Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE SALUT
Núm. 484190
Resolució de la consellera de Salut, per la qual es deleguen diferents competències i la signatura de determinats actes administratius a favor d’òrgans directius de la Conselleria i se n’estableix el seu règim de suplència
Fets
1. La Resolució de la consellera de Salut de 5 de juliol de 2019 (BOIB núm.94, d'11 de juliol) va delegar diferents competències, com també la signatura de determinats actes en distints òrgans directius de la Conselleria; va establir-ne el règim de suplència i va deixar sense efecte la Resolució precedent en la matèria.
2. El Decret 8/2023, de 10 de juliol (BOIB núm. 94, ext. de 10 de juliol), de la presidenta de les Illes Balears, ha determinat la composició del Govern i establert l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i ha creat la Conselleria de Salut.
3. El Decret 12/2023, de 10 de juliol (BOIB núm. 94, ext. de 10 de juliol), de la presidenta de les Illes Balears, estableix les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
D'acord amb l'article 2 d'aquest Decret, la Conselleria de Salut s'estructura en la Secretaria General i les direccions generals següents: de Salut Pública; de Recerca en Salut, Formació i Acreditació; de Prestacions, Farmàcia i Consum i la Direcció General de Salut Mental.
4. Atès que amb la nova estructura del Govern de les Illes Balears s'ha donat, alhora, una nova estructura i denominació d'òrgans a la Conselleria de Salut i que, per altra banda, raons operatives fan més adient unificar sota una única resolució totes les decisions en matèria de delegacions de competències, de signatures i de suplències, es fa necessari dictar una resolució nova de delegació de competències, signatures i suplències de la Conselleria de Salut.
Fonaments de dret
1. Els articles 9, 12 i 13 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic de les administracions públiques.
2. Els articles 25, 31, 32 i 42 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
3. L'article 7.2 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que permet la subdelegació en matèries de funció pública.
4. El Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
5. El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Delegar en la persona titular de la Secretaria General de la Conselleria de Salut les competències que corresponen a la persona titular de la Conselleria en els assumptes següents:
a) En matèria de contractació i projectes d'inversió, totes les facultats i actuacions que preveu la legislació de contractes del sector públic, en els expedients l'import de licitació dels quals sigui igual o inferior a 500.000,00 € (cinc-cents mil euros).
b) En matèria de subvencions, l'exercici de totes les facultats i actuacions que preveu la legislació autonòmica reguladora de subvencions, llevat de les següents:
- Les resolucions d'aprovació de convocatòria.
- Les resolucions finals de tots els procediments sancionadors, de revocació i de reintegrament.
- Les resolucions finals dels procediments de concessió de subvencions de quantia superior a 500.000,00 € (cinc-cents mil euros).
c) En matèria d'acords i convenis de col·laboració, totes les facultats i actuacions, llevat de la signatura.
d) En matèria de personal, les facultats i actuacions següents:
- Les relatives a la formalització de les diligències de presa de possessió, d'incorporació i de cessament en el càrrec del personal de la Conselleria.
- Les relatives a la proposta, en els termes que determina la normativa vigent, de concessió de gratificacions per serveis extraordinaris, prestats fora de l'horari i la jornada habitual de treball, al personal funcionari o laboral.
- Qualsevol altres relatives a la concessió o denegació de noves modalitats en matèria de vacacions, llicències, permisos i modificacions de horari o jornada de treball que pugui establir la legislació bàsica de l'Estat.
e) En matèria de gestió pressupostària, els actes d'autorització i disposició de la despesa o que suposen el reconeixement de l'obligació i la proposta de pagaments que siguin a càrrec de crèdits inclosos en els pressuposts de la Conselleria de Salut, excepte els expedients que tenen una quantia superior a 500.000,00 € (cinc-cents mil euros).
Així mateix, es delega en la secretària general de la Conselleria de Salut, la signatura dels documents comptables d'autorització i disposició de despeses, de reconeixement d'obligacions i de proposta de pagaments amb càrrec als programes assignats a la Conselleria, com també la signatura de tots els documents justificatius corresponents, excepte els expedients de despesa de quantia superior a 500.000,00 € (cinc-cents mil euros).
f) En matèria de transferències a favor dels ens dependents de la Conselleria de Salut, totes les facultats i actuacions en els expedients l'import dels quals sigui igual o inferior a 500.000,00 € (cinc-cents mil euros).
g) En matèria d'accés a la informació pública, totes les resolucions que es dictin en aquesta matèria.
2. Delegar en la persona titular de la Secretaria General de la Conselleria de Salut la signatura dels actes següents:
a) En matèria d'ingressos indeguts, la signatura de la resolució dels expedients, excepte en els expedients de quantia superior a 500.000,00 € (cinc-cents mil euros).
b) En matèria de modificacions de crèdits, la signatura dels actes administratius i els documents comptables i administratius relatius a propostes de modificacions de crèdit, sense limitació de quantia.
3. Fixar el règim de suplències dels òrgans directius de la Conselleria en els termes següents:
a) En cas d'absència, malaltia o vacant de qualsevol de les persones titulars de les direccions generals de Salut Pública; de Prestacions, Farmàcia i Consum; de Recerca en Salut, Formació i Acreditació, de Salut mental i de la Secretaria General, s'han de suplir d'acord amb aquest sistema:
- La persona titular de la Direcció General de Salut Pública, i la persona titular de la Direcció General de Prestacions, Farmàcia i Consum es supleixen recíprocament.
- La persona titular de la Direcció General de Recerca en Salut, Formació i Acreditació, i la persona titular de la Direcció General de Salut Mental es supleixen recíprocament.
- En cas d'absència, malaltia o vacant tant de la persona titular d'una Direcció General com de la persona que la supleix d'acord amb els apartats anteriors, la persona titular de la Secretaria General de la Conselleria les suplirà.
- En cas d'absència, malaltia o vacant de la persona titular de la Secretaria General, l'ha de suplir la persona titular de la Direcció General de Prestacions, Farmàcia i Consum.
- Supletòriament, quan la suplència d'un càrrec no es pugui solucionar per les normes anteriors, la suplència es regirà per les normes de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de la comunitat autònoma de les Illes Balears
4. Deixar sense efecte la Resolució de la consellera de Salut de 5 de juliol de 2019 (BOIB núm.94, d'11 de juliol) per les quals es delegaven diferents competències i la signatura en determinats òrgans directius de la Conselleria i se n'establia el règim de suplència o qualsevol altra que se li oposi o la contradigui.
5. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, moment a partir del qual produeix efectes.
Palma, 24 de juliol de 2023
La consellera de Salut Manuela García Romero