Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE FAMÍLIES I AFERS SOCIALS
Núm. 478172
Resolució de la consellera de Famílies i Afers Socials de 21 de juliol de 2023 per la qual es deleguen diferents competències i la signatura en determinats òrgans directius de la Conselleria, i se n’estableix el règim de suplència
Fets
1. Mitjançant la Resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de juliol de 2019, publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 91, de 6 de juliol, es delegaren diferents competències i la signatura d'alguns documents en determinats òrgans directius de la Conselleria, i se n'establí el règim de suplència, en el marc de l'estructura organitzativa de l'Administració autonòmica, d'acord amb el Decret 12/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, derogat pel Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears (BOIB núm. 21, de 15 de febrer).
2. Amb l'aprovació del Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i del Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol, s'ha fixat la nova estructura orgànica.
3. A fi d'adequar el règim de funcionament d'aquesta Conselleria a la nova estructura del Govern i per raons d'operativitat, eficàcia i racionalitat, es considera convenient aprovar un nou règim de delegació de competències, de signatura i de suplències de la Conselleria.
Fonaments de dret
1. Els articles 9, 12 i 13 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
2. Els articles 25, 31, 32, 33 i 42.c) de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
3. El Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
4. El Decret 9/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears.
5. El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, modificat pel Decret 16/2023, de 20 de juliol.
Per tot això, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Delegar en la Secretaria General de la Conselleria de Famílies i Afers Socials les competències que, d'acord amb la legislació aplicable, corresponen a la consellera de Famílies i Afers Socials, en les matèries següents:
a) En matèria de personal, l'exercici de totes les facultats i actuacions previstes en la legislació vigent.
b) En matèria de gestió i execució pressupostària, la signatura de tots els documents comptables i administratius d'autorització i disposició de despeses, de reconeixement d'obligacions i de proposta de pagament, així com la signatura dels actes administratius i dels documents comptables i administratius relatius a propostes de modificacions de crèdit, i totes les facultats i actuacions relatives a la devolució d'ingressos indeguts, excepte els expedients de despesa que tenguin una quantia igual o superior a 500.000 € (cinc-cents mil euros).
c) En matèria de contractació, totes les facultats i actuacions que preveu la legislació de contractes del sector públic, en els expedients amb un pressupost base de licitació inferior a 500.000 € (cinc-cents mil euros).
d) En matèria d'acords i convenis de col·laboració, totes les facultats i actuacions, llevat de la signatura, en els expedients l'import dels quals sigui inferior a 500.000 € (cinc-cents mil euros).
e) En la resta d'expedients de despesa, i sempre que no s'hagin delegat en un altre òrgan directiu de la Conselleria, totes les facultats i actuacions, excepte les següents: els expedients de subvencions, els que tenguin una quantia igual o superior a 500.000 € (cinc-cents mil euros) i les resolucions finals dels procediments a què fan referència els punts 2, 3 i 4 d'aquesta Resolució.
2. Delegar en la Direcció General d'Afers Socials les competències derivades de la tramitació dels expedients següents, a excepció de la resolució final:
a) Procediment per reconèixer el dret a percebre la renda social garantida, com també revisar-lo i, si escau, mantenir-lo, modificar-lo i extingir-lo.
b) Procediment per reconèixer el dret a percebre les pensions de la Seguretat Social d'invalidesa i de jubilació en la modalitat no contributiva, com també revisar-lo i, si escau, mantenir-lo, modificar-lo i extingir-lo.
c) Procediment per reconèixer el dret a percebre les pensions del fons d'assistència social, com també revisar-lo i, si escau, mantenir-lo, modificar-lo i extingir-lo.
d) Procediment per reconèixer el dret a percebre les pensions derivades de la normativa de la integració social dels minusvàlids, com també revisar-lo i, si escau, mantenir-lo, modificar-lo i extingir-lo.
e) Procediment per reconèixer el dret a percebre el complement de renda social de les Illes Balears a les pensions no contributives, com també revisar-lo i, si escau, mantenir-lo, modificar-lo i extingir-lo.
3. Delegar en la Direcció General d'Atenció a la Dependència totes les competències derivades de la tramitació dels expedients següents, a excepció de la resolució final:
a) Procediment per reconèixer el grau de discapacitat, com també revisar-lo i, si escau, mantenir-lo, modificar-lo i extingir-lo.
b) Procediment per resoldre les reclamacions prèvies a la via jurisdiccional social que preveu la normativa aplicable per als procediments corresponents a què fa referència aquest apartat 3.
c) Procediments per reconèixer el dret subjectiu a la promoció de l'autonomia personal i l'atenció a persones en situació de dependència, tant de valoració del grau i nivell com d'aprovació del programa individual d'atenció (PIA), com també revisar-los i, si escau, mantenir-los, modificar-los i extingir-los.
4. Delegar en la Direcció General d'Infància, Joventut, Famílies, Igualtat i Diversitat les competències derivades de la tramitació dels expedients següents:
a) Procediments derivats de l'aplicació de la normativa reguladora aplicable en matèria de parelles estables.
b) Procediments derivats de l'aplicació de la normativa reguladora de la renda per a menors en procés d'autonomia personal que han estat sotmesos a mesures administratives de protecció o de justícia juvenil, a excepció de la resolució final dels procediments.
5. Fixar el règim de suplència dels òrgans directius de la Conselleria en els termes següents:
a) En el supòsit d'absència, malaltia o vacant de la persona titular de la Secretaria General de la Conselleria de Famílies i Afers Socials, l'han de suplir, per aquest ordre de prelació, les persones titulars dels òrgans directius següents:
b) En el supòsit d'absència, malaltia o vacant d'alguna de les persones titulars dels òrgans directius esmentats, l'ha de suplir el secretari o secretària general de la Conselleria de Famílies i Afers Socials o, en cas d'absència, malaltia o vacant del secretari o secretària general, el director o directora general que correspongui d'acord amb l'ordre indicat en l'apartat anterior.
6. Establir que les delegacions a què fa referència aquesta Resolució s'entenen sens perjudici de les potestats de revocació i avocació que corresponen a la consellera de Famílies i Afers Socials.
7. Deixar sense efectes la Resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de juliol de 2019 per la qual es deleguen diferents competències i la signatura en determinats òrgans directius de la Conselleria, i se n'estableix el règim de suplència (BOIB núm. 91, de 6 de juliol de 2019).
8. Disposar que aquesta Resolució tengui efecte des del dia que es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
9. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 21 de juliol de 2023
La consellera de Famílies i Afers Socials Catalina Cirer Adrover