Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 486324
Acord del Consell Executiu en sessió de caràcter ordinari de 24 de juliol de 2023, relatiu a la delegació de competències del Consell Executiu en el president i en les conselleres i els consellers executius (exp. 03149-2023-000001)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'article 28 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars (d'ara endavant LCI), estableix les competències concretes que corresponen al Consell Executiu, i estableix així mateix que correspon a aquest òrgan exercir les atribucions de caràcter executiu que la legislació de l'Estat o de la comunitat autònoma assignin al consell insular sense atribuir-les expressament a altres òrgans, llevat que el reglament orgànic disposi una altra cosa.

L'apartat segon de l'article 28 LCI preveu que el Consell Executiu pot delegar l'exercici de bona part de les seves competències en el president i en els membres del Consell Executiu, amb els mateixos límits establerts en el reglament orgànic per a la desconcentració.

D'acord amb aquest precepte es considera convenient, per motius d'eficàcia i eficiència, delegar algunes de les competències en els consellers executius i en la presidència.

Per tot l'anterior, d'acord amb l'article 28.2 LCI,

Atesa la proposta del president del Consell Insular de Menorca,

El Consell Executiu, per unanimitat i en votació ordinària, adopta els acords següents:

Primer. Delegar en el president i en els consellers executius i les conselleres executives, en la seva condició de titulars dels respectius departaments i sens perjudici d'aquelles altres que resultin directament conferides per la llei de consells insulars i la normativa general i sectorial aplicable, les següents atribucions:

a) Dictar, quan quedin enquadrats dintre del sector d'activitat o les matèries pròpies del departament, i en tot cas conformement amb el que estableixi la normativa sectorial aplicable corresponent i els actes administratius de tràmit o definitius que tenguin per objecte:

  • L'emissió dels informes o consultes referits a avantprojectes o projectes de disposicions normatives que trameti el Govern de les Illes Balears en compliment del tràmit d'audiència o informe, donant-ne compte al Consell Executiu i sempre que no s'atribueixi per llei a un altre òrgan.
  • L'execució de les resolucions judicials, de jurats i tribunals administratius, que afectin l'àmbit del seu departament sempre que, pel seu contingut, no corresponguin a un altre òrgan.

b) En relació amb els expedients de contractes administratius, privats i patrimonials, incloses en aquest darrer cas l'adjudicació de concessions sobre béns i l'adquisició de béns immobles i drets subjectes a la legislació de caràcter patrimonial i d'alienació de patrimoni, quan la normativa de contractació del sector públic, la normativa de patrimoni de les administracions públiques o la normativa reguladora dels contractes privats atribueixi aquestes competències a la junta de govern local en els municipis de gran població, l'adopció dels actes administratius que tenguin per objecte:

  • L'inici de l'expedient de contractació o concessió.
  • L'acceptació de la proposta d'adjudicació feta per la mesa de contractació a favor del licitador primer classificat.
  • L'acceptació o el rebuig de la justificació presentada pels licitadors l'oferta dels quals estigui en presumpció d'anormalitat, i en aquest darrer cas la seva exclusió del procediment.
  • La correcció dels errors materials, aritmètics o de fet dels plecs de clàusules administratives particulars i els plecs de prescripcions tècniques.
  • L'inici i l'adopció dels actes de tràmit dels procediments per a l'adopció d'acords per a l'exercici de les prerrogatives que corresponen a l'Administració.
  • L'inici i l'adopció dels actes de tràmit dels procediments per a l'adopció d'acords encaminats a la imposició de penalitats.
  • L'inici i l'adopció dels actes de tràmit dels procediments per a la resolució de les incidències derivades de l'execució del contracte.
  • L'aprovació dels programes de treball, plans de seguretat i salut laboral i la resta de plans necessaris per a l'execució de l'objecte del contracte que la normativa corresponent atribueixi a l'òrgan de contractació.

c) Iniciar els expedients sancionadors i adoptar les mesures cautelars que s'escaiguin quan la competència per a la seva resolució sigui atribuïda a un altre òrgan.

d) En la tramitació dels expedients d'expropiació: iniciar i tramitar la peça de fixació del preu just; acceptar i rebutjar els fulls d'apreuament formulats pels titulars de béns i drets afectats per l'expedient, i formular el full d'apreuament en nom de l'Administració, sens perjudici que la finalització per acord de la fixació del preu just s'hagi de ratificar pel Consell Executiu. En cas de manca d'acord, aprovar el pagament a compte del preu just i altres indemnitzacions o conceptes que corresponguin, fins al límit de conformitat. En els expedients expropiatoris per procediment d'urgència, formular els dipòsits previs i determinar les indemnitzacions que corresponguin per la prompta ocupació, d'acord amb l'article 52 de la Llei d'expropiació forçosa.

Segon. En casos d'urgència i en els casos de suspensió de les reunions ordinàries del Consell Executiu, delegar en la Presidència totes les competències que tenguin caràcter de delegables i que no s'hagin delegat en els consellers executius o en un altre òrgan. En aquests casos se n'haurà de motivar la urgència i donar-ne compte al Consell Executiu en la propera reunió que tengui lloc.

Tercer. Delegar en la consellera executiva cap del Departament de Serveis Generals l'exercici de les atribucions següents:

a) Adoptar les resolucions que siguin necessàries en relació amb els procediments per a la selecció de nou personal i la provisió de llocs de treball d'acord amb les bases aprovades pel Consell Executiu.

b) Nomenar el personal funcionari i contractar el personal laboral. Cessar el personal funcionari.

c) Distribuir les retribucions complementàries que no siguin fixes ni periòdiques.

d) Aprovar el pagament de les indemnitzacions per raó del servei.

e) Atorgar bestretes ordinàries i extraordinàries.

f) Resoldre la deducció proporcional de les retribucions en cas d'incompliment de l'horari establert.

g) Concedir les millores socials previstes en l'Acord per al personal funcionari i en el Conveni col·lectiu per al personal laboral.

h) Declarar les situacions administratives, les comissions de serveis i la jubilació de tot el personal.

i) Reconèixer els serveis als efectes d'antiguitat.

j) Reassignar efectius.

k) Sancionar el personal, excepte en els casos de separació del servei de funcionaris i l'acomiadament de personal laboral.

l) Encarregar-se de les relacions i negociacions amb la Junta de Personal, el Comitè d'empresa i les organitzacions sindicals.

m) Implantar els sistemes d'avaluació de l'acompliment del personal i supervisar-ne l'aplicació.

n) Aprovar l'increment de grau del personal.

o) Gestionar i executar el Pla de formació de personal.

p) Aprovar i signar els convenis de pràctiques professionals que s'hagin de desenvolupar en el Consell Insular.

q) Sancionar les infraccions de les ordenances insulars de caràcter tributari.

Quart. Revocar i deixar sense efecte totes les disposicions de rang igual o inferior que s'oposin al que estableix aquest acord.

Cinquè. Notificar aquests acords als interessats i publicar-ne el contingut en el Butlletí Oficial de les Illes Balears perquè entrin en vigor el mateix dia que es publiqui.

Sisè. Donar-ne compte al Ple en la primera sessió que tengui.

 

Maó, 25 de juliol de 2023

El president Adolfo Vilafranca Florit