Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

Núm. 472867
Bases i convocatòria que regeix la concessió d’ajudes als titulars d’explotacions ramaderes de bestiar oví i caprí (any 2023)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Referència Base de Dades Nacional de Subvencions:  708983

Per resolució de la batlia de l'Ajuntament de Santanyí de data 14 de juliol de 2023, s'han aprovat les bases i convocatòria que regeix la concessió d'ajudes als titulars d'explotacions ramaderes de bestiar oví i caprí (any 2023).

Bases i convocatòria que regeix la concessió d'ajudes als titulars d'explotacions ramaderes de bestiar oví i caprí (any 2023)

1. Objecte de les ajudes i àmbit d'aplicació

1. Aquesta convocatòria té per objecte establir ajudes per a les persones físiques i jurídiques privades i comunitats de béns titulars d'explotacions de bestiar caprí i oví ubicades al terme municipal de Santanyí,  per mantenir aquesta part del subsector ramader en un municipi eminentment dedicat al turisme.

2. Amb la finalitat de conservar el sector ramader oví i caprí, s'estableixen ajudes consistents en 25 kg d'aliment per animal al preu de 0,15 cèntims/kg, segons cens actualitzat a principi d'any per la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació del Govern Balear.

2. Dotació econòmica i crèdit pressupostari

L'import màxim d'aquest convocatòria és de 19.500,00 euros. Les subvencions s'han de concedir amb càrrec a l'aplicació pressupostària 11-41903-47900.

3. Quantia de les ajudes

1. Les ajudes que regula aquesta convocatòria s'han de concedir amb subjecció als principis de publicitat, concurrència i objectivitat.

2. L'import de les ajudes s'estableix en 25 kg d'aliment per animal adult, ja sigui mascle o femella, al preu de 0,15 cèntims/kg, segons cens actualitzat a principi d'any per la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació del Govern Balear.

3. En el supòsit que l'import de les sol·licituds d'ajudes sigui superior a la quantitat màxima fixada per a aquesta convocatòria, l'òrgan competent procedirà al prorrateig de l'import total destinat a la subvenció entre els beneficiaris.

4.  Beneficiaris

Poden ser beneficiàries d'aquesta línia d'ajuts les persones físiques i jurídiques privades i  les comunitats de béns sempre que siguin titulars d'explotacions de bestiar oví i caprí, registrades per la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació del Govern Balear, localitzades al municipi de Santanyí, i puguin dur a terme l'activitat que es pretén fomentar.

També podran ser beneficiaris d'aquesta ajuda les persones físiques empadronades al municipi de Santanyí i les persones jurídiques i comunitats de béns amb domicili a Santanyí, titulars d'explotacions de bestiar oví o caprí encara que aquesta explotació no estigui ubicada al terme municipal de Santanyí.

En tot cas, els beneficiaris hauran de disposar de cartilla ramadera actualitzada aquest any 2023. No podran estar incursos en cap de les prohibicions assenyalades en l'apartat 3 de l'article 6 de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí aprovades en sessió de Ple ordinari de 27 de desembre de 2022, i en l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i especialment s'han de trobar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries municipals.

En el cas de ser persones físiques hauran d'acreditar ser majors d'edat i si fossin menors hauran d'estar degudament representades per qui pertoqui la seva representació legal, segons el que disposa l'apartat 2.B.a) de l'article 6 de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí.

En el cas de persones jurídiques hauran d'estar constituïdes legalment, la qual cosa s'ha d'acreditar amb la corresponent inscripció al Registre Mercantil.

En el cas d'entitats que no tenguin personalitat jurídica pròpia i no es presenti document de constitució, s'ha de fer constar expressament en una declaració responsable, que s'adjunta a la sol·licitud, la composició i el percentatge de participació de cada un dels membres. Si no s'indica expressament, es considera que és a parts iguals. Així mateix, la responsabilitat de l'execució de l'activitat subvencionada recau sobre el conjunt de l'agrupació, que ha de designar i facultar un representant per tramitar la sol·licitud d'ajut i fer la justificació.

5. Actuacions subvencionables

Es considera despesa subvencionable l'adquisició d'aliment per al ramat oví i caprí des de l'1 de gener de 2023 fins a la resolució del procediment.

L'ajuda consistirà en 25 kg d'aliment per animal, adult ja sigui femella o mascle, al preu de 0,15 cèntims/kg, segons cens actualitzat a principi d'any per la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació del Govern Balear.

6. Sol·licituds, documentació i termini de presentació

1. Les sol·licituds s'han de presentar dins el termini de 15 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el BOIB, i s'han de dirigir a la  Batlia d'aquest Ajuntament.

2. D'acord amb l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, les persones físiques podran escollir entre presentar les seves sol·licituds a través de mitjans electrònics o no. En canvi, quan es tracti de persones jurídiques o de comunitats de béns, les sol·licituds s'han de presentar exclusivament de forma telemàtica.

3. Les sol·licituds, en model normalitzat (Annex I), han d'anar acompanyades de la documentació següent:

a) Fotocòpia del DNI o CIF de la persona sol·licitant.

b) Fotocòpia del DNI de la persona representant, si n'és el cas.

c)  En el cas d'entitats sense personalitat jurídica pròpia, s'ha d'aportar:

- Document en el qual constin les normes o la reglamentació de funcionament que hagin subscrit tots els membres. No serà necessari si ja consta a l'Ajuntament i no ha sofert modificacions.

- Fotocòpia del DNI o CIF de les persones associades i del CIF de l'agrupació, si en té.

- Nomenament d'una persona representant o apoderada única de l'agrupació amb poders suficients per complir les obligacions que corresponen a l'agrupació com a beneficiària.

d) En el cas de persones jurídiques s'haurà de presentar: l'acta de constitució i els Estatuts, degudament inscrits, i el document acreditatiu del nomenament de la persona que ostenta la representació.

e) Sol·licitud de transferència bancària (Annex II) o document o declaració amb caràcter anàleg.

f) Cartilla ramadera actualitzada aquest any 2023.

4. La presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació de les prescripcions que conté aquesta convocatòria, com també l'autorització a l'òrgan instructor del procediment perquè, si escau, obtingui de forma directa les dades relatives a l'acreditació de les obligacions tributàries i davant la Tresoreria General de la Seguretat Social.

En el supòsit que la persona sol·licitant denegui expressament l'autorització a què es refereix el paràgraf anterior, ha d'aportar un certificat de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i de la Tresoreria General de la Seguretat Social que justifiqui que està al corrent de les obligacions tributàries i davant de la Seguretat Social.

5. Si la sol·licitud té algun defecte o no va acompanyada de tota la documentació esmentada, s'ha de requerir la persona sol·licitant perquè, en el termini de deu dies, esmeni el defecte o aporti la documentació, amb la indicació que si no ho fa, de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, es considerarà que desisteix de la sol·licitud i s'arxivarà l'expedient sense cap altre tràmit.

7. Procediment per a la concessió de subvencions i  selecció de beneficiaris

L'objecte de la convocatòria és fomentar el subsector ramader oví i caprí al terme municipal de Santanyí, per la qual cosa ja estan establerts prèviament uns criteris per concórrer a la convocatòria i es considera que tots els peticionaris que els compleixin tenen els mateixos drets.

Els beneficiaris dels ajuts s'han de seleccionar mitjançant el procediment de concurrència no competitiva. En conseqüència, s'han de seleccionar totes les persones sol·licitants que compleixin els requisits que s'estableixen en l'article 4 i presentin la sol·licitud acompanyada de la documentació indicada a l'article 6.

No obstant el què estableix el punt anterior, en el supòsit que l'import de les sol·licituds d'ajudes sigui superior a la quantitat màxima fixada per a aquesta convocatòria, com ja s'ha indicat a la base 3.3, es procedirà al prorrateig de la quantitat total destinada a la subvenció entre els beneficiaris.

8. Procediment de concessió: inici, instrucció i resolució

1. El procediment de concessió de les subvencions objecte de la present convocatòria s'iniciarà d'ofici, per resolució de Batlia que aprovarà la convocatòria i ordenarà la seva publicació en la BDNS i  en el BOIB.

2. La regidoria d'Agricultura és l'òrgan competent per tramitar les sol·licituds d'aquesta convocatòria i instruir el procediment, si bé la competència per resoldre'l i concedir les subvencions correspon a la Batlia.

3. L'òrgan instructor, assistit pels serveis tècnics d'aquest Ajuntament, haurà de determinar si les sol·licituds són completes i conformes amb el contingut d'aquesta convocatòria, en cas contrari, requerirà als sol·licitants perquè en el termini de 10 dies hàbils presentin la documentació o els aclariments requerits, amb indicació que si no ho fan se'ls tendrà per desistits de la seva sol·licitud.

