Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SA POBLA

Núm. 453387
Constitució Junta de Govern Local, membres i competències

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per fer públic que per resolució de batlia de dia 27 de juny de 2023, es va dictar decret de batlia núm. 812/2023. que seguidament es transcriu:

«DECRET DE NOMENAMENT DE MEMBRES DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL I DELEGACIÓ DE COMPETÈNCIES A FAVOR DE LA JUNTA DE GOVERN LOCAL

Antecedents

Constituïda la Corporació Municipal pel període 2023-2027 en el Ple de l'Ajuntament de data 17 de juny de 2023 desprès del procés electoral de les eleccions municipals de dia 28 de maig de 2023, i elegit batle de sa Pobla, Biel Ferragut Mir, es fa necessari en compliment de la normativa legal, constituir la Junta de Govern Local de l'Ajuntament de sa Pobla.

Fonament de dret

De conformitat amb l'article 20.1.b) LBRL en aquest municipi és obligatòria la constitució de la Junta de Govern Local per tenir una població de dret superior a 5.000 habitants.

Segons disposen els articles 23.1 de la Llei 7/1985 (LBRL), 23 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears (LMRLIB); i 52.1 i 2 i 53 del RD 2568/1986, de 28 de novembre, pel que s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (ROF), correspon al batle el nomenament i la separació dels membres de la Junta de Govern Local d'entre els regidors de la corporació i, en el cas de sa Pobla, en un nombre no superior a cinc.

Article 53 que estableix les atribucions que corresponen a la Junta de Govern Local.

Articles 44.2 i 46.1 ROF que estableixen que del nomenament dels membres de la Junta de Govern Local se n'ha de donar compte al Ple, notificar-lo personalment als afectats, i publicar-lo en el BOIB, sense perjudici de la seva efectivitat des de l'endemà de la resolució, si a aquesta no s'estableix altre cosa.

Article 43.2 ROF que estableix que el batle pot efectuar delegacions en favor de la Junta de Govern Local.

Article 112 ROF que estableix: que la Junta de Govern Local, durà a terme la sessió constitutiva, en el termini màxim dels 10 dies hàbils següents a aquell en que la batlia hagi designat els membres que l'integren. Que en defecte de previsió expressa en el Reglament orgànic municipal, la Junta de Govern Local durà a terme sessió ordinària cada 15 dies com a mínim. Que correspon a la batlia fixar, mitjançant decret, el dia i hora en que s'han de dur a terme les sessions ordinàries.

Article 88.1 de la Llei 20/2006, municipal i de règim local de les Illes Balears, estableix que la Junta de Govern Local, durà a terme les sessions ordinàries amb la periodicitat acordada per el ple de la Corporació

En exercici de la potestat d'autoorganització que l'article 4.1.a) de la Llei 7/85, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local (LBRL) reconeix a aquesta Corporació, aquesta batlia, en ús de les atribucions que em confereix la legislació esmentada,

RESOLC

Primer.- Constituir la Junta de Govern Local, òrgan col·legiat municipal de caràcter resolutori, que quedarà integrada pels següents regidors i regidores:

Presidència: El batle: Biel Ferragut Mir

Vocals:

  1. Antoni Simó Tomàs Cañellas
  2. Maria Magdalena De La Fuente Ferrà
  3. Catalina Maria Serra Vidal
  4. Guillem Gabriel Crespí Barceló
  5. Antoni Caldés Gost

Segon.- Delegar, sense perjudici de l'assistència permanent a la batlia en l'exercici de les seves atribucions, de conformitat amb l'article 53 ROF, i aquelles competències que expressament li pugui delegar el ple o li atribueixi directament les lleis, a favor de la Junta de Govern Local les següents competències de la batlia, no sent susceptibles de ser delegades per la Junta de Govern Local en cap altre òrgan:

1.- Les aprovacions dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no expressament atribuïdes al Ple per la legislació sectorial (art. 21.1.j L 7/1985)

2.- Les aprovacions dels instruments de gestió urbanística i dels projectes d'urbanització (art. 21.1.j L 7/1985).

3.- L'aprovació de despeses mitjançant contractes menors amb un valor superior a 6.000 € IVA exclòs.

4.- El seguiment dels distints serveis i obres municipals gestionats pels regidors delegats o la Batlia.

5.- L'aprovació de l'Oferta pública d'Ocupació d'acord amb el Pressupost Municipal i la plantilla aprovada pel Ple de la Corporació (21.1.g L7/1985)

6.- L'aprovació de les Bases de les proves per a la selecció del personal i els procediments per la provisió de llocs de treball, tant amb caràcter definitiu com provisional (21.1.g L7/1985)

7.- L'aprovació dels projectes d'obra i de serveis quan no sigui competència del Ple de la Corporació.

8.- L'atorgament de les llicències urbanístiques, sense perjudici del que les lleis sectorials estableixin.

L'àmbit de la delegació d'aquestes atribucions ho serà en tota la seva extensió, en concordança i inclusió de les matèries connexes previstes a la legislació estatal i autonòmica. Els acords que s'adoptin per delegació, s'entendran dictats per aquesta batlia com a titular de la competència originària, a la que s'haurà de mantenir informada en tot moment de l'exercici de la delegació.

Tercer.- Fixar que les sessions ordinàries de la Junta de Govern Local es duguin a terme els dimarts i els dijous a les 9:00 hores, amb la periodicitat que determini el ple a la sessió extraordinària d'organització i funcionament de la corporació.

Quart.- De conformitat amb l'article 44.2 ROF, aquestes delegacions tindran efectes des del dia següent a l'adopció d'aquesta resolució, encara que no s'hagi procedit a la publicació en el BOIB, i seran de caràcter indefinit, sense perjudici de la potestat d'avocació d'aquesta batlia.

Cinquè.- Comunicar aquesta resolució a tots els regidors/es afectats, als portaveus dels grups polítics municipals, i als caps dels diferents Serveis municipals, per al seu coneixement i efectes.

Sisè.- Donar compte d'aquesta resolució al Ple a la sessió extraordinària que es convoqui per donar compliment al que preveu l'article 38.d ROF.

Setè.- Difondre el contingut d'aquesta resolució, de conformitat amb el principi de transparència, mitjançant la seva publicació actualitzada i permanent a la seu electrònica municipal, en compliment d'allò que disposen els articles 5 i següents de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació i bon govern.

Sa Pobla.- Document signat electrònicament.- El batle.- Biel Ferragut Mir.- El secretari accidental.- Llorenç Reus Riera».

 

Sa Pobla.- A data de la seva signatura electrònica (6 de juliol de 2023)

El batle Biel Ferragut Mir