Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EMPRESA, OCUPACIÓ I ENERGIA
Núm. 477281
Resolució del conseller d’Empresa, Ocupació i Energia de 20 de juliol de 2023 de delegació de competències i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria
Antecedents
1. Amb l'aprovació del Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB 94/2023), i del Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB 94/2023), es modifica l'estructura orgànica vigent fins ara.
2. Per això, es necessària l'aprovació d'una nova resolució en la qual s'estableixi un nou règim de suplències i de delegació de competències, d'acord amb l'estructura orgànica de la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia.
Fonaments de dret
1. Els articles 9, 12 i 13 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
2. Els articles 25, 31, 32 i 42.c) de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
3. El Decret 8/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
4. El Decret 12/2023, de 10 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Delegar en la persona titular de la Secretaria General de la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia les competències que, d'acord amb la legislació aplicable, corresponen a la persona titular de la Conselleria en les matèries següents, quan l'exercici no correspongui a les persones titulars de les direccions generals, d'acord amb l'apartat 2 d'aquesta Resolució:
a) En matèria de contractació, l'exercici de totes les facultats i les actuacions previstes en la legislació de contractes del sector públic i, en particular, la designació dels membres de les meses de contractació i la formalització dels contractes, tot això en els expedients l'import de licitació dels quals sigui igual o inferior a 500.000 euros, IVA inclòs.
b) En matèria de subvencions, l'exercici de totes les facultats i les actuacions previstes en la legislació que regula les subvencions autonòmiques, a excepció de les següents:
1r. Les resolucions de convocatòria.
2n. Les resolucions finals dels procediments de concessió de subvencions de quantia superior a 500.000 euros.
3r. Les resolucions d'inici i d'acabament dels procediments de modificació, de revocació i de reintegrament de quantia superior a 500.000 euros, com també tots els actes de tràmit que, si escau, hagi de dictar l'òrgan competent per iniciar o per resoldre el procediment.
c) En matèria de personal, les facultats i les actuacions següents:
1r. Les relatives a la tramitació i la concessió de permisos i llicències previstes en el Decret 7/2020, de 31 de gener.
2n. Les competències previstes en el Decret 35/2014, d'1 d'agost.
3r. En l'àmbit de les competències delegades:
a) Les relatives a la tramitació i la resolució dels permisos, les llicències, els drets de reducció de jornada i de flexibilització horària i, en general, tots els drets derivats de les mesures de conciliació de la vida laboral i familiar vigents.
b). Les relatives a la tramitació i la resolució de les llicències per maternitat o paternitat en els supòsits d'embaràs i de part, d'adopció o d'acolliment.
c). Les relatives a la tramitació i la resolució dels permisos i drets a què tengui dret una funcionària per raó de violència de gènere.
d). Les relatives a la formalització de les diligències de presa de possessió, d'incorporació i de cessament en el càrrec del personal de la Conselleria.
d) En matèria d'hisenda pública, la resolució dels procediments de devolució d'ingressos indeguts a què es refereix l'article 63.4.c) del Decret 75/2004, sense limitació de quantia.
e) En matèria de gestió i d'execució pressupostària, l'exercici de les funcions següents:
1r. La subscripció dels actes i dels documents comptables i administratius d'autorització i de disposició de despeses, de reconeixement d'obligacions i de proposta de pagaments relatius a qualsevol secció pressupostària i programa assignats a la Conselleria, com també tots els documents justificatius corresponents, a excepció dels expedients de despesa de quantia superior a 500.000 euros.
2n. La subscripció dels actes i dels documents comptables i administratius relatius a propostes de modificacions de crèdits, sense limitació de quantia.
f) En matèria de relacions amb els tribunals, l'exercici de totes les actuacions que calguin i, en particular, la tramesa d'expedients administratius i els actes d'execució de sentències.
g) En els expedients relatius als projectes d'inversió, l'exercici de totes les competències que la normativa vigent atribueix a la persona titular de la secció pressupostària corresponent, llevat dels expedients de quantia superior a 500.000 euros.
h) En matèria d'accés a la informació pública, les resolucions en què es concedeixi o denegui l'accés a la informació.
2. Delegar en les persones titulars de les direccions generals adscrites a la Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia, les competències que, d'acord amb la legislació aplicable, corresponen a la persona titular de la Conselleria en les matèries següents, quan afectin al seu àmbit competencial:
a) En matèria de subvencions, l'exercici de totes les facultats i les actuacions previstes en la legislació que regula les subvencions autonòmiques, a excepció de les següents:
1r. Les resolucions de convocatòria.
2n. Les resolucions finals dels procediments de concessió de subvencions de quantia superior a 500.000 euros.
3r. Les resolucions d'inici i d'acabament dels procediments de modificació, de revocació i de reintegrament de quantia superior a 500.000 euros, com també tots els actes de tràmit que, si escau, hagi de dictar l'òrgan competent per iniciar o per resoldre el procediment.
b) En matèria d'hisenda pública, la resolució dels procediments de devolució d'ingressos indeguts a què es refereix l'article 63.4.c) del Decret 75/2004, sense limitació de quantia.
c) En matèria de relacions amb els tribunals, l'exercici de totes les actuacions que calguin i, en particular, la tramesa d'expedients administratius i els actes d'execució de sentències.
d) En matèria sancionadora, les resolucions d'inici i d'acabament dels procediments, com també tots els actes de tràmit que, si escau, hagi de dictar l'òrgan competent per iniciar o per resoldre el procediment.
e) En matèria de fundacions, l'exercici de les funcions administratives pròpies del protectorat sobre fundacions, quan correspongui a la Conselleria.
f) En matèria d'intervenció administrativa relativa a l'atorgament d'autoritzacions, llicències, recepció de declaracions responsables i de comunicacions prèvies, i qualsevol altre mecanisme d'intervenció pública en l'activitat privada corresponent als diferents sectors d'activitat de les direccions generals, l'exercici de totes les funcions de tramitació i de resolució dels procediments administratius corresponents, a excepció de la subscripció de convenis i d'acords de terminació convencional dels procediments.
g) En matèria de recursos, la competència per a la resolució dels recursos d'alçada contra els actes administratius dictats per les persones titulars de les direccions generals d'Empresa, Autònoms i Comerç; d'Indústria i Polígons Industrials; de Treball i Salut Laboral, i d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic.
3. Disposar que, en cas de vacant, d'absència o de malaltia de la persona titular de la Secretaria General, l'exercici de totes les funcions pròpies o delegades d'aquest òrgan correspon a la persona titular de la direcció general que pertoqui d'acord amb l'ordre següent:
4. Disposar que, en cas de vacant, d'absència o de malaltia de la persona titular de la Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç l'exercici de totes les funcions pròpies o delegades d'aquest òrgan correspon a la persona titular de la Direcció General de Treball i Salut Laboral o viceversa i, en absència d'ambdós, l'exercici de les funcions pròpies o delegades d'aquests òrgans correspon a la persones titulars de les direccions generals d'Indústria i Polígons Industrials i d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic, per aquest ordre.
5. Disposar que, en cas de vacant, d'absència o de malaltia de la persona titular de la Direcció General d'Indústria i Polígons Industrials l'exercici de totes les funcions pròpies o delegades d'aquest òrgan correspon a la persona titular de la Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic o viceversa i, en absència d'ambdós, l'exercici de les funcions pròpies o delegades d'aquests òrgans correspon a la persones titulars de les direccions generals d'Empresa, Autònoms i Comerç, i de Treball i Salut Laboral, per aquest ordre.
6. Disposar que, en cas de vacant, d'absència o de malaltia de les persones titulars de les direccions generals adscrites a aquesta Conselleria, l'exercici de totes les funcions pròpies o delegades d'aquests òrgans correspon a la persona titular de la Secretaria General.
7. Deixar sense efectes qualsevol altra resolució que s'oposi o contradigui aquesta i, expressament, la Resolució del conseller de Transició Energètica, Sectors Productius i Memòria Democràtica de 2 de març de 2021.
8. Disposar que aquesta Resolució esdevé efectiva a partir de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
9. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 20 de juliol de 2023
El conseller d'Empresa, Ocupació i Energia Alejandro Sáenz de San Pedro García