Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SA POBLA

Núm. 454101
Creació i composició comissions informatives i Junta de Portaveus

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per fer públic que l'Ajuntament Ple en sessió de dia 30 de juny de 2023, adoptà el següent acor sobre creació de comissions i junta de portaveus:

«PROPOSTA DE BATLIA DE CREACIÓ I COMPOSICIÓ DE LES COMISSIONS INFORMATIVES I DE LA JUNTA DE PORTAVEUS

Constituïda la Corporació Municipal pel període 2023-2027 en el Ple de l'Ajuntament de data 17 de juny de 2023 desprès del procés electoral de les eleccions municipals de dia 28 de maig de 2023, i elegit batle de sa Pobla, Biel Ferragut Mir, es fa necessari procedir a la creació i composició de les comissions informatives de caràcter permanent i especial, amb l'objecte de dotar a l'Ajuntament d'òrgans complementaris de participació i control de caràcter assessor, amb la finalitat de fer efectiu el dret que l'article 20.1.c) de la Llei 7/85, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, atorga a tots els grups municipals integrants de la corporació.

De conformitat amb allò disposat els articles 20.1.c) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, i els articles 24.1 i 78 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, 123 i següents i 134 i següents del RD 2568/1986, de 28 de novembre (ROF), correspon al ple de cada corporació determinar el número i denominació de les comissions informatives d'estudi i dictamen, tant quan neixin amb vocació de permanència, per obeir a l'estructura de l'àmbit competencial de l'Ajuntament, com quan neixin amb caràcter temporal a fi de tractar temes específics.

De conformitat amb l'article 125.b del ROF, cada comissió informativa ha d'estar integrada de forma que la seva composició s'acomodi a la proporcionalitat existent entre els distints grups polítics representats en la corporació.

Les Comissions Informatives, integrades exclusivament per membres de la Corporació, són òrgans sense atribucions resolutòries que tenen per funció l'estudi, informe o consulta dels assumptes que hagin de ser sotmesos a la decisió del Ple i de la Junta de Govern Local quan aquesta actuï amb competències delegades pel Ple, excepte quan hagin d'adoptar-se acords declarats urgents. Igualment, informaran aquells assumptes de la competència pròpia de la Junta de Govern Local, i de l'Alcalde o President, que els siguin sotmesos al seu coneixement per expressa decisió d'aquells, i, efectuaran el seguiment de la gestió de l'Alcalde, la Junta de Govern i els Regidors que ostentin delegacions, sense perjudici de les competències de control que corresponen al Ple.

Tots els grups polítics integrants de la corporació tindran dret a participar en dits òrgans, mitjançant la presència de regidors pertanyents a aquests en proporció al nombre de Regidors que tinguin en el Ple.

En l'Acord de creació de les Comissions Informatives es determinarà la composició concreta d'aquestes, tenint en compte les següents regles:

a) L'Alcalde o el President de la Corporació, és el President nat de totes elles; no obstant això, la presidència efectiva podrà delegar-la en qualsevol membre de la Corporació, a proposta de la pròpia Comissió, després de la corresponent elecció efectuada en el seu si.

b) Cada Comissió estarà integrada de manera que la seva composició s'acomodi a la proporcionalitat existent entre els diferents grups polítics representats en la Corporació.

c) L'adscripció concreta a cada Comissió dels membres de la Corporació que hagin de formar part d'aquesta en representació de cada grup, es realitzarà mitjançant escrit del Portaveu d'aquest dirigit a l'Alcalde o President, i del qual es donarà trasllat a Ple. Podrà designar-se, d'igual forma, un suplent per cada titular.

Les Comissions Informatives celebraran sessions ordinàries amb la periodicitat que acordi el Ple al moment de constituir-les, en els dies i hores que estableixi l'Alcalde o el President de la Corporació, o el seu respectiu President, els qui podran així mateix, convocar sessions extraordinàries o urgents d'aquestes. L'Alcalde o el President de la Corporació, o el President de la Comissió, estarà obligat a convocar sessió extraordinària quan ho sol·liciti la quarta part, almenys, dels membres de la Comissió.

Per tot això, aquesta batlia, en ús de les atribucions que legalment té atribuïdes, proposa al Ple l'adopció del següents

 

ACORDS

PRIMER.- Crear les comissions informatives següents:

A) Constituir una Comissió Informativa de caràcter permanent denominada «Comissió Informativa d'assumptes del Ple». L'objecte d'aquesta serà l'estudi, informe i consulta en relació als assumptes competència del Ple de la Corporació.

La Comissió Informativa d'assumptes del Ple estarà integrada per la totalitat dels membres de la Corporació, ajustarà el seu funcionament al que es disposa en els articles 123 a 126 i 134 a 138 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals aprovat per Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre.

La Comissió celebrarà sessions ordinàries els dilluns previs a la celebració de sessions plenàries ordinàries i dos dies abans de la celebració de sessions plenàries extraordinàries.

B) Constituir la «Comissió Especial de comptes» òrgan necessari per tal de procedir a l'examen del Compte General del Pressupost , en compliment del que es disposa en l'article 116 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, i en l'article 212 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals aprovat per Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, ha d'estar constituïda per membres dels distints grups polítics que integren la Corporació, amb una composició proporcional al nombre de regidors de cadascun dels grups polítics.

Establir que la Comissió Especial de comptes estarà composta pels vocals designats pels grups polítics municipals següents:

President: El Batle President o regidor en qui delegui.

Vocals:

  • Grup Municipal del Partit Popular: DOS VOCALS
  • Grup Municipal Independents per Sa Pobla: UN VOCAL
  • Grup Municipal de El Pi: UN VOCAL
  • Grup Municipal Més per sa Pobla: UN VOCAL
  • Grup Municipal Socialista: UN VOCAL.
  • Grup Municipal VOX: UN VOCAL

Els portaveus dels grups municipals comunicaran per escrit a l'Alcaldia els vocals titulars i suplents de la Comissió.

C) Constituir una comissió informativa de caràcter permanent anomenada «Comissió d'urbanisme i medi ambient», l'objecte de la qual serà l'estudi, informe i consulta en relació al següents assumptes: Expedients de les Matèries d'urbanisme i medi ambient quan la Competència per a la seva aprovació correspongui al Ple de la Corporació o a la Junta de Govern per delegació del Ple, així com donar coneixement als regidors dels distints grups polítics municipals del funcionament dels serveis d'Urbanisme i Medi Ambient de l'Ajuntament, recollint així mateix els suggeriments que és puguin presentar a l' respecte .

Establir que la d'urbanisme i medi ambient estarà composta pels vocals designats pels grups polítics municipals següents:

President: El Batle President o regidor en qui delegui.

Vocals:

  • Grup Municipal del Partit Popular: DOS VOCALS
  • Grup Municipal Independents per Sa Pobla: UN VOCAL
  • Grup Municipal de El Pi: UN VOCAL
  • Grup Municipal Més per sa Pobla: UN VOCAL
  • Grup Municipal Socialista: UN VOCAL.
  • Grup Municipal VOX: UN VOCAL

Els portaveus dels grups municipals comunicaran per escrit a l'Alcaldia els vocals titulars i suplents de la Comissió.

La Comissió Informativa Permanent d'urbanisme i medi ambient ajustar el seu funcionament al que disposen els articles 123 a 126 i 134 a 138 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals. La Comissió celebrarà sessions ordinàries amb periodicitat bimensual.

 

SEGON.- La creació de la Junta de Portaveus com a òrgan complementari, de caràcter consultiu i de col·laboració. En cap cas pot ostentar competències resolutòries ni rebre delegacions de cap òrgan municipal. La mateixa estarà constituïda pel Batle i pels portaveus del Grups municipals o els seus suplents ; però, en el seu cas, no pels Regidors no adscrits.

Se celebraran amb caràcter ordinari abans de la convocatòria de cada sessió plenària, amb la finalitat d'agilitar i ordenar el desenvolupament d'aquestes. Es convocarà reunió extraordinària de la Junta de Portaveus, a iniciativa de l'Alcalde o Tinent d'Alcalde en qui aquest delegui, i sempre que ho sol·licitin dos grups municipals o, almenys, la cinquena part dels Regidors de la Corporació.

Entre la convocatòria i la celebració de la sessió hauran de transcórrer, almenys, vint-i-quatre hores.

L'objecte de les sessions de la Junta de Portaveus serà el de col·laborar amb l'alcaldia en la redacció de la convocatòria de les Comissions Informatives Permanents i del Ple de la Corporació.

TERCER.- Difondre el contingut d'aquest acord, de conformitat amb el principi de transparència, mitjançant la seva publicació actualitzada i permanent a la seu electrònica municipal, en compliment d'allò que disposen els articles 5 i següents de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació i bon govern.

Sa Pobla, document signat electrònicament.

El batle

Biel Ferragut Mir»

Sa Pobla, a data de la seva signatura electrònica (10 de juliol de 2023)

El batle Biel Ferragut Mir