Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ALGAIDA
Núm. 448160
Convocatòria i bases del procés selectiu mitjançant concurs-oposició per a la contractació com a personal laboral temporal d’un agent d’ocupació i desenvolupament local (AODL) de l’Ajuntament d’Algaida derivada del programa SOIB Desenvolupament Local 2023-2025
S'ha aprovat la convocatòria i les bases que regiran el procés selectiu mitjançant concurs-oposició per a la contractació com a personal laboral temporal d'un agent d'ocupació i desenvolupament local (AODL) de l'Ajuntament d'Algaida derivada del programa SOIB Desenvolupament Local 2023-2025.
Cosa que fem pública al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis de la seu electrònica (http://ajalgaida.sedelectronica.es), als efectes establerts a l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Contra l'esmentada resolució, que exhaureix la via administrativa, les/els interessades/ts poden interposar de forma alternativa, els següents recursos: o bé recurs potestatiu de reposició, a interposar davant la Batlia, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la notificació de la present resolució, o bé directament recurs contenciós administratiu, a interposar davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la notificació d'aquesta resolució; tot això sense perjudici que els interessats puguin interposar aquells altres recursos que en considerin procedents.
Algaida, 7 de juliol de 2023
La batlessa Margarita Fullana Arrom
CONVOCATÒRIA I BASES DEL CONCURS-OPOSICIÓ PER A LA CONTRACTACIÓ COM A PERSONAL LABORAL TEMPORAL D'UN AGENT D'OCUPACIÓ I DESENVOLUPAMENT LOCAL (AODL) DE L'AJUNTAMENT D'ALGAIDA DERIVADA DEL PROGRAMA SOIB DESENVOLUPAMENT LOCAL 2023-2025
PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
Aquesta convocatòria té per objecte la contractació com a personal laboral temporal d'un agent d'ocupació i desenvolupament local (AODL), de nivell 1, complement laboral 21, en el marc de la convocatòria de subvencions del programa SOIB Desenvolupament Local per a dur a terme actuacions de promoció de l'activitat econòmica local fins al 31 de desembre de 2025.
Es formarà una borsa de treball a efectes de substituir possibles baixes, permisos, llicències o qualsevol altre supòsit de contractació com a personal laboral temporal previst en l'apartat 3 de l'article 18 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de les Illes Balears, així com qualsevol altra modalitat de contractació temporal prevista en la legislació laboral.
SEGONA. NORMATIVA APLICABLE
La selecció es regirà per la Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball (BOIB núm. 67, de 20 de maig de 2023), el Reial decret legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la CAIB; el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, aprovat per Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre la Llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local; Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del Sector Públic.
TERCERA. REQUISITS DE LES PERSONES ASPIRANTS
Per ser admeses en aquest procés selectiu, les persones interessades han de complir, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, i durant el procés selectiu, els requisits següents:
a. Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un país membre de la Unió Europea o, també, la d'aquells altres que, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació de treballadors/es.
b. Tenir 16 anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.
c. Estar inscrit/a com a demandant d'ocupació en el SOIB abans de la contractació.
d. Estar en possessió de titulació universitària oficial de diplomatura, grau o equivalent. En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, les persones aspirants hauran d'estar en possessió de la credencial que n'acrediti la seva homologació o de la credencial per a l'exercici de la professió corresponent.
e. Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l'exercici de les funcions de la plaça a proveir.
f. No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes; ni trobar-se inhabilitades de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, en el cas en què haguessin estat separades, inhabilitades o acomiadades disciplinàriament. En el cas de nacionals d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitades o en situació equivalent ni haver estat sotmeses a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, i en els mateixos termes, l'accés a una ocupació pública.
g. Acreditar el requisit de coneixement de llengua catalana, nivell B2, de conformitat amb el Decret 11/2017, de 24 de març, amb la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de modificació de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears. Aquests coneixements han de ser acreditats mitjançant l'aportació del títol o certificat oficial corresponent, expedit per la Direcció General de Política Lingüística de les Illes Balears o equivalències previstes.
h. Haver satisfet els drets de participació en la forma establerta a la base quarta d'aquestes bases.
Tots els requisits anteriors, hauran de posseir-se en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds i gaudir-ne durant el procediment de selecció, fins al moment de la contractació.
QUARTA. FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES
1. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud (annex II), es presentaran al Registre de la Corporació i es dirigiran a l'Alcaldia de l'Ajuntament d'Algaida.
També es podran presentar mitjançant les formes previstes a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
2. Aquestes bases es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
El termini de presentació de sol·licituds serà de 10 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. A més de les dades que han de constar a la sol·licitud, les persones aspirants han de consignar-les, i acompanyar la documentació que s'indica a continuació:
a. Còpia del DNI i còpia del títol exigit per prendre part a la convocatòria.
b. Manifestació que es reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base 3, referides sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds.
c. El justificant d'ingrés de la taxa de 20,00 euros pels drets de participació, d'acord amb el previst a l'Ordenança reguladora de la taxa per expedició de document o d'actuacions municipals a instància de part (BOIB núm.163, de 3 de desembre de 2019). L'abonament dels drets de participació haurà de ser satisfet al següent compte bancari: ES20 2100 0103 3502 0000 2599, indicant: nom, DNI, concepte «Procés selectiu AODL».
d. Coneixements de la llengua catalana: es presentarà una còpia del certificat acreditatiu de posseir, com a mínim, el nivell exigit en aquesta convocatòria.
L'aportació de la documentació acreditativa dels mèrits dels aspirants es farà una vegada superada la fase d'oposició en el termini de 3 dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació dels resultats definitius de la fase esmentada.
L'Administració pot requerir de la persona sol·licitant l'aportació formal de la documentació substituïda per la declaració responsable en qualsevol fase del procediment selectiu.
4. El fet de constar a la llista de persones admeses no implica el reconeixement que les persones interessades compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu hauran de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals d'aquesta convocatòria abans de la seva contractació.
5. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, la persona aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessaris per prendre part a la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent.
6. Les persones aspirants quedaran vinculades a les dades que es facin constar a la seva sol·licitud. El domicili, telèfon i e-mail que figurin es consideraran vàlids a efectes de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva de les persones candidates tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi a les dades de la sol·licitud.
CINQUENA. ADMISSIÓ DE LES PERSONES ASPIRANTS
Pel fet de sol·licitar prendre part en el procés selectiu, les persones aspirants es sotmeten expressament a les seves bases reguladores que constitueixen la norma d'aquest procés selectiu, sense perjudici de les responsabilitats en què poguessin incórrer si s'apreciés inexactitud fraudulenta en la declaració que formulin.
Resultaran admeses les persones aspirants que acreditin reunir els requisits exigits, segons allò que s'ha exposat a la base tercera.
Expirat el termini de presentació d'instàncies, l'autoritat convocant dictarà una resolució declarant aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses i concedint un termini d'esmena a les persones excloses de 3 hàbils, indicant que, si no es du a terme l'esmena, s'entendrà que han desistit de la sol·licitud i seran definitivament excloses.
La llista de persones admeses i excloses contendrà també la causa o causes que han motivat l'exclusió.
Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.
No serà esmenable l'abonament de les taxes després de la data de tancament del termini de presentació d'instàncies.
Una vegada publicades les bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, els successius anuncis referits al procediment selectiu objecte de la present convocatòria es publicaran a la seu electrònica de l'Ajuntament d'Algaida.
SISENA. TRIBUNAL DE SELECCIÓ
1. El Tribunal qualificador es constituirà en la forma que determina l'article 60 del Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre (TRLEBEP) i, supletòriament, l'article 51 de la Llei 3/2007, de la funció pública de la CAIB.
2. Els membres del Tribunal s'hauran d'abstenir d'intervenir, la qual cosa hauran de notificar a l'autoritat convocