Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències

AJUNTAMENT DE SANT ANTONI DE PORTMANY

Núm. 454044
Designació dels membres de la Junta de Govern Local i delegació de competències en la Junta de Govern Local

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En compliment del que disposa l'article 53.3 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic dels ens locals, aprovat pel Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, es fa públic el Decret núm. 2222, de 25 de juny de 2023, modificat pel Decret núm. 2302, de 4 de juliol de 2023, de designació dels membres de la Junta de Govern Local i delegació de competències a la Junta de Govern Local, que literalment diu el següent:

«Vista la celebració de les eleccions municipals el dia 28 de maig de 2023, i havent-se constituït el dia 17 de juny de 2023 la nova Corporació Local, en virtut del que disposen els articles 20.1.b) i 23 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i els articles 35.2 i 52 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals, aprovat pel Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre.

Vista la proposta de resolució PR/2023/2765 de 25 de juny de 2023.

Vista la proposta de resolució PR/2023/2872 de 3 de juliol de 2023.

RESOLUCIÓ

PRIMER. Nomenar membres de la Junta de Govern Local els següents regidors:

- Sr. Marcos Serra Colomar, president de la Junta de Govern Local.

- Sra. Neus Mateu Roselló

- Sra. María Ribas Boned

- Sr. Miguel Tur Contreras

- Sr. David Márquez Boza

- Sra. Eva María Prats Costa

- Sra. Josefa Torres Costa

- Sr. Antonio Marí Marí

SEGON. Establir que les sessions ordinàries de la Junta de Govern Local tendran lloc el primer, segon i tercer dijous de cada mes, al despatx del Sr. Alcalde, tret que aquest sigui inhàbil, cas en què s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent. En cas que concorrin raons extraordinàries, degudament justificades al decret de convocatòria, es podrà traslladar la celebració de les sessions ordinàries a una data pròxima anterior o posterior, segons es consideri més convenient per al funcionament municipal.

TERCER. Correspon a la Junta de Govern Local, a més de l'assistència permanent a l'Alcalde en l'exercici de les seues atribucions, les següents competències que es deleguen:

A. En matèria de contractació i projectes:

1. Realitzar les contractacions i concessions de tota mena, quan el pressupost superi la quantia màxima fixada per als contractes menors i no sigui superior al 10% dels recursos ordinaris del pressupost ni, en qualsevol cas, superi els sis milions d'euros (6.000.000,00 €); també inclou la competència delegada aquells contractes que tinguin caràcter pluriennal, quan el seu termini no sigui superior a quatre anys, eventuals pròrrogues incloses, sempre que l'import acumulat de totes les seves anualitats no superi ni el percentatge indicat referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici ni la quantia assenyalada.

La delegació de la facultat de contractar a favor de la Junta de Govern Local inclou els actes d'aprovació de l'expedient administratiu i de l'adjudicació del contracte, reservant-se l'Alcaldia la resolució d'inici de l'expedient de contractació i l'acceptació de la proposta d'adjudicació de contracte efectuada per la mesa de contractació a què es refereix l'article 150.2 de la Llei 9/2017 de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic (LCSP).

2. Aprovar els projectes d'obres quan la Junta de Govern Local tengui competència per a contractar-los.

3. L'adjudicació de contractes privats, així com l'adjudicació de concessions sobre els béns d'aquestes i l'adquisició de béns immobles i drets subjectes a la legislació patrimonial quan el pressupost base de licitació no superi el 10 per cent dels recursos ordinaris del pressupost ni l'import de tres milions d'euros, així com l'alienació del patrimoni, quan el seu valor no superi el percentatge ni la quantia indicats.

4. Aprovació de certificacions d'obra o dels documents que acreditin la conformitat amb el que es disposa en el contracte dels béns lliurats o serveis prestats.

5. Imposició de penalitats a contractistes en casos d'incompliment o de compliment defectuós de la prestació.

B. En matèria de subvencions:

1. Aprovació de les bases de les subvencions en règim de concurrència.

2. Resolució del procediment d'atorgament de subvencions en règim de concurrència.

3. Concessió directa de subvencions quan el seu import superi la quantia de 3.000 euros.

C. En matèria d'urbanisme i activitats:

1. Aprovació dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no expressament atribuïts al Ple així com l'aprovació dels instruments de gestió urbanística i dels projectes d'urbanització.

