Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ARTÀ
Núm. 460052
Aprovació de la convocatòria i les bases per a la provisió del lloc de treball complementari de cap dels Serveis Socials de l’Ajuntament d’Artà pel procediment de lliure designació amb convocatòria pública
En data 13 de juliol de 2023 el batle ha dictat Resolució la part dispositiva de la qual es reprodueix a continuació:
<<1. Aprovar la convocatòria i les bases que s'adjunten com a annex d'aquesta Resolució, les quals han de regir la provisió del lloc de treball complementari de cap dels Serveis Socials d'aquest Ajuntament, pel sistema de lliure designació amb convocatòria pública, destinat a personal laboral fix de l'Ajuntament d'Artà, amb els requisits que es detallen a l'annex esmentat.
2. Publicar aquesta Resolució i les bases de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament d'Artà.
3. Informar sobre el contingut íntegre d'aquesta Resolució a la representació legal del personal municipal i a tot el personal dels Serveis Socials.>>
Contra aquesta Resolució, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar alternativament recurs de reposició potestatiu davant l'òrgan que ha dictat aquesta resolució, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la recepció de la present notificació, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; o bé interposar directament recurs contenciós administratiu, davant Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, a comptar des de l'endemà de la recepció de la present notificació, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciós-Administrativa. Si optau per interposar el recurs de reposició potestatiu no podreu interposar recurs contenciós administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació pressumpta del recurs de reposició interposat.
No obstant l'anterior, es pot interposar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que estimeu pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i l'article 40 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Així mateix, es pot interposar reclamació davant la Comissió prevista en el Decret 24/2016 de 29 d'abril, de creació i d'atribucions de competències a la Comissió per a la resolució de les reclamacions en matèria d'accés a la informació pública (BOIB Núm. 054 de 30 / abril / 2016) al termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi notificat, d'acord amb l'article 24 i la disposició addicional quarta de la Llei 19/2013,de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
ANNEX
Bases específiques de la convocatòria per a la provisió, pel sistema de lliure designació, del lloc de treball complementari de cap dels Serveis Socials
1. Objecte de la convocatòria i funcions
1.1. L'objecte d'aquesta convocatòria és proveir, pel sistema de lliure designació amb convocatòria pública, el lloc de treball complementari de cap dels Serveis Socials, el qual està dotat pressupostàriament.
1.2. Les funcions especials no consolidables del lloc de treball són les següents:
a) Vetlar pel bon funcionament de tots els serveis socials del municipi i dirigir i coordinar el seu funcionament.
b) Emetre informes i valoracions sobre els serveis adequats en cada cas.
2. Requisits legals i de la relació de llocs de treball per ocupar aquest lloc
2.1. Els requisits imprescindibles per accedir a aquesta convocatòria són els següents: ocupar en situació activa i amb caràcter fix una plaça i un lloc de treball de personal laboral de l'Ajuntament d'Artà, pertanyent al grup professional de personal dels serveis educatius, socials i culturals, i al grup de classificació A2.
2.2. Es tracta d'un lloc de treball de jornada normal i horari flexible en funció de les necessitats del servei.
3. Forma i termini de presentació de sol·licituds
3.1. Les sol·licituds s'han de presentar a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament d'Artà o en qualsevol de les formes que preveu l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3.2. El termini de presentació de les sol·licituds ha de ser de vuit (8) dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
3.3. Les persones interessades han d'adjuntar a la sol·licitud la documentació següent:
a) Una fotocòpia del document nacional d'identitat.
b) Una fotocòpia compulsada dels títols acadèmics que posseeixin o certificació acadèmica que acrediti haver superat tots els estudis per obtenir el títol. No és necessari aportar els títols i certificats d'estudis que ja constin en els arxius del Departament de Recursos Humans.
c) El currículum, en el qual s'han de detallar els títols acadèmics i la formació assolida; l'experiència professional relacionada específicament amb el camp dels serveis socials tant a l'Ajuntament d'Artà com en altres institucions públiques; i, també, l'exercici de llocs de treball singulars com a responsable, cap o personal directiu en el camp dels serveis socials, així com qualsevol altre mèrit que la persona interessada consideri oportú.
3.4. Així mateix, es pot requerir a les persones aspirants que acreditin documentalment els mèrits al·legats.
4. Procediment
4.1. Dins de les 72 hores des del final del termini de presentació de sol·licituds, i a partir de la proposta del cap de Gestió Interna, la Batlia ha de dictar una resolució mitjançant la qual s'ha d'aprovar la llista de persones admeses i excloses, segons que compleixin o no els requisits de la convocatòria, la qual s'ha de publicar en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament d'Artà, indicant-ne, si s'escau, el motiu de l'exclusió.
4.2. Si no hi ha persones excloses, s'ha de passar directament al tràmit següent. Si n'hi ha, s'estableix un termini màxim de 5 dies hàbils per si alguna persona exclosa vol al·legar per escrit contra l'exclusió. La resolució de contestació a la reclamació, que posa fi a la via administrativa, correspon a la Batlia i s'ha de dictar en el mateix termini.
4.3. Un cop resolts els tràmits anteriors, el cap de Gestió Interna ha d'estudiar la trajectòria professional, la formació i altres mèrits al·legats per les persones sol·licitants, ha de fer un informe d'acreditació individualitzada de la suficiència o insuficiència de les competències professionals de cadascuna per exercir les responsabilitats del càrrec de cap dels Serveis Socials de l'Ajuntament d'Artà i l'ha d'elevar a la Batlia, la qual, de manera motivada, ha d'efectuar el nomenament entre les persones sol·licitants que hagin acreditat la suficiència professional.
4.4. La Batlia pot declarar deserta la convocatòria si es justifica que cap de les persones aspirants assoleix la suficiència professional i, a la vegada, el grau de confiança suficient i l'adequació interpersonal amb els superiors jeràrquics del Govern municipal que el càrrec exigeix.
4.5. Una vegada resolta la convocatòria, l'Ajuntament ha de publicar la Resolució de la lliure designació en el tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament d'Artà, i ha de notificar el resultat a les persones participants en el procés amb l'advertiment dels recursos que siguin procedents.
4.6. Abans de prendre possessió del lloc de treball, la persona nomenada ha d'aportar les certificacions, les acreditacions i els elements probatoris dels mèrits que hagi al·legat i que no hagin estat acreditats anteriorment a l'Ajuntament.
(Signat electrònicamente: 13 de juliol de 2023
El batle Manuel Galán Massanet )