Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'INCA

Núm. 467066
Creació, composició i competències de les comissions informatives municipals permanents, i periodicitat de les seves sessions ordinàries

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'Ajuntament en ple, en sessió extraordinària celebrada el dia 6 de juliol de 2023, va adoptar el següent acord:

«PROPOSTA DE LA BATLIA

De conformitat amb el que disposen l'article 20, lletra c, de la Llei de bases de règim local, els articles concordants del Text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local i del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, i del Reglament orgànic municipal, així com l'art. 37 i següents del Reglament orgànic municipal, en ordre a la creació, composició i competències de les comissions informatives permanents, el qui subscriu proposa al Ple de l'Ajuntament l'adopció dels següents acords:

PRIMER. Aprovar que les comissions informatives municipals permanents, de conformitat amb el que disposa l'art. 38 del Reglament orgànic municipal, incloent la Comissió Especial de Comptes, de creació i constitució preceptiva segons disposa l'art. 116 de la Llei de bases de règim local, es componguin per tres (3) membres titulars del grup municipal Socialista d'Inca, dos (2) del grup municipal del Partit Popular, un (1) del grup municipal de Vox i un (1) del grup municipal de Més per Inca.

SEGON. Constituir les comissions informatives municipals permanents que a continuació s'expressen, amb el següent nom i competències:

COMISSIÓ D'ECONOMIA I BON GOVERN

1. Gestió econòmica i tributària:

— Pressupostos. Preparació de projectes d'execució.

— Comptabilitat i rendició de comptes.

— Gestió tributària i de finançament ordinari.

— Gestió recaptatòria.

— Elaboració dels projectes d'ordenances fiscals i no fiscals.

— Operacions de Tresoreria.

— Operacions de contractació de préstecs i crèdits.

— Endeutament públic.

— Central de compres.

— Bases reguladores de subvencions en concurrència.

— Expedients de contractació.

2. Inversions:

— Programació i planificació de la política anual i/o plurianual d'inversions municipals.

— Elaboració dels plecs de condicions per a la contractació.

— Mesa de Contractació i contractació de les inversions.

— Execució pressupostària dels projectes d'inversions.

3. Organització laboral, funció pública, compliment de la normativa i contractació:

— Política de personal i recursos humans.

— Plantilles, bases per a la selecció del personal.

— Relacions amb el personal funcionari i el personal al servei de la corporació: negociació sindical, règim disciplinari, formació i promoció del personal, etc.

— Organització administrativa amb l'objecte d'obtenir l'optimització i millora del funcionament, adequació dels catàlegs de llocs de feina a les necessitats de l'Ajuntament.

— Formació contínua del personal municipal.

— Planificació i control del compliment de la normativa per part de l'Ajuntament com a subjecte obligat.

— Planificació i control de la contractació administrativa municipal.

4. Seguretat ciutadana i mobilitat:

— Realització de funcions de policia administrativa en tot el que fa referència a ordenances, bans i altres disposicions municipals, dins l'àmbit de les seves competències.

— Regulació de les condicions de seguretat en les activitats organitzades en espais públics i en els locals de concurrència pública.

— Vigilància i custòdia dels edificis, i les instal·lacions municipals.

— Gestió de plans de protecció civil i d'emergència, prevenció i extinció d'incendis, i adopció de mesures d'urgència en cas de catàstrofe.

— Ordenació, senyalització i direcció del trànsit en el nucli urbà, d'acord amb el que estableixen les normes de circulació.

— Creació i gestió dels aparcaments municipals.

— Pla de Mobilitat Urbana Sostenible.

5. Fires i Dijous Bo:

— Coordinació i gestió de les Fires de tardor (1ª Fira, 2ª Fira i 3ª Fira).

— Coordinació i gestió del Dijous Bo, de la revetlla (Dimecres Bo) i de la Setmana Gran d'Inca.

— Coordinació i gestió del Dijous Gros.

6. Mercats i consum:

— Seguiment del Mercat Cobert.

— Organització i seguiment del mercat setmanal del dijous, i dels mercats de barriada.

— Organització i seguiment del mercadet artesanal.

— Organització i seguiment del mercadet de Nadal.

— Organització i seguiment del mercat dels encants o altres mercadets que es puguin organitzar.

— Promoció del mercat: Pla de Màrqueting dels Mercats Municipals.

— Escorxador.

— Oficina d'Informació al Consumidor.

7. Innovació i empresa:

— Indústria: activitat econòmica i desenvolupament local. Estructures necessàries per al desenvolupament de l'activitat econòmica: indústria, mercats, mercats ambulants…

— Agència de Desenvolupament Local: assessorament a emprenedors en la creació de noves empreses.

— Obtenció de fons per a la iniciativa empresarial local que permetin el desenvolupament del municipi en l'àmbit econòmic.

— Promoció del desenvolupament de l'esperit de la cultura emprenedora.

— Col·laboració, assessorament tècnic i optimització de la viabilitat de les iniciatives empresarials.

— Col·laboració amb diverses iniciatives que en l'àmbit local o en les seves àrees d'influència puguin desenvolupar entitats i associacions locals en tema d'innovació i noves vies de mercat.

— Gestió de convenis de col·laboració entre diferents entitats i l'Ajuntament.

8. Comerç i economia local:

— Promoció de les activitats econòmiques, especialment les de caràcter comercial, artesanal i turístic.

— Desenvolupament econòmic local i promoció turística.

— Potenciació de la ciutat en el camp del turisme i de la imatge en els àmbits nacional i internacional.

— Suport a la creació de nous establiments en el marc de ciutat comercial.

— Desenvolupament de plans de millora per al foment de l'activitat comercial.

— Impuls, coordinació i execució de projectes de col·laboració amb institucions públiques i privades a favor de la promoció del sector.

— Campanyes de dinamització, coordinació del comerç i el turisme, millora de la informació.

— Impuls de plans de dinamització de la ciutat com a centre comercial a cel obert.

— Col·laboració amb agents econòmics i socials que actuen a la localitat.

— Obtenció de fons per a la iniciativa local que permetin el desenvolupament del municipi en l'àmbit econòmic.

9. Turisme i promoció de la ciutat:

— Planificació i impuls de mesures per al foment del turisme.

— Coordinació amb les altres àrees municipals amb la intenció de promoure la ciutat en el món del turisme.

— Organització d'activitats i esdeveniments, amb la finalitat de promoure la ciutat en el món comercial i el turístic.

— Promoció i suport a activitats relacionades amb el món de la gastronomia i la restauració.

— Promoció de les activitats lúdiques amb la intenció d'atreure visitants de tot tipus a la ciutat, tant en l'àmbit comercial com en el turístic.

10. Transparència, gestió, comunicació i transformació digital:

— Establiment, implementació i garantia de tots els processos d'informació pública per part de l'Ajuntament i les seves àrees cap a la ciutadania amb caràcter proactiu, i a petició dels interessats.

— Compliment per part de l'Administració municipal de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

— Disseny i direcció de la política de comunicació de l'Ajuntament, tant cap a l'exterior com d'ordre intern.

— Relacions entre totes les regidories per tal de dinamitzar la informació i difondre l'activitat de totes les àrees de l'Ajuntament.

— Relacions amb els mitjans de comunicació.

— Webs i xarxes socials: gestió i contingut.

— Direcció de les campanyes publicitàries, anuncis oficials i la imatge corporativa.

11. Altres assumptes municipals:

— Entendrà dels assumptes municipals de competència residual consistent, en què tendrà coneixement d'aquells assumptes que no siguin de competència específica d'altres comissions informatives constituïdes.

COMISSIÓ DE CIUTADANIA I DRETS SOCIALS

1. Educació:

— Control i gestió de les escoles infantils municipals.

— Seguiment de l'escolarització als nivells obligatoris.

— Disseny del mapa escolar municipal.

— Consell Municipal d'Educació.

— Convenis amb la Conselleria d'Educació i Universitats de la CAIB relatius al desenvolupament de programes educatius.

— Direcció i control del Departament de Dinàmica Educativa.

— Servei Municipal d'Orientació Escolar.

— Conservatori Municipal de Música i Dansa.

2. Cultura, llengua i patrimoni:

— Consell Municipal de Cultura.

— Biblioteques i arxius.

— Servei i programes de normalització lingüística.

— Seguiment d'estudis, compilacions, recerques i altres de la història d'Inca.

— Edicions i publicacions municipals.

— Programes d'activitats culturals i teatrals.

— Divulgació del patrimoni històric i cultural.

3. Memòria democràtica:

— Recuperació de la memòria històrica i democràtica.

— Relació amb les entitats memorialistes.

4. Esports:

— Servei Municipal d'Esports.

— Promoció i foment de l'esport i de l'activitat fisicoesportiva.

— Esport formatiu.

— Equipaments i instal·lacions esportives municipals.

— Consell Municipal de l'Esport.

— Suport tècnic i administratiu als clubs i esportistes locals.

— Esdeveniments esportius. Viabilitat de les d'activitats esportives a la via o espai de domini públic.

5. Igualtat:

— Promoció de la transversalitat de la igualtat de gènere a les accions de totes les àrees de l'Ajuntament.

— Disseny, impuls, coordinació, seguiment i avaluació del Pla d'Igualtat Municipal, i del Pla d'Igualtat de la institució i altres programes que integrin.

— Promoció de la igualtat i de la prevenció de la violència de gènere a tot el municipi, i a tots els àmbits.

— Gestió de l'espai de dones.

— Col·laboració amb altres entitats, associacions i col·lectius per tal de promoure la igualtat.

— Drets LGTBIQ+.

— Pla d'Igualtat Municipal d'Inca.

— Pla Intern d'Igualtat de l'Ajuntament

6. Salut:

— Promoció de la creació de nous recursos per a la salut: centres de dia, salut mental, Alzheimer...

— Consell Local de Salut.

— Impuls i millora de serveis sanitaris de competència estatal o autonòmica.

— Medicina preventiva per a la salut escolar i esportiva.

— Vigilància i control de la salut pública.

— Educació sanitària, alimentària i per a la salut.

7. Serveis socials:

— Informació, orientació i assessorament.

— Programes de prevenció i inserció social adreçats als diferents sectors.

— Atenció a la dependència.

— Ajudes econòmiques per fer front a situacions de necessitat social determinades.

— Ajuda a domicili i teleassistència domiciliària.

— Allotjament i convivència.

— Cooperació social i voluntariat.

— Inserció sociolaboral.

— Atenció i protecció per a víctimes de violència de gènere.

— Prevenció i abordatge de les situacions de conflicte juvenil.

— Treball socioeducatiu amb infants i adolescents.

— Consell Municipal d'Acció Social.

— Fons Mallorquí de Solidaritat i Cooperació.

8. Museu del Calçat i de la Indústria:

— Gestió del Museu del Calçat i de la Indústria.

— Gestió dels possibles museus que es puguin posar en funcionament a la ciutat.

— Coordinació, gestió i bon funcionament de l'espai, i dels diferents serveis de l'edifici del Museu.

— Promoció de les activitats culturals dintre del Museu, conferències, exposicions, visites guiades, amb la finalitat de donar a conèixer l'espai i atreure visitants.

— Foment i promoció del Museu amb fins turístics i culturals.

— Cessió dels diferents espais per a fins adients (sala de conferències...).

— Activació dels convenis per poder potenciar el funcionament del Museu.

9. Festes i promoció de la ciutadania:

— Festes patronals de Sant Abdon i Sant Senén.

— Reis.

— Rua i Rueta.

— Festes de Sant Antoni, Sant Sebastià i Santa Magdalena.

— Festa de Santa Maria la Major.

— Festes de barriades.

— Altres festes i activitats que puguin dur-se a terme.

10. Gent gran:

— Acompanyament i suport a les associacions de gent gran de la ciutat.

— Desenvolupament d'activitats pel foment de l'envelliment actiu de la societat en coordinació amb altres àrees municipals.

— Formació integral de la gent gran.

— Relacions amb les associacions de gent gran.

— Relacions amb els centres residencials per a la gent gran.

11. Participació:

— Participació ciutadana.

— Relació amb les associacions locals i entitats socials.

— Dinamització d'associacions i entitats de la ciutat.

— Pressuposts participatius.

12. Joventut:

— Polítiques de joventut.

— Consell de Joventut o Comissió de Joves.

— Dinamització i funcionament del Casal de Joves.

— Orientació juvenil.

13. Formació, treball i ocupació:

— Gestió de les polítiques actives d'ocupació d'Inca: Centre de Formació.

— Desenvolupament econòmic local vinculat a les polítiques actives del treball i mitjançant el foment de l'ocupació en el teixit empresarial i industrial de la ciutat.

— Inserció i millora laboral: intermediació, orientació i formació.

— Anàlisi de la conjuntura laboral: dades d'ocupació, atur i demandes del mercat laboral.

— Gestió de programes de foment de l'ocupació, de formació professional per a l'ocupació i d'altres d'activitats formatives ocupacionals.

— Coordinació de la Mesa per al Foment de l'Ocupació.

— Creació, desenvolupament, gestió de l'agència de col·locació.

COMISSIÓ DE MEDI AMBIENT I MODEL DE CIUTAT

1. Serveis i espai públic:

— Gestió dels residus, desenvolupament de millores als sistemes de reciclatge.

— Promoure accions i activitats per fomentar la correcta separació dels residus, i seva la reutilització i reducció.

— Neteja viària.

— Enllumenat públic.

— Subministrament domiciliari d'aigua potable.

— Servei de clavegueram. Depuradora.

— Control d'aigües.

— Pavimentació de vies públiques.

— Manteniment de camins rurals.

— Parcs, jardins i Pla Municipal de l'Arbrat.

— Planificació, preparació i execució dels projectes d'inversió de serveis.

— Conservació i manteniment dels béns de domini públic local, parcs, jardins i vies públiques municipals, tant urbanes com rurals.

— Gestió del Cementeri Municipal.

2. Urbanisme i patrimoni:

— Ordenació i gestió del territori, urbanisme i disciplina urbanística.

— Desenvolupament del Pla General d'Ordenació Urbana i les seves modificacions.

— Plans parcials.

— Unitats d'actuació.

— Noves urbanitzacions.

— Coordinació amb les juntes de Compensació.

— Gestió dels polígons industrials.

— Vigilància i control de les obres particulars, urbanes i rústiques.

— Expedients d'activitats. Llicències d'obertura.

— Coordinació de les obres públiques i dels projectes d'inversions.

— Elaboració i disseny dels programes d'execució d'infraestructures de competències de la Comunitat Autònoma, quan es trobin en el mateix terme municipal.

— Gestió del patrimoni municipal, regulació del seu ús o destí, conservació i manteniment.

— Protecció, gestió i conservació del patrimoni historicocultural municipal, i elaboració de plans especials de protecció i catàlegs.

— Projectes estratègics.

— Transició energètica.

3. Habitatge:

— Planificació, programació i gestió de l'habitatge públic, i participació en la planificació en sòl municipal de l'habitatge de protecció oficial.

— Servei de mediació d'habitatge i borsa de lloguer social.

— Rehabilitació d'habitatges i façanes.

— Servei Municipal de l'Habitatge.

4. Medi ambient, sostenibilitat i benestar animal:

— Protecció del medi ambient.

— Promoció de mesures per a la sostenibilitat del municipi.

— Promoció i execució d'espais mediambientals.

— Gestió del Parc del Serral.

— Desenvolupament d'activitats mediambientals.

— Horts urbans.

— Control de la població d'animals.

— Desinfecció, desinsectació i desratització.

  • Canera Municipal i centres d'acolliment d'animals.
  • Agricultura i món rural.

TERCER. Acordar que els grups municipals disposen del termini de tres dies hàbils, a comptar des del següent al de l'aprovació de la present proposta, per designar els membres titulars i suplents a les anteriors comissions informatives, incloent la Comissió Especial de Comptes; i que també disposen del mateix termini per designar un titular i el seu suplent a la Fundació Teatre Principal d'Inca i als consells municipals d'Educació, Cultura, Serveis Socials i Esports. Els grups municipals queden notificats de les anteriors qüestions amb l'aprovació de la proposta.

QUART. Acordar que les comissions informatives d'Economia i Bon Govern, i Medi Ambient i Model de Ciutat celebraran sessió ordinària setmanalment, mentre que la Comissió Informativa de Ciutadania i Drets Socials celebrarà sessió ordinària mensualment. El dia i l'hora de celebració seran determinats de forma autònoma per cada comissió.

CINQUÈ. Publicar els anteriors acords en el Butlletí Oficial de les Illes Balears

 

Document signat electrònicament (14 de juliol de 2023)

El batle Virgilio Moreno Sarrió