Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE MANACOR
Núm. 450761
Règim de dedicacions i de retribucions i assistències dels membres de la corporació
El Ple de l'Ajuntament, en sessió extraordinària duita a terme el passat 28 de juny de 2023, adoptà, a reserva dels termes definitius que resultin de l'aprovació de l'acta corresponent, el següent acord:
«Constituïda la Corporació Municipal pel període 2023-2027 en el Ple de l'Ajuntament de data 17 de juny de 2023 desprès del procés electoral d'eleccions municipals de dia 28 de maig de 2023, i elegit batle de Manacor, Miquel Oliver Gomila, en virtut del pacte assolit per les dues formacions polítiques que conformen l'equip de govern municipal (MÉS PER MALLORCA I AIPC/SYS), i determinat el règim de delegacions de competències de la batlia i els membres de la corporació que han d'ostentar la condició de tinències de batlia i membres de la junta de govern local en aquest mandat, mitjançant els Decrets de Batlia de data 23 de juny de 2023, resulta indispensable procedir a l'establiment del règim de dedicació dels membres d'aquesta corporació i a la determinació del nou règim de retribucions i indemnitzacions.
De conformitat amb el que disposen els articles 75 i següents de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local -LRBRL en el successiu- , en concordança amb l'article 74.2 i 3 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears i amb els articles 10 i 11 del ROM, dins dels límits màxims establerts per la vigent Llei de Pressupostos Generals de l'Estat, els membres de les corporacions locals tenen el dret de percebre retribucions per l'exercici dels seus càrrecs quan els ocupin en règim de dedicació exclusiva o parcial, així com a percebre indemnitzacions, en la quantia i condicions que estableixi el ple de la corporació, en concepte d'assistències per la concurrència efectiva a les sessions dels òrgans col·legiats dels quals formin part, així com, també, a ser indemnitzats per les despeses efectives realitzades en l'exercici del càrrec.
Tenint en compte que de conformitat amb el que disposa l'apartat 1.i) de l'article 75 ter de la LRBRL, el nombre màxim de membres que poden desenvolupar les seves funcions en règim de dedicació exclusiva en aquest Ajuntament no pot excedir de 11.
Tenint en compte que el RDL 24/2018 pel qual s'aproven mesures urgents en matèria de retribucions en l'àmbit del sector públic que a l'article 18 de conformitat amb allò previst a l'article 75 bis de la Llei 7/85, estableix els límits màxims que poden percebre els membres de les corporacions locals per tots els conceptes retributius i assistències per l'exercici dels seus càrrecs quan els ocupin en règim de dedicació exclusiva o parcial, atenent a la població del municipi (exclosos els triennis que poden percebre aquests per la seva condició d'empleats públics): Municipi de 20.001 a 50.000 habitants: 58.372,36 €
Per tot això, aquesta batlia, en ús de les atribucions que legalment té conferides, proposa al Ple de l'Ajuntament l'adopció dels següents
ACORDS
1r. Determinar els càrrecs en règim de dedicació exclusiva i parcial, així com llur retribucions següents:
a) RÈGIM DEDICACIONS: Fixar els càrrecs que s'exerciran en dedicació exclusiva i parcial, pels següents càrrecs i regidors i regidores, en funció de les atribucions delegades i assumides:
DEDICACIONS EXCLUSIVES
DEDICACIONS PARCIALS
b) RETRIBUCIONS. Establir, les retribucions mensuals brutes que a continuació es relacionen pels regidors i regidores en dedicació exclusiva i parcial, així com la dedicació mínima efectiva:
REGIM DE DEDICACIÓ EXCLUSIVA:
Batle: 48.395,97€ /any
Exclusiva: 41.302,06€ /any
Les retribucions esmentades, es percebran en catorze pagues, dotze corresponents a les mensualitats de l'any i les dues restants corresponents a les pagues extraordinàries de juny i desembre.
REGIM DE DEDICACIÓ PARCIAL
- al de dedicació: Dedicació mínima necessària: 20 hores setmanals
Parcial 75%: 30.976,54€/any
Parcial 50%: 20.651,01€//any
Les retribucions esmentades, es percebran en catorze pagues, dotze corresponents a les mensualitats de l'any i les dues restants corresponents a les pagues extraordinàries de juny i desembre.
El període de meritació de les pagues extraordinàries de juny i desembre serà el següent:
Aquestes quanties s'hauran d'actualitzar segons allò que per el personal funcionari disposa la Llei de pressupost de l'estat de cada any o altre normativa que així ho acordi.
Els regidor i regidores que siguin personal funcionari o laboral de qualsevol administració pública i que exerceixin el càrrec en dedicació exclusiva, tenen dret a la percepció, referida a 14 mensualitats, dels triennis que puguin tenir reconeguts com a funcionari, personal estatutari o personal laboral, al servei de qualsevol administració pública.
c) Establir que els membres de la corporació municipal que hagin de desenvolupar els seus càrrecs amb règim de dedicació exclusiva o parcial seran donats d'alta en el règim general de la seguretat social, assumint la corporació el pagament de la quota empresarial que correspongui.
d) La percepció d'aquestes retribucions, quan es tracti de regidors o regidores en règim de dedicació exclusiva, serà incompatible amb la de qualsevol altra retribució amb càrrec als pressupostos de les administracions públiques i dels ens, organismes i empreses que en depenen i, també, amb les indemnitzacions per assistències que s'estableixen en l'apartat següent i amb el desenvolupament d'altres activitats, en els termes previstos per la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
Per contra, en els supòsits de dedicació parcial, la percepció d'aquestes retribucions estarà sotmesa al règim que estableix l'article 75 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local.
e) Aquells regidors i regidores que tinguin reconeguts triennis en la seva administració d'origen hauran d'acreditar la seva percepció davant l'Ajuntament, de conformitat amb l'article 8.1 del RD 365/95, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament de situacions administratives dels funcionaris civils de l'administració general de l'estat i l'article 87 del RDL 5/15, de 30 d'octubre per el qual s'aprova el text refús de l'estatut bàsic de l'empleat públic.
f) L'efectivitat dels acords de designació dels càrrecs amb règim de dedicació exclusiva i parcial, es produirà:
* el dia de la presa de possessió del batle, dia 17.06.2023, pel càrrec de batlia.
* el dia de la data de resolució de batlia de nomenaments de tinències de delegacions genèriques i especials, amb l'excepció de la designació dels càrrecs següents:
2n. Establir que tots els membres de la corporació, inclosos els que exerceixin càrrecs en règim de dedicació exclusiva o parcial, percebran indemnitzacions per les despeses efectives, documentalment justificades, que s'ocasionin en l'exercici del seus càrrecs, segons les normes d'aplicació general de les Administracions Públiques i les que en desenvolupament d'aquestes acordi el Ple de la corporació.
3r. Aprovar que per tots el regidors i regidores que no tinguin reconeguda dedicació exclusiva ni parcial percebran per l'assistència efectiva a les sessions dels següents òrgans municipals de què formin part i amb les quanties íntegres següents:
Ple |
673,66 € |
Ple portaveus dels grups municipals |
1.036,40 € |
Membres Junta de Govern Local |
394,82 € |
El dret a la indemnització per assistència al ple serà com a màxim de 12 plenaris/any, excepte pel que resta de l'exercici 2023, que el nombre màxim d'indemnitzacions per assistència al ple, serà de 6, i que tendrà efectivitat a partir de la sessió plenària de constitució de l'Ajuntament, dia 17.6.23, i per l'exercici 2023 fins a la data de constitució del nou Ajuntament, el nombre màxim d'indemnitzacions per assistència al ple, serà de 6.
En el cas, d'entrada d'un nou regidor, només tindrà dret a percebre el nombre d'assistències en la proporció del temps que resti de l'exercici.
El dret a la indemnització per assistència a la junta de govern local serà com a màxim de 48/any, excepte pel que resta de l'exercici 2023, que només tindran dret a percebre en la proporció de temps que resti de l'exercici, i per l'exercici 2023 fins a la data de constitució del nou Ajuntament, en la proporció en que ha estat regidor/a.
En el cas, que un regidor/a renúncia al càrrec de regidor,/a només tindrà dret a percebre el nombre d'assistències en la proporció del temps en que ha estat regidor/a. A aquests efectes es regularitzaran el nombre d'assistències en la liquidació de la nòmina final.
4t. Notificar aquest acord als regidors i regidores afectats, fent constar a aquells que han estat designats per a exercir el seu càrrec en règim de dedicació exclusiva o parcial, que s'entendrà acceptat aquest règim de no manifestar-se res al respecte dins del termini de les 24 hores següents a la notificació. Igualment els que no han estat designats amb aquest acord per a exercir el seu càrrec en règim de dedicació exclusiva o parcial, s'entendrà que accepten el règim d'assistència a òrgans col·legiats, de no manifestar-se res al respecte dins del termini de les 24 hores següents a la notificació.
5t. Donar compte a la comissió informativa que correspongui en la primera sessió ordinària que dugui a terme, de conformitat amb l'article 126.2 del ROF.
6è. a) Publicar aquest acord en el tauler d'edictes de la corporació i en el BOIB, en compliment del que disposa l'article 75.5 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de bases de règim local.
b) Difondre, aquest acord de conformitat amb el principi de transparència, mitjançant la seva publicació actualitzada i permanent a la seu electrònica municipal, en compliment del que disposen els articles 5 i següents de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de Transparència, Accés a la Informació i Bon Govern».
(Signat electrònicament: 7 de juliol de 2023)
El batle Miquel Oliver Gomila