2. Resolució de procediments administratius d'atorgament de llicències urbanístiques i permisos d'instal·lació i obres, excloent l'atorgament de les llicències de primera ocupació, la resolució de la caducitat de l'expedient administratiu i l'acceptació del desistiment o renúncia per l'interessat, que correspondrà resoldre al regidor delegat de l'àrea.

3. Resolució relativa a les pròrrogues de les llicències urbanístiques i dels permisos d'instal·lació i obres.

4. Resolució relativa a la caducitat de llicències urbanístiques i de permisos d'instal·lació i obres.

5. Aprovació d'informes municipals en procediments administratius d'urbanisme i activitats que requereixin de declaració d'interès general.

6. Resolució definitiva de procediments de restabliment de la legalitat urbanística i de la realitat física alterada.

D. En matèria de responsabilitat patrimonial:

Únic. Acordar la resolució definitiva dels procediments de responsabilitat patrimonial.

E. En matèria de personal:

1. Aprovar l'oferta pública d'ocupació d'acord amb el pressupost i la plantilla aprovats pel Ple.

2. Aprovar les bases de les proves per a la selecció de personal, així com els concursos de provisió de llocs de treball.

3. Efectuar les convocatòries derivades de l'oferta d'ocupació pública.

4. Resolució d'expedients tramitats en l'exercici de la potestat disciplinària a empleats públics, excepte quan suposi la separació del servei dels funcionaris i l'acomiadament del personal laboral.

F. En matèria de sancions:

1. Acordar la resolució definitiva dels expedients sancionadors per infraccions administratives quan les sancions tinguin un import superior als 3.000 euros o incloguin la imposició de sancions accessòries.

G. En matèria de convenis:

Únic. L'aprovació dels convenis quan no siguin competència de Ple, excepte per raons d'urgència degudament motivades, i en aquest cas la competència correspondrà a l'Alcalde.

H. Resolució de recursos de reposició:

Únic. La resolució de recursos de reposició interposats contra resolucions d'Alcaldia, regidories delegades i la pròpia Junta de Govern Local, excepte per raons d'urgència degudament motivades, i en aquest cas la competència correspondrà a l'Alcalde. En tot cas tindrà la consideració de raó d'urgència que s'hagi sol·licitat la suspensió de l'execució de l'acte conforme a l'article 117.3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i una vegada informat el recurs no estigui prevista la celebració d'una sessió de la Junta de Govern Local abans que finalitzi el termini d'un mes des de la sol·licitud d'aquesta.

I. Aprovació d'informes tècnics

Únic. Aprovació d'informes tècnics emesos a sol·licitud d'Administracions Públiques o organismes públics dependents d'aquestes, excepte per raons d'urgència degudament motivades, i en aquest cas la competència correspondrà a l'Alcalde.

QUART. Es donarà compte a la Junta de Govern Local de les sentències o altres resolucions judicials rellevants que recaiguin a conseqüència de recursos interposats contra actes administratius dictats per Alcaldia, regidories delegades o Junta de Govern Local, reservant-se al Ple el coneixement de les sentències o altres resolucions judicials rellevants que recaiguin a conseqüència de recursos interposats contra actes administratius o disposicions administratives de caràcter general que aprovi aquest òrgan. En tot cas tindrà la consideració de resolució judicial rellevant la recaiguda en peça separada que resolgui la suspensió de l'executivitat d'actes administratius.

CINQUÈ. Notificar personalment la present resolució als designats, que es considerarà acceptada tàcitament, excepte manifestació expressa; i remetre la resolució del nomenament al Butlletí Oficial de les Illes Balears per a la seva publicació en aquest. Així mateix, publicar la resolució en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament, sense perjudici de la seua efectivitat des del sendemà de la signatura de la resolució.

SISÈ. Donar compte al Ple de l'Ajuntament d'aquesta resolució en la primera sessió que se celebri.”

 

A Sant Antoni de Portmany, (signat electrònicament: 6 de juliol de 2023)

L'alcalde (Marcos Serra Colomar)