Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CONSELL

Núm. 459387
Decret núm. 245/2023, de delegació en la Junta de Govern Local les atribucions de Batlia

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Batle-President en data 04 de juliol de 2023, va emetre el decret núm. 245/2023, que diu el següent:

Antecedents de la resolució:

Primer.- El Ple extraordinari de 27 de juny de 2023 va establir la creació d'una Junta de Govern Local, d'acord a l'article 20.b de la llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local (LRBRL)

Segon.- El Batle President va nomenar els regidors membres de la Junta de Govern Local, per Decret de Batlia 244/2023, de 04 de juliol, d'acord a l'article 23.1 de la LRBRL.

Tercer.- Atès que l'article 21.3 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de règim local preveu la possibilitat que la Batlia delegui l'exercici de les seves atribucions, manco les de convocar i presidir les sessions de Ple i de la Junta de Govern Local, decidir els empats amb el vot de qualitat, la concertació d'operacions de crèdit, la direcció superior de tot el personal, la separació del servei dels funcionaris, l'acomiadament del personal laboral, així com les enumerades als apartats a), e), j), k), l) i m) de l'apartat 1 d'aquell article; no obstant, podrà delegar en la Junta de Govern Local l'exercici de les atribucions contemplades a l'apartat j).

Quart.- Tenint en compte els articles 23.2 b) i 23.4 de la Llei 7/1985, el text refós 781/1986, de 18 d'abril, de les disposicions legals vigents en matèria de règim local (article 24), i el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (article 41), aprovat pel Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre.

RESOLC

Primer.- Delegar en la Junta de Govern Local les següents atribucions de Batlia, determinades a l'article 21.1 de la llei 7/1985, de 2 d'abril (LRBRL):

A. En matèria de contractació i patrimoni:

a) Les contractacions i concessions de tota classe quant el seu valor estimat no superi el 10 per cent dels recursos ordinaris del pressupost; incloses les de caràcter plurianual quant la seva duració no sigui superior a quatre anys, incloent les eventuals pròrrogues sempre que l'import acumulat de totes les anualitats no superi l'indicat percentatge referit als recursos ordinaris del pressupost i sempre que superin els límits de la contractació menor establerts en l'article 118 de la Llei 09/2017, de 08 de novembre, de Contractes del Sector Públic.

S'exclou de l'anterior la contractació d'emergència.

b) Revisió dels preus dels contractes, imposició de sancions relacionades amb aquests i devolució de garanties.

c) Aprovació dels projectes d'obres i de serveis quan sigui competent per a la seva contractació o concessió i estiguin previstos en els pressupostos.

d) L'adjudicació de concessions sobre els béns de les mateixes i l'adquisició de béns immobles i drets subjectes a la legislació patrimonial quan el valor no superi el 10 % dels recursos ordinaris del pressupost ni els 3.000.000 d'euros, així com l'alienació del patrimoni que no superi ni el percentatge ni la quantia indicats, en els supòsits següents:

- La de béns immobles, sempre que estigui prevista en el pressupost.

- La de béns mobles, tret dels declarats de valor històric o artístic l'alienació dels quals no es trobi prevista en el pressupost.

B. En matèria d'Hisenda Local:

a) Aprovació de factures i certificacions d'obra que corresponguin a actuacions contractades per la Junta de Govern en virtut de competència delegada.

b) La concertació d'operacions de crèdit, excloent-ne les previstes en l'article art.117.5 del RDL 2/2004, de 5 de març, sempre que aquelles estiguin previstes en el pressupost i el seu import acumulat dins de cada exercici econòmic no superi el 10 per cent dels seus recursos ordinaris, excepte les de tresoreria que li correspondran quan l'import acumulat de les operacions vives en cada moment no superi el 15 per cent dels ingressos corrents liquidats en l'exercici anterior; tot això de conformitat amb el que disposa la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.

c) Dictar els actes d'aplicació i efectivitat dels tributs locals i dels preus públics, i resoldre els recursos de reposició que davant aquests interposin les persones interessades. Imposició de sancions tributàries.

d) Liquidació del pressupost.

e) Aprovar els padrons o les liquidacions fiscals que no estiguin atribuïts al Ple o a altres òrgans municipals.

f) Aprovació dels expedients de modificació pressupostària que no estiguin atribuïts al Ple de conformitat amb el que disposa la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.

