Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 484502
Convocatòria de beques econòmiques per a estudiants escolaritzats a 2n cicle Educació Infantil, Primària, Secundària i FP Bàsica 22-23
Aprovada per la Junta de Govern Local, en sessió ordinària celebrada el dia 14/07/2023, les Bases de la Convocatòria de les Beques econòmiques per a estudiants escolaritzats en segon cicle d'Educació Infantil, Primària, Secundària Obligatòria i Formació Professional Bàsica, curs 2022/2023, es fa públic la present convocatòria:
"CONVOCATÒRIA BEQUES ECONÒMIQUES PER A ESTUDIANTS ESCOLARITZATS EN 2n CICLE D'EDUCACIÓ INFANTIL, PRIMÀRIA, SECUNDÀRIA OBLIGATÒRIA i FP BÀSICA CURS 2022/2023
1.- OBJECTE
L'objecte d'aquesta convocatòria és ajudar a les famílies amb infants escolaritzats en segon cicle d'Educació Infantil, Primària, Secundària Obligatòria i Formació Professional Bàsica, curs 2022/2023, amb independència del centre en el que estiguin matriculats per tal de sufragar les despeses consistents en escolarització, llibres, material escolar, activitats de reforç i programes especials d'educació així com les despeses derivades del transport dels alumnes al centre educatiu matriculats durant l'esmentat curs.
2.- REQUISITS
- Els estudiants hauran d'estar empadronats al Municipi d'Andratx.
Els sol·licitants d'aquest ajut, pare, mare o tutors legals, hauran de complir els següents requisits:
- Estar al corrent de les seves obligacions fiscals amb aquest Ajuntament, i no ser-hi deutors per qualsevol altre concepte no tributari. Amb aquesta finalitat, una vegada finalitzat el termini per presentar les sol·licituds, el tresorer de l'Ajuntament expedirà d'ofici una certificació acreditativa de si els peticionaris estan al corrent de les seves obligacions fiscals amb aquest Ajuntament, i no hi siguin deutors per qualsevol altre concepte no tributari. Els peticionaris que no estiguessin al corrent de les seves obligacions tributàries, tendran 10 dies hàbils per reparar la deficiència detectada.
- Els fills/es, han d'estar matriculats en un centre públic, privat o concertat; en 2n Cicle d'Educació Infantil, Primària, Secundària Obligatòria i/o Formació Professional Bàsica a qualsevol dels centres docents d'Andratx o en el cas de que estudiïn fora del municipi han d'estar empadronats a Andratx, curs 2022/2023 (en aquest darrer cas s'ha d'acreditar).
- El compliment d'aquests requisits es comprovarà d'ofici, excepte quan els estudis es cursin a centres no ubicats en el municipi d'Andratx.
- No ser beneficiari del programa de reutilització de llibres per part del seu centre.
El simple fet de presentar la sol·licitud de les beques, suposa acceptar aquestes bases i en cas de falsedat o omissió total o parcial de la documentació presentada s'incorrerà en responsabilitat.
S'estableix la compatibilitat amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol Administració o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals sempre i quan la quantia total de tots els ajuts no superin les despeses.
3.- DOCUMENTACIÓ PER SOL·LICITAR L'AJUT
Per sol·licitar aquest ajut s'haurà de presentar en llengua castellana o catalana la següent documentació (en el cas de tenir documentació en llengua estrangera l'haurà de presentar oficialment traduïda):
- Model de sol·licitud correctament emplenat, mitjançant la instància facilitada per l'Ajuntament d'Andratx.(www.andratx.cat).
- DNI/NIE del pare i de la mare o tutors, o presentar l'original.
- Si els estudis es cursen fora dels centres del municipi d'Andratx s'haurà de presentar un certificat d'escolarització en el qual s'indiqui: el nom i els llinatges de l'alumne, el centre educatiu i el curs en el qual està matriculat.
- Si el sol·licitant de l'ajut és el tutor o la tutora de l'alumne, s'haurà de presentar la documentació que ho acrediti.
- Document de transferència bancària de l'Ajuntament d'Andratx, sempre a nom del sol·licitant de l'ajut i no del nin o nina Document facilitat per l'Ajuntament.(www.andratx.cat)
- En el cas de pares separats, conveni de separació o sentencia de divorci o document equivalent.
- Justificants segons l'apartat 8 de la present convocatòria
4.- TERMINI I PRESENTACIÓ
Les sol·licituds es podran presentar d'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques de les següents formes:
- TELEMÀTICAMENT : a través de la Seu Electrònica de l'Ajuntament d'Andratx (https://andratx.sedelectronica.es/) pel seu tràmit específic establert. Per poder dur a terme un registre telemàtic cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic o Cl@ve pin. (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Illes Balears, i opcional per a les persones físiques).
- PRESENCIALMENT (només per a persones físiques): Al SAC de l'Ajuntament d'Andratx obligatòriament amb cita prèvia que pot sol·licitar a www.andratx.cat (de 08:30 a 13:30 de dilluns a divendres) o a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració local. A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
Subjectes obligats segons article 14.2 i 14.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú són: les persones jurídiques, entitats sense personalitat jurídica, els qui realitzen una activitat per la que es requereixi col·legiar-se obligatòriament per als tràmits que realitzen amb les Administracions públiques en l'exercici de la seva activitat professional inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils, els qui representen a un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració i el personal funcionari de les Administracions Públiques pels tràmits i actuacions que realitzin en la seva condició de funcionaris-es.
El termini de presentació de sol·licituds serà de dia 1 d'agost a 31 d'agost de 2023.
5.- NATURALESA DELS AJUTS
Són de caràcter voluntari i temporal; no seran adduïbles com a precedent i no es podrà exigir augment o revisió de la quantitat assignada.
L'import de les subvencions establertes en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament, o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres Administracions Públiques, o d'altres organismes públics o privats, nacionals o internacionals, superi el cost de l'activitat a desenvolupar pel beneficiari (article 4.7 de la Ordenança General de Subvencions). De ser així, l'interessat ho haurà de posar en coneixement de l'Ajuntament d'Andratx als efectes oportuns. En cas de no fer-ho, s'hauria d'iniciar en contra del sol·licitant l'oportú procediment sancionador.
6.- AJUTS I QUANTIES
Ajut per a matriculats a 1r d'Educació Infantil: 50.-€
Ajut per a matriculats a 2n d'Educació Infantil: 50.-€
Ajut per a matriculats a 3r d'Educació Infantil: 50.-€
Ajut per a matriculats a 1r d'Educació Primària: 80.-€
Ajut per a matriculats a 2n d'Educació Primària: 80.-€
Ajut per a matriculats a 3r d'Educació Primària: 80.-€
Ajut per a matriculats a 4t d'Educació Primària: 80.-€
Ajut per a matriculats a 5è d'Educació Primària: 80.-€
Ajut per a matriculats a 6è d'Educació Primària: 80.-€
Ajut per a matriculats a 1r d'ESO: 125.-€
Ajut per a matriculats a 2n d'ESO: 125.-€
Ajut per a matriculats a 3r d'ESO: 125.-€
Ajut per a matriculats a 4t d'ESO: 125.-€
Ajut per a matriculats a Formació Professional Bàsica: 125-.€
Si a l'hora de determinar els ajuts corresponents a les sol·licituds, el crèdit pressupostari no fos suficient per concedir-les totes, es reduirien proporcionalment les quanties resultants fins que no es superi l'import global de la concessió pressupostària.
7.- PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ
El procediment de concessió de la subvenció és per concurrència competitiva.
Una vegada acabi el termini per presentar les sol·licituds de subvenció, es comprovarà si aquestes reuneixen els requisits exigibles; en cas contrari, es requerirà la persona interessada perquè, en un termini de 10 dies hàbils, resolgui la falta o acompanyi els documents preceptius, amb indicació que, si així no ho fes es tendrà per desistida la seva petició, la qual s'arxivarà prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes de l'art. 68 de la Llei 39/2015 de 1 d'octubre 2015, Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Tot seguit s'estudiaran i comprovaran els requisits generals de les sol·licituds presentades, l'òrgan instructor, el regidor delegat de l'Àrea d'Educació, formularà la proposta de resolució degudament motivada, per a la Junta de Govern Local.
Les sol·licituds resoltes seran objecte de publicació al tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Andratx, a la pàgina web de l'ajuntament i a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) i no seran objecte de notificació individual. Per altra part les sol·licituds resoltes negativament sí seran objecte de notificació individual.
Contra la resolució d'aquests ajuts es podrà interposar un recurs de reposició en el termini d'un mes davant el mateix organisme que l'ha resolt, o bé directament un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos.
8. JUSTIFICACIÓ
Justificació de la despesa mitjançant factura o justificants de despesa relacionada amb l'objecte de la beca consistents en: escolarització, llibres, material escolar, activitats de reforç i programes especials d'educació així com les despeses derivades del transport dels alumnes al centre educatiu matriculats durant l'esmentat curs.
Juntament amb la factura hi ha d'haver el justificant corresponent de pagament on quedi clarament especificat o demostrat que la factura ha estat pagada, mitjançant transferència o ticket que especifiqui clarament que està correctament pagat.
9.- PAGAMENT
La quantia total de la partida pressupostària prevista als pressuposts de l'Ajuntament d'Andratx per a l'any 2023 de la partida: 326.48900 ascendeix a 75.000,00.- €, per l'educació obligatòria: 2n cicle d'infantil, primària, secundària obligatòria i formació professional bàsica, per al curs 2022/2023.
10.- DRET SUPLETORI
En tot allò que no es preveu en aquestes Bases, serà d'aplicació l'Ordenança Municipal reguladora de la concessió d'ajuts i subvencions; la Llei 39/2015, de 1 d'octubre 2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions; i el seu Reglament .
11.- PUBLICACIÓ
Publicar aquesta Convocatòria en el BOIB, en el tauler d'anuncis, a la pàgina web de l'Ajuntament d'Andratx i a la BDNS."
La qual cosa es fa públic pel seu coneixement general.
(Signat electrònicament: 19 de juliol de 2023
La batlessa Estefanía Gonzalvo Guirado)