Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SON SERVERA
Núm. 459798
Convocatòria borsa de tècnic/a de Medi Ambient
Expedient 3001/2022
La Batlia de Son Servera (Illes Balears), mitjançant el Decret núm. 2023-0554, ha resolt el següent:
Atesa la caducitat de la borsa extraordinària de tècnic/a de medi ambient constituïda mitjançant Resolució de la Batlia núm. 2018-094, de 2 de juliol ( BOIB núm. 98, de 9 d'agost de 2018), arran de la convocatòria aprovada per Decret de la Batlia núm. 2018-0113, de 30 de gener (BOIB núm. 16, de 3 de febrer de 2018), es considera necessari per a l'adequat funcionament dels serveis municipals disposar d'una borsa vigent per a la cobertura de les necessitats que puguin subvenir per les necessitats del servei, com ara necessitats urgents derivades de l'augment de la demanda, baixes laborals, jubilacions, llicències, vacances, etc.
Atès l'acord adoptat per la Mesa General de Negociació Conjunta a la sessió extraordinària i urgent de 30 d'agost de 2022 s'acordà, per unanimitat dels membres presents, en relació a la proposta d'aprovació de les bases que han de regir el procés selectiu per a constituir, mitjançant concurs, una borsa de treball de personal funcionari interí de tècnic/a de medi ambient per a l'Ajuntament de Son Servera.
Atès l'informe de necessitat del regidor de Medi Ambient de data 23 de setembre de 2022
Atès que la situació actual de la plaça de tècnic/a de medi ambient, és la següent:
Concepte |
Import |
Salari base grup/subgrup A2 |
13.248,50 € |
Complement de destí / nivell 21 |
6.539,79 € |
Complement específic |
6.475,72 € |
Residència |
1.030,41 € |
Pagues extraordinàries |
1.624,90 € |
TOTAL |
28.919,32 € |
Així mateix, atès l'article 12.1 del Reglament de control intern de l'Ajuntament de Son Servera (BOIB núm. 167, de data 29 de setembre de 2020), es constata que:
1. El lloc de treball en qüestió forma part de la Relació de Llocs de Treball Valorada aprovada per acord del Ple de data 7 d'abril de 2008 (BOIB núm. 58, de data 29 d'abril de 2008). Així mateix, forma part de la Plantilla orgànica i està dotada pressupostàriament amb suficiència a l'Annex de Personal del Pressupost general de la Corporació corresponent a l'exercici 2023, aprovat en sessió ordinària de data 17 de novembre de 2020 (BOIB 168, de 27 de desembre de 2022).
2. Les borses de treball, per la seva naturalesa, es convoquen a l'efecte de substituir les possibles baixes, permisos, llicències o qualsevol supòsit de nomenament com a personal funcionari interí, d'acord amb l'article 10 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i no tenen afecció sobre el compliment de les limitacions de la taxa de reposició d'efectius ni, per tant, a l'oferta pública d'ocupació, d'acord als articles 19 i 20 de la Llei 31/2022, de 23 de desembre, de Pressuposts generals de l'Estat per a l'any 2023.
3. El lloc de treball objecte de la present convocatòria de borsa s'adequa als requisits de titulació en relació a les característiques de la plaça en qüestió.
D'acord amb la legislació vigent en matèria de personal, i en ús de les atribucions conferides a l'article 21.1.g) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de Bases del Règim Local i l'article 41.14 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització i funcionament de règim jurídic de les Entitats locals
RESOLC :
Primer.- Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, les quals es transcriuen a continuació :
Bases que han de regir el procés selectiu per a constituir, mitjançant concurs, una borsa de treball de personal funcionari interí de tècnic/a de medi ambient per a l'Ajuntament de Son Servera
Justificació de la convocatòria
Vista la caducitat de la borsa extraordinària de tècnic/a de medi ambient constituïda mitjançant Resolució de la Batlia núm. 2018-094, de 2 de juliol ( BOIB núm. 98, de 9 d'agost de 2018), arran de la convocatòria aprovada per Decret de la Batlia núm. 2018-0113, de 30 de gener (BOIB núm. 16, de 3 de febrer de 2018), es considera necessari per a l'adequat funcionament dels serveis municipals disposar d'una borsa vigent per a la cobertura de les necessitats que puguin subvenir per les necessitats del servei, com ara necessitats urgents derivades de l'augment de la demanda, baixes laborals, jubilacions, llicències, vacances, etc.
