Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
MANCOMUNITAT MIGJORN MALLORCA
Núm. 458415
Bases que regiran el procediment per constituir una borsa de personal laboral per a poder cobrir necessitats temporals d'operaris especialistes d'ofici (lampista) de la Mancomunitat Migjorn de Mallorca
El president de la Mancomunitat Migjorn de Mallorca, mitjançant decret de dia 05 de juliol de 2023, ha aprovat la convocatòria i les bases que regiran el procediment selectiu per constituir una borsa de personal laboral per a poder cobrir necessitats temporals d'operaris especialistes d'ofici de lampista de la Mancomunitat Migjorn de Mallorca amb el següent literal:
BASES QUE REGIRAN EL PROCEDIMENT PER CONSTITUIR UNA BORSA DE PERSONAL LABORAL PER A PODER COBRIR NECESSITATS TEMPORALS D'OPERARIS ESPECIALISTES D'OFICI (LAMPISTA) DE LA MANCOMUNITAT MIGJORN DE MALLORCA
Primera. Naturalesa del lloc de treball
Vinculació: personal laboral temporal d'operari de la Mancomunitat.
Grup professional: E, segons l'establert al Conveni Col·lectiu del personal laboral al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB número 174, de 19 de desembre de 2013).
Procediment de selecció: Concurs de mèrits.
L'objecte d'aquesta convocatòria és la de crear una borsa de treball a fi d'establir un procediment de selecció de personal amb caràcter temporal tant dels operaris especialistes d'ofici (lampista) com d'operaris de manteniment per a cobrir futures necessitats de provisió de personal.
Aquesta borsa tindrà una vigència de 3 anys, sense perjudici d'allò exposat anteriorment, aquesta borsa quedarà sense efecte quan la substitueixi una borsa sorgida d'una propera convocatòria de places vacants.
El personal que prengui possessió com a personal laboral temporal cessarà en les seves funcions quan finalitzi el contracte que va signar, d'acord amb l'article 11.1 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, sense que tingui dret a cap indemnització, d'acord amb la legalitat.
Segona. Requisits
a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un dels restants estats membres de la Unió Europea o d'aquells estats als que sigui d'aplicació la lliure circulació de treballadors, en els termes prevists en la llei estatal que regula aquesta matèria.
b) Tenir complerts els 16 anys, i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa, per a l'accés a l'ocupació pública.
c) Estar en disposició del títol d' ESO, graduat escolar o equivalent. En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, les persones aspirants hauran d'estar en possessió de la credencial que n'acrediti l'homologació o de la credencial per a l'exercici de la professió corresponent.
d) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques necessàries per a l'exercici de les corresponents funcions.
e) No haver estat separat/ada, mitjançant expedient disciplinari, de cap administració o ocupació pública, ni trobar-se inhabilitat, per sentència ferma, per al compliment de funcions públiques. No estar sotmès a cap causa d'incapacitat específica d'acord a la normativa vigent.
f) Abans de prendre possessió de la plaça, l'interessat/ada haurà de fer constar que no ocupa cap plaça ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per l'art. 1 de la Llei 53/1984, i que no percep cap pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas de realitzar una activitat privada, ho haurà de declarar en el termini de 10 dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la corporació pugui adoptar un acord de compatibilitat o incompatibilitat.
g) Acreditar els coneixements de llengua catalana corresponents al nivell B1, tal com disposa la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de modificació de la Llei 3/2007,de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
L‘acreditació es farà mitjançant títol o certificat expedit per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de dia 21 de febrer de 2013. En cas que no es pugui acreditar, s'haurà de realitzar una prova de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell B1, previ a la fase de valoració dels mèrits.
h) Estar en possessió del carnet de conduir B en vigor.
Els requisits establerts en els apartats anteriors s'hauran de complir el darrer dia de presentació de sol·licituds i gaudir dels mateixos durant el període selectiu.
Tercera. Presentació de sol·licituds
Les persones interessades disposaran de 10 dies hàbils per presentar les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu a partir de l'endemà de la publicació d'aquestes bases al BOIB. Les bases també es publicaran al tauler d'anuncis de la seu electrònica de la Mancomunitat Migjorn de Mallorca (https://mancomunitatmigjorndemallorca.sedelectronica.es/).
Les sol·licituds es dirigiran al president de la Mancomunitat i s'ajustaran al model publicat a l'annex I d'aquestes bases. La presentació podrà fer-se en el Registre General de la Mancomunitat o en qualsevol de les formes previstes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Si no es presenten a través de la Seu-electrònica de la Mancomunitat, s'haurà de trametre, al mateix temps, còpia de la sol·licitud al correu-e: serveiaigues@ajcampos.org.
Per ser admeses i, si escau, prendre part en les proves selectives corresponents, és necessari que les persones aspirants manifestin a les sol·licituds que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona d'aquesta convocatòria i adjuntin a la sol·licitud la següent documentació:
a) Còpia del DNI o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat.
b) Relació, si escau, seguint el mateix ordre d'exposició que consta en el barem de mèrits, dels mèrits al·legats. Aquesta relació s'ajustarà al model publicat a l'annex II d'aquestes bases.
c) Còpia dels documents que serveixin per acreditar els mèrits.
Només es reconeixeran i seran objecte de valoració els mèrits obtinguts fins a la data de publicació de la convocatòria, no es valoraran els mèrits obtinguts amb posterioritat. Tampoc no es valoraran els mèrits obtinguts abans de la publicació de la convocatòria que siguin al·legats però que no es justifiquin degudament abans de la finalització del termini de presentació d'instàncies. No s'admetrà cap documentació referida als mèrits una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds.
Tots els documents presentats en un altre idioma han d'adjuntar la traducció al castellà o català acreditada mitjançant una traducció jurada. Tots els documents expedits a l'estranger s'han de presentar, si escau, degudament legalitzats o postil·lats.
La falsedat en les dades que es facin constar en la sol·licitud o en la documentació annexa determina l'exclusió immediata de la persona sol·licitant, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin.
Les persones que presentin una sol·licitud per participar en aquesta convocatòria donen el consentiment perquè l'Administració tracti les seves dades de caràcter personal necessàries per a la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent. El responsable del tractament de les dades és la Mancomunitat Migjorn de Mallorca. Les persones interessades podran exercir els seus drets dirigint un escrit a la presidència de la Mancomunitat.
Quarta. Admissió d'aspirants
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la presidència dictarà resolució per aprovar la llista provisional de persones admeses i excloses, que serà publicada en el tauler d'anuncis de la seu electrònica de la Mancomunitat, amb indicació, en el seu cas, de la causa de no admissió i fixarà un termini de 5 dies hàbils, a partir de l'endemà de la publicació, per poder esmenar defectes o presentar reclamacions. En cas que no n'hi hagués, la llista esdevindrà definitiva a partir del dia següent d'acabar el termini de reclamacions.
Transcorregut aquest termini la presidència adoptarà una resolució en què aprovarà la llista definitiva de persones aspirants admeses i excloses, prèvia resolució de les reclamacions presentades si n'hi hagués i nomenarà els membres del tribunal. Aquesta resolució es publicarà al tauler d'anuncis de la Seu electrònica de la Mancomunitat.
Cinquena. Tribunal qualificador
Tribunal Qualificador
1. El Tribunal que es convoca estarà constituït per tres membres designats per la Mancomunitat conjuntament amb el llistat provisional d'admesos i exclosos. Els membres del tribunal hauran de reunir els requisits establerts a la normativa vigent.
2. El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, ni sense president/a ni sense secretari/ària, i les seves decisions s'adoptaran per majoria.
3. El Tribunal podrà disposar la incorporació en les seves tasques d'assessors o especialistes.
4. Els membres del Tribunal hauran d'abstenir-se d'intervenir, i ho notificaran a l'autoritat convocant, quan hi concorri alguna de les circumstàncies previstes a l'article 23 de la Llei 40/2015 d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic o si han realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives d'accés a les places de què es tracta durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.
Així mateix, les persones aspirants podran recusar els membres del Tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies esmentades al paràgraf anterior, conforme al que preveu l'article 24 de la Llei 40/2015.
Sisena. Procés de Selecció
El procés de selecció consistirà en un concurs de mèrits. La puntuació màxima serà de 30 punts.
a) Formació. Puntuació màxima 16 punts.
a.1) Formació acadèmica. Puntuació màxima 5 punts.
Per cada titulació de formació professional de:
a) Titulació de cicle formatiu o FP de grau mitjà o equivalent: 2 punts per títol. S'admetrà un certificat de professionalitat de nivell II validat per la CAIB.
b) Titulació de cicle formatiu o FP de grau superior o equivalent: 3 punts per títol. S'admetrà un certificat de professionalitat de nivell III validat per la CAIB.
Forma d'acreditació: còpia del títol. En el cas de titulacions obtingudes a l'estranger, s'haurà de presentar la credencial que acrediti la seva homologació.
a.2) Cursos relacionats amb el lloc de treball. Puntuació màxima 6 punts.
a. Cursos d'aprofitament que tinguin relació directa amb el lloc de treball i les funcions a desenvolupar: 0.3 punts/hora.
b. Cursos d'assistència que tinguin relació directa amb el lloc de treball i les funcions a desenvolupar: 0.2 punts/hora.
c. Cursos d'aprofitament de matèries transversals: 0.1 punts/hora.
Forma d'acreditació: còpia del certificat o diploma del centre formatiu, degudament signat i segellat i en el que consti les hores de formació.
En quant a la impartició dels cursos formatius, s'admetran aquells impartits o reconeguts per l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), els impartits per les universitats i les escoles tècniques, els impartits per col·legis professionals, les administracions estatal, autonòmica o local, i pels sindicats, així com els inclosos dins el Pla de Formació que es negociarà en l'àmbit de la Mancomunitat Migjorn.
Es consideraran matèries transversals les següents:
Igualtat entre homes i dones.
Protecció de dades de caràcter personal.
Prevenció de riscos laborals.
Ofimàtica i ús de processadors de text i càlcul.
a.3) Coneixements de català. Puntuació màxima 3 punts.
- Nivell B2 o equivalent (B): 1.5 punts
- Nivell C1 o equivalent (C): 2 punts
- Nivell C2 o equivalent (D): 2.5 punts
- Nivell LA o equivalent (E): 0.5 punts
Es valoraran els certificats reconeguts d'acord amb la normativa autonòmica. Només es valorarà el certificat de nivell més alt, llevat del llenguatge administratiu, que es acumulatiu.
a.4) Llicències o permisos de conduïr. Puntuació màxima 2 punts.
- Permís de conduïr B+E: 0,5 punts
- Permís de conduïr C1: 1 punt
- Permís de conduïr C: 1.5 punts
- Permís de conduïr C+E: 2 punts
Només es valorarà el permís de nivell més alt, en cap cas s'acumularan.
b) Experiència laboral. Puntuació màxima: 14 punts.
Serveis prestats en llocs d'oficial de 1ª, 2ª o 3ª de personal laboral o funcionari en el sector públic exercint tasques similars a les assignades als operaris de la Mancomunitat: 0.2 punts per mes de treball.
Serveis prestats en llocs de peó de personal laboral o funcionari en el sector públic exercint tasques similars a les assignades als operaris de la Mancomunitat: 0.1 punts per mes de treball.
Serveis prestats en el sector privat en llocs d'oficial de 1ª, 2ª o 3ª en el sector de l'energia i aigua, construcció, manteniment d'instal·lacions, edificis o jardineria i piscines, mecànica i electrònica o altres que puguin estar relacionats amb les tasques a desenvolupar pels operaris de la Mancomunitat: 0.1 punts per mes de treball.
Serveis prestats en el sector privat en llocs de peó o ajudant en el sector de l'energia i aigua, construcció, manteniment d'instal·lacions, edificis o jardineria i piscines, mecànica i electrònica o altres que puguin estar relacionats amb les tasques a desenvolupar pels operaris de la Mancomunitat: 0.05 punts per mes de treball.
Forma d'acreditació: En els treballa al sector públic s'acreditarà amb un certificat de serveis prestats, al sector privat s'acreditarà amb l'informe de vida laboral i contracte de treball.
S'admetrà en substitució del contracte laboral un certificat emès per l'empresa empleadora en el qual s'indiqui les característiques del lloc i categoria professional i les dades d'inici i finalització.
Treballs realitzats com a treballador autònom o per compte pròpia en el sector de l'energia i aigua, construcció, manteniment d'instal·lacions, edificis o jardineria i piscines, mecànica i electrònica o altres que puguin estar relacionats amb les tasques a desenvolupar pels operaris de la Mancomunitat: 0.1 punts per mes de treball.
Forma d'acreditació: informe de vida laboral i certificat del cens d'activitats econòmiques.
Setena. Publicació de resultats.
Les valoracions del mèrits adduïts es publicaran al tauler d'anuncis de la Seu electrònica de la Mancomunitat. Les persones aspirants disposaran d'un termini de cinc dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà de la publicació, per sol·licitar les revisions o presentar les reclamacions que considerin oportunes.
Un cop elevats a definitius, es formularà un decret d'aprovació i constitució de la borsa de treball i aquest es publicarà al BOIB.
Vuitena. Ordre de prelació i desempats.
1. L'ordre de prelació en la borsa serà determinat per la valoració obtinguda dels mèrits.
2. Els empats es dirimiran atenent successivament els criteris següents:
a) Temps de feina feta prèviament en la mateixa categoria en el sector públic.
b) Sorteig.
Novena. Resolució de la convocatòria i publicació de la borsa.
1. El tribunal qualificador ha d'elaborar una llista definitiva de totes les persones aspirants que formin part de la borsa, per ordre de puntuació obtinguda, que ha d'elevar al president perquè en dicti la resolució que pertoqui.
2. La borsa s'ha de publicar en el tauler d'anuncis de la Seu-e de la Mancomunitat, amb indicació de totes les persones integrants, l'ordre de prelació i la puntuació obtinguda. Així mateix
Desena. Funcionament de la borsa de treball.
1. Quan es doni algun dels supòsits pels quals s'ha convocat aquesta borsa, s'ha d'oferir un lloc a les persones incloses en la borsa segons l'ordre de prelació corresponent.
L'oferiment del lloc de feina s'ha de fer a l'interessat/da per telèfon o e-mail, en dos intents, en hores diferents de les 8.00 a les 14.00 hores, en el termini de dos dies i en cas de que l'administració no rebi contestació de l'interessat/da pels mitjans esmentats, la oferta es farà a la següent persona de la borsa i d'acord amb l'ordre de prelació.
Abans del seu nomenament l'aspirant haurà d'acreditar el compliment de tots els requisits de la base segona que no hagi acreditat amb anterioritat. A més de la documentació de la base segona, l'aspirant haurà d'aportar:
a) Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.
b) Declaració jurada o promesa que: no ha estat separat o separada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, de les comunitats autònomes, ni entitats locals; no està inhabilitat o inhabilitada per a l'exercici de funcions públiques; no concorre en cap de les causes d'incompatibilitat de conformitat amb la normativa vigent.
No podran ser contractats o contractades els qui no presentin la documentació en el termini indicat en el moment de formalitzar el contracte.
2. La persona interessada ha de manifestar per escrit la seva conformitat o renúncia en el termini d'un dia hàbil i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de personal de la Mancomunitat. En el cas de no contestar de forma expressa es considera que renuncia.
En el cas de no indicar-se un termini d'incorporació concret, aquest ha de ser com a mínim de tres dies hàbils i com a màxim de quinze dies hàbils.
En el cas de rebutjar la plaça, l'aspirant haurà d'indicar si vol mantenir-se a la borsa, en aquest cas passaria al darrer lloc de la llista, o si té la voluntat de quedar exclòs de la borsa i que no torni a ser contactat. Si no contesta a l'oferta de feina restarà exclòs de la borsa.
Excepcionalment, la persona interessada que hagi renunciat al lloc oferit mantindrà el seu lloc a la borsa en el cas en que es trobi en alguna de les situacions següents:
a) Estar en període d'embaràs, de maternitat o paternitat, d'adopció o d'acolliment permanent o preadoptiu, la qual cosa inclou el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per a cura de fills i filles pel qualsevol dels supòsits anteriors.
b) Patir malaltia o incapacitat temporal.
Onzena. Vigència d'aquesta borsa.
Aquesta borsa extraordinària tindrà una vigència màxima de 3 anys des que es publiqui la resolució de constitució al BOIB, de conformitat amb l'article 12 del Decret 30/2009, de 22 de maig. Un cop hagi transcorregut aquest període de temps la borsa perd la vigència i no es pot reactivar. Aquesta borsa extraordinària serà supletòria i a la que resulti del procediment d'estabilització de la convocatòria publicada al BOIB 167 de 24 de desembre de 2022 de conformitat amb l'art. 24.1 del Decret llei 6/2022, d 13 de juny, de noves mesures urgents per reduir la temporalitat en l'ocupació pública de les illes balears.
Dotzena. Impugnació.
Les presents bases específiques i tots els actes administratius que es derivin de les bases i de les actuacions dels tribunals qualificadors, podran ser impugnats conforme al que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
(Signat electrònicament: 12 de juliol de 2023
El president Sebastián Sureda Mas)
ANNEX I SOL·LICITUD
Nom i llinatges:
DNI (o altre):
Domicili:
Localitat: CP:
Telèfon/s (imprescindible):
Correu electrònic:
EXPÒS:
1. Que he tingut coneixement de la convocatòria del procediment selectiu per a la creació d'una borsa de personal laboral per a poder cobrir necessitats temporals d'operaris a la Mancomunitat Migjorn de Mallorca, les bases de la qual varen ser publicades al BOIB núm. ____ de data ______________.
2. Que reuneixo totes i cada una de les condicions exigides a la base segona, referides a la data d'acabament del termini assenyalat per a la presentació d'aquesta sol·licitud.
3. Que aporto els següents documents:
a. Còpia del DNI o document acreditatiu de la identitat.
b. Relació dels mèrits al·legats per a la valoració en la fase de concurs (model Annex II)
c. Còpia dels documents acreditatius dels mèrits al·legats.
Per tot l'exposat,
SOL·LICIT:
Ser admès/admesa per a prendre part en aquesta convocatòria.
_________, ____ de/d' ___________________ de 202_
(signatura)
SR. PRESIDENT DE LA MANCOMUNITAT MIGJORN DE MALLORCA
ANNEX II RELACIÓ DE MÈRITS
Nom i llinatges:
DNI (o altre):
Domicili:
Localitat: CP:
Telèfon/s (imprescindible):
Correu electrònic:
EXPÒS:
Que, en relació amb el procediment selectiu per a la creació d'una borsa de personal laboral per a poder cobrir necessitats temporals d'operaris a la Mancomunitat Migjorn de Mallorca, al·lego els mèrits que a continuació es relacionen (seguint l'ordre de la convocatòria), els quals acredito mitjançant la documentació adjunta.
1. _______________________________________________________________
2. _______________________________________________________________
3. _______________________________________________________________
4. _______________________________________________________________
5. _______________________________________________________________
6. _______________________________________________________________
7. _______________________________________________________________
8. _______________________________________________________________
9. _______________________________________________________________
10. ______________________________________________________________
11. ______________________________________________________________
12. ______________________________________________________________
13. ______________________________________________________________
14. ______________________________________________________________
15. ______________________________________________________________
16. ______________________________________________________________
17. ______________________________________________________________
18. ______________________________________________________________
19. ______________________________________________________________
20. ______________________________________________________________
Per la qual cosa, SOL·LICIT:
Que em siguin reconeguts els mèrits al·legats i acreditats.
_________, ____ de/d' ___________________ de 202_
(signatura)
SR. PRESIDENT DE LA MANCOMUNITAT MIGJORN DE MALLORCA