Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE POLLENÇA

Núm. 470315
Delegació de competències específiques a favor de la Junta de Govern Local

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En compliment de les disposicions vigents a continuació es fa pública la Resolució núm. 2023/0667 que ha dictat el batle el 12 de juliol de 2023 relativa a la delegació de competències específiques a favor de la Junta de Govern Local:

«RESOLUCIÓ DE BATLIA

Vist el Decret de Batlia núm. 2023/0608, de 29 de juny, mitjançant el qual es nomenen els membres de la Junta de Govern Local conformement amb el que disposen els articles 20.1 b) i 23.1 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local.

A més de les atribucions d'assessorament a la Batlia, altres facultats que li atribueixin les lleis i aquelles que li puguin ser delegades pel Ple corporatiu d'entre les seves competències, fent ús de les facultats previstes a l'article 21.3 de Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local en concordança amb els articles 43.2 i 53 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), RESOLC:

Primer. Delegar a favor de la Junta de Govern Local l'exercici de les competències específiques següents:

1. En matèria de gestió econòmica, hisendes locals i subvencions:

a) El desenvolupament de la gestió econòmica d'acord amb el pressupost general vigent de l'entitat.

b) L'autorització i la disposició de despeses dins el límit que fixin les bases d'execució del pressupost vigent per la Batlia, així com el reconeixement i la liquidació de les obligacions derivades de compromisos de despeses legalment adquirits dins el límit que fixin les bases d'execució del pressupost vigent per la Batlia.

c) Les devolucions d'ingressos i la concessió de bonificacions o exempcions de tributs.

d) La concessió de subvencions en concurrència i les de concessió directa, així com l'aprovació de la convocatòria de beques i premis de naturalesa subvencional.

e) La sol·licitud i l'acceptació de subvencions, quan la normativa de la convocatòria no exigeixi acord del Ple corporatiu.

La dita delegació inclou la competència per a l'aprovació dels convenis, així com la facultat de dictar tots els actes administratius necessaris en relació amb els procediments que es puguin derivar.

2. En matèria de contractació i d'aprovació de projectes:

a) Tot tipus de contractes administratius, quan el seu valor estimat no superi el 10 per cent dels recursos ordinaris del pressupost ni, en qualsevol cas, la quantia de sis milions d'euros, inclosos els de caràcter pluriennal quan la seva durada no sigui superior a quatre anys, eventuals pròrrogues incloses sempre que l'import acumulat de totes les seves anualitats no superi ni el percentatge indicat, referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici, ni la quantia assenyalada.

La delegació no comprèn l'adopció de l'acte d'iniciació de l'expedient de contractació, de conformitat amb la memòria de necessitats, ni de l'acte d'adjudicació en els contractes menors, de conformitat amb el procediment de gestió de la despesa en matèria de contractació menor establert a les bases d'execució del pressupost vigent, els qual no són objecte de delegació.

b) Tot tipus de contractes privats, quan el pressupost base de licitació no superi el 10 per cent dels recursos ordinaris del pressupost ni l'import de tres milions d'euros.

La delegació no comprèn l'adopció de l'acte d'iniciació de l'expedient de contractació de conformitat amb la memòria de necessitats, ni de l'acte d'adjudicació en els contractes menors, de conformitat amb el procediment de gestió de la despesa en matèria de contractació menor establert a les bases d'execució del pressupost vigent, els qual no són objecte de delegació.

c) L'aprovació dels projectes d'obres i de serveis quan sigui competent per a la seva contractació o concessió i estiguin prevists en el pressupost.

 

3. En matèria de patrimoni:

 

a) Les concessions sobre béns corporatius de qualsevol naturalesa, quan el pressupost base de licitació no superi el 10 per cent dels recursos ordinaris del pressupost ni l'import de tres milions d'euros.

b) L'adquisició de béns immobles i drets subjectes a la legislació patrimonial, quan el pressupost base de licitació no superi el 10 per cent dels recursos ordinaris del pressupost ni l'import de tres milions d'euros.

c) L'alienació de patrimoni quan el seu valor no superi el percentatge ni la quantia indicats.

La delegació no comprèn l'alienació de béns declarats de valor històric o artístic, ja que en aquest cas la competència correspon al Ple, sigui quin sigui el seu valor.

4. En matèria de personal, formació i ocupació:

a) L'aprovació de les bases de les proves per a la selecció de personal i per als concursos de provisió de llocs de treball.

b) L'aprovació de la presentació d'ofertes genèriques d'ocupació.

c) L'aprovació del pla de formació del personal.

d) L'aprovació de projectes i programes de formació i ocupació.

e) L'aprovació dels convenis de col·laboració amb centres educatius per a la realització de pràctiques formatives.

f) La concessió d'ajudes socials en els termes prevists en el text articulat sobre condicions generals de treball dels funcionaris i en el conveni col·lectiu de personal laboral.

5. En matèria d'urbanisme:

L'aprovació dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no expressament atribuïdes al Ple, així com la dels instruments de gestió urbanística i dels projectes d'urbanització.

6. En matèria de règim jurídic i relacions interadministratives:

a) L'adopció de mesures i l'establiment de criteris de coordinació general en relació amb els serveis administratius de la corporació, a proposta de la Batlia.

b) La resolució definitiva dels procediments de responsabilitat patrimonial.

c) L'aprovació de convenis de col·laboració quan la competència, atesos el contingut i l'abast específic de la col·laboració que s'estableixi, així com el seu contingut econòmic, no la tingui atribuïda el Ple.

d) Sancionar les faltes per infracció de les ordenances municipals, excepte en els casos en què tal facultat sigui atribuïda a altres òrgans.

e) L'atorgament de llicències per a l'ocupació de via pública amb taules i cadires i instal·lació d'elements als establiments de restauració i similars.

f) L'atorgament, transmissió i extinció de les llicències per a la prestació del servei d'autotaxi.

7. En matèria de sentències judicials de qualsevol jurisdicció:

Donar-se per assabentada i, si escau, adoptar els acords necessaris per a l'execució en els seus termes literals de les sentències, providències, interlocutòries i resta d'actes judicials que hagin estat dictats pels òrgans jurisdiccionals de qualsevol naturalesa, especialment pels jutjats unipersonals i tribunals contenciosos administratius, en els recursos i reclamacions interposats contra actes i disposicions de la Batlia o adoptats per la Junta de Govern Local per delegació d'aquella.

Segon. Disposar que les delegacions específiques a favor de la Junta de Govern Local recollides en els apartats anteriors comprendran, en els àmbits respectius, de manera genèrica:

a) La potestat de dictar tots els actes administratius necessaris per a l'exercici de les competències delegades.

b) La resolució dels recursos administratius de reposició, tant potestatius com obligatoris, als quals fan referència els articles 123 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; l'article 14 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, que aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, i l'article 108 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, que s'interposin contra els actes administratius definitius.

c) La resolució del recurs extraordinari de revisió, en els supòsits prevists en els articles 125 i concordants de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

d) Els acords de revocació dels actes administratius en els supòsits prevists a l'article 109.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, així com la rectificació dels errors materials, de fet o aritmètics, regulada a l'article 109.2 del respectiu text legal.

e) La delegació en l'àmbit de contractació en els termes que es contenen en els presents acords, comprèn totes aquelles competències que la normativa bàsica sobre contractació pública atorga a l'òrgan de contractació, que, a títol enunciatiu, són:

  • L'aprovació dels plecs i documents que continguin les prescripcions tècniques particulars, i els plecs de clàusules administratives particulars que hagin de regir el contracte, i l'aprovació de totes aquelles actuacions preparatòries dels diferents contractes.
  • L'aprovació de l'expedient de contractació i els documents que l'integren, i l'obertura del procediment d'adjudicació.
  • La declaració de la urgència en la tramitació de l'expedient, si escau.
  • L'adjudicació i formalització del contracte.
  • La renúncia a la celebració del contracte o el desistiment en el procediment d'adjudicació.
  • L'adopció d'acords relatius a la modificació, interpretació, pròrroga, suspensió dels contractes, revisió de preus, intervenció i rescat de les concessions, el segrest de la concessió d'obra pública, la resolució dels contractes i les resolucions relatives a l'exigència de responsabilitat contractual per incompliment del contractista i la imposició de penalitats.
  • Les autoritzacions de la cessió dels contractes i subcontractació, en el seu cas.
  • La declaració de lesivitat dels actes anul·lables i la revisió d'ofici dels actes nuls, llevat de la determinació de la indemnització atès el seu caràcter d'indelegable, d'acord amb el que preveu l'article 41 de la Llei de contractes del sector públic.
  • En general, totes aquelles competències que la normativa bàsica sobre contractació pública atribueix a l'òrgan de contractació amb caràcter delegable i no hagin estat atribuïdes a d'altres òrgans.

f) En l'àmbit de les competències delegades, l'adopció d'actes i l'autorització de despeses, incloses les pluriennals, en tot cas en matèria de contractació, i en la resta de supòsits, sempre que s'observin les prescripcions establertes a les bases d'execució del pressupost vigent.

Tercer. Els actes administratius dictats en l'exercici de les competències delegades s'entenen dictats per la Batlia, de conformitat amb el que disposa l'article 9.4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic i es considera que els esmentats actes administratius posen fi a la via administrativa, d'acord amb l'article 52.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i l'article 107.2 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

Quart. En totes les resolucions que adopti la Junta de Govern Local per delegació de la Batlia, s'ha de fer constar expressament aquesta circumstància i la data del decret de delegació, i s'han d'establir el nom de l'òrgan delegant i la data de l'acord plenari de delegació, en compliment de l'article 9.4 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

Cinquè. Les competències a favor de la Junta de Govern Local en cap cas podran ser delegades en favor de tercers, i hauran de ser exercides personalment per l'òrgan delegat.

Sisè. Aquesta resolució entrarà en vigor el mateix dia de la seva signatura i produirà plens efectes jurídics fins que la Batlia no acordi la seva revocació o avocació.

La Batlia es reserva la potestat d'advocació, prèvia i expressa, de les competències delegades a la Junta de Govern Local quan, per raons d'urgència i apreciades les circumstàncies concretes d'un assumpte, no es pugui demorar la seva resolució fins a la propera sessió ordinària de la Junta de Govern Local, de la qual cosa donarà compte a la primera sessió que se celebri.

Setè. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Pollença, en compliment del que disposa l'article 44.2 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals.

Vuitè. Donar compte al Ple de la present Resolució per al seu coneixement i efectes, en compliment del que disposa l'article 38 d) del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals.

Novè. Donar trasllat de la present Resolució als interessats, als serveis administratius de les àrees municipals, a la Secretaria, a la Intervenció i a la Tresoreria, als efectes legals oportuns.»

El que es fa públic per a general coneixement conformement el que disposen els articles 43.2 i 53 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF).

 

Pollença, a la data de la signatura electrònica (13 de juliol de 2023)

El batle Martí March Cerdà