Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 475078
Resolució de la Presidència de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials per la qual s’aprova la convocatòria pública de selecció pel sistema de lliure designació del director-a gerent de l’IMAS

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. D'acord amb l'article 12 dels Estatuts de l'Institut Mallorquí d'Afers Socials (en endavant IMAS), aprovats per Acord del Ple del Consell de Mallorca de dia 11 d'abril de 2019 (BOIB núm.67, de 18 de maig de 2019), el /la gerent és la persona titular del màxim òrgan de direcció ordinària de l'IMAS , i ha de ser nomenada per la presidència de l'IMAS.

2. Per Decret de la Presidència del Consell Insular de Mallorca, de data 10 de juliol de 2023 (BOIB núm. 95, de 11 de juliol), per la qual es nomenen el membres del Consell Executiu, es va nomenar al Senyor Guillermo Sánchez Cifre, conseller executiu de Benestar Socials, que conforme a l'establert a l'article 7.1 del Estatuts de l'IMAS recau la Presidència de l'IMAS.

3. L'article 12.1 del Estatuts de l'IMAS estableix que el nomenament del director/a gerent ha de recaure en un funcionari o funcionaria de carrera o laboral de qualsevol administració pública o en qualsevol professional del sector privat, titulat/da superior en ambdós casos, i amb més de cinc anys d'exercici professional en el segon. En cas que tengui la condició de personal laboral, estarà sotmès/a a la relació laboral de caràcter especial d'alta direcció.

Al mateix article es disposa que el director o directora gerent tendrà la consideració de personal directiu i queda equiparat a tots els efectes al càrrec de secretari tècnic.

4. L'objecte d'aquesta Resolució és l'aprovació mitjançant convocatòria pública de selecció pel sistema de lliure designació del lloc de feina de director-a gerent de l'IMAS.

Fonaments de dret

I. L'article 41.1 de la Llei 4/2022, de 28 de juny, de consells insulars disposa que integren el sector públic instrumental dels consell insulars els ens que, sota la seva dependència o vinculació, d'acord amb la legislació bàsica estatal, es troben en una de les categories que, entre d'altres, estan els organismes autònoms. El punt 6 del citat article disposa que en allò no regulat en aquesta llei, resultarà aplicable al sector públic instrumental dels consells insulars el que preveu la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i en la normativa que la desenvolupa.

II. En aquest sentit l'article 20.4 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, estableix que els ens del sector públic instrumental poden disposar d'una gerència u òrgan unipersonal equivalent, per a la direcció, administració i gestió ordinària de l'ens.

L'article 20.5 de la Llei 7/2010 disposa que sota els òrgans de direcció, hi pot haver llocs de treball de personal directiu professional.

III. D'acord amb el paràgraf anterior, l'article 22.3 de la citada llei que regula el règim del personal directiu professional disposa, entre d'altres, que la selecció d'aquest personal haurà d'atendre els principis de mèrit i capacitat, així com criteris d'idoneïtat, i s'ha de fer mitjançant procediments que garanteixin la publicitat i la concurrència. En tot cas, s'entendrà que es verifiquen els citats principis i criteris, i les exigències de publicitat i concurrència, quan el procediment de selecció verifiqui les mateixes normes que siguin aplicables a la provisió de llocs de treball per lliure designació del personal funcionari al servei de l'Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, amb les adaptacions necessàries per raó de tractar-se d'un procediment de selecció i no de provisió.

També l'apartat 4 estableix que el personal directiu està subjecte a avaluació d'acord amb els criteris de eficàcia i eficiència, de responsabilitat per la seva gestió i de control dels resultats en relació amb els objectius que els siguin fixats. Així mateix, els és aplicable a aquest personal el règim d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

IV. Al mateix temps, l'article 12 de l'IMAS, aprovats per Acord del Ple del Consell de Mallorca de dia 11 d'abril de 2019 (BOIB núm.67, de 18 de maig de 2019), estableix que el /la gerent es la persona titular del màxim òrgan de direcció ordinària de l'IMAS, i ha de ser nomenada per la presidència de l'IMAS.

V. Per Decret de la Presidència del Consell Insular de Mallorca, de data 10 de juliol de 2023 (BOIB núm. 95, de 11 de juliol), per la qual es nomenen el membres del Consell Executiu, es va nomenar al Senyor Guillermo Sánchez Cifre, conseller executiu de Benestar Socials, que conforme a l'establert a l'article 7.1 del Estatuts de l'MAS recau la Presidència de l'IMAS.

VI. En el Text consolidat de la Relació de Llocs de Feina de personal de l'IMAS, consta el lloc de feina codi AC0010001, denominat director-a gerent, el qual s'adscriu a Òrgans de Direcció de l'IMAS.

VII. Correspon a la Presidència de l'IMAS convocar i resoldre els procediments de selecció, establir-ne les bases, el programes i el contingut de les proves i nomenar els membres dels òrgans de selecció, així com formalitzar els contractes del personal d'alta direcció i acordar-ne l'extinció, d'acord amb allò que disposa l'article 7.2, núm.13 i 15 dels Estatuts de l'IMAS.

VIII. L'article 12.1 del Estatuts de l'IMAS estableix que el nomenament del director/a gerent ha de recaure en un funcionari o funcionaria de carrera o laboral de qualsevol administració pública o en qualsevol professional del sector privat, titulat/da superior en ambdós casos, i amb més de cinc anys d'exercici professional en el segon. En cas que tengui la condició de personal laboral, estarà sotmès/a a la relació laboral de caràcter especial d'alta direcció establert al Reial Decret 1382/1985, de l'1 d'agost pel qual es regula la relació laboral de caràcter especial del personal d'alta direcció.

Al mateix article es disposa que el director o directora gerent tendrà la consideració de personal directiu i queda equiparat a tots els efectes al càrrec de secretari tècnic.

IX. La normativa reguladora del proveïment de llocs de feina pel sistema de lliure designació per a personal directiu es recull als articles 13 i 80 del Reial Decret Legislatiu 5/2015,de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; els articles 51 i següents del Reial Decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament General d'Ingrés del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i de Provisió de Llocs de Feina i Promoció Professional del Funcionaris Civils de l'Administració General de l'Estat; L'article 196 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears; els articles 35 i 79 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; com també l'article 3.2 i 3.6, els articles 28 i següents del Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el Reglament de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

X. D'acord amb la disposició addicional primera de l'Ordenança per la qual es regula l'Administració electrònica del Consell insular de Mallorca i els organismes que en depenen (BOIB núm. 69 de 16 de maig de 2013 i modificació al BOIB núm. 122, de 17 de setembre de 2022), les persones que participen en els processos selectius convocats per les entitats incloses a l'àmbit d'aplicació d'aquesta Ordenança han de presentar les sol·licituds i la documentació i, si escau, la seva esmena, procediments d'impugnació de les actuacions d'aquest procés selectiu, així com qualsevol altra actuació relacionada amb el procediment, per mitjans electrònics.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer. Aprovar la convocatòria pública per a la designació del director o la directora gerent de l'IMAS, d'acord amb les característiques del lloc i el contingut funcional que s'indiquen a l'Annex I.

Segon. Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, que s'adjunten com a Annex II, el model de sol·licitud que s'adjunta com a annex III i el model de declaració responsable d'acompliment dels requisits exigits en la convocatòria per exercir el lloc de treball corresponent que s'adjunta com a annex IV.

Tercer. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució i dels seus annexos en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i en el tauler d'edictes de l'IMAS, així com la publicació de l'anunci en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).

Interposició de recursos

Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 28.1 dels Estatuts de l'IMAS aprovats per Acord del Ple del Consell de Mallorca d'11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució.

Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.

Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).

No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, en la data de la signatura electrònica (19 de juliol de 2023

El conseller executiu de Benestar Social i president de l'IMAS Guillermo Sánchez Cifre)

Documents adjunts