Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SA POBLA

Núm. 453980
Delegacions genériques i especials tinents de batle i regidors

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per fer públic que per resolució de batlia de dia 27 de juny de 2023, es va dictar decret de batlia núm. 811/2023. que seguidament es transcriu:

«DECRET DE BATLIA DE DELEGACIONS GENÈRIQUES I ESPECIALS A TINENTS DE BATLE I REGIDORS DE L'AJUNTAMENT

Antecedents

Una vegada constituïda la nova corporació i elegit el Batle, es fa necessari procedir a establir l'organització de les diferents àrees del consistori, així com les diverses competències que exerceixen, per tal d'assolir un millor funcionament dels serveis municipals, mitjançant el present Decret es procedeix a dur a terme aquesta actuació.

L'article 25 de la llei 20/2006 Municipal i de Règim Local de les Illes Balears estableix que l'administració municipal es pot estructurar en departaments dirigits des d'una tinència de Batlia o des d'una regidoria delegada, en les matèries que se'ls atribueixin expressament.

Conseqüentment, resulta ara adient procedir a establir les delegacions de competències genèriques i especials en què es distribueix la gestió dels serveis administratius municipals.

Per tota això, i fent ús de les atribucions que em confereixen els articles 41.2, 43 i 44 del Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals,

RESOLC

1.- Aprovar les delegacions genèriques a favor dels membres de la Junta de Govern Local, i tinències de batlia que es relacionen, amb facultats de direcció, gestió i resolució dels assumptes mitjançant actes administratius que afectin a tercers, de la forma següent:

En qualsevol cas, el contingut de la delegació genèrica conferida comprèn l'exercici de les competències generals següents:

1. Programar les polítiques municipals en les matèries de la seva competència, així com la representació i inspecció de l'àrea de la qual n'és titular.

2. Exercir l'autoritat respecte del personal de la seva àrea.

3. Garantir el compliment de les ordenances, els reglaments, els bans i altres disposicions legals que afectin al municipi, en l'àmbit de les competències de l'àrea.

4. Ordenar la tramitació dels expedients relatius a la seva àrea delegada i formular les propostes de resolució o acord que corresponguin, així com la resolució de l'expedient mitjançant decret.

5. Exercir les competències i facultats en matèria de contractació administrativa pública, privada i de caràcter patrimonial que la legislació de contractes de les Administracions Públiques assigna al batle com a òrgan de contractació, incloent l'adjudicació i formalització dels contractes corresponents, sense perjudici de les competències que corresponguin a la Junta de Govern.

6. Sol·licituds de subvencions en matèries relacionades amb cadascuna de les àrees i acceptació de les subvencions atorgades, justificació de les mateixes i si s'escau la interposició de qualsevol recurs derivats dels procediments de reintegraments incoats per l'Administració atorgant de la subvenció.

7. Exercir la potestat sancionadora de les infraccions a les ordenances en els assumptes que comporten la seva àrea, llevat que es tractin de matèries indelegables per llei o estigui atribuïda a altres òrgans. Aquesta facultat no abasta la resolució dels recursos interposats contra les resolucions adoptades per l'òrgan delegat, que corresponen a la Batlia.

  • 1er Tinent de Batlia, Sr. Antoni Simó Tomàs Canyelles:

Medi Ambient: Comprensiu del Servei de Recollida domiciliària de residus, i neteja viària relació directa amb els contr

 

Planejament Urbanístic: Proposta i impuls d'expedients de planejament urbanístic municipal i participació en representació de l'Ajuntament en els de caràcter territorial o sectorial que puguin afectar al Municipi, sense perjudici de les competències delegades per l'Alcaldia a la Junta de Govern Local ni a les competències que per Llei estan atribuïdes al Ple de la Corporació.

Benestar Social: Serveis Socials, Centre de dia, assistència domiciliària, integració de la immigració,, persones discapacitades i altres col·lectius.

Relacions amb l'Institut Mallorquí de Serveis Socials i amb la Conselleria competent del Govern de les Illes Balears

  • 2a. Tinenta de batlia, Sra. Magdalena de la Fuente Ferrà:

Fires: Organització i Promoció de les Fires, en col·laboració amb totes les regidories.

Comerç, Indústria i Mercat: Promoció dels mateixos i direcció dels serveis municipals afectes.

  • 3r. Tinenta de batlia, Sra. Catalina Maria Serra Vidal:

Sanitat: Relacions amb IBSALUD, sanitat alimentària i sanitat animal.

Cultura: Incloent la direcció política de l'espai cultural Can Planes ,de la Congregació, Can Cirera Prim i Es Rafal. Les relacions amb les entitats culturals i l'arxiu municipal, així com la promoció cultural

  • 4r. Tinent de batlia, Sr. Guillem Gabriel Crespí Barceló:

Esports: Activitats Municipals Esportives, Instal·lacions Esportives Municipals, relacions amb els clubs esportius del municipi, intervenció municipal en realització d'events esportius per particulars o altres administracions, total o parcialment en el terme municipal.

Urbanisme: gestió i disciplina urbanística.

Patrimoni Històric: Proposta i impuls dels expedients de naturalesa Patrimonial inclòs el d'aprovació definitiva del Catàleg de Protecció del Patrimoni i les seves modificacions, sense perjudici de les competències que per Llei estan atribuïdes al Ple de la Corporació.

  • 5è Tinent de batlia, Sr. Antoni Caldés Gost:

Seguretat Ciutadana i del Medi Rural: incloent, la prefectura de la policia local, sense perjudici de la prefectura professional de la mateixa (article 21.1, i, de la llei 7/1985) i de la direcció superior del personal de l'Ajuntament; així com la direcció del servei de protecció civil i la coordinació amb l'agrupació de voluntaris.

Manteniment i Serveis: Incloent Vies Públiques urbanes i rurals, jardineria i mobiliari urbà, servei d'aigua potable i clavegueram, planta potabilitzadora, enllumenat públic i edificis municipals.

Cementeri: policia sanitària mortuòria, instal·lacions del cementeri i el tanatori.

2.- Aprovar les delegacions especials: delegar als regidors i regidores que es relacionen a continuació una delegació especial d'atribucions sobre els assumptes següents:

  • Sra. Francesca Maria Mir Serra, la direcció i gestió de les àrees:
  1. Personal: Excloent les competències delegades a la Junta de Govern i la direcció superior de tot el personal de l'Ajuntament.
  2. Educació: Incloent la relacions amb la comunitat educativa (direcció, professorat, pares, mares, associacions de mares i pares ) dels distints centres oficials d'educació infantil i primària, públics, concertats i privats, així com de secundària i formació professional. Programes de formació de persones adultes; Escoleta Municipal. Manteniment dels col·legis públics d'educació infantil i primària en col·laboració amb la  regidoria de Manteniment.
  3. Polítiques d'igualtat.
  • Sr. Joan Pérez Comas, la direcció i gestió de les àrees:
  1. Hisenda: Incloent el desenvolupament de la gestió econòmica d'acord amb el pressupost aprovat (art. 21.1.f)
  2. Innovació: Administració electrònica, simplificació dels procediments, programari i equipament informàtic municipal
  3. Obres Públiques: Seguiment i control de les obres i serveis en el seu procés de contractació.
  4. Eficiència energètica.
  • Sra. Maria José Camuñas Reines, la direcció i gestió de les àrees:
  1. Participació Ciutadana: Àrea de caràcter transversal que implica el manteniment i la introducció de elements de participació ciutadana en tots els àmbits de l'actuació municipal, amb especial incidència en la col·laboració amb la Regidories de Fires i Festes i responsabilitat de sa Pobla Ràdio; Banda de música i escola de música
  2. Turisme: Promoció turística
  3. Gent gran: Relacions amb les associacions de la tercera edat i entitats que tenguin per objecte l'atenció a la tercera edat
  4. Jovent: Promoció i direcció d'activitats i serveis adreçats al jovent, relacions amb associacions de joves i que tenguin entre la seva finalitat la promoció del jovent i el temps de lleure.
  • Sr. Biel Payeras Torrandell: la direcció i gestió de les àrees:
  1. Festes: Organització i Promoció de les Festes municipals, en col·laboració amb totes les regidories.
  2. Protocol: Direcció del protocol institucional de totes les activitats municipals.
  3. Mobilitat.

3.- Les anteriors delegacions inclouen les següents competències:

1. Les competències delegades s'exerciran d'acord amb el que preveuen els articles 43 a 45 del ROF i en els termes i dins dels límits d'aquesta delegació, no sent susceptibles de ser delegades pels seus titulars en cap altre òrgan o membre de la corporació. Els delegats i delegades hauran de mantenir informada a la batlia de la gestió de la competència delegada i dels actes o disposicions que ha dut a terme en virtut de la delegació. Igualment hauran de informar a la batlia amb caràcter previ a l'adopció de decisions de transcendència, en els termes de l'article 115 ROF. Les resolucions que s'adoptin per delegació, que seran immediatament executives i presumptament legítimes, i s'entendran dictades per aquesta batlia com a titular de la competència originària. Es podran disposar de despeses pròpies de la corresponent regidoria, d'acord amb el procediment de contractació corresponent, amb un màxim de 6000 € per despesa, iva exclòs. (21.1.f) o el que determinin les bases d'execució del pressupostos o instrument pertinent.

2. De conformitat amb l'article 44.2 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, aprovat per Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, aquestes delegacions tindran efectes des de l'endemà de la data d'aquesta resolució i seran de caràcter indefinit, sense perjudici de la potestat d'avocació d'aquesta batlia. En cas d'absència, vacant, malaltia o qualsevol altre impediment dels regidors i regidores delegats, assumirà directament i automàticament les seves competències aquesta alcaldia, com a titular de la competència originària, entenent-se a aquests efectes exercitada la potestat d'avocació, en base a la present resolució, sense necessitat d'una nova resolució expressa en aquest sentit.

4.- Donar compte de la present resolució al Ple en la sessió extraordinària que es convoqui de conformitat amb l'article 38 ROF; notificar-la personalment als designats i publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauler d'anuncis de l'ajuntament, en compliment del que disposa l'article 44.2 del Reial Decret 2568/1986 , de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, i difondre-la, d'acord amb el principi de transparència, mitjançant la seva publicació actualitzada i permanent a la seu electrònica municipal, en compliment del que disposen els articles 5 i següents de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació i Bon Govern.

5.- Comunicar aquesta resolució a tots els regidors i regidores afectats i als responsables dels diferents serveis municipals, per al seu coneixement i efectes, entenent-se acceptada la delegació de competències de forma tàcita, si dintre del termini de tres dies hàbils comptats des de la notificació de la resolució, el destinatari no fa manifestació expressa davant l'òrgan delegant de que no accepta la delegació, segons el que estableix l'article 114 del ROF.

Sa Pobla, document signat electrònicament (10 de juliol de 2023)

El batle Biel Ferragut Mir

El secretari accidental Llorenç Reus Riera