Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 484512
Convocatòria beques econòmiques per a estudis postobligatoris curs 22/23
Aprovades per la Junta de Govern Local 2023/29, en sessió ordinària celebrada el dia 14/07/2023, les Bases de la Convocatòria de les Beques per a estudis postobligatoris curs 2022/2023, es fa públic la present convocatòria:
"CONVOCATÒRIA BEQUES PER A ESTUDIS POSTOBLIGATORIS CURS 2022/2023
1.- OBJECTE
L'objecte d'aquesta convocatòria és regular els ajuts que concedeixi l'Ajuntament d'Andratx als estudiants que cursen estudis postobligatoris (batxiller, cicle formatiu, estudis universitaris, estudis de règim especial i/o estudis que condueixin a un títol oficial) durant el curs 2022/2023 amb independència del centre en el que estiguin matriculats per tal de sufragar les despeses consistents en escolarització, llibres, allotjament, material escolar, activitats de reforç i programes especials d'educació així com les despeses derivades del transport dels alumnes al centre educatiu matriculats.
2.- REQUISITS
- Estar matriculat en un curs postobligatori (batxiller, cicle formatiu, universitari, estudis de règim especial i/o estudis que condueixin a l'obtenció d'un títol oficial).
- Estar empadronat al municipi d'Andratx.- Estar al corrent de les obligacions fiscals amb aquest Ajuntament, i no ser-hi deutors per qualsevol altre concepte tributari. De no ser així, tendran 10 dies hàbils per resoldre la deficiència detectada.
- El simple fet de presentar la sol·licitud de les beques 2022/2023 suposa acceptar-les i en cas de falsedat o omissió total o parcial de la documentació presentada s'incorrerà en responsabilitat.
- S'estableix la compatibilitat amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol Administració o ens públic o privat, nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals sempre i quan la quantia total de tots els ajuts no superi les despeses.
3.- DOCUMENTACIÓ PER SOL·LICITAR L'AJUT.
Per sol·licitar aquest ajut s'haurà de presentar la sol·licitud (que es troba a la pàgina www.andratx.cat) degudament emplenada amb la següent documentació:
- DNI de l'estudiant, i del pare i de la mare (o tutors) en cas de ser menors.
- Matrícula, o qualsevol document oficial que acrediti estar cursant un estudi postobligatori, curs 2022/2023 i on figurin els crèdits matriculats.
- Document de transferència bancària a nom de la persona que sol·licita l'ajut, facilitat per l'Ajuntament d'Andratx. (www.andratx.cat).
- Justificació segons l'apartat 8 de la present convocatòria.
4.- TERMINI I PRESENTACIÓ
Les sol·licituds es podran presentar d'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques de les següents formes:
- TELEMÀTICAMENT: a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament d'Andratx (https://andratx.sedelectronica.es/) pel seu tràmit específic establert. Per poder dur a terme un registre telemàtic cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic o Cl@ve pin. (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Illes Balears, i opcional per a les persones físiques).
- PRESENCIALMENT (només per a persones físiques): al SAC (Servei d'Atenció a la Ciutadania) de l'Ajuntament d'Andratx obligatòriament amb cita prèvia que pot sol·licitar a www.andratx.cat (de 08:30 a 13:30 de dilluns a divendres) o a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local. A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació
Subjectes obligats segons article 14.2 i 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques són: les persones jurídiques, entitats sense personalitat jurídica, els qui realitzen una activitat per la que es requereixi col·legiar-se obligatòriament per als tràmits que realitzen amb les Administracions públiques en l'exercici de la seva activitat professional inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils, els qui representen a un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració i el personal funcionari de les Administracions Públiques pels tràmits i actuacions que realitzin en la seva condició de funcionaris-es.
El termini de presentació de sol·licituds serà de dia 1 d'agost a 31 d'agost de 2023.
5.- NATURALESA DELS AJUTS
Són de caràcter voluntari i temporal; no seran adduïbles com a precedent i no es podrà exigir augment o revisió de la quantitat assignada.
L'import de les subvencions establertes en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres Administracions Públiques, o d'altres organismes públics o privats, nacionals o internacionals, superi el cost de l'activitat a desenvolupar pel beneficiari (article 4.7 de la Ordenança General de Subvencions). D'ésser així, l'interessat ho haurà de posar en coneixement de l'Ajuntament d'Andratx als efectes oportuns.
En cas de no fer-ho, s'hauria d'iniciar en contra del sol·licitant l'oportú procediment sancionador.
6.- QUANTIES
No podrà gastar-se més del pressupostat per a aquesta subvenció.
ESTUDIS |
Import màxim |
Batxillerat i Cicles Formatius en el Terme Municipal d'Andratx |
250.-€ |
Batxillerat, Cicles Formatius i estudis de règim especial fora del Terme Municipal d'Andratx |
350.-€ |
Estudis universitaris a l'illa de Mallorca: 8.-€ per crèdit. |
450.-€ |
Estudis universitaris ( fora de la illa de Mallorca): 12.-€ per crèdit. |
550.-€ |
Si a l'hora de determinar els ajuts corresponents a les sol·licituds, el crèdit pressupostari no fos suficient per concedir-les totes, es reduirien proporcionalment les quanties resultants fins que no es superi l'import global de la concessió pressupostària.
7.- PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ
El procediment de concessió de la subvenció és per concurrència competitiva.
Una vegada acabi el termini per presentar les sol·licituds de subvenció, es comprovarà si aquestes reuneixen els requisits exigibles; en cas contrari, es requerirà a l'interessat perquè, en un termini de 10 dies hàbils, resolgui la falta o acompanyi els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fes es tendrà per desistida la seva petició, la qual s'arxivarà prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes de l'art. 68 de la Llei 39/2015, Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Tot seguit s'estudiaran i comprovaran els requisits generals de les sol·licituds presentades i serà l'òrgan instructor, el regidor delegat de l'Àrea d'Educació, qui formularà la proposta de resolució degudament motivada per la Junta de Govern Local.
Els ajuts concedits seran objecte de publicació en el tauler d'anuncis, a la pàgina web d'aquest Ajuntament, i a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) i no seran objecte de notificació individual. Per altra part, les sol·licituds resoltes negativament, sí seran objecte de notificació individual.
Contra la resolució d'aquests ajuts es podrà interposar un recurs de reposició en el termini d'un mes davant el mateix organisme que l'ha resolt, o bé directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos.
8.- JUSTIFICACIÓ
Justificació de la despesa mitjançant factura o justificants de despesa relacionada amb l'objecte de la beca consistents en: escolarització, llibres, material escolar, activitats de reforç i programes especials d'educació així com les despeses derivades del transport dels alumnes al centre educatiu matriculats durant l'esmentat curs. Juntament amb la factura hi ha d'haver el justificant corresponent de pagament on quedi clarament especificat o demostrat que la factura ha estat pagada, mitjançant transferència o ticket que especifiqui clarament que està correctament pagat.
9.- PAGAMENT
La dotació econòmica total de la partida pressupostària prevista als pressuposts de l'Ajuntament d'Andratx pels ajuts econòmics als estudis postobligatoris per al curs 2022/2023 és de 80.000,00.- € a càrrec de la partida pressupostària 326.48100.
10.- DRET SUPLETORI
En tot allò que no es preveu en aquesta convocatòria, serà d'aplicació l'Ordenança Municipal reguladora de la concessió d'ajuts i subvencions; la Llei 39/2015, de 1 d'octubre 2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; i el seu Reglament.
10.- PUBLICACIÓ
Publicar aquesta Convocatòria en el BOIB, en el tauler d'anuncis, a la pàgina web de l'Ajuntament i a la BDNS."
La qual cosa es fa públic pel seu coneixement general.
(Signat electrònicament: 19 de juliol de 2023
La batlessa presidenta Estefanía Gonzalvo Guirado)