Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE LLOSETA
Núm. 459365
Acords plenaris de data 28/06/2023
De conformitat amb allò que disposa l'article 44.2 del RD 2568/1986 de 28 de novembre, i l'art. 45 de la Llei 39/15, d'1 d'octubre del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, es fa públic pel general coneixement els acords adoptats pel plenari de la Corporació de data 28/06/23:
“1. DONAR COMPTE DE LA RESOLUCIÓ DE BATLIA DE CREACIÓ DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL: COMPETÈNCIES DELEGADES, MEMBRES INTEGRANTS
RESOLUCIÓ DE BATLIA 2023-0497
Angelina Pérez Sánchez, Batlessa-Presidenta de l'Ajuntament de Lloseta, de conformitat amb les facultats i atribucions conferides per la Llei 7/1985, de 2 d'abril reguladora de les bases del Règim Local al seu art. 21 en relació amb l'article 23 per l'article 52.1 del RD 2568/1986 de 28 de novembre.
Donada l'existència obligatòria de La Junta de Govern Local als municipis de més de 5.000 habitants tal com estableixen els (art. 20.1 b) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local -LBRL-, art 23 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears -LMRLIB-), i 35.2 d) del ROF.
La seva composició i de conformitat amb l'art. 52.2 ROF serà pel cas del municipi de Lloseta de la Batlessa i quatre regidors o regidores.
Les seves competències venen donades per l'assistència al batle en l'exercici de les seves funcions, i les atribucions que el batle o un altre òrgan li deleguin o li atribueixin les lleis.
De conformitat amb l'anterior,
RESOLC
PRIMER.- Crear la Junta de Govern Local, la qual estarà presidida per la batlessa i integrada pels següents quatre regidors o regidores:
Batlessa – Presidenta: Angelina Pérez Sánchez
Regidor: Toni Pérez Valverde
Regidor: Javier González Bordas
Regidor: Francisca Campins Fernández
Regidor: Miquel Reus Pérez
SEGON.- La Junta de Govern Local, entre d'altres, tindrà assignades les següents atribucions:
CONTRACTACIÓ
- L'aprovació dels expedients de contractació d'acord amb l'article 117 de la Llei 9/2017 de 8 de novembre de Contractes del Sector Públic d'aquells contractes en que la presidència de l'Ajuntament de Lloseta exerceixi com a òrgan de contractació per aplicació de la disposició addicional segona de la Llei 9/2017 de 8 de novembre de Contractes del Sector Públic.
- L'adjudicació dels contractes menors a que fa referència la BASE 28.5 de les Bases d'execució del pressupost per tenir un import superior a 5.000 euros.
SUBVENCIONS
- La concessió de subvencions en qualsevol quantia, sempre que tinguin cobertura pressupostària.
PERSONAL
- L'aprovació de bases reguladores de processos selectius per a la incorporació de personal al servei de l'ajuntament de Lloseta.
- L'aprovació de la oferta pública d'ocupació.
- L'assignació de complements de productivitats d'acord amb el reglament de productivitats de L'ajuntament de Lloseta
URBANISME
- La concessió de llicències urbanístiques i d'activitats.
- La concessió de llicències d'ocupació del sòl, subsòl i vol de les vies públiques quan requereixin de l'atorgament d'una llicència prèvia.
- La concessió de guals i altres reserves d'estacionament
- L'aprovació de projectes d'obra quan la competència correspongui a batlia.
- La resolució dels expedients de disciplina urbanística.
BENS
- L'atorgament d'autoritzacions o concessions demanials quan la competència correspongui a Batlia.
- L'atorgament del dret d'us d'espais municipals.
RESPONSABILITAT PATRIMONIAL
- La resolució d'expedients de responsabilitat patrimonial competència de batlia.
CONVENIS
- L'aprovació de convenis quan la competència per a la seva aprovació correspongui a batlia.
TERCER.- Àmbit de la Delegació d'atribucions:
Serà amb tota la seva extensió, inclosa la resolució de recursos administratius, i en concordança amb les matèries connexes previstes en el RD 781/1986 de 18 d'Abril, el RD 2568/1986 de 28 de novembre, i demés legislació estatal o autonòmica.
QUART.- Condicions específiques d'exercici de les atribucions:
a) El Batle es reserva la potestat d'avocació de les competències delegades a la Junta de Govern Local.
L'avocació implica la recuperació per la Batllia de la competència resolutòria per decidir en un cas particular. La potestat d'avocació s'exercirà en règim excepcional, i quan apreciades les circumstàncies del cas, no es pugui demorar la resolució fins a la propera sessió ordinària de la Junta de Govern Local, o per la escassa importància de l'assumpte no sia necessària la convocatòria de sessió extraordinària.
b) No s'entendran delegades a la Junta de Govern Local aquelles competències atribuïdes al Batlle per la legislació estatal o autonòmica, que per la seva pròpia naturalesa no siguin susceptibles d'exercici per un òrgan col·legiat.
CINQUÈ.- La Junta de Govern Local celebrarà sessió ordinària amb periodicitat quinzenal, en primera convocatòria, els dimecres a les 14:30 hores (o el dia següent hàbil si fora festiu).
Si en primera convocatòria no hi hagués el quòrum de constitució necessari, s'entendrà convocada la sessió automàticament a la mateixa hora, 24 hores després.
SISÈ.- Designar, d'entre els membres de la JGL com a Primer Tinent de Batle al Sr. Javier González Bordas, i com a Segon Tinent de Batle a la Sra. Francisca Campins Fernández
SETÈ.-De la present Resolució es donarà coneixement al Ple a la primera sessió que celebri, notificant-se, endemés personalment als designats, i es publicarà en el BOIB, sense perjudici de la seva efectivitat des del dia següent al de la present resolució, conforme s'indica a l'article 52.4 del RD 2568/1986."
Els membres del plenari es donen per assabentats.
2. DONAR COMPTE DE LES RESOLUCIONS DEL BATLE EN MATÈRIA DE DELEGACIONS A TINENTS BATLE I REGIDORS.
RESOLUCIÓ DE BATLIA 2023-0506
Angelina Pérez Sánchez, Batlessa-Presidenta de l'Ajuntament de Lloseta, de conformitat amb l'article 43.5 del RD 2568/1986 de 28 de novembre,
RESOLC
PRIMER: Anomenar els següents Regidors-Delegats de les àrees:
1.- RELACIONS INSTITUCIONALS, ECONOMIA I HISENDA, JOVENTUT I OCI, TURISME
Es reserva a la Batllia;
2.- AREA DE SERVEIS SOCIALS I IGUALTAT, EDUCACIÓ, SANITAT I CONSUM, FOMENT I OCUPACIÓ
Regidora Delegada: Sílvia Muñoz Arreza
3.- AREA DE FIRES I FESTES, I PATRIMONI
Regidor Delegat: Toni Pérez Valverde
4.- PARTICIPACIÓ CIUTADANA I TRANSPARÈNCIA, COMUNICACIÓ I NOVES TECNOLOGIES, CULTURA, MOBILITAT
Regidor delegat: Javier González Bordas
5.- AREA D'URBANISME, OBRES PRÒPIES, NETEJA D'EDIFICIS MUNICIPALS, SERVEIS D'AIGUA I SANEJAMENT.
Regidora delegada: Antonia Massanet Fernández.
6.- AREA D'ESPORTS, MEDI AMBIENT I AGRICULTURA, COMERÇ I INDUSTRIA
Regidor delegat: Miquel Reus Pérez
7.- SERVEI DE CONTRACTACIÓ, SERVEIS MUNICIPALS, POLICIA I RECURSOS HUMANS
Regidora Delegada: Francisca Campins Fernàndez
SEGON: En general, les Delegacions conferides son del tipus b), previstes en el citat article 43.5, relatives a un determinat servei. En aquest cas la Delegació comprendrà la direcció interna i la gestió dels serveis corresponents, però no inclourà la facultat de resoldre mitjançant actes administratius que afectin a tercers.
TERCER: De la present Resolució es donarà coneixement al Ple a la primera sessió que celebri notificant-se, endemés, personalment als designats, i es publicarà en el BOIB, sense perjudici de la seva efectivitat des del dia següent al de lla present resolució.
Els membres del plenari es donen per assabentats
3. DONAR COMPTE DE LA CONSTITUCIÓ DELS GRUPS POLÍTICS, DELS SEUS INTEGRANTS I EL SEUS PORTAVEUS
COMUNICACIÓ DE BATLIA
Angelina Pérez Sánchez, Batlessa de l'Ajuntament de Lloseta, d'acord amb el previst a l'art. 25 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització, funcionament i règim jurídic de les Entitats Locals (ROF),
Es dóna coneixement de la constitució dels grups polítics municipals:
Grup Municipal MES PER LLOSETA
Grup Municipal PARTIT SOCIALISTA DE LES ILLES BALEARS
Grup municipal ARA SÍ:
Grup Municipal del PARTIT POPULAR:
Grup Municipal Proposta x les Illes - EL PI
Grup Municipal VOX
4. PROPOSTA DE BATLIA RELATIVA A LA PERIODICITAT DE LES SESSIONS DEL PLE DE LA CORPORACIÓ.
PROPOSTA DE BATLIA
Angelina Pérez Sánchez, Batlessa de l'Ajuntament de Lloseta, de conformitat amb l'article 46.2. a) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, 47.1 del R.D.L 781/1986, de 18 d'abril i 78.1 del RD. 2.568/1986, de 28 de novembre, al ple de l'Ajuntament
PROPÒS
PRIMER.- Celebrar sessions ordinàries del ple de l'Ajuntament de Lloseta de manera mensual, preferentment el darrer dimecres del mes, a les 19:00 hores (o el dia següent hàbil si aquell fora festiu).
Si en primera convocatòria no hi hagués el quòrum de constitució necessari, s'entendrà convocada la sessió automàticament a la mateixa hora, dos dies després.
Així mateix, es faculta a la Sra. Batlessa per a posposar o avançar la celebració de les sessions ordinàries del Ple de la corporació municipal, dins del mateix mes de la seva celebració, quan el dia fitxat es trobi inclòs en un període de festes locals, o en altres circumstàncies degudament apreciades a la convocatòria.
La proposta queda aprovada pels membres del plenari.
5. PROPOSTA DE BATLIA DE COMPOSICIÓ DE LA COMISSIÓ ESPECIAL DE COMPTES
PROPOSTA DE BATLIA
Angelina Pérez Sánchez, Batlessa de l'Ajuntament de Lloseta, donada l'existència preceptiva de la Comissió Especial de Comptes ex art. 116 de la Llei 7/1985, i art. 127 del RD. 2568/1986; així li correspon a la mateixa l'examen, estudi i informe de totes les comptes pressupostàries i extra-pressupostàries que ha d'aprovar el Ple de la Corporació d'acord amb el que s'estableix a la legislació reguladora de la comptabilitat de les entitats locals.
De conformitat amb l'anterior, al plenari de la Corporació
PROPÒS
La següent composició de l'esmentada Comissió:
La proposta queda aprovada per unanimitat del membres del plenari.
6. PROPOSTA DE BATLIA DE CREACIÓ DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA D'ASSUMPTES I CONTROL GENERAL
PROPOSTA DE BATLIA
Angelina Pérez Sánchez, Batlessa de l'Ajuntament de Lloseta, de conformitat amb les atribucions que per llei em són conferides i donada l'existència obligatòria de comissions informatives en aquells municipis que tinguin Junta de Govern Local.
El règim jurídic de les mateixes es regula a l'article 76 de la Llei municipal i de règim local de les Illes Balears, i als articles 123 a 126 i 134 a 138 del ROF, així com a l'art. 20.1 apartat c) de la LRBRL.
El Batlle és el President originari de totes les comissions informatives, excepte que delegui la presidència efectiva en un altre membre a proposta de la pròpia comissió una vegada creada.
La composició de la resta de membres s'ha d'acomodar a la proporcionalitat existent entre els diferents grups polítics representats en la Corporació. Els portaveu de cada grup designarà per escrit els seus adscrits concrets. Cada titular pot tenir un suplent.
La Comissió es reunirà en caràcter ordinari cada mes, el penúltim dimecres de mes a les 14:30 hores, si bé es faculta al Batle a modificar l'horari per raons justificades a la convocatòria . La Comissió es competent per dictaminar els assumptes competència del Plenari de la Corporació municipal.
Els dies i hores de celebració de les sessions les fixarà el Batlle. La convocatòria de les sessions requereix l'antelació de dos dies hàbils a tots els seus membres. La vàlida celebració requereix la presència de la majoria absoluta dels seus membres en primera convocatòria, o d'un mínim de tres membres en segona convocatòria una hora més tard.
Els acords adopten forma de dictàmens i s'aproven per majoria simple, amb el vot de qualitat del President. Són preceptiu i no vinculants. Són òrgans sense atribucions resolutòries que tenen per funció l'estudi, informe o consulta dels assumptes que han de ser sotmesos al Ple o a la Junta de Govern quan aquesta actuï amb funcions delegades del Ple, excepte casos d'urgència, o quan el Batlle sol·liciti el seu informe.
De conformitat amb l'anterior, al plenari de la Corporació
PROPÒS
La següent composició de la Comissió Informativa d'Assumptes Generals:
La proposta queda aprovada per unanimitat del membres del plenari.
7. PROPOSTA DE BATLIA DE DESIGNACIÓ DE REPRESENTANTS DE LA COPORACIÓ EN ÒRGANS COL.LEGIATS
PROPOSTA DE BATLIA
Angelina Pérez Sánchez, Batlessa de l'Ajuntament de Lloseta, al plenari de la Corporació,
PROPÒS
PRIMER.- Anomenar com a representants de la Corporació als òrgans col·legiats següents:
1.-FEDERACIÓ D'ENTITATS LOCALS DE LES ILLES BALEARS.(FELIB)
2.-MANCOMUNITAT "ES RAIGUER".
3.-CONSELL ESCOLAR DEL COL.LEGI PÚBLIC "ES PUIG".
4.-CONSELL DE JOVENTUT DE LES ILLES BALEARS.
5.-COMISSIÓ LOCAL DE PROTECCIÓ CIVIL.
6.- JUNTA LOCAL DE SEGURETAT.
7.-CONSORCI INFORMÀTIC DE MALLORCA.
8.- CONSORCI D'AIGÜES DE LES ILLES BALEARS.-
9.- FONS MALLORQUÍ DE SOLIDARITAT.
10.- JUNTES DE COMPENSACIÓ I ALTRES ÒRGANS ANÀLEGS PREVISTS A LA LEGISLACIÓ URBANÍSTICA.
11.- CONSORCI SERRA DE TRAMUNTANA:
12.- CONSELL DE LA MINERIA I COMITÈ TÈCNIC PERMANENT.-
12.1.- CONSELL DE LA MINERIA.
12.2.- COMITÉ TÈCNIC PERMANENT.
13.- COMISSIÓ DE SOSTENIBILITAT DE LA FÀBRICA DE CIMENT DE LLOSETA.-
SEGON.- Comunicar el present acord a les entitats assenyalades al punt anterior.
La proposta queda aprovada pels membres del plenari.”
Document signat electrònicament (3 de juliol de 2023)
La batlessa (Angelina Pérez Sánchez)