Posteriorment, emetrà una proposta de resolució, la qual s'ha de publicar a la pàgina web, per tal que les persones interessades, en el termini màxim de 10 dies hàbils, hi puguin al·legar el que considerin oportú. S'entendrà que les persones que no presenten al·legacions accepten la subvenció en els termes de la proposta de resolució.

4. La proposta de resolució que ha esdevingut definitiva o la resolució expressa de la Batlessa, si resulta necessària atesa la presentació d'al·legacions a la proposta, finalitzen el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta segona també es publicarà a la pàgina web de l'Ajuntament.

Així mateix, tant la proposta de resolució com la definitiva, cas de dictar-se, han d'especificar els aspectes següents: beneficiaris, quanties atorgades, aplicació pressupostària a la qual s'aplica, activitat objecte d'ajuda i forma de pagament. 

La publicació, atès que es tracta d'un procediment en concurrència, tendrà els mateixos efectes que una notificació, d'acord amb el previst a l'article 45.1.b) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu comú de les Administracions Públiques.

5. Les resolucions de batlia que concedeixen o deneguen l'ajuda sol·licitada posen fi a la via administrativa.

6. El termini màxim per resoldre les sol·licituds és el 30 de desembre d'enguany.

9. Obligacions dels beneficiaris

1. Els beneficiaris d'aquest tipus d'ajuda queden obligats a:

- Comunicar a la batlia de l'Ajuntament de Santanyí  l'acceptació de la subvenció. En qualsevol cas s'entendrà acceptada definitivament si en el termini de 10 des de la publicació de la resolució definitiva no es manifesta el contrari.

- Justificar l'activitat que fonamenta la concessió de la subvenció.

- Sotmetre's a les actuacions de comprovació i de control que efectuïn els òrgans competents i aportar tota la informació que els sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.

- Complir la resta d'obligacions que estableix  la Llei 38/2003 i les Bases reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí.

2. D'altra banda, els beneficiaris estan obligats a dur a terme l'activitat ramadera en la qual es fonamenta la concessió de l'ajuda.

3. El règim jurídic aplicable per l'incompliment d'aquestes obligacions és el que preveuen la Llei 38/2003, general de subvencions i les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí  que poden determinar, en el seu cas, el reintegrament de l'ajuda.

10. Termini i forma de justificació i pagament

1. El pagament de la subvenció únicament es pot efectuar una vegada dictada la resolució corresponent i justificada de manera suficient la realització de l'activitat subvencionada, al compte corrent indicat a l'efecte per la persona o entitat beneficiària de la subvenció.

2. La justificació, amb caràcter general, s'ha de presentar després de la publicació de la resolució definitiva i fins el 29 de setembre de 2023, adjuntant, en el seu cas, la documentació següent:

- Declaració de la despesa realitzada per l'activitat subvencionada (Annex III).

- Factures o altres documents de valor equivalent per justificar la despesa realitzada, amb l'acreditació del seu pagament.

- Una llista detallada d'altres subvencions, si fos el cas, amb la indicació de l'import i la procedència.

També s'admetrà la presentació de la documentació justificativa juntament amb la sol·licitud quan ja s'acrediti la realització de la despesa de l'activitat subvencionada.

3. En el cas que l'expedient de pagament no tengui la documentació necessària per comprovar la justificació, l'òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els deu dies següents, comptadors des de l'endemà d'haver rebut el requeriment.

4. Si la persona beneficiària no justifica l'import total de l'actuació que hagi servit de base a la concessió de la subvenció (adquisició dels quilograms que corresponen en funció del nombre d'animals subvencionables que consten a la cartilla ramadera actualitzada), pertoca la revocació parcial, amb la reducció de l'import proporcionalment a la quantia no justificada.

5. Finalment, s'han de tenir en compte els límits imposats per la normativa vigent pel que fa als pagaments en efectiu i especialment aquell que els limita a 1.000,00 euros quan una de les parts que intervé actua en qualitat de persona titular d'una empresa o professional.

11. Compatibilitat de les ajudes

1. Els ajuts que s'atorguin de conformitat amb aquesta convocatòria seran compatibles amb la concessió d'altres ajuts, sens perjudici de l'obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho a aquest ajuntament.

2. L'import de les subvencions o ajuts que se concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l'activitat subvencionada.

12. Règim jurídic aplicable

El règim jurídic aplicable a aquesta convocatòria és el següent:

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

- Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei general de subvencions

- Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí, aprovades en sessió de ple de data 27 de desembre de 2022.

