Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'INCA

Núm. 459886
Delegació de competències del Ple a la Junta de Govern

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'Ajuntament en ple, en sessió extraordinària celebrada el dia 6 de juliol de 2023, va adoptar el següent acord:

«PROPOSTA DE BATLIA

La Junta de Govern municipal no té competències pròpies sinó que, de conformitat amb el que disposa l'article 23.2 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local (LBRL), les seves atribucions són les que li delegui l'Alcaldia i altres òrgans municipals, com per exemple el Ple municipal.

Les competències del Ple municipal venen relacionades en l'art. 22.2 de la LBRL, i en l'art. 22.4 es determina que el Ple pot delegar l'exercici de les seves atribucions al batle i a la Junta de Govern Local, amb excepció de les enunciades a les lletres a), b), c), d), e), f), g), h), i), l) i p), i en l'apartat 3r de l'art. 22, relatiu a la moció de censura.

En conseqüència, es proposen a la consideració del Ple les següents propostes d'acord:

PRIMER. Delegar a favor de la Junta de Govern les següents atribucions del Ple municipal:

A. En matèria hisendística, pressupostària i tributària:

1. El concert d'operacions de crèdit a llarg termini quan l'import acumulat dins cada exercici superi el 10 % dels recursos de caràcter ordinari prevists en el dit pressupost.

2. El concert d'operacions de crèdit a curt termini quan l'import acumulat de les operacions vives d'aquesta naturalesa, inclosa la nova operació, superi el 15 % dels recursos corrents liquidats en l'exercici anterior.

3. L'aprovació dels plans de Sanejament Financer quan l'estalvi net sigui negatiu.

4. L'ampliació del nombre d'anualitats així com elevar els percentatges als quals es refereix l'article 174.3 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals.

5. La creació d'una unitat d'ordenació de pagaments per a l'exercici de les dites funcions administratives.

6. L'aprovació d'una bonificació de l'impost sobre béns immobles de fins al 95 % de la quota íntegra de l'impost a favor d'immobles en els quals es desenvolupin activitats econòmiques que siguin declarades d'especial interès o utilitat municipal, per concórrer-hi circumstàncies socials, culturals, historicoartístiques o de foment de l'ocupació que justifiquin tal declaració.

7. L'aprovació d'una bonificació de l'impost sobre activitats econòmiques de fins al 95 % de la quota corresponent per als subjectes passius que tributin per quota municipal i que desenvolupin activitats econòmiques que siguin declarades d'especial interès o utilitat municipal, per concórrer-hi circumstàncies socials, culturals, historicoartístiques o de foment de l'ocupació que justifiquin tal declaració.

8. L'aprovació d'una bonificació de l'impost sobre construccions instal·lacions i obres de fins al 95 % a favor de les construccions, instal·lacions o obres que siguin declarades d'especial interès o utilitat municipal, per concórrer-hi circumstàncies socials, culturals, historicoartístiques o de foment de l'ocupació que justifiquin tal declaració.

9. L'aprovació d'una bonificació de l'impost sobre l'increment de valors de naturalesa urbana de fins al 95 % de la quota íntegra de l'impost, en la transmissió o constitució de drets reals de gaudi limitadors del domini de terrenys, sobre els quals es desenvolupen activitats econòmiques que siguin declarades d'especial interès o utilitat municipal, per concórrer-hi circumstàncies socials, culturals, historicoartístiques o de foment de l'ocupació que justifiquin tal declaració.

B. En matèria contractual:

1. Les competències com a òrgan de contractació respecte dels contractes d'obres, de subministrament, de serveis, els contractes de concessió d'obres, els contractes de concessió de serveis i els contractes administratius especials, quan el seu valor estimat superi el 10 % dels recursos ordinaris del pressupost i, en qualsevol cas, la quantia de sis milions d'euros, inclosos els de caràcter pluriennal quan la seva duració sigui superior a quatre anys, eventuals pròrrogues incloses i aquells de duració inferior a quatre anys quan l'import acumulat de totes les seves anualitats superi el percentatge indicat, referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici, o la quantia assenyalada.

S'exceptuen de l'anterior delegació la concessió de béns i serveis per més de cinc anys, sempre que la seva quantia superi el 20 % dels recursos ordinaris del pressupost, que és competència del Ple.

2. L'aprovació dels projectes d'obres i serveis relatius als expedients de contractació quan estigui delegada la seva contractació o concessió a la Junta de Govern.

C. Quant a patrimoni:

1. La celebració dels contractes privats, així com l'adjudicació de concessions sobre els béns d'aquestes i l'adquisició de béns immobles i drets subjectes a la legislació patrimonial quan el pressupost base de licitació, en els termes definits en l'article 100.1 de la Llei de contractes del sector públic, superi el 10 % dels recursos ordinaris del pressupost o l'import de tres milions d'euros, així com l'alienació del patrimoni, quan el seu valor superi el percentatge o la quantia indicats.

2. La cessió gratuïta fins a trenta anys de l'ús de béns a altres administracions, institucions públiques o entitats, o persones físiques que legalment en puguin ser beneficiaris.

3. La resolució dels expedients de partió (art. 58-65 del RBEL), expedients d'investigació (art. 53 del RBEL) i recuperació d'ofici de béns demanials i patrimonials (art. 70 apartats 1 i 2 del RBEL).

S'exceptuen de l'anterior delegació i corresponen al Ple les següents atribucions:

a. L'alienació de béns quan la seva quantia superi el 20 % dels recursos ordinaris del pressupost.

b. L'alienació de béns declarats de valor històric o artístic, qualsevol quin sigui el seu valor.

c. La cessió gratuïta de la propietat de béns a altres administracions, institucions públiques i entitats que legalment puguin ser beneficiàries d'aquesta cessió.

d. La cessió gratuïta per més de trenta anys de l'ús de béns a altres administracions, institucions públiques o entitats, o persones físiques que legalment en puguin ser beneficiaris.

D. Quant a personal:

1. La declaració de compatibilitat amb altres activitats dels empleats públics, de conformitat amb el que disposa la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

E. Quant a urbanisme:

1. L'aprovació dels convenis urbanístics que no tenguin per objecte l'alteració del planejament general, plans i altres instruments d'ordenació.

F. Altres competències:

1. L'exercici d'accions judicials i administratives, i la defensa de la corporació en matèries de competència plenària delegada a la Junta de Govern.

2. La declaració de lesivitat dels actes de l'Ajuntament adoptats pel batle i la Junta de Govern.

3. La resolució dels recursos potestatius de reposició que s'interposin contra els acords de la Junta de Govern dictats en matèries de les quals és competent per delegació del Ple municipal.

SEGON. En els acords que es dictin per delegació del Ple, s'hi farà constar tal extrem.

TERCER. De conformitat amb el que disposa l'article 51.2 del ROF, aprovat pel Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, aquestes delegacions tendran efecte des del dia següent a l'adopció de l'acord, i deixaran sense eficàcia qualsevol altra delegació anterior en el temps, tot això sense perjudici de l'obligada publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.»

 

(Signat electrònicament: 11 de juliol de 2023)

El batle Virgilio Moreno Sarrió