Primera. Objecte de la convocatòria
L'objecte de la present convocatòria és la selecció, mitjançant concurs, de personal funcionari interí per a la creació d'una borsa de treball per a la categoria tècnic/a de medi ambient corresponent a l'escala d'administració especial, subescala tècnica, grup A, subgrup A2 de l'Ajuntament de Son Servera.
La borsa de treball tendrà per objecte la cobertura de les circumstàncies que permeten el nomenament de personal funcionari interí per part de l'Ajuntament de Son Servera, d'acord amb l'article 10 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (en endavant TREBEP) i l'article 15 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de les Illes Balears (en endavant LFPIB).
Així mateix, resulta d'aplicació a la present convocatòria l'establert a la normativa bàsica estatal, Llei Reguladora de les Bases de Règim Local, Llei 7/1985, de 2 d'abril, així com allò en el Text Refós de les Disposicions legals vigents en matèria de règim local, aprovat per Reial Decret Legislatiu 781/1986, i resta de normativa d'aplicació.
En tot allò no previst en aquestes bases, s'aplicarà supletòriament el Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de funcionaris interins de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (CAIB) i la resta de normativa desenvolupada de la LFPIB.
Les presents bases defineixen els requisits, mèrits i altres aspectes procedimentals de la selecció, a més de la regulació continguda en el TREBEP i la LFPIB.
Segona. Requisits específics i condicions de les persones aspirants
Per participar en aquest procés selectiu s'ha de formalitzar la sol·licitud en la forma i en el termini establert i s'han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, els requisits següents, els quals han d'estar en possessió durant tot el procés selectiu:
a. Tenir nacionalitat espanyola o la d'algun Estat membre de la Unió Europea o que, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació dels treballadors.
b. Tenir 16 anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.
c. Estar en possessió de qualsevol de les següents diplomatures, enginyeries tècniques o graus relacionats: Ciències Ambientals, Biologia, Ciències del Mar, Geografia, Geologia, Química, Física, i enginyeries tècniques o superiors relacionades, o estar en les condicions d'obtenir-la en la data en què acabi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, la persona aspirant haurà d'estar en possessió de la credencial que n'acrediti l'homologació o de la credencial per al l'exercici de la professió corresponent
d.Tenir les capacitats i les aptituds físiques i psíquiques necessàries per a l'exercici de les funcions de l'especialitat o categoria què correspon la borsa específica a la qual opten.
e.No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que exercien en el cas del personal laboral, en què hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.
f. Abans de prendre possessió del lloc de treball, la persona interessada haurà de fer constar que no està sotmès a cap supòsit d'incompatibilitat establert en la Llei 53/1984 de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques o comprometre en seu cas, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l'article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre pensió de jubilació, de retir o d'orfandat.
g. Acreditar els coneixements de llengua catalana corresponents al nivell B2, mitjançant certificat expedit pels organismes competents, inclosos en l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixement de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut, i segons el règim temporal i d'equivalències que s'hi estableix.
h. En cas de no tenir nacionalitat espanyola, acreditar els coneixements de llengua castellana corresponents al nivell B2 mitjançant certificat expedit pels organismes competents.
Tercera. Sol·licituds d'admissió i acreditació de mèrits
1. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han d'ajustar al model normalitzat, s'han de presentar preferentment pel Registre Electrònic de l'Ajuntament i per defecte en Registre General de l'Ajuntament de Son Servera (plaça Sant Ignasi, 1, 07550, Son Servera).
També podran presentar-se mitjançant les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
2. El model normalitzat de sol·licitud (annex I) i autovaloració (Annex II) es trobarà a disposició de les persones interessades, al Registre General i a la pàgina web de l'Ajuntament de Son Servera, a partir de l'obertura del termini per a la seva presentació.
3. El termini de presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Quan l'últim dia del termini sigui inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent.
4. Juntament amb la sol·licitud, emplenada adequadament, les persones aspirants han d'adjuntar:
a) Còpia del DNI en vigor o, en el cas de no posseir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la identitat; o bé, en cas de caducitat, el resguard corresponent de la sol·licitud de renovació.
b) Còpia del títol acadèmic exigit per formar part de la borsa (anvers i revers). Si encara no s'ha expedit el títol, el document acreditatiu del títol serà el resguard acreditatiu del pagament dels drets d'expedició juntament amb l'abonament de les taxes o la certificació supletòria provisional.
c) Còpia del certificat que acredita el nivell de coneixements de llengua catalana exigit en la convocatòria.
d) Les persones aspirants amb discapacitat, igual o superior al 33%, han de presentar el certificat que acrediti la condició legal de discapacitat.
A més, han de presentar el certificat dels equips multiprofessionals de la Direcció General d'Atenció a la Dependència, o de l'organisme públic equivalent, sobre les condicions personals d'aptitud per exercir les funcions corresponents a la categoria o especialitat de la borsa a la qual aspira, que ha d'expressar que està en condicions de complir les tasques fonamentals del cos, i si escau, mitjançant les adaptacions necessàries del lloc de treball.
e) La documentació acreditativa dels mèrits que s'al·leguen.
A més, hauran de signar les declaracions incloses a la sol·licitud:
- Una declaració responsable de que compleixen el requisit de tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions de l'especialitat a què correspon la borsa a la qual opten, inclosa en el model de sol·licitud.
- Una declaració jurada de no haver estat separat/ada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitades de manera absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, inclosa en el model de sol·licitud.
- Una declaració jurada de que són certes les dades de la sol·licitud i els documents que s'adjunten en aquesta.
Els mèrits al·legats però no justificats en la forma indicada en aquestes bases no seran valorats.
Tots els documents presentats en un altre idioma han d'adjuntar la traducció al castellà o català acreditada mitjançant una traducció jurada. Tots els documents expedits a l'estranger s'han de presentar, si escau, degudament legalitzats o postil·lats.
La falsedat en les dades que es facin constar en la sol·licitud o en la documentació annexa determina l'exclusió immediata de la persona sol·licitant, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin.
Quarta. Admissió de les persones aspirants
Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, la batlessa aprovarà per resolució la relació provisional d'admesos i exclosos, que es publicarà en el Tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Son Servera i la pàgina web de la Corporació (https://sonservera.eadministracio.cat/board), i es concedirà un termini de tres dies hàbils per tal que les persones interessades presentin les al·legacions que considerin oportunes o esmenin la seva sol·licitud.
Les possibles reclamacions o al·legacions, si n'hi haguessin, seran acceptades o rebutjades en la resolució que aprovi la relació definitiva d'aspirants admesos i exclosos, que es farà pública de la mateixa manera que la relació anterior.
En cas de no produir-se reclamacions a la llista provisional s'entendrà aquesta elevada a definitiva sense necessitat de nova resolució, circumstància que es farà pública al tauler d'anuncis electrònic del lloc web de l'Ajuntament de Son Servera (https://sonservera.eadministracio.cat/board).
Els successius anuncis del procediment selectiu es publicaran al tauler d'anuncis electrònic del lloc web de l'Ajuntament de Son Servera (https://sonservera.eadministracio.cat/board).
Cinquena. El Tribunal qualificador
1. El Tribunal qualificador es constituirà en la forma que determina el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, la Llei 3/2007, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, règim jurídic del sector públic.
2. El nomenament dels seus membres titulars i respectius suplents, per cobrir les absències que es puguin produir, es publicarà conjuntament amb la relació definitiva de les persones aspirants admeses.
3. El Tribunal estarà format per un/a president/a i dos vocals. Tots els seus membres hauran de ser funcionaris de carrera, d'igual o superior categoria a la de la plaça convocada, i amb titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigida per a l'ingrés en la subescala tècnica corresponent.
El/la secretari/a, que no formarà part del Tribunal, serà un/a funcionari/a de l'Ajuntament.
Com a mínim un dels membres de l'òrgan de selecció ha de posseir una titulació corresponent a la mateixa àrea de coneixements que l'exigida a les persones aspirants, si aquesta titulació és específica.
Hi podrà assistir un observador designat per la Mesa general que tindrà veu però no vot, les funcions seran observar el bon desenvolupament del procés selectiu.
4. L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal s'ha d'ajustar al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic. El Tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s'adoptaran per majoria. Sempre serà necessària la presència del president i del secretari.
5. El tribunal queda autoritzat per resoldre dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris pel bon ordre del procés selectiu en tot el que no estigui previst en aquestes bases.
6. La indemnització per assistència al tribunal qualificador es regirà per la normativa autonòmica vigent.
Sisena. Mèrits a valorar, criteris i forma d'acreditació
1. El Tribunal valorarà els mèrits presentats per les persones aspirants d'acord amb el barem de l'annex III.
2. Els criteris generals de la valoració son els següents:
a) Les persones aspirants han de presentar tots els documents acreditatius dels seus mèrits ordenats segons l'ordre establert a l'annex de mèrits i numerats correlativament.
b) Només es valoraran els mèrits al·legats, acreditats i obtinguts abans de la data de finalització de presentació de sol·licituds en la convocatòria.
c) En el cas que la documentació acreditativa s'hagi emès en llengua estrangera, perquè es pugui valorar com a mèrit, la persona interessada n'ha de presentar una traducció jurada. Sense aquesta traducció, el mèrit no es pot considerar acreditat
d) El estudis acadèmics que es valoren son les titulacions acadèmiques el caràcter oficial o l'equivalència de les quals tengui reconegut i establert el Ministeri d'Educació, Cultura i Esports, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau establerts per les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, quan estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies de la plaça convocada.
La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es valora el de nivell inferior o el primer cicle que sigui imprescindible per obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctor, màster oficial o títol propi de postgrau en el qual sí es pot valorar la llicenciatura o equivalent.
Es valoraran les titulacions relacionades del mateix nivell acadèmic o superior, a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l'acreditada com a requisit.
En el cas de màsters propis o títols propis de postgrau certificats per universitats públiques o privades que no indiquen el tipus de crèdit, s'ha d'entendre que els crèdits són LRU.
e) El cursos i accions formatives quan el contingut estigui directament relacionat amb les funcions de la categoria corresponent a la borsa a la qual s'opta.
En aquest apartat s'inclouen els cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l'Escola Municipal de Formació, l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), l'Administració de l'Estat, l'autonòmica o la local, les organitzacions sindicals i associacions empresarials signants dels acords de formació continua de les Administracions públiques, les universitats, els col·legis professionals i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions.
També s'inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional, quan el contingut estigui relacionat directament relacionat amb les funcions de la categoria corresponent a la borsa
En tot cas, independentment de la categoria de la borsa, es valoren sempre els:
- Cursos de l'àrea jurídica administrativa, de l'àrea econòmica, o de gestió i administració pública.
- Cursos d'informàtica vinculats a les funcions d'administració general: processador de textos, full de càlcul, correu electrònic, navegació per internet, i d'altres cursos d'informàtica que es puguin vincular amb les funcions corresponents a administració general.
- Cursos de formació en matèria de prevenció de riscos laborals.
- Cursos en matèria de protecció de dades de caràcter personal i els de formació en matèria de qualitat, així com els cursos formatius en matèria d'igualtat de gènere.
Els crèdits d'aprofitament suposen els d'assistència; és a dir, no són acumulatius l'assistència i l'aprofitament.
Els certificats acreditatius dels cursos i les accions formatives han d'indicar el nombre d'hores o els crèdits dels cursos, de tal manera que un crèdit LRU equival a 10 h de formació i un crèdit ECTS, a 25 h de formació.
Si l'acció formativa no acredita el nombre d'hores, es valorarà amb la puntuació corresponent a una hora per dia.
No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques. Tampoc es valoraran els cursos de doctorat ni la impartició d'assignatures a la Universitat.
Els cursos o les accions formatives de contingut idèntic només es poden valorar una vegada. En aquest cas, s'ha de valorar l'acció formativa amb més hores de durada.
No es valoraran com a mèrits els certificats d'accions formatives (cursos o títols) si el seu contingut no permet comprovar de manera fefaent la matèria o temàtica sobre la qual versen, així com la seva relació amb les funcions de la categoria o especialitat o com a formació meritable per qualsevol especialitat.
f) Coneixements de llegua catalana.
En el supòsit que l'aspirant acrediti la possessió de més d'un certificat, només és objecte de valoració el certificat que acredita un nivell de coneixement més alt, excepte quan es posseeixi certificat de coneixements de llenguatge administratiu, que serà acumulatiu a l'altre.
En cap cas es valorarà el nivell requerit com a requisit.
3. Forma d'acreditar la documentació dels mèrits:
- Experiència professional:
a) Serveis prestats a l'Administració pública.
Aquest mèrit s'ha d'acreditar amb un certificat de l'organisme corresponent en el qual ha de constar el temps treballat, categoria o especialitat i el grup o subgrup a què pertany. Únicament s'han de valorar els certificats de serveis prestats per la persona aspirant amb anterioritat a la data de presentació de sol·licituds.
b) Treballs en entitats públiques empresarials (entitats de dret públic sotmeses al dret privat), consorcis, fundacions del sector públic, empreses societàries del sector públic i empreses privades.
Aquest mèrit s'ha d'acreditar amb el certificat de vida laboral (expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social o l'òrgan equivalent d'altres països de la Unió Europea), i mitjançant el contracte laboral o un certificat de l'empresa, del consorci o de la fundació corresponent que acrediti la categoria i les funcions que s'han exercit.
En els casos que es presentin certificats en els quals constin períodes superposats de serveis prestats, només es computaran els que resultin més favorables per a la persona aspirant.
- Estudis acadèmics:
Una còpia del títol (anvers i revers). Si encara no s'ha expedit el títol, el document acreditatiu del títol serà el resguard acreditatiu del pagament dels drets d'expedició juntament amb l'abonament de les taxes o la certificació supletòria provisional.
- Cursos i accions formatives:
Una còpia dels certificats o diplomes dels cursos o accions formatives, amb expressió del nombre d'hores i/o crèdits de durada i del contingut o programa.
- Coneixements orals i escrits de català.
Còpia del certificat expedit per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears de conformitat amb el que estableix el Decret 21/2019, de 15 de març, d'avaluació i certificació de coneixements de llengua catalana (BOIB núm. 35 de 16 de març de 2019), còpia del certificat expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública o còpia del certificat reconegut com a equivalent o homologat per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears en matèria de política lingüística.
Setena. Valoració del concurs
1. El Tribunal valorarà els mèrits presentats per les persones aspirants d'acord amb el que es preveu a la base sisena i una vegada conclosa la valoració, el Tribunal farà pública en el tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament les puntuacions atorgades a cada aspirant, desglossant en els quatre apartats assenyalats en la base sisena (experiència professional, estudis acadèmics, curos i accions formatives i coneixements orals i escrits de català). Els interessats podran sol·licitar revisió i/o audiència al tribunal dins els tres dies hàbils següents a aquesta publicació.
2. En cas d'empat, s'ha de resoldre tenint en compte, successivament, els criteris següents:
a) Acreditar més temps de serveis prestats.
b) Si persisteix l'empat, s'ha de fer un sorteig.
Vuitena. Constitució de la borsa de treball
Un cop transcorregut el termini del punt 1 de la base setena, si no es presenten al·legacions, o bé un cop que hagin estat examinades les presentades, el Tribunal qualificador donarà per finalitzada la selecció, i elevarà a la Batlia la seva proposta definitiva de relació ordenada de membres de la borsa de treball, per tal que dicti la corresponent resolució de constitució de la borsa de treball. Aquesta resolució serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament.
Els aspirants que conformin la borsa de treball es trobaran a l'espera de ser cridats per l'Ajuntament per ordre de puntuació quan es produeixi la necessitat de nomenament com a funcionari interí.
Novena. Funcionament de la borsa de treball
1. La borsa de treball estarà formada per les persones aspirants que poden ser nomenades com a personal funcionari interí per substituir les possibles baixes, permisos, llicències, cobrir vacants o qualsevol supòsit de nomenament com a personal funcionari interí, d'acord amb l'article 10 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre pel qual s'aprova el text refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.
2. Les persones que formin part de la borsa a l'efecte de rebre ofertes de lloc de treball estan en situació de disponible o no disponible.
a) Estan en situació de no disponibles aquelles persones que no han acceptat un lloc ofert perquè concorre alguna de les causes que preveu l'apartat 3 d'aquesta base.
Mentre la persona aspirant estigui en situació de no disponible en la borsa, no se li ha d'oferir cap lloc de treball corresponent al mateix cos, escala o especialitat.
b) Estan en situació de disponibles la resta de persones aspirants de la borsa i, per tant, se'ls ha de comunicar l'oferta d'un lloc de treball d'acord amb la seva posició en la borsa.
