Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA I ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Núm. 482162
Resolució de la consellera de Presidència i Administracions Públiques de 21 de juliol de 2023 de delegació de competències i de signatura a favor de determinats òrgans directius de la Conselleria
Antecedents
1. Mitjançant la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 8 de març de 2021, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 34, d'11 de març, es varen delegar determinades competències i la signatura en determinats òrgans directius de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat i es va establir el règim de suplències dels òrgans directius de la Conselleria.
2. El Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 94, de 10 de juliol), ha creat la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques.
3. El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears determina en l'article 2.2 que la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques s'estructura en la Secretaria General i les direccions generals següents: de Coordinació i Transparència, de Relacions Institucionals i Relacions amb el Parlament; de Funció Pública, i d'Emergències i Interior.
4. Aquesta nova estructura administrativa exigeix aprovar un nou règim de delegació de competències i de signatura a favor d'òrgans directius de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques.
Fonaments de dret
1. Els articles 8, 9, i 12 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
2. Els articles 25, 31 i 42.c) de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
3. El Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
4. El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Delegar en la persona titular de la Secretaria General de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques les competències que, d'acord amb la legislació aplicable, corresponen a la consellera de Presidència i Administracions Públiques en les matèries i amb l'abast següents:
a) En matèria de contractació:
— Per als contractes menors, es deleguen totes les competències atribuïdes a l'òrgan de contractació per la legislació de contractes del sector públic.
— Per a la resta de contractes, el valor estimat dels quals no superi els cinc-cents mil euros (500.000 €), sigui quin sigui el procediment d'adjudicació, es delega l'exercici de les competències següents: aprovar els plecs de prescripcions tècniques i de clàusules administratives particulars, aprovar l'expedient i disposar l'obertura del procediment d'adjudicació, designar els membres de les meses de contractació, formalitzar els contractes i les modificacions que se'n facin, i aprovar la liquidació dels contractes i la devolució de les garanties.
— Per als encàrrecs efectuats a mitjans propis de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la delegació s'efectua en els mateixos termes de forma anàloga als apartats anteriors en tot allò que sigui aplicable.
b) En matèria de personal, es deleguen les facultats i actuacions següents:
— Les relatives a la formalització de les diligències de presa de possessió, d'incorporació i de cessament en el càrrec del personal de la Conselleria.
— La proposta d'adjudicació en la provisió dels llocs de treball de lliure designació de la Conselleria.
c) En matèria d'hisenda pública, la resolució dels procediments de devolució d'ingressos indeguts a què es refereix l'article 63.4.c) del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, sense limitació de quantia.
d) En els expedients relatius als projectes d'inversió, l'exercici de totes les competències que la normativa atribueix a la persona titular de la secció pressupostària corresponent, llevat dels expedients de quantia superior a cinc-cents mil euros (500.000 €).
e) En matèria de transparència, accés a la informació pública i bon govern, la resolució de les sol·licituds d'accés a la informació pública que corresponguin a la consellera de Presidència i Administracions Públiques, per raó de la matèria a la qual es refereixi la informació sol·licitada, d'acord amb l'article 36.1 del Decret 31/2023, de 22 de maig, pel qual s'estableix l'organització administrativa en matèria de transparència i es desenvolupa l'exercici del dret d'accés a la informació pública en l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i en el seu sector públic instrumental.
2. Delegar en la persona titular de la Secretaria General la signatura dels documents següents:
— Els documents comptables i administratius d'autorització i disposició de despeses, reconeixement d'obligacions i proposta de pagament relatius a qualsevol secció pressupostària i programa assignats a la Conselleria, amb excepció dels expedients de despesa de quantia superior a cinc-cents mil euros (500.000 €).
— Els documents comptables i administratius relatius a propostes de modificacions de crèdit, sense limitació de quantia.
— Les resolucions d'autorització de les retrocessions de pagament derivades de les propostes de pagament relatives a qualsevol secció pressupostària i programa.
3. Delegar en els directors generals les competències en matèria de subvencions que, d'acord amb la legislació aplicable, corresponen a la consellera de Presidència i Administracions Públiques:
a) La resolució de concessió de les subvencions que tramitin d'acord amb les funcions que els correspon, l'import de les quals no superi els cinc-cents mil euros (500.000 €), a excepció de les tramitades d'acord amb l'article 7.1.c) del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
b) Les resolucions d'inici i d'acabament dels procediments de modificació, de revocació i de reintegrament i els sancionadors, sempre que, en tots els casos, la quantia de la subvenció no superi els cinc-cents mil euros (500.000 €), sigui quin sigui el procediment de concessió.
4. Delegar en la persona titular de la Direcció General de Relacions Institucionals i Relacions amb el Parlament les competències que, d'acord amb la legislació aplicable, corresponen a la consellera de Presidència i Administracions Públiques en les matèries següents:
a) En matèria de fundacions, l'exercici de les funcions administratives pròpies del protectorat sobre fundacions, quan correspongui a la Conselleria.
b) En matèria de selecció de personal de l'Administració local, la proposta de nomenament de personal funcionari de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en els òrgans de selecció de personal a què fa referència el segon paràgraf de la lletra f) de l'article 4 del Reial decret 896/1991, de 7 de juny, pel qual s'estableixen les regles bàsiques i els programes mínims a què s'ha d'ajustar el procediment de selecció dels funcionaris de l'Administració local, i, en general, en qualsevol òrgan de selecció i provisió de llocs de treball en procediments convocats per les entitats locals de les Illes Balears, en el marc de les relacions de col·laboració.
5. Delegar en la persona titular de la Direcció General de Relacions Institucionals i Relacions amb el Parlament la signatura de les resolucions sobre la inscripció en el Registre d'Associacions dels actes que s'hi han de registrar de conformitat amb la legislació vigent.
6. Delegar en la persona titular de la Direcció General d'Emergències i Interior les competències que, d'acord amb la legislació aplicable, corresponen a la consellera de Presidència i Administracions Públiques en les matèries següents:
a) En matèria d'emergències, la direcció del Pla Territorial de Protecció Civil de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (PLATERBAL), aprovat pel Decret 40/2014, de 29 d'agost, com també la direcció i la coordinació efectives de les emergències derivades de riscs que siguin objecte dels plans especials de protecció civil que preveu l'article 22 de la Llei 3/2006, de 30 de març, de gestió d'emergències de les Illes Balears.
b) En matèria d'activitats classificades, la resolució de denegació d'inscripció en el Registre Autonòmic d'Activitats Itinerants que preveu l'article 55 de la Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lació, accés i exercici d'activitats a les Illes Balears.
c) La resolució dels procediments sancionadors i altres mesures en aplicació del que preveu l'article 13.2 del Decret llei 11/2020, de 10 de juliol, pel qual s'estableix un règim sancionador específic per fer front als incompliments de les disposicions dictades per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19.
7. Delegar la resolució de la remissió i la tramesa d'expedients administratius als jutjats i als tribunals de justícia, així com l'exercici de les actuacions que calguin, inclosos els actes d'execució de sentències:
a) En la persona titular de la Direcció General de Funció Pública, en matèria de funció pública.
b) En la persona titular de la Direcció General d'Emergències i Interior, en relació amb els actes derivats dels procediments sancionadors prevists en la lletra c) del punt 6.
c) En la persona titular de la Secretaria General de la Conselleria, en relació amb la resta de matèries.
8. Disposar que, en els supòsits d'absència, malaltia o vacant de la persona titular de la Secretaria General, l'han de suplir, en el despatx ordinari i en la tramitació dels actes que són de la seva competència, pròpia o delegada, per aquest ordre:
— la persona titular de la Direcció General de Coordinació i Transparència
— la persona titular de la Direcció General de Relacions Institucionals i Relacions amb el Parlament
— la persona titular de la Direcció General de Funció Pública
— la persona titular de la Direcció General d'Emergències i Interior
9. Disposar que, en els supòsits d'absència, malaltia o vacant de qualsevol de les persones titulars de les direccions generals de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques, les ha de suplir, en el despatx ordinari i en la tramitació dels actes que són de la seva competència, pròpia o delegada, la persona titular de la Secretaria General d'aquesta Conselleria i, en els casos d'absència, malaltia o vacant d'aquesta darrera, la persona titular de la direcció general que correspongui segons l'ordre fixat en l'apartat anterior.
10. Deixar sense efecte la Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 8 de març de 2021 de delegació de competències i de signatura en determinats òrgans directius de la Conselleria de Presidència, Funció Pública i Igualtat, i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria.
11. Disposar que aquesta Resolució tengui efectes des del dia en què es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
12. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 21 de juliol de 2023
La consellera de Presidència i Administracions Públiques Antònia Maria Estarellas Torrens