Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALARÓ

Núm. 485517
Delegació d’atribucions en els departaments de manteniment, serveis i cementeri municipal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

(Exp. núm. 680/2023)

Resolució de batlia

1. Fets

Després de les eleccions locals del passat dia 28 de maig i constituïda la nova corporació el dia 17 de juny, es va establir el règim de delegació d'atribucions de la batlia en els diferents regidors.

Mitjançant la resolució de batlia núm. 2023-0797, de 19 de juny de 2023, es varen delegar els departaments de manteniment, serveis i Cementeri Municipal en el regidor Antoni Mateu Morro.

Hi ha una similitud entre les tasques que duu a terme el personal de neteja i les de la brigada de manteniment. Així mateix, entre les funcions del coordinador d'aquests dos serveis s'inclouen la de col·laborar amb els òrgans municipals en la planificació dels treballs i la coordinació i distribució de les feines de la brigada de manteniment i del personal de neteja. Per això es considera que la relació i sincronització entre el coordinador i un sol càrrec públic millorarà l'eficiència dels dos serveis.

Havent escoltat el parer del regidor interessat, s'estima convenient modificar el règim de delegació d'atribucions, per ampliar-la amb la de neteja d'edificis i dependències municipals o a càrrec de l'ajuntament.

Per tal de facilitar la comprensió, s'ha optat per aprovar una nova resolució que inclogui la totalitat de l'àmbit de la delegació.

2. Fonaments de dret

Article 21.3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, sobre delegació de l'exercici de les atribucions de la batlia.

Art. 25 de la Llei autonòmica 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, respecte l'estructura orgànica de l'administració municipal.

Arts. 43 i 44 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, tot complementant la regulació de la delegació.

3. Resolució

- Delego els departaments de manteniment, serveis i cementeri municipal en el regidor Antoni Mateu Morro.

a) Àmbit dels assumptes als quals es refereix la delegació:

  • Brigada municipal de manteniment i encàrrec de subministraments, eines i materials.
  • Neteja d'edificis i dependències municipals o a càrrec de l'ajuntament (Casa Consistorial, Centre sanitari, Col·legi públic, Centre d'educació infantil, Poliesportiu municipal, Casal de Son Tugores, Casal de joves, Teatre municipal, etc.)
  • Control i seguiment d'obres menors municipals.
  • Vies públiques, carrers, camins, parcs i jardins.
  • Serveis d'enllumenat públic, neteja viària, subministrament d'aigua, xarxa de recollida d'aigües pluvials, clavegueram i depuració d'aigües residuals, recollida de residus urbans i parc verd.
  • Cementeri municipal.
  • Activitats funeràries.

b) Facultats que es deleguen:

  • Estudi, direcció interna i gestió dels serveis corresponents, amb la formulació de propostes de resolució o d'acord, informes i actes de tràmit.

c) Condicions específiques d'exercici:

No se n'imposen.

- En tot allò no previst en aquesta resolució, s'estarà al règim general establert a la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, i Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

- Deixar sense efectes la resolució de batlia núm. 2023-0797, de 19 de juny de 2023.

- D'aquesta delegació se'n donarà compte al ple de l'ajuntament en la primera sessió que celebri, serà notificada a la persona interessada i s'entendrà acceptada de forma tàcita si en el termini de tres dies naturals no es manifesta res en contra, i es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Cosa que fem pública per a general coneixement.

Contra aquesta resolució, que és definitiva en via administrativa, es poden interposar, alternativament, els recursos següents:

a) Directament el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la notificació o publicació de la present resolució.

b) El recurs de reposició potestatiu davant la batlia, en el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent de la notificació o publicació de la present resolució. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d'un mes des de la seva presentació sense que s'hagi resolt expressament ni s'hagi notificat, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma.

No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques

 

Alaró, en data de la signatura electrònica (24 de juliol de 2023)

El batle Llorenç Perelló Rosselló