3. Quan sorgeixi una necessitat de cobertura, el departament de Recursos Humans es posarà en contacte telefònic, amb un màxim de tres intents, o per mitjans telemàtics (correu electrònic o SMS), amb la persona a la qual correspongui i li comunicarà el lloc de treball a cobrir i el termini en el qual cal que s'hi incorpori, el qual no serà inferior, si la persona interessada així ho demana, a 2 dies hàbils a comptar des de la comunicació. Quedarà constància escrita a l'expedient, per part del responsable de Recursos Humans, de què la persona ha rebut la comunicació o dels intents realitzats.
Dins el termini màxim de 24 hores a comptar des de la comunicació, o fins el primer dia hàbil següent si la crida es fa en divendres, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès amb el nomenament.
Si dins aquest termini no manifesta la conformitat, renuncia expressament al nomenament, si no respon al telèfon de contacte que ha facilitat o altra circumstància que impedesqui la seva incorporació, serà exclosa de la borsa de feina, i s'avisarà al següent de la llista.
Les persones aspirants que hi renunciïn de forma expressa o tàcita seran excloses de la borsa de treball, llevat que al·leguin, dins del termini establert, la concurrència d'alguna de les circumstàncies que s'exposen a continuació i que s'han de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents:
a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o de paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.
b) Prestar serveis en una Administració pública com a personal funcionari interí o com a personal laboral temporal o indefinit no fix.
c) Patir malaltia o incapacitat temporal.
d) Esser víctima de violència de gènere.
e) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.
Aquestes persones estan obligades a comunicar per escrit al Departament de Recursos Humans la finalització de les situacions previstes anteriorment, en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert determinarà l'exclusió de la borsa.
Quan la persona, seleccionada mitjançant aquest sistema de borsa, cessi en el lloc de treball, llevat que sigui per renúncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia.
Desena. Incidències i publicitat
El Tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin a la interpretació d'aquestes bases i prendre els acords necessaris per al bon ordre d'aquesta convocatòria.
Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran inserits en el tauler anuncis electrònic de l'Ajuntament de Son Servera (https://sonservera.eadministracio.cat/board) i a la seu (https://sonservera.eadministracio.cat/info.3), al marge de la seva publicació al BOIB quan sigui preceptiva.
Onzena. Protecció de dades de caràcter personal
De conformitat al que disposen els articles 5 i 6.2 de la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals, s'informa a les persones interessades que les dades personals contingudes en la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, són objecte de recollida per al seu tractament única i exclusivament per a l'exercici de funcions pròpies d'aquesta Administració, dins el present procediment selectiu per a la seva convocatòria, tramitació, qualificació i resolució, per la qual cosa s'informa que les dades s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal, del qual és responsable aquest Ajuntament, i que en cas que sigui necessari als efectes de complir amb els principis de publicitat i transparència del procediment, algunes dades personals dels aspirants poden ser publicades en el BOIB o al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament.
Que en aquest acte l'Ajuntament informa a les interessades/ts del dret de les persones físiques a accedir a les seves dades, a rectificar-les i a cancel·lar-les.
Aquests drets podran ser exercits per mitjà d'escrit adreçat al responsable del fitxer a l'adreça postal següent: 07550 – Son Servera – Plaça de Sant Ignasi, 1.
Les dades personals de persones físiques contingudes en la proposició només seran objecte de cessió o comunicació en els casos, condicions, i amb previ compliment dels requisits establerts en la Llei Orgànica de protecció de dades de caràcter personal.
Dotzena. Vigència de la borsa
Aquesta borsa tendrà una vigència màxima de 3 anys des que es publiqui la resolució de constitució, de conformitat amb l'article 12 del Decret 30/2009, de 22 de maig.
Segon.- Aprovar la convocatòria d'una borsa de treball de TÈCNIC/A DE MEDI AMBIENT, escala d'administració especial, subescala tècnica, grup A, subgrup A2 de l'Ajuntament de Son Servera (Illes Balears), per a la cobertura, com a personal funcionari amb caràcter d'interinitat, de les necessitats que puguin subvenir per les necessitats del servei, com ara necessitats urgents derivades de l'augment de la demanda, baixes laborals, jubilacions, llicències, vacances, etc.
Tercer.- Publicar la present resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la seu electrònica de l'Ajuntament de Son Servera.
(Signat electrònicament: 11 de juliol de 2023
El batle Jaume Servera Lliteras )