de les escoles.
La tasca que realitzen les administracions locals de les Illes Balears ha possibilitat l'existència i el sosteniment de les escoles de música i/o dansa, la majoria de les quals són de titularitat municipal i conservatoris municipals. Gràcies a aquest esforç, l'ensenyament de la música i la dansa és una activitat present en un gran nombre de poblacions de les Illes Balears. El Govern de les Illes Balears, a través de la Conselleria d'Educació i Universitats, vol promoure i impulsar la col·laboració institucional en els ensenyaments de música i dansa i vol contribuir al manteniment de la xarxa d'escoles de música i/o dansa reconegudes per la Conselleria i conservatoris municipals que imparteixen aquests ensenyaments per tot el territori de la comunitat autònoma.
Els ajuts són subvencions que es convoquen per impartir els ensenyaments no reglats, el programa d'ensenyaments professionals (PREP) i els ensenyaments elementals reglats a les escoles de música reconegudes per la Conselleria d'Educació i Universitats i els ensenyaments elementals i professionals al conservatoris municipals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears creats pels respectius Acords de Consell de Govern.
El programa PREP, programa dissenyat per la Conselleria d'Educació i Universitats, consta de quatre cursos del mateix nivell que els quatre primers cursos d'Ensenyaments Professionals de Música, i està dirigit a alumnes de determinades escoles de música reconegudes de la part forana de Mallorca i autoritzades a aquest efecte i els conservatoris municipals; tant el programa com els conservatoris foren creats per donar resposta a les necessitats socials de la zona i poder així millorar l'accés i oferta de places dels ensenyaments elementals i professionals de música.
El procediment de concessió d'aquestes subvencions s'ha de tramitar d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no-discriminació, la qual cosa exigeix publicar-ne la convocatòria corresponent. D'acord amb l'article 4.1 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol), correspon al conseller d'Educació i Universitats aprovar aquesta convocatòria mitjançant una resolució.
També són aplicables a aquesta Resolució la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
L'Acord del Consell de Govern de 20 de desembre de 2021 va aprovar el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2021-2023 (BOIB núm. 175, de 23 de desembre), en el que, en la línia de subvenció I.1.12 (dins l'Objectiu I- Diversificació Econòmica) es preveuen els ajuts per a la impartició dels ensenyaments reglats i no reglats per fomentar i donar suport als ensenyaments de música i dansa.
Els ajuts que es concedeixen a l'empara d'aquesta convocatòria no es consideren ajuts d'estat atès que, d'acord amb l'apartat 2 de la Comunicació de la Comissió relativa al concepte d'ajut estatal conforme al que disposa l'article 107.1 del Tractat de funcionament de la Unió Europea (DOUE C 262/1, de 19 de juliol de 2016), l'educació pública organitzada dins del sistema nacional d'educació finançada i supervisada per l'Estat pot considerar-se una activitat no econòmica.
Per tot això, tenint en compte que aquesta convocatòria no es troba inclosa en cap de les limitacions que estableix l'article 31 de la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de els Illes Balears, pel que fa al Govern en funcions tenint en compte la disponibilitat pressupostària per a l'exercici de 2023, i amb la fiscalització prèvia limitada de la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, a proposta de director general de Planificació, Ordenació i Infraestructures Educatives, i de conformitat amb l'article 4 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Aprovar la convocatòria, en règim de concurrència competitiva, d'ajuts econòmics per al curs 2022-2023 per contribuir al sosteniment de les escoles de música i/o dansa públiques reconegudes per la Conselleria d'Educació i Universitats els titulars de les quals siguin administracions públiques territorials, corporacions locals o patronats municipals i dels conservatoris municipals de les Illes Balears, d'acord amb els termes que s'especifiquen en l'annex 1 d'aquesta Resolució.
2. Aprovar els models de sol·licitud, de declaracions responsables, de certificats, d'acceptació d'ajuda, de pressupost i de memòria que consten en els documents annexos a aquesta Resolució.
3. Comunicar aquesta Resolució a la Base de dades nacional de subvencions i publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 20 de juliol de 2023
El conseller d'Educació i Universitats Antoni Vera Alemany
ANNEX 1 Convocatòria
Primer Objecte de la convocatòria
1. L'objecte de la convocatòria és contribuir al sosteniment de les escoles de música i/o dansa públiques reconegudes per la Conselleria d'Educació i Universitats els titulars de les quals siguin administracions públiques territorials, corporacions locals o patronats municipals i dels conservatoris municipals de les Illes Balears.
2. Aquesta convocatòria regula la concessió d'ajuts econòmics destinats a finançar parcialment les despeses de funcionament ordinàries i d'adquisició d'instruments d'aquests centres durant el curs 2022-2023.
3. Els ajuts són subvencions que es convoquen per impartir els ensenyaments elementals i professionals de música i dansa reglats, els ensenyaments no reglats de música i dansa, i els ensenyaments del Programa d'Ensenyaments Professionals (PREP).
Segon Règim jurídic
Les subvencions objecte d'aquesta convocatòria es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per la part que constitueix normativa de caràcter bàsic; per el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions; pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i per l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol).
Tercer Import de la convocatòria i partida pressupostària
1. El crèdit màxim disponible destinat a aquesta convocatòria és de 495.500,00 euros per a l'exercici 2023, a càrrec dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
2. La distribució del pressupost de l'any 2023 per partides pressupostàries és la següent:
3. Aquesta distribució és orientativa i es pot modificar una vegada efectuada la proposta de la Comissió Avaluadora d'acord amb les sol·licituds presentades. L'assignació que figura en les partides és vinculant per l'import total i no per cada partida.
Quart Compatibilitat amb altres ajuts
Aquesta subvenció és compatible amb qualsevol altre ajut o subvenció de qualsevol ens públic o privat destinat a la mateixa finalitat, d'acord amb l'article 19.3 de la Llei 38/2003 i l'article 20 del Decret legislatiu 2/2005, sempre que, aïlladament o conjuntament, no superin el cost total de l'activitat objecte de subvenció.
A aquest efecte, el beneficiari haurà de presentar, juntament amb la justificació de la subvenció, una declaració responsable, en la qual faci constar que la subvenció concedida per la Conselleria d'Educació i Universitats, compleix el límit fixat en el paràgraf anterior.
En el cas en què s'adverteixi un excés de finançament sobre el cots de l'activitat com a conseqüència de l'atorgament d'altres subvencions per part d'entitats públiques o privades, s'ha de reintegrar l'import total de l'excés fins al límit de la subvenció atorgada.
Cinquè Beneficiaris
1. Poden ser beneficiaris de les subvencions previstes en aquesta convocatòria:
a) Les escoles de música i/o dansa públiques reconegudes per la Conselleria d'Educació i Universitats els titulars de les quals són administracions públiques territorials, corporacions locals o patronats municipals
b) Els conservatoris municipals de les Illes Balears.
2. Els sol·licitants de la subvenció que es convoca no han d'estar sotmesos a cap de les prohibicions per ser-ne beneficiaris, les quals s'estableixen en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
3. Els beneficiaris han de complir les obligacions que figuren en l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, els compromisos de l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura i els requeriments que s'especifiquen en aquesta convocatòria.
Sisè Requisits generals
1. Per poder obtenir un dels ajuts d'aquesta convocatòria s'han de complir els requisits generals següents:
a) Tenir la categoria d'escola de música i/o dansa pública reconeguda per la Conselleria d'Educació i Universitats segons el Decret 37/1999 de 9 d'abril de 1999, pel qual es regulen les escoles de música i/o dansa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; o de conservatori municipal creat per Acord de Consell de Govern, de la comunitat autònoma de les Illes Balears, en data anterior a la de la publicació d'aquesta Resolució.
Els titulars del centre han de ser administracions públiques territorials, corporacions locals o patronats municipals.
b) Haver adjuntat al Programa de Gestió Educativa de la Conselleria d'Educació i Universitats de les Illes Balears (GestIB) el Document d'Organització de l'Escola (DOE) d'ensenyaments no reglats i el del programa PREP -en el cas que s'imparteixi aquest programa-, abans de la publicació d'aquesta convocatòria.
c) Haver introduït al GestIB, les dades referents a l'expedient acadèmic de tot l'alumnat que estigui cursant els ensenyaments elementals o professionals de música durant el curs 2022-2023, abans de la publicació d'aquesta convocatòria.