 

Santanyí, a la data de la signatura electrònica (18 de juliol de 2023)

La batlessa Maria C. Pons Monserrat

 

ANNEX I INSTÀNCIA DE SOL·LICITUD DE SUBVENCIÓ ANY 2023

El/la que subscriu sol·licita subvenció a l'Ajuntament de Santanyí en els termes següents:

1. PERSONA SOL·LICITANT

Nom i llinatges__________________________________________________________

NIF __________________________________________________________________

Domicili_______________________________________________________________

Població_______________________________________________________________

Telèfon _______________________________________________________________

Titular de _________ ovelles i cabres, segons consta a la cartilla ramadera, actualitzada aquest any 2023.

2. OBJECTE

Adquisició de 25 kg d'aliment per animal al preu de 0,15 cèntims/kg, segons el cens actualitzat a principi d'any per la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació del Govern Balear, per al manteniment  del subsector de ramat oví i cabrum al municipi de Santanyí.

Amb aquesta finalitat s'adjunta la documentació general necessària relacionada a la convocatòria de subvencions per al manteniment del ramat oví i cabrum al terme municipal de Santanyí.

3. DECLARACIÓ DE LA PERSONA SOL·LICITANT

Així mateix, declar sota la meva responsabilitat:

a- Que les dades consignades i les que apareixen a la documentació adjunta són certes.

b- Que complesc i accept la normativa general vigent reguladora de les subvencions: Llei 17/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, que aprova el Reglament de la Llei 17/2003, Bases reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí, aprovades per acord de Ple ordinari el 27 de desembre de 2022, i Pla estratègic de subvencions per a l'any 2023.

c- Que no em trob incursa en les prohibicions per obtenir la condició de beneficiari assenyalades en els apartats 3, 4 i 5 de l'article 6 de les Bases generals reguladores de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Santanyí, així mateix declar expressament que estic al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social.

En el cas de que l'import de la subvenció fos superior a 400,01 euros, AUTORITZ l'Ajuntament de Santanyí per sol·licitar de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries i de la Tresoreria General de la Seguretat Social les dades relatives al compliment de les obligacions amb la Seguretat Social per comprovar que es compleixen uns dels requisits establerts a la legislació vigent per obtenir, percebre i mantenir la subvenció establerta al pressupost municipal per a aquest any 2023 per al foment de la ramaderia.

Aquesta autorització es concedeix exclusivament als efectes de l'atorgament, seguiment i control de l'esmentada subvenció. Així mateix, pot revocar-se en qualsevol moment mitjançant escrit dirigit a la batlia d'aquest Ajuntament.

Finalment, pel que fa al compliment de les obligacions tributàries municipals, autoritz a l'Ajuntament de Santanyí a obtenir directament els certificats acreditatius durant tot el procés per la resolució de la subvenció i fins a l'arxiu de les actuacions.

d- Que no he obtingut o sol·licitat altres subvencions, ajudes o ingressos per a la mateixa finalitat que la subvenció que ara deman, o bé, en cas d'haver-ne obtinguda d'altres, la suma de totes elles no supera la despesa realitzada per l'adquisició d'aliment.

4. SOL·LICIT

La concessió de l'ajuda que em correspon segons el nombre de caps de ramat ovi i caprí que consten a la cartilla ramadera actualitzada aquest 2023.

Santanyí, ______________________________________ de 2023

BATLIA DE L'AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

 

Informació sobre el tractament de dades personals

Conforme al Reglament 2016/679 General de Protecció de Dades  i LO 3/2018, de 5 de desembre (LOPDGDD) informem al sol·licitant que tractarem les dades personals facilitades en els termes que s'exposen a continuació:

Responsable: Ajuntament de Santanyí- Plaça Major, 12 – 07650 Santanyí (Illes Balears)

Delegat de Protecció de Dades:dpo@ajsantanyi.net

Finalitat: Gestionar ajudes i subvencions.

Legitimació: El compliment d'una obligació legal i l'exercici de poders públics conferits al Responsable.

Conservació:Les dades seran conservades durant el termini estrictament necessari per complir amb la finalitat mencionada, respectant en tot cas el que determini la normativa d'arxiu aplicable.

Destinataris: El Responsable podrà comunicar a les empreses que prestin serveis relacionats, així com a autoritats competents en la matèria.

Drets: Les persones sol·licitants poden revocar el consentiment (si aquesta és la legitimació), exercir els drets d'accés, rectificació, limitació, supressió, oposició o portabilitat, adreçant-se per escrit al registre de l'Ajuntament o al Delegat de Protecció de Dades dpo@ajsantanyi.net. Cal adjuntar-hi una fotocòpia del DNI o signar el correu electrònic amb una signatura electrònica reconeguda.

Reclamació: Pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

 

ANNEX 2

Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de la Tresoreria de l'Ajuntament de Santanyí a creditors/creditores particulars

Dades del creditor / de la creditora

NIF \ CIF                                                    Nom i llinatges \ Nom de l'entitat o associació

Adreça                                                                                            Telèfon

Codi postal                           Població                                    Adreça electrònica

Dades de la transferència

Denominació de l'entitat bancària o d'estalvi

Codi entitat                         Oficina núm.                               DC                          Compte corrent o llibreta núm.

Adreça

Codi postal                                          Població

Sota la meva responsabilitat, declar que aquestes  dades corresponen al compte corrent o a la llibreta  d'estalvis oberts a nom meu.                                                               

Localitat i data​​​​​​​

Signatura del creditor/creditora

 

Informació sobre el tractament de dades personals

Conforme al Reglament 2016/679 General de Protecció de Dades  i LO 3/2018, de 5 de desembre (LOPDGDD) informem al sol·licitant que tractarem les dades personals facilitades en els termes que s'exposen a continuació:

Responsable: Ajuntament de Santanyí- Plaça Major, 12 – 07650 Santanyí (Illes Balears)

Delegat de Protecció de Dades:dpo@ajsantanyi.net

Finalitat: Gestionar ajudes i subvencions.

Legitimació: El compliment d'una obligació legal i l'exercici de poders públics conferits al Responsable.

Conservació:Les dades seran conservades durant el termini estrictament necessari per complir amb la finalitat mencionada, respectant en tot cas el que determini la normativa d'arxiu aplicable.

Destinataris: El Responsable podrà comunicar a les empreses que prestin serveis relacionats, així com a autoritats competents en la matèria.

Drets: Les persones sol·licitants poden revocar el consentiment (si aquesta és la legitimació), exercir els drets d'accés, rectificació, limitació, supressió, oposició o portabilitat, adreçant-se per escrit al registre de l'Ajuntament o al Delegat de Protecció de Dades dpo@ajsantanyi.net. Cal adjuntar-hi una fotocòpia del DNI o signar el correu electrònic amb una signatura electrònica reconeguda.

Reclamació: Pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

 

ANNEX 3​​​​​​​ JUSTIFICACIÓ DE SUBVENCIÓ: RELACIÓ DE FACTURES I DOCUMENTS DE VALOR PROBATORI

(Nom i llinatges) ______________________________________________________________________

amb NIF núm. ______________________________________________________________________

 i amb domicili a ______________________________________________________________________

DECLAR

Que són certes les dades que a continuació es detallen i que es presenten en el marc de la convocatòria d'ajudes als titulars d'explotacions ramaderes de bestiar oví i caprí (any 2023).

S'adjunten les factures i documents acreditatius del seu pagament per un import de _____________________ euros.

Santanyí, ___________________________________________  de 2023

(Firma)​​​​​​​

Informació sobre el tractament de dades personals

Conforme al Reglament 2016/679 General de Protecció de Dades  i LO 3/2018, de 5 de desembre (LOPDGDD) informem al sol·licitant que tractarem les dades personals facilitades en els termes que s'exposen a continuació:

Responsable: Ajuntament de Santanyí- Plaça Major, 12 – 07650 Santanyí (Illes Balears)

Delegat de Protecció de Dades:dpo@ajsantanyi.net

Finalitat: Gestionar ajudes i subvencions.

Legitimació: El compliment d'una obligació legal i l'exercici de poders públics conferits al Responsable.

Conservació:Les dades seran conservades durant el termini estrictament necessari per complir amb la finalitat mencionada, respectant en tot cas el que determini la normativa d'arxiu aplicable.

Destinataris: El Responsable podrà comunicar a les empreses que prestin serveis relacionats, així com a autoritats competents en la matèria.

Drets: Les persones sol·licitants poden revocar el consentiment (si aquesta és la legitimació), exercir els drets d'accés, rectificació, limitació, supressió, oposició o portabilitat, adreçant-se per escrit al registre de l'Ajuntament o al Delegat de Protecció de Dades dpo@ajsantanyi.net. Cal adjuntar-hi una fotocòpia del DNI o signar el correu electrònic amb una signatura electrònica reconeguda.

Reclamació: Pot presentar una reclamació davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.​​​​​​​​​​​​​​