C.- En matèria de personal, formació i ocupació. La resolució definitiva damunt les següents matèries:

a) Aprovació de l'oferta d'ocupació pública d'acord amb el pressupost i la plantilla aprovats pel Ple.

b) Aprovació de les bases i la convocatòria per a la selecció i provisió d'empleats públics.

c) Aprovació de l'accés, manteniment i canvi de nivell del complement de la carrera professional horitzontal dels empleats públics.

d) Aprovació de la presentació d'ofertes genèriques d'ocupació.

e) Aprovació de projectes i programes de formació i ocupació.

f) Aprovació dels convenis de col·laboració amb centres educatius per a la realització pràctiques formatives.

g) Acordar la imposició de sancions al personal, inclosa la separació del servei dels funcionaris de la Corporació i l'acomiadament del personal laboral, donant compte al Ple, en aquests dos últims casos, en la primera sessió que celebri. Aquesta atribució s'entendrà sense perjudici del que es disposa en els articles 99.1 i 3 d'aquesta llei.

h) Sancionar les faltes de desobediència a la seva autoritat o per infracció de les ordenances municipals, excepte en els casos en què tal facultat estigui atribuïda a altres òrgans.

D. En matèria de subvencions i ajuts:

a) Atorgament de subvencions d'acord amb la normativa vigent i amb càrrec a les consignacions pressupostàries.

b) Aprovar les bases d'atorgament de subvencions quan escaigui.

c) Acceptar subvencions atorgades a l'Ajuntament quan la seva acceptació no correspongui al Ple Municipal.

d) Aprovació del compte justificatiu i del reconeixement de l'obligació de les subvencions per concurrència competitiva i les de concessió directe.

e) Reintegrament de subvencions.

E. En matèria d'Urbanisme:

a) Imposició de sancions i restitució de la legalitat urbanística.

b) La concessió de llicències urbanístiques, amb necessitat de projecte tècnic, relatives a l'edificació i ús del sòl a que es refereix la Llei 12/2017 d'Urbanisme de les Illes Balears.

c) Aprovacions dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no expressament atribuït al Ple, així com els instruments de gestió urbanística i els projectes d'urbanització.

d) La concessió de títols habilitants en matèria d'activitats, guals permanents i títols de concessions funeràries

F. En matèria de convenis:

a) Convenis de col·laboració sense contingut econòmic subjectes a la Llei 40/2015, de 1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic i que no es puguin considerar inclosos dins els altres apartats de la present resolució.

b) L'aprovació de convenis i protocols amb persones físiques o jurídiques de dret privat, tret de l'aprovació d'aquells als quals la legislació vigent els atribueixi al Ple de l'Ajuntament.

Segon.- La delegació s'entén efectuada tant amb relació a l'adopció d'acords administratius definitius com en tot allò que fa referència a la resolució de recursos administratius de reposició que s'interposin contra aquells.

Tercer.- Així mateix, delegar en la Junta de Govern Local les atribucions que la legislació de l'Estat o de les comunitats autònomes assignin al municipi i no atribueixin a altres òrgans municipals, d'acord a l'article 21.1.s. de la llei 7/1985, de 2 d'abril (LRBRL).

Quart.- L'Alcaldia es reserva l'exercici de les atribucions delegades, sense acte exprés de revocació d'aquestes, per a aquells casos que s'estimin urgents per part de l'Alcaldia.

Cinquè.- Els acords que es dictin per delegació de Batlia es farà constar tal extrem en dit acord.

Sisè.- Els acords adoptats per la Junta de Govern Local en relació amb les matèries delegades tindrà el mateix valor que les resolucions que dicti la Batlia en l'exercici de les atribucions que no hagi delegat, sense perjudici de la seva adopció conforme a les regles de funcionament de la Junta de Govern Local. A més, els acords adoptats per delegació s'entendran dictats per la Batlia, com a titular de la competència originària, el qual s'haurà de mantenir informat de l'exercici de la delegació. Les atribucions delegades s'hauran d'exercitar per la Junta de Govern Local en els termes i dins dels límits d'aquesta delegació, no sent susceptibles d'ésser delegades en cap altre òrgan.

Setè.- D'acord a l'article 44.2 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre (ROF), aquestes delegacions tindran efecte des del dia següent al de la data del present decret, i seran de caràcter indefinit, sense perjudici de la potestat d'advocació per part de la Batlia. A més, d'acord al mateix article, es publicarà aquest acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears

Vuitè.- D'acord a l'article 44.4 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre (ROF), es donarà compte de les delegacions a la primera sessió del Ple municipal que es celebri des de la data del present acord.

 

Consell, 4 de juliol de 2023

El batle Andreu Isern Pol