Setè Quantia dels ajuts i criteris objectius i de preferència que en regeixen la concessió
1. Els criteris per calcular la quantia de l'ajuda són el nombre d'especialitats instrumentals i el nombre d'alumnes matriculats a l'escola de música i/o dansa o al conservatori municipal segons el tipus d'ensenyament a l'inici del curs 2022-2023.
2. S'assignaran 200 euros per a cada una de les especialitats instrumentals que tengui implantada l'escola de música i/o dansa o conservatori municipal, durant el curs 2022-2023.
3. Per realitzar el càlcul de l'import corresponent a cada escola de música i/o dansa o conservatori municipal segons el nombre d'alumnes s'assignaran les quantitats següents:
4. La quantia total serà la suma de les quanties obtingudes segons les especialitats instrumentals i segons el nombre d'alumnes tal i com es descriu en els apartats anteriors.
5. En el cas que la suma total dels imports corresponents a totes les escoles de música i/o dansa i a tots els conservatoris municipals de les Illes Balears sol·licitants sigui superior a la quantia màxima fixada de 495.500 euros, es repartirà la quantitat màxima de 495.500 euros proporcionalment a les quantitats totals assignades a cada sol·licitant.
6. En el cas que la suma total dels imports corresponents a totes les escoles de música i/o dansa i a tots els conservatoris municipals de les Illes Balears sol·licitants sigui inferior a la quantia màxima fixada de 495.500 euros, es repartirà la quantitat sobrant proporcionalment a les quantitats totals assignades a cada sol·licitant, amb el límit previst en el paràgraf següent.
7. D'acord amb l'article 19.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb l'article 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, en l'import dels ajuts en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada.
Vuitè Termini i lloc de presentació de les sol·licituds
1. El termini de presentació de les sol·licituds és de trenta dies hàbils, comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
2. La convocatòria i el model oficial de sol·licitud estan a disposició de les persones interessades a la pàgina web (http://dgplacen.caib.es) i també a la Seu Electrònica d'aquesta Administració.
3. La sol·licitud, juntament amb la documentació que figura en el punt novè d'aquest annex, s'ha de presentar de forma electrònica mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC), signada electrònicament i adreçar a la Conselleria d'Educació i Universitarts, a l'atenció del director general de Planificació, Ordenació i Infraestructures Educatives.
4. En cas de presentar-la de manera presencial, l'Administració, d'acord amb l'article 68.4 de la Llei 39/2015, els ha de requerir perquè la presentin a través dels mitjans anteriorment indicats. A aquest efecte, es considera com a data de presentació de la sol·licitud la data en la qual s'ha esmenat i s'ha presentat a través d'un registre electrònic.
Novè Sol·licitud i documentació que s'ha d'adjuntar
1. Per formalitzar la sol·licitud s'ha d'emplenar l'imprès de sol·licitud adreçat al director general de Planificació, Ordenació i Infraestructures Educatives. El model oficial de l'imprès és el que figura en l'annex 2 d'aquesta Resolució, i també està disponible a la seu electrònica de la CAIB i en el lloc web de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Infraestructures Educatives (http://dgplacen.caib.es).
2. De conformitat amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i l'article 61 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, l'Administració pot obtenir, excepte oposició expressa de la persona interessada que s'ha de fer constar en el model de sol·licitud, els certificats acreditatius que la persona interessada està al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària Estatal i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com de les obligacions amb la Seguretat Social.
Per indicar l'oposició a que l'òrgan convocant obtengui d'ofici les dades indicades, les persones interessades així ho han d'indicar en el corresponent quadre de la sol·licitud i han d'aportar els documents originals següents:
3. Juntament amb la sol·licitud s'ha de presentar la documentació següent:
3.1 Document original o fotocòpia compulsada del certificat de l'òrgan competent de l'entitat acreditatiu, d'acord amb la legislació vigent, de la representació amb què actua la persona signant de la sol·licitud.
3.2 Fotocòpia del DNI del representant legal de l'entitat.
3.3 Còpia compulsada de la targeta d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant.
3.4 Declaració responsable signada pel representant de l'entitat relativa a les subvencions o ajuts obtinguts i/o sol·licitats a altres institucions públiques o privades, nacionals o internacionals per realitzar la mateixa activitat (annex 3).
3.5 Declaració, signada pel representant de l'entitat, que totes les dades que conté la sol·licitud són certes i que coneix i accepta les bases de la convocatòria, que l'entitat no està incursa en cap causa de prohibició per ser-ne beneficiària d'acord amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i que l'entitat no està incursa en cap causa de prohibició per ser-ne beneficiària d'acord amb l'article 11 de la Llei 11/2016, d'11 de juliol, d'igualtat de dones i homes (annex 4).
Aquesta declaració ha de reflectir que l'entitat no ha estat sancionada o condemnada per resolució administrativa o sentència judicial fermes per discriminació salarial, assetjament moral o qualsevol tipus de tracte desigual per raó de sexe, en l'àmbit de les relacions laborals, durant els darrers cinc anys
3.6 Declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades (annex 5).
3.7 Certificat detallat de les especialitats instrumentals implantades i del nombre d'alumnes matriculats en el centre durant curs 2022-2023, signat pel director o directora del centre (annex 6).
3.8 La relació de despeses i pressupost desglossat de l'activitat de l'escola de música i/o dansa pública o conservatori municipal, del curs 2022-2023, com despeses de personal, material didàctic, compra d'instruments, material fungible, despeses de gestoria, despeses de subcontractació, etc. (annex 7).
La presentació de la sol·licitud implica que, en cas de resultar-ne beneficiari, el sol·licitant consent a ser inclòs en la llista de beneficiaris publicada electrònicament o per altres mitjans amb indicació dels ens beneficiaris, el nom de les operacions i la quantitat de fons públics assignats a cada escola.
Desè Esmena de la sol·licitud i de la documentació presentada
1. Si la sol·licitud no compleix els requisits exigits o la documentació aportada és incorrecta o incompleta, s'ha de requerir a la persona interessada que esmeni la falta o afegeixi els documents preceptius en el termini de tres dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la notificació del requeriment, d'acord amb el que preveu l'article 68 de la Llei 39/2015.
2. Si la persona interessada no complimenta el requeriment, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21.1 de la Llei 39/2015.
3. La documentació per esmenar les sol·licituds s'ha de presentar, dins el termini establert, de forma electrònica mitjançant el registre Electrònic Comú (REC).
Onzè Comissió Avaluadora
1. Es constitueix una comissió avaluadora, que ha d'exercir les funcions següents:
a) Avaluar i qualificar les sol·licituds d'acord amb els criteris i els requisits establerts en aquesta Resolució.
b) Emetre l'informe, degudament motivat, que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.
2. La Comissió Avaluadora ha d'estar formada pels membres següents:
a) Presidència: La cap del Departament de Planificació i Infraestructures Educatives o persona en qui delegui.
b) Secretaria: Una persona, en representació de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Infraestructures Educatives, encarregada de l'assessorament dels ensenyaments de música i dansa, que actuarà com a secretari.
c) Vocalies:
Dotzè Proposta de resolució de concessió i denegació dels ajuts i al·legacions
1. Una vegada l'òrgan instructor hagi analitzat les sol·licituds i la documentació aportada per esmenar, la Comissió Avaluadora s'ha de reunir per elaborar l'informe a què fa referència l'apartat onzè, punt 1, lletra b) d'aquest annex.
2. En base a l'informe de la Comissió Avaluadora, el director general de Planificació, Ordenació i Infraestructures Educatives ha d'elaborar la proposta de resolució de concessió i de denegació dels ajuts, que ha d'expressar la llista d'entitats beneficiàries proposades per a l'atorgament de subvenció amb la quantia corresponent, així com de les sol·licituds excloses, amb indicació de la causa d'exclusió.
3. La proposta de resolució s'ha de fer pública en el web de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Infraestructures Educatives (http://dgplacen.caib.es).
4. Les entitats interessades tenen un període de deu dies hàbils des de l'endemà de la data de publicació de la proposta de resolució per presentar les al·legacions que considerin adients.
Les al·legacions s'han de formular mitjançant un escrit adreçat al director general de Planificació, Ordenació i Infraestructures Educatives, que s'ha de presentar de forma electrònica mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC). En cas de presentar-lo de manera presencial, l'Administració, conforme al que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015, els requerirà perquè les presentin en la forma anteriorment indicada.
No s'acceptaran al·legacions consistents en aportar documents que no s'hagin presentat abans de publicar-se la proposta de resolució per esmenar la sol·licitud d'acord amb el que preveu l'apartat desè d'aquest annex.
5. Les propostes de resolució no creen cap dret a favor del beneficiari proposat. El dret a rebre la subvenció s'adquireix a partir de la publicació de la resolució que n'estableix la concessió.
Tretzè Resolució de concessió i denegació dels ajuts del conseller d'Educació i Universitats
1. Ateses la proposta de resolució i, si escau, les al·legacions presentades, el conseller d'Educació i Universitats ha de dictar, de forma expressa i motivada, la resolució que concedeix i denega els ajuts, n'estableix la quantia de cadascun i informa dels recursos administratius pertinents.
En el cas que la convocatòria no es resolgui i notifiqui en el termini de sis mesos comptadors des de l'acabament del termini per presentar sol·licituds, totes les sol·licituds s'han d'entendre desestimades.
2. La resolució del conseller s'ha de notificar a les persones interessades mitjançant la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el web http://dgplacen.caib.es.
3. Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació i Universitats en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, o bé un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat.
Catorzè Despeses subvencionables
1. Es consideren despeses subvencionables les que figuren a continuació:
a) Les retribucions del personal del centre:
b) Les despeses d'adquisició de materials didàctics i béns consumibles. Es poden imputar despeses per a l'adquisició de materials didàctics i béns consumibles per al simple ús utilitzats en la realització dels programes didàctics que s'imparteixen al centre. Les despeses pel concepte de materials didàctics i béns consumibles no poden superar el 20 % del pressupost que presenti l'entitat per al funcionament de l'escola.
c) Les despeses d'adquisició d'instruments musicals.
L'entitat beneficiària ha de presentar les factures d'adquisició dels materials consumits i els justificants de pagament corresponents.
2. Es consideren despeses no subvencionables les que figuren a continuació:
a) Les que no siguin reals o no hagin estat efectivament fetes i pagades.
b) Les que no es justifiquin adequadament.
c) Les que no responguin a la naturalesa de l'activitat subvencionada
d) Les que s'hagin fet i/o pagat després de la finalització del termini atorgat o de la data de signatura del compte justificatiu.
e) Els interessos deutors dels comptes bancaris.
f) Les adquisicions noves o de segona mà de béns inventariables, tals com mobiliari, equipament, ordinadors, etc.
g) Els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals
h) Les de procediments judicials.
i) Les derivades de l'obertura i el manteniment de comptes corrents
j) Les de publicitat.
k) Les que comportin duplicitat d'una despesa, sense que es justifiqui la inexistència d'aquesta duplicitat.
3. L'entitat beneficiària pot subcontractar, fins al 100%, l'activitat i gestió de l'escola de música i/o dansa o conservatori municipal.
4. Es considera despesa realitzada la que s'hagi pagat efectivament des del dia 1 de setembre de 2022 fins al dia 30 d'agost de 2023.
Quinzè Justificació de la subvenció
1. D'acord amb el que preveu l'article 39 del Text refós de la Llei de subvencions, les entitats beneficiàries tenen l'obligació de justificar davant l'òrgan que concedeix l'ajuda l'aplicació dels fons percebuts i el compliment de la resta de condicions imposades a la finalitat que hagi servit de fonament a la concessió de la subvenció.
2. Les subvencions atorgades s'han de justificar mitjançant un compte justificatiu abans del 13 d'octubre de 2023. D'acord amb l'article 43 del Text refós de la Llei de subvencions, el fet de no justificar l'activitat dins termini suposa que es revocarà la subvenció concedida.
3. Només es consideren justificades les despeses realitzades, efectivament fetes, pagades i justificades mitjançant factures o documents comptables de valor probatori equivalent, entenent per això qualsevol document presentat per justificar que el que reflecteix la comptabilitat correspon a la realitat i és conforme a les normes vigents en matèria comptable.
4. Una vegada presentada la liquidació de l'operació o les operacions, no s'admetran justificants de despeses que no s'hagin inclòs inicialment en la liquidació.
5. Només són admissibles les factures que s'hagin emès conformement als requisits reglamentaris exigibles i que contenguin una descripció completa i detallada del subministrament del bé o de la prestació del servei a què es refereixen. Si la factura conté claus que facin incomprensible l'objecte de la transacció s'ha d'aportar l'albarà de lliurament corresponent. Si, tot i així, segueix sense ser clara la identificació del bé o servei, s'ha d'acompanyar amb un escrit explicatiu dels béns o serveis adquirits.
6. Els documents que es presenten per justificar les despeses han de ser perfectament llegibles. No s'admeten documents incomplets o que continguin modificacions o ratllades. Qualsevol aclariment o explicació d'aquests documents s'ha de fer en un escrit que s'ha d'adjuntar al compte justificatiu.
7. Tots els escrits que acompanyen el compte justificatiu els ha de signar el representant legal de l'entitat o persona que tengui les facultats de representació per actuar en nom de la persona jurídica sol·licitant de la subvenció, d'acord amb la legislació vigent.
8. La justificació del pagament de nòmines s'ha de fer per l'import líquid i, si el justificant del pagament es fa per la totalitat de les persones que treballen a l'escola de música i/o dansa o conservatori municipal, s'ha de presentar el desglossament per treballador. Els imports de les retencions que figuren en les nòmines i/o factures s'han d'acreditar mitjançant l'aportació dels documents d'ingrés de les retencions practicades en concepte d'IRPF (models 111 i 115). En el cas de la justificació del pagament de les assegurances socials s'han de presentar els documents TC1 i TC2, en els quals hi ha d'haver el segell de compensació o pagament en efectiu de l'entitat financera corresponent.
9. En els supòsits en què els pagaments a la Tresoreria General de la Seguretat Social els gestioni el sistema RED (remissió electrònica de documents), el pagament s'ha d'acreditar de la manera següent:
10. La justificació ha d'incloure, com a mínim, l'import de la subvenció concedida, sempre que s'acrediti que s'ha complit amb la finalitat per a la qual es va sol·licitar la subvenció, independentment de l'import concedit.
Setzè Rendició del compte justificatiu
1. La rendició del compte justificatiu constitueix un acte obligatori del beneficiari en el qual s'han d'incloure, sota responsabilitat del declarant, els justificants i qualsevol altre document amb validesa jurídica que permetin acreditar el compliment de l'objecte de la subvenció pública.
2. El compte justificatiu, signat pel representant de l'entitat beneficiària, s'ha d'adreçar a la Direcció General de Planificació, Ordenació i Infraestructures Educatives i ha de constar dels documents següents:
3. D'acord amb l'article 15.2 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, que estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura, les administracions territorials beneficiàries d'aquesta subvenció poden presentar, en substitució del compte justificatiu establert en l'apartat 2 anterior, un informe que acrediti la veracitat i la regularitat de les despeses i dels ingressos imputables a la subvenció, que ha d'emetre l'òrgan interventor de l'administració pública beneficiària (Annex 9A i 9B). Aquest informe ha de contenir:
4. El model de compte justificatiu té present l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 esmentada i la Instrucció 3/2007, de 25 de maig de 2007, de la Intervenció General de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació que regula la justificació d'expedients de subvencions convocades a partir de gener de 2006. Aquest model és el que apareix en els apartats A i B dels annexos 8 i 9 d'aquesta Resolució i que també està a disposició de les entitats beneficiàries en el web de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Infraestructures Educatives (http://dgplacen.caib.es).
5. El compte justificatiu (Annex 8) signat per el representant de l'entitat beneficiària o l'informe de veracitat i regularitat de despeses i ingressos imputables a la subvenció signat per l'interventor de l'administració beneficiària (Annex 9) s'ha de presentar abans del 15 d'octubre de 2023.
6. El període de cobertura de les despeses subvencionables comprèn el curs escolar 2022-2023.
7. L'aplicació dels fons percebuts no s'entendrà del tot justificada fins que no s'hagi acreditat, com a mínim, l'import de la subvenció concedida.
8. En el supòsit que no es justifiqui la totalitat de l'import de l'activitat, s'ha de revisar la quantia atorgada i s'ha de minorar proporcionalment a la part no justificada, d'acord amb els següents criteris de gradació:
9. En el cas que la Direcció General de Planificació, Ordenació i Infraestructures Educatives apreciï defectes en la justificació de la subvenció ha de notificar al beneficiar quins són els defectes detectats i li ha de donar un termini de deu dies hàbils perquè els esmeni.
Dissetè Pagament de l'ajuda
1. El pagament de la subvenció, un cop aprovat, s'ha de fer efectiu quan acabi el curs i prèvia justificació, d'acord amb els termes d'aquesta convocatòria.
2. D'acord amb el que disposa l'article 39 del Decret legislatiu 2/2005, la justificació de la subvenció s'ha de documentar, i s'ha de fer mitjançant la rendició del compte justificatiu de la despesa efectuada per part del beneficiari en els termes expressats en el punt setzè d'aquest annex.
3. Perquè el pagament dels ajuts es faci efectiu és imprescindible que els beneficiaris hagin complert amb les obligacions que s'indiquen en el punt divuitè d'aquest annex.
Divuitè Obligacions dels beneficiaris
Són obligacions dels beneficiaris dels ajuts les que estableixen l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005 i l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, especialment les següents:
Dinovè Control financer de la subvenció
1. Les entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de fiscalització, control i deure de col·laboració que preveuen els articles 48 i 49 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i als controls establerts en la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics.
2. L'ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la revocació de l'ajuda concedida.
3. Per intensificar el control a fi d'evitar el frau en les declaracions encaminades a obtenir ajuts, l'Administració educativa pot determinar si s'ha produït l'ocultació a què es refereix el paràgraf anterior per qualsevol mitjà de prova; en particular, mitjançant les dades que estiguin a l'abast de qualsevol òrgan de les administracions públiques.
Vintè Revocació dels ajuts concedits
1. D'acord amb el que disposa l'article 43 del Text refós de la Llei de subvencions, pertoca revocar la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió, la persona beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos concrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció.
2. La revocació de la subvenció ha de tenir lloc d'acord amb l'article 20.2 de l'Ordre de les bases reguladores.
3. A aquest efecte, s'ha de tenir en compte el principi general de proporcionalitat, així com els criteris de gradació següents:
4. Com a conseqüència de la revocació de la subvenció queda sense efecte, totalment o parcialment, l'acte de concessió i s'han de reintegrar les quantitats percebudes indegudament.
Vint-i-unè Reintegrament dels ajuts concedits
Pertoca reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i exigir l'interès de demora des del moment del pagament de la subvenció fins a la data de la resolució per la qual s'acordi el reintegrament, en els casos establerts en l'article 44 i 45 del Decret legislatiu 2/2005.
El reintegrament de les quantitats rebudes s'ha de fer quan s'ha obtingut l'ajut falsejant les condicions requerides o amagant les que ho haguessin impedit, o per qualsevol altre supòsit que doni lloc a l'anul·lació de la resolució de concessió.
Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.
Vint-i-dosè Règim d'infraccions i sancions
Si s'incompleixen els requisits que estableixen aquesta Resolució i l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, s'ha d'aplicar el règim d'infraccions i sancions que estableix el títol V del Decret legislatiu 2/2005, i el que conté la legislació de finances i pressupostària de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i les normes que la despleguen.
Vint-i-tresè Protecció de dades de caràcter personal
En relació amb la protecció de dades de caràcter personal, són aplicables el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades, i la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personal i garantia dels drets digitals.