Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE MANACOR
Núm. 450753
Creació i composició de la Comissió Informativa Permanent General i Especial de Comptes i Junta de Portaveus
El Ple de l'Ajuntament en sessió extraordinària duita a terme el passat 28 de juny de 2023 adoptà, a reserva dels termes definitius que resultin de l'aprovació de l'acta corresponent, el següent acord:
«Constituïda la Corporació Municipal pel període 2023-2027 en el Ple de l'Ajuntament de data 17 de juny de 2023 desprès del procés electoral d'eleccions municipals de dia 28 de maig de 2023, i elegit batle de Manacor, Miquel Oliver Gomila, es fa necessari procedir a la creació i composició de les comissions informatives de caràcter permanent i especial, amb l'objecte de dotar a l'Ajuntament d'òrgans complementaris de participació i control de caràcter assessor, amb la finalitat de fer efectiu el dret que l'article 20.1.c) de la Llei 7/85, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, atorga a tots els grups municipals integrants de la corporació.
De conformitat amb allò disposat els articles 20.1.c) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local, en concordança amb els article 47 a 57 del Reglament orgànic municipal I els articles 24.1 i 78 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, 123 i ss i 134 i ss del RD 2568/1986, de 28 de novembre (ROF), correspon al ple de cada corporació determinar el número i denominació de les comissions informatives d'estudi i dictamen, tant quan neixin amb vocació de permanència, per obeir a l'estructura de l'àmbit competencial de l'Ajuntament, com quan neixin amb caràcter temporal a fí de tractar temes específics.
De conformitat amb l'article 125.b del ROF, cada comissió informativa ha d'estar integrada de forma que la seva composició s'acomodi a la proporcionalitat existent entre els distints grups polítics representats en la corporació.
Considerant que la creació de la Junta de Portaveus com una eina d'interès general per a la millora de la gestió municipal i que aquest òrgan requereix per la seva creació acord del plenari de l'Ajuntament de conformitat amb l'art. 22,2 de la LRBRL.
Per tot això, aquesta batlia, en ús de les atribucions que legalment té atribuïdes, proposa al Ple l'adopció del següents
ACORDS
PRIMER.- Crear la comissió informativa permanent i especial que tot seguit es relaciona:
1- COMISSIÓ INFORMATIVA PERMANENT GENERAL I ESPECIAL DE COMPTES
ASSUMPTES:
1r. Informe i dictamen de les propostes procedents de totes les àrees municipals.
2n. Assumirà les competències que l'article 116 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases del Règim Local, en concordança amb l'article 212 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de les Hisendes Locals, atribueix a la comissió especial de comptes, informe dels comptes anuals de la corporació i dels organismes autònoms i de la societat mercantil de capital íntegrament municipal, constituint-se com a tal quan hagi d'exercir aquestes funcions.
SEGON.- La comissió informativa permanent i especial de comptes estarà integrades per membres, amb la representació que s'indica. El president de la comissió és el batle de la corporació, però aquest podrà delegar la presidència efectiva en qualsevol regidor/a de la corporació, a proposta de la pròpia comissió, desprès de la corresponent elecció efectuada per la comissió.
TITULARS(11) |
SUPLENTS: Indistintament resta de membres del mateix grup municipal |
---|---|
(4) – MÉS |
Miquel Oliver Gomila Paula Asegurado Rosso Carme Gomila Domínguez Sebastià Llodrà Oliver |
(2) – Grup Municipal Socialista |
Núria Hinojosa Abenza Artur Aguiló Frau |
(3) - Partit Popular (PP) |
Maria Antònia Sansó Magdalena García Perelló Bernardí Bou Barbosa |
(1) – Vox |
Esteban Sureda Suñer |
(1) - AIPC-SYS |
Antònia Llodrà Brunet |
TERCER.- La comissió informativa permanent i especial de comptes durà a terme sessió ordinària amb la periodicitat següent:
Periodicitat mensual, el dia i hora que acordi la comissió informativa, excepte quan actuï en funcions de comissió especial de comptes, que durà a terme una sessió ordinària cada any, abans de dia 1 de juny i que tindrà lloc el dia i hora que acordi la pròpia comissió informativa.
QUART.- El seu funcionament s'ajustarà al que disposa els articles 47 a 57 del ROM, en els articles 134 a 138 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals i amb caràcter supletori, en allò previst en els articles 15 i següents de la Llei 40 /2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic de les Administracions Públiques del Sector Públic.
CINQUÈ.- La creació de la Junta de la Junta de Portaveus com a òrgan complementari, de caràcter consultiu i de col·laboració. En cap cas pot ostentar competències resolutòries ni rebre delegacions de cap òrgan municipal. La mateixa estarà constituïda pel Batle i pels portaveus del Grups municipals. Les seves sessions ordinàries es realitzaran amb la periodicitat següent:
SISÈ.- Difondre el contingut d'aquest acord, de conformitat amb el principi de transparència, mitjançant la seva publicació actualitzada i permanent a la seu electrònica municipal, en compliment d'allò que disposen els articles 5 i següents de la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació i bon govern».
(Signat electrònicament: 7 de juliol de 2023)
El batle Miquel Oliver Gomila