Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALARÓ
Núm. 475022
Règim de dedicació, retribucions i assistències dels membres de la corporació, i assignacions econòmiques als grups polítics municipals
(Exp. núm. 731/2023)
FETS
El passat 28 de maig varen tenir lloc les eleccions locals. Una vegada constituït el nou Ajuntament en data 17 de juny de 2023, és necessari establir el règim de dedicació i de retribucions dels membres d'aquesta Corporació.
Els següents regidors mantenen relació laboral a:
FONAMENTS DE DRET
1.- De conformitat amb el que disposa l'article 75 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les bases de règim local (LRBRL) i amb l'article 13 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, aprovat per Decret 2568/1986, de 28 de novembre, els membres de les Corporacions Locals tenen dret a percebre retribucions per l'exercici del seu càrrec, així com a percebre indemnitzacions en la quantia i condicions que estableixi el Ple de la Corporació, en concepte d'assistències per la concurrència efectiva a les sessions dels òrgans col·legiats dels quals formen part.
2.- L'article 75 bis de la Llei 7/1985 i la disposició addicional vigèsima sèptima de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de Pressuposts Generals de l'Estat per l'any 2023, disposa que el límit màxim total que poden percebre els membres de les Corporacions Locals per tots els conceptes retributius i assistències serà, per als ajuntaments d'entre 5.001 i 10.000 habitants, de 52.272,61 € anuals.
3.- Article 75,2, paràgraf final, LRBRL: els membres de les corporacions locals que siguin personal de les administracions públiques i dels ens, organismes i empreses d'elles dependents solament podran percebre retribucions per la seva dedicació parcial a les seves funcions fora de la seva jornada en els seus respectius centres de treball, en els termes assenyalats a l'art. 5 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
4.- L'article 75 ter LRBRL determina que en el cas d'ajuntaments de municipis amb una població compresa entre 3.001 i 10.000 habitants, el nombre màxim de membres que podran prestar els seus serveis en règim de dedicació exclusiva serà de tres.
ACORDS
Per tot això, el Ple de l'ajuntament, en sessió celebrada el dia 26 de juny de 2023, acordà:
PRIMER. Establir, amb efectes des de dia 17 de juny de 2023, el següent règim de dedicacions i retribucions:
Nom |
Càrrec |
Règim de dedicació |
Retribució |
Llorenç Perelló Rosselló |
Batle |
Exclusiva |
46.000,00 € |
Antoni Mateu Morro |
Regidor delegat |
Exclusiva |
29.400,00 € |
Maria Angustias Cabañero Lavara |
Regidora delegada |
Parcial (25%) |
7.350,00 € |
Gabriel Alexandre Ferrer Isern |
Regidor delegat |
Parcial (25%) |
7.350,00 € |
Victor Manuel Peco Campins |
Regidor delegat |
Parcial (25%) |
7.350,00 € |
Maria Antònia Martorell Campins |
Regidora delegada |
Parcial (25%) |
7.350,00 € |
Els imports establerts anteriorment es corresponen amb imports bruts anuals, i percebran en 14 pagues. El percentatge de dedicació es calcula sobre un total de 35 hores setmanals.
Aquest imports s'incrementaran anualment en els mateixos termes que els increments retributius del personal de l'ajuntament d'Alaró.
A més, a aquells membres que siguin funcionaris o personal laboral públic tindran dret a percebre els triennis i altres complements retributius que els pogués correspondre d'acord amb la legislació vigent.
De forma transitòria i fins el 30 de juny de 2023, inclòs, el règim de dedicació del regidor Antoni Mateu Morro serà parcial amb un 25% de dedicació.
SEGON. Donar d'alta a la Seguretat Social les persones esmentades en l'apartat anterior, assumint la Corporació el pagament de les quotes empresarials.
TERCER. Establir, amb efectes des de dia 17 de juny de 2023, a favor dels membres de la Corporació no inclosos en l'apartat anterior, el règim d'assistències i indemnitzacions per assistència a les sessions dels òrgans col·legiats que es detallen a continuació.
Assistència al Ple |
90,00 € |
Assistència a la Junta de Govern Local |
180,00 € |
Assistència a la Comissió Informativa |
65,00 € |
Assistència a la Comissió de Comptes |
65,00 € |
Aquest imports s'incrementaran anualment en els mateixos termes que els increments retributius del personal de l'ajuntament d'Alaró
QUART. Assignar, amb efectes des de dia 17 de juny de 2023, als grups polítics municipals, una dotació econòmica mensual per a despeses realitzades en l'exercici de les seves funcions, d'acord amb l'article 73.3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, pels imports següents:
Per cada grup |
35,00 € |
Per cada membre |
10,00 |
Aquesta assignació no es podrà destinar a pagar remuneracions de personal de cap tipus al servei de la corporació ni a l'adquisició de béns que puguin constituir actius fixes de caràcter patrimonial.
Els grups polítics hauran de dur una comptabilitat específica d'aquesta dotació, i l'hauran de posar a disposició del Ple de la corporació quan aquest ho demani.
CINQUÈ. Establir, amb efectes des de dia 17 de juny de 2023 el règim d'indemnitzacions per despeses de viatge en vehicle particular per assistir a jornades, reunions o similars en representació de la corporació, d'acord amb les condicions i imports que estableix el Decret 16/2016, de 8 d'abril, pel qual s'aprova el Text consolidat del Decret pel qual es regulen les indemnitzacions per raó del servei del personal al servei de l'Administració autonòmica de les Illes Balears.
Així mateix s'indemnitzarà també les despeses en transport públic i aparcament pel mateix motiu. En aquest cas s'haurà d'aportar el comprovant de pagament.
SISÈ.
1. Informe de compatibilitat sobre el regidor amb dedicació parcial Antoni Mateu Morro:
Primera feina: Comercial Mallorquina de Begudes SL
a) naturalesa jurídica de la relació d'ocupació: membre electe de l'ajuntament d'Alaró, regidor delegat de manteniment, serveis i cementeri; amb dedicació parcial transitòria.
b) règim de dedicació: 9,5 hores/setmana (25 %)
c) jornada: de dilluns a dijous, de 19 a 21 h. i divendres, de 19 a 20'30 h.
d) retribucions per percebre: 525,00 € mensuals (14 pagues / any)
e) data d'efectes del règim de dedicació parcial: 17.06.2023 a 30.06.2023
f) conclusió sobre la compatibilitat: favorable, sempre que no coincideixi amb l'horari de dedicació a l'ajuntament d'Alaró.
2. Informe de compatibilitat sobre la regidora amb dedicació parcial Maria Angustias Cabañero Lavara:
Primera feina: S'Empitado SLU
a) naturalesa jurídica de la relació d'ocupació: membre electe de l'ajuntament d'Alaró, regidora delegada de serveis socials, sanitat, fira i mercat; amb dedicació parcial
b) règim de dedicació: 9,5 hores/setmana (25 %)
c) jornada: de dilluns i dimecres, de 8 a 11 h. i dijous, de 8 a 11'30h.
d) retribucions per percebre: 525,00 € mensuals (14 pagues / any)
e) data d'efectes del règim de dedicació parcial: 17.06.2023
f) conclusió sobre la compatibilitat: favorable, sempre que no coincideixi amb l'horari de dedicació a l'ajuntament d'Alaró.
3. Informe de compatibilitat sobre el regidor amb dedicació parcial Gabriel Alexandre Ferrer Isern:
Primera feina: Comunitat Autònoma de les Illes Balears (docent de la Conselleria d'Educació i Formació Professional)
a) naturalesa jurídica de la relació d'ocupació: membre electe de l'ajuntament d'Alaró, regidor delegat de joventut i protecció civil; amb dedicació parcial
b) règim de dedicació: 9,5 hores/setmana (25 %)
c) jornada: dilluns, dimarts i dijous, de 16 a 19'15 h.
d) retribucions per percebre: 525,00 € mensuals (14 pagues / any)
e) data d'efectes del règim de dedicació parcial: 17.06.2023
f) conclusió sobre la compatibilitat: favorable, sempre que no coincideixi amb l'horari de dedicació a l'ajuntament d'Alaró.
4. Informe de compatibilitat sobre el regidor amb dedicació parcial Victor Manuel Peco Campins:
Primera feina: Camp Mallorquí Fruits S.Coop.
a) naturalesa jurídica de la relació d'ocupació: membre electe de l'ajuntament d'Alaró, regidor delegat d'esports i medi ambient; amb dedicació parcial
b) règim de dedicació: 9,5 hores/setmana (25 %)
c) jornada: dilluns, dimarts i dijous, de 16 a 19'15 h.
d) retribucions per percebre: 525,00 € mensuals (14 pagues / any)
e) data d'efectes del règim de dedicació parcial: 17.06.2023
f) conclusió sobre la compatibilitat: favorable, sempre que no coincideixi amb l'horari de dedicació a l'ajuntament d'Alaró.
5. Informe de compatibilitat sobre la regidora amb dedicació parcial Maria Antònia Martorell Campins:
Primera feina: Comunitat Autònoma de les Illes Balears (docent de la Conselleria d'Educació i Formació Professional)
a) naturalesa jurídica de la relació d'ocupació: membre electe de l'ajuntament d'Alaró, regidora delegada d'educació, igualtat i infància; amb dedicació parcial
b) règim de dedicació: 9,5 hores/setmana (25 %)
c) jornada: dilluns, dimarts i dijous, de 16 a 19'15 h.
d) retribucions per percebre: 525,00 € mensuals (14 pagues / any)
e) data d'efectes del règim de dedicació parcial: 17.06.2023
f) conclusió sobre la compatibilitat: favorable, sempre que no coincideixi amb l'horari de dedicació a l'ajuntament d'Alaró.
El que fem públic per a general coneixement.
Recursos
Contra aquest acord, que és definitiu en via administrativa, es poden interposar, alternativament, els recursos següents:
a) Directament el recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent de la seva publicació.
b) El recurs de reposició potestatiu davant el ple de l'ajuntament, en el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent de la seva publicació. Contra la desestimació per silenci del recurs de reposició, que es produirà pel transcurs d'un mes des de la seva presentació sense que s'hagi resolt expressament ni s'hagi notificat, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma.
No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
Alaró, en data de la signatura electrònica (19 de juliol de 2023)
El batle Llorenç Perelló Rosselló