Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE PRESIDÈNCIA

Núm. 480041
Resolució de la quinta concessió de la tercera convocatòria d’ajuts reemborsables amb un tram no reemborsable a projectes empresarials singulars que contribueixen a la transformació del model econòmic i social liderat per dones

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BDNS (Identif.): 647652

En data 7 de juliol de 2023, el conseller executiu del Departament de Presidència “en funcions” del Consell Insular de Mallorca, va dictar la resolució següent:

<<Antecedents

1. El Consell Executiu del Consell de Mallorca, dia 7 de setembre  de 2022,  va acordar l'aprovació de l'expedient (SEGEX 863315Z) de la tercera convocatòria pública d'ajuts reemborsables amb un tram no reemborsable a projectes empresarials singulars que contribueixen a la transformació del model econòmic i social liderats per dones. BDNS (Identif.): 647652

2. En data 11 d'abril de 2023, el conseller executiu del Departament de Presidència, òrgan competent, va dictar resolució de la primera concessió de la convocatòria amb un resultat total de 8 projectes, 4 amb valoració favorable i 4 amb valoració desfavorable.

3. En data 2 de maig de 2023, el conseller executiu de Presidència, va dictar resolució de la segona concessió de la convocatòria amb un resultat total de 8 projectes, 5 amb resultat favorable i 3 amb resultat desfavorable.

4. En data 26 de juny de 2023, el conseller executiu de Presidència en funcions va dictar resolució de la tercera concessió de la convocatòria amb un resultat total de 8 projectes, 2 amb resultat favorable i 6 amb resultat desfavorable.

5. En data 30 de juny de 2023, el conseller executiu de Presidència en funcions, va dictar resolució  de la quarta  concessió i en data 5 de juliol de 2023 resolució de rectificació de l'anterior, ambdues de la tercera convocatòria,  amb un resultat total de 12 projectes, 3 amb resultat favorable, 5  amb resultat desfavorable i 4 desistiments.

6. Dins el termini per a la presentació de sol·licituds de la convocatòria,  actualment obert,  s'han presentat 71 sol·licituds d'ajuts per als projectes liderats per dones. Les entitats col·laboradores han emès els informes necessaris per a concedir l'ajuda d'acord amb el punt 8 de la convocatòria.  Fins al moment, per aquesta quinta concessió, i en relació a l'impacte social dels projectes, han emès 8  informes favorables i  3 desfavorables, per la qual cosa en aquest darrer cas, i d'acord amb les bases de la convocatòria, ja no s'ha valorat la viabilitat econòmica. En relació als informes sobre la viabilitat econòmica s'han emès 5 favorables i 3 desfavorables.  A continuació és detalla el resultat de la valoració de les entitats col·laboradores:

ORDRE

DEFINITIU

NÚM. D'EXPE DIENT

NOM DE LA PERSONA INTERESSADA

NIF/CIF

NOM DEL PROJECTE

INFORME IMPACTE SOCIAL

INFORME VIABILITAT ECONÒMICA

37

CAD 44/2022

MARTINEZ SAMPIETRO  SL

B57997454

CREA-T

FAVORABLE

FAVORABLE

38

CAD 46/2022

MMC

***6883**

INFLUAPP

DESFAVORABLE

 

41

CAD 33/2022

AA

***8557**

DIMONI

FAVORABLE

DESFAVORABLE

42

CAD 51/2022

KAPLAN PROJECTS SLU

B57158099

KAPLAN PROJECTS

FAVORABLE

FAVORABLE

43

CAD 41/2022

AMGR

***6024**

INSTANTES Y GRAMOS

DESFAVORABLE

 

44

CAD 40/2022

MMS

***5295**

ORDENA     MIGAS

FAVORABLE

DESFAVORABLE

45

CAD 43/2022

EMDT

***1125**

ARTDANSA

FAVORABLE

FAVORABLE

47

CAD 26/ 2022

RPM

***9768**

METAWEAR FASHION MED

DESFAVORABLE

 

48

CAD 53/2022

AMCA

***7591**

TORTOIXA

FAVORABLE

DESFAVORABLE

49

CAD 38/2022

LURA ESPJ

E72839129

LURA CB

FAVORABLE

FAVORABLE

50

CAD 52/2022

PLA DESIGN AND CRAFTS S.L.

B05401252

PLA DESIGN AND CRAFTS

FAVORABLE

FAVORABLE

Així mateix les persones relacionades a continuació han desistit de la seva sol·licitud, per la qual cosa els projectes presentats no han estat avaluables:

ORDRE

DEFINITIU

NÚM. D'EXPEDIENT

NOM DE LA PERSONA INTERESSADA

NIF/ CIF

INFORME IMPACTE SOCIAL

INFORME VIABILITAT ECONÒMICA

39

CAD 45/2022

EBL

***7951**

DESISTEIX

40

CAD 48/2022

CRC

***9743**

DESISTEIX

46

CAD 26/2022

SON RULLAN INVERSIONES SL

B80903719

DESISTEIX

Pel que fa a la documentació que ha d'acompanyar la sol·licitud (annexes 1 a 4) totes les persones relacionades per les quals és fa proposta de concessió, han aportat la documentació que s'estableix en el punt 7 de la convocatòria d'ajuts.

Les persones propostes han declarat mitjançant l'annex 1, que no incorren en cap de les prohibicions establertes en l'art. 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca,  i específicament que estan al corrent del compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social,  així com de les obligacions tributàries davant el Consell de Mallorca. D'acord amb l'informe de l'òrgan instructor,  aquest extrem ha quedat acreditat segons  l'article 11 del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre,  pel qual s'aprova el text refós de la llei de subvencions de les Illes Balears.

El projecte presentat per MMC, amb la posició número 38, sol·licita l'ajut per el projecte “INFLUAPP”,  l'objecte del qual és una nova app per un sector en alça: els influencers,   l'objectiu és trobar les ubicacions necessàries per a que els influencers pugin fer les fotos que han de menester per el seu treball i facilitar la planificació del seu contingut. La puntuació obtinguda quant a l'impacte social ha estat de 41 per la qual cosa l'entitat col·laboradora ha emès informe desfavorable. Conseqüentment, d'acord amb les bases de la convocatòria, no s'ha valorat la viabilitat econòmica.

El projecte presentat per AA, amb la posició número 41, sol·licita l'ajut per el projecte “DIMONI”,  l'objecte del qual és la fabricació de sandàlies tradicionals a  l'illa. Dimoni vol fabricar artesanalment, utilitza materials i formes típiques però amb elements decoratius diferents, cerca la bona qualitat per un mercat que valora l'autòcton i fabricació conscient. Tradició i consciència laboral, ambiental i sostenible per elevar el nivell del producte mitjançant una tenda i ubicació exclusiva que representi el disseny i fabricació local. La puntuació obtinguda quant a l'impacte social ha estat de 49.5 i el percentatge de 51.6%  per la qual cosa l'entitat col·laboradora ha emès informe favorable. Quant a l'informe de viabilitat econòmica, el pla d'empresa, ben redactat, no concreta punts importants. Quant al pla de viabilitat no es pot valorar perquè falta informació del producte final. Les localitzacions i contractacions de personal plantegen un cost inicial molt elevat. El pla econòmic financer, planteja una previsió d'ingressos difícil de quantificar, la previsió de creixement infradimensionada i finalment, escassa inversió de publicitat. Per tot això s'ha emès informe desfavorable. 

El projecte presentat per AMGR,  amb la posició número 43,  sol·licita l'ajut per el projecte “INSTANTES Y GRAMOS”,  l'objecte del qual és crear un espai educatiu i dinamitzador de la intel·ligència emocional on bolcar totes les habilitats adquirides durant els seus anys de teràpia, coaching, psicologia, periodisme i emocionalitat. Un espai dedicat a fomentar l'ús de la gestió emocional en la societat com eina bàsica per aconseguir una vida plena, conscient i sana. La puntuació obtinguda quant a l'impacte social ha estat de 37,5 per la qual cosa l'entitat col·laboradora ha emès informe desfavorable. Conseqüentment, d'acord amb les bases de la convocatòria, no s'ha valorat la viabilitat econòmica.

El projecte presentat per MMS, amb la posició número 44,  sol·licita l'ajut per el projecte “ORDENAMIGAS”,  l'objecte del qual és crear una idea de negoci centrat en tres línies, un espai concrete (un armari, un estudi, un garatge, una oficina etc...) ,  organitzar una mudança i ajudar als familiars a recollir objectes personals de la persona morta. Tots aquests objectes es donen per allargar la seva vida útil. La puntuació obtinguda quant a l'impacte social ha estat de 50.5 per la qual cosa l'entitat col·laboradora ha emès informe favorable. Quant a l'informe de viabilitat econòmica, el pla d'empresa falta concreció al definir al seu públic objectiu,  punt que aborda de forma general. El producte i servei , ben estructurat. És recomana implantar un calendari d'accions de comunicació per promocionar i captar clients, el pla d'operacions es escàs quant a contingut i agenda. El Pla econòmic financer, la previsió d'ingressos del primer any es elevada i el EBITDA negatiu. Per tot això s'ha emès informe desfavorable. 

El projecte presentat per RPM,  amb la posició número 47,  sol·licita l'ajut per el projecte “METAWEAR FASHION MED”,  l'objecte del qual és la modernització digital de tallers de confecció per impulsar l'activitat decreixent de la tradicional indústria dels adobers a l'illa . La puntuació obtinguda quant a l'impacte social ha estat de 38,5 per la qual cosa l'entitat col·laboradora ha emès informe desfavorable. Conseqüentment, d'acord amb les bases de la convocatòria, no s'ha valorat la viabilitat econòmica.

El projecte presentat per AMCA,  amb la posició número 48,  sol·licita l'ajut per el projecte “TORTOIXA”,  l'objecte del qual és el disseny i venda d'objectes de decoració i mobiliari fabricats a partir de residus generats pels sectors turístic i nàutic de les Illes Balears. La proposta de valor radica en la transformació d'elements rebutjats, veles nàutiques, botelles de plàstic, bolles, para-sols de platja...en articles personals, de il·luminació i mobiliari. La puntuació obtinguda quant a l'impacte social ha estat de 79,5 per la qual cosa l'entitat col·laboradora ha emès informe favorable. Quant a l'informe de viabilitat econòmica, en relació als recursos humans es considera una estimació optimista de difícil consecució si no és compleixen les vendes, les localitzacions, molt ambicioses a tenir en compte la tresoreria i l'equip de treball. Quant al Pla econòmic financer,  la previsió d'ingressos es una xifra molt difícil de valorar perquè es desconeix el catàleg de productes, igualment es desconeix si es compte amb una cartera de clients. Amb la xifres aportades en els quadres d'ingressos i despeses, IVA exclòs, el EBITDA seria negatiu. Per tot això s'ha emès informe desfavorable.

A la vista de lo exposat, les següents persones interessades, MMC, AA, AMGR, MMS, RPM , i AMCA,  no han superat la valoració de les entitats col·laboradores,  i per això l'òrgan instructor competent proposa denegar-los la concessió de l'ajut.

El projecte presentat per EBL, amb la posició número 39,  no ha presentat la documentació necessària per poder valorar el seu projecte d'acord amb el requeriment notificat i recepcionat en data 15 de febrer de 2023, per la qual cosa i d'acord amb el punt 7 de la convocatòria, se considera desistida de la seva sol·licitud d'ajut.

El projecte presentat per CRC, amb la posició número 40, sol·licita l'ajut per el projecte “EYEDENTITY”, no ha presentat la documentació necessària per poder valorar el seu projecte d'acord amb el requeriment notificat  i recepcionat en data 22 de  febrer de 2023, per la qual cosa i d'acord amb el punt 7 de la convocatòria, se considera desistida de la seva sol·licitud d'ajut. 

El projecte presentat per SON RULLAN INVERSIONES SL, amb la posició número 46, sol·licita l'ajut per el projecte “CENTRE DE BENESTAR INNOVACIÓ I DISSENY I MOTIVACIÓ PER OCUPACIÓ ECOLÒGICA,  no ha presentat la documentació necessària relativa a la constitució de la societat,  d'acord amb el darrer requeriment notificat  i recepcionat en data 21 de juny de 2023, per la qual cosa i d'acord amb el punt 7 de la convocatòria, se considera desistida de la seva sol·licitud d'ajut.  

7. Dia 7 de juliol de 2023,  l'òrgan instructor va emetre informe relatiu al compliment per part de les persones interessades dels requisits necessaris per accedir a la subvenció.

8. La despesa econòmica que representa la convocatòria està prevista dins el pressupost de despesa del Consell de Mallorca per a l'any 2023 amb càrrec a les partides pressupostàries següents: Tram reemborsable 00.23167.83100 i Tram no reemborsable: 00.23167.77900 i és disposa dels corresponents certificats d'existència de crèdit.

9. Dia 7 de juliol de 2023, la Intervenció Delegada de la Llar de la Infància ha emès informe de fiscalització favorable (núm. ref. 2023/9499)

Fonaments

1. Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm.196, de 31 de desembre de 2005).

2. L'Ordenança General de Subvencions del Consell Insular de Mallorca aprovada pel Ple del Consell de Mallorca, en sessió de dia 23 de desembre de 2016 (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017), modificada per Acord del Ple de 14 de juny de 2018 (BOIB núm. 96, de 4 d'agost de 2018) en la qual s'estableix el règim jurídic general de les subvencions atorgades pel Consell Insular de Mallorca, amb allò que no contradigui el Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

3. La tercera convocatòria pública d'ajuts reemborsables amb un tram no reemborsable a projectes empresarials singulars que contribueixen a la transformació del model econòmic i social liderats per dones,  aprovada per acord del Consell Executiu del Consell de Mallorca, dia 7 de setembre de 2022 (BOIB núm. 124, de 22 de setembre de 2022).

4. Pel que fa a l'òrgan competent per resoldre aquesta concessió es el conseller executiu del Departament de Presidència, d'acord amb l'article 33.2.k) de la llei 4/2022, de 28 de juny, de 2022 de Consells Insulars (BOIB núm. 88, de 07 de juliol de 2022).

Per tot això,

Resolc:

1. Aprovar les concessions de les subvencions a les beneficiaries següents i per les quantitats que es detallen:

Amb càrrec al Tram reemborsable a la partida pressupostària 00.23167.83100 del pressupost de la despesa de l'any 2023 (A) 220230003048:

ORDRE

Nom de la persona beneficiària

NIF/NIE

Nom del  projecte

Importdel projecte

Import que es sol·licita

Import que es concedeix

37

MARTINEZ SAMPIETRO SL

B57997454

CREA-T

99.158,00€

59.502,72€

59.502,72€

42

KAPLAN PROJECTS SLU

B57158099

KAPLAN PROJECTS

100.00,00€

60.000,00€

60.000,00€

45

EMDT

***1125**

ARTDANSA

79.597,07€

47.773,52€

47.773,52€

49

LURA ESPJ

E72839129

LURA CB

54.020,81

38.647,04€

38.647,04€

50

PLA DESIGN  AND CRAFTS SL

B05401252

PLA DESIGN AND CRAFTS

95.800,00

60.000,00€

60.000,00€

Amb càrrec al Tram NO reemborsable a la partida pressupostària 00.23167.77900 i al projecte 2020 2 00IAI 1 1 del pressupost de la despesa de l'any 2023 (A) 220230003049:

ORDRE

Nom de la persona beneficiària

NIF/NIE

Nom del projecte

Import del projecte

Import que es sol·licita

Import que es  concedeix

37

MARTINEZ SAMPIETRO SL

B57997454

CREA-T

99.158,00€

39.656,04€

39.656,04€

42

KAPLAN PROJECTS SLU

B57158099

KAPLAN PROJECTS

100.000,00€

40.000,00€

40.000,00€

45

EMDT

***1125**

ARTDANSA

79.597,07€

31.823,55€

31.823,55€

49

LURA ESPJ

E72839129

LURA CB

54.020,81

15.373,77€

15.373,77€

50

PLA DESIGN AND CRAFTS SL

B05401252

PLA DESIGN AND CRAFTS

95.800,00

35.800,00€

35.800,00€

2. Denegar l'ajut a MMC amb NIF ***8838** amb la posició número 38,  respecte de la sol·licitud d'ajut per el projecte “INFLUAPP”, per no complir amb els requisits de la convocatòria en quant a l'informe sobre impacte social pel següent/s motiu/s: en la Dimensió 1 de Teoria de canvi, es troba a faltar una orientació del projecte a  satisfer una problemàtica social/mediambiental o necessitat no coberta, la qual es essencial en la present convocatòria, l'emprenedora assegura que el projecte contribueix a disminuir els efectes del fast fashion (consum excessiu, materials no sostenibles, explotació laboral...) però no es descriu de quina manera es contribuiria a aquest objectiu . En la Dimensió 5, d'Estratègia, es troba a faltar una identificació concreta i acurada dels resultats que es volen assolir i en conseqüència descriure les accions a dur a terme i recursos que es necessiten. Els resultats son genèrics i no tenen a veure amb l'objecte de la proposta. S'haurien d'alinear correctament els resultats esperats amb la proposta empresarial. En la Dimensió 10 d'Anàlisi de riscos, només s'identifica com a risc potencial que altres plataformes pugin copiar la tecnologia. Caldria fer una anàlisi rigorosa del sector de les aplicacions mòbils per a un target molt concret, tenint en compte el context socioeconòmic, i com atraurà els potencials clients, analitzar la competència, entre altres factors.

3. Denegar l'ajut a AA amb NIF  ***8557** amb la posició número 41,  respecte de la sol·licitud d'ajut per el projecte “DIMONI” per no complir amb els requisits de la convocatòria en quant a l'informe sobre viabilitat econòmica pel següent/s motiu/s: el pla d'empresa està bé, coneix el producte, però a l'hora de redactar falta concreció en alguns dels punts importants. Es recomana quantificar el mercat per calcular la quota de empresa. Quant al producte i servei, falta informació sobre el producte final i no dedica pressupost per assistir a fires, ni pressupost per elaborar contingut de imatge dels seus productes (models, fotos, edició...). Quant a les localitzacions, l'apertura d'una tenda exigeix tenir una persona contractada a temps complet per atendre el públic, mentre la emprenedora confecciona les sandàlies. Un cost que encareix el seu plantejament inicial. Se recomana limitar el màxim possible les localitzacions per minimitzar costos. Quant al pla econòmic financer destacar: la previsió d'ingressos  és difícil de quantificar si és coherent, perquè es desconeix el detall del tipus de producte. El pla econòmic no es correspon amb la descripció econòmica  i el pla unitari no es correspon en el model de negoci. La previsió de creixement per el segon i tercer any es considerà elevada tenint en compte el personal, que quedaria infradimensionada.  Es recomana minimitzar els cost del local en el centre de Palma i elevar la inversió en publicitat. El EBITDA, suposa un percentatge quant a vendes insuficient per cobrir les amortitzacions comptables, costos de financiació i imposts. Tindria pèrdues el primer any.

4. Denegar l'ajut a AMGR amb NIF ***6024** amb la posició número 43, respecte de la sol·licitud d'ajut per el projecte “INSTANTES Y GRAMOS”,  per no complir amb els requisits de la convocatòria en quant a l'informe sobre impacte social pel següent/s motiu/s: en la Dimensió 1 de Teoria de canvi, es troba a faltar un enfocament més consistent en l'abordatge de problemes relacionats amb la salut mental, ja que la diagnosi del problema i els plantejaments per al seu abordatge es basen fonamentalment en l'experiència personal de la promotora del projecte, que no acrediten especialitzats en una matèria tan complexa i sensible com el de la salut mental. El co-lideratge amb un expert en salut mental atorgaria major solvència. En la Dimensió 5, d'Estratègia, es troba a faltar la definició dels objectius alineats amb l'impacte social que es vol aconseguir. S'haurien d'establir resultats quantificables i assolibles per poder mesurar de forma acurada si s'aconsegueixen els objectius marcats. En la Dimensió 7 de Públic objectiu s'hauria de definir quin seran els col·lectius servits per el projecte. Tenir en compte, també, l'accés del mateix a col·lectius vulnerables i la col·laboració amb entitats especialitzades en el camp de la salut mental. En la Dimensió 11, definir l'estratègia d'avaluació contribuiria a dotar de major credibilitat al projecte front a potencials usuaris davant de possibles sponsors del mateix.

5. Denegar l'ajut a MMS amb NIE ***5295** amb la posició número 44, respecte de la sol·licitud d'ajut per al projecte “ORDENAMIGAS” per no complir amb els requisits de la convocatòria en quant a l'informe sobre viabilitat econòmica pel següent/s motiu/s: en general el pla d'empresa es breu. Destaca el desenvolupament de les necessitats de l'empresa, en canvi falta concretar definir al seu públic objectiu. Se recomana analitzar el comportament dels seus clients i poder adquisitiu, així com quantificar l'àmbit geogràfic  per conèixer el recorregut de quota del seu mercat. Respecte al producte i servei, està ben estructurat i explica les tres línies de treball: organització d'espais, canvi d'armaris i col·locació de mudances, però quant a la promoció descriu només algunes accions concretes. Es recomana implantar un calendari d'accions de comunicació per promocionar i captar clients, un dels punts més importants del seu model de negoci. Quant al pla d'operacions falta contingut i agenda. Del pla econòmic financer destacar el següent: es considera elevada la previsió d'ingressos per al primer any segons la informació del Pla d'Empresa. S'estima un EBITDA negatiu, atès que la previsió de despesa supera la dels ingressos, també és important la partida de subministres i desplaçaments. Crida l'atenció que la partida de publicitat no destaqui, atès que la comunicació on line es una estratègia fonamental per donar-se a conèixer i tampoc no s'observa per el segon any.  El EBITDA també és negatiu per al resultat final que hauria de incloure les despeses d'amortització comptable i financeres.

 6. Denegar l'ajut a RPM amb NIF ***9768**, amb la posició número 47 respecte de la sol·licitud d'ajut per el projecte “METAWEAR FASHION MED”,  per no complir amb els requisits de la convocatòria en quant a l'informe sobre impacte social pel següent/s motiu/s: en la Dimensió 1 de Teoria de canvi, es recomana aprofundir tant en la descripció de les causes com de la problemàtica social i de sostenibilitat mediambiental que contribuirà a solucionar el projecte, abordant de manera més amplia i detallada com a través de la plataforma s'assolirà un veritable consum sostenible i es garantiran unes condicions de treball dignes per a les persones principalment dones, que treballaran en la confecció de la roba a mida. En la dimensió 2, de Perspectiva de gènere, es recomana incorporar l'enfocament de gènere en el negoci incorporant en la plataforma missatges i imatges de dones amb iniciativa, lluitadores, independents... i col·laborar amb entitats especialitzades en promoure la igualtat de gènere i en contra de la violència masclista per tal de vincular-se amb iniciatives de sensibilització i conscienciació en igualtat de gènere, trencant la imatge cosificada de la dona o depenent. En la Dimensió 9, de Sostenibilitat ambiental, es recomana contemplar mesures previstes per a les dimensions de gestió del consum energètic, disminuir el consum de recursos, reducció del transport, utilització de materials reciclables, gestió o valorització dels residus, incentiva el comportament responsable i la col·laboració amb accions socials a favor del medi ambient.  És important la descripció de les condicions que garantiran la sostenibilitat social i mediambiental per part de les fàbriques i distribuïdors de roba amb els que treballarà la plataforma.  En la Dimensió 10,  és recomana detallar de manera més acurada els riscos del projecte i preveure mesures. En la Dimensió 11, és recomana preveure l'avaluació de l'impacte social i mediambiental del projecte.

7. Denegar l'ajut a AMCA amb NIF ***7591**, amb la posició número 48 respecte de la sol·licitud d'ajut per el projecte “TORTOIXA”,  per no complir amb els requisits de la convocatòria en quant a l'informe sobre viabilitat econòmica pel següent/s motiu/s: En relació al pla d'operacions se recomana estendre les necessitats  necessàries per dur-lo a terme al considerar-se un dels punts crucials del seu negoci, al igual que el pla de distribució. Quant als recursos humans les previsions per el segon any se disparen fins a superar les 50 persones. Una estimació optimista de difícil consecució si no es compleixen les previsions de vendes per al segon any. Del Pla econòmic financer destacar el següent: la previsió d'ingressos es una xifra difícil de valorar atès que es desconeix el catàleg de productes. S'ha de considerar un període de temps entre la posada en marxa, (llicències d'obra i reforma), la fabricació dels productes, promoció, captació de clients i venda. Se desconeix si compta amb una cartera de clients, si té en marxa la promoció, i si té col·laboracions de distribució hotelers. Se recomana revisar la tabla de resultats del Pla descriptiu perquè no coincideixen els costos totals. Amb les xifres aportades en els quadres d'ingressos i despeses, exclòs IVA, el EBITDA seria negatiu.

8. Declarar el desistiment de EBL amb NIE ***7951**, per no subsanar dins el termini de 10 dies hàbils el requeriment notificat i recepcionat en 15 de febrer de 2023, per la qual cosa d'acord  amb el punt 7 de la convocatòria, se considera desistida de la seva sol·licitud d'ajuda.

9. Declarar el desistiment de CRC amb NIF  ***9743**,   per no subsanar dins el termini de 10 dies hàbils el requeriment notificat  i recepcionat en data 22 de  febrer de 2023, per la qual cosa d'acord amb el punt 7 de la convocatòria, se considera desistida de la seva sol·licitud d'ajut.

10. Declarar el desistiment de SRI SL amb NIF  B80903719,  respecte de la seva sol·licitud d'ajut per el projecte “CENTRE DE BENESTAR INNOVACIÓ I DISSENY I MOTIVACIÓ PER OCUPACIÓ ECOLÒGICA”,  no ha presentat la documentació necessària relativa a la constitució de la societat,  d'acord amb el darrer requeriment notificat  i recepcionat en data 21 de juny de 2023, per la qual cosa i d'acord amb el punt 7 de la convocatòria, se considera desistida de la seva sol·licitud d'ajut.

11. Disposar la despesa, per un import de quatre-cents vint i vuit mil  cinc-cents setanta-sis  euros amb seixanta-quatre cèntims, 428.576,64€  a les partides pressupostàries següents: al Tram reemborsable 00.23167.83100: dos-cents seixanta-cinc mil nou-cents vint-i-tres euros amb vint-i-vuit cèntims, (265.923,28€) Documents comptables (D): 920230010169, 920230010170, 920230010004, 920230010168, 920230010171 i al Tram no reemborsable: 00.23167.77900, cent seixanta- dos mil sis-cents cinquanta-tres euros amb trenta-sis cèntims (162.653,36€). Documents comptables (D): 920230010165, 920230010166, 920230009999, 920230010164 i 920230010167.   

Amb càrrec al Tram reemborsable:

ORDRE

Nom de la persona

beneficiària

NIF/NIE

Nom del projecte

Import del

 projecte

Import que es sol·licita

Import que es concedeix

37

MARTINEZ SAMPIETRO SL

B57997454

CREA-T

99.158,00€

59.502,72€

59.502,72€

42

KAPLAN PROJECTS  SLU

B57158099

KAPLAN PROJECTS

100.000,00€

60.000,00€

60.000,00€

45

EMDT

***1125**

ARTDANSA

79.597,07€

47.773,52€

47.773,52€

49

LURA ESPJ

E72839129

LURA CB

54.020,81€

38.647,04€

38.647,04€

50

PLA DESIGN AND CRAFTS SL

B05401252

PLA DESIGN AND CRAFTS

95.800,00€

60.000,00€

60.000,00€

Amb càrrec al Tram NO reemborsable:

ORDRE

Nom de la persona beneficiària

NIF/NIE

Nom  del  projecte

Import  del  projecte

Import que es sol·licita

Import que es concedeix

37

MARTINEZ SAMPIETRO  SL

B57997454

CREA-T

99.158,00€

39.656,04€

39.656,04€

42

KAPLAN PROJECTS  SLU

B57158099

KAPLAN PROJECTS

100.000,00€

40.000,00€

40.000,00€

45

 EMDT

***1125**

ARTDANSA

79.597,07€

31.823,55€

31.823,55€

49

LURA ESPJ

E72839129

LURA CB

54.020,81€

15.373,77,€

15.373,77€

50

PLA  DESIGN AND CRAFTS SL

B05401252

PLA DESIGN AND CRAFTS

95.800,00€

35.800,00€

35.800,00€

12. Publicar aquesta resolució al BOIB i comunicar a la BDNS les dades relatives a les subvencions concedides, així com també,  posar en coneixement de la Intervenció Delegada de la Llar de la Infància als efectes que pertoquin.

 

Palma, a data de la signatura electrònica (20 de juliol de 2023)

El conseller executiu del Departament de Presidència Antonio Francisco Fuster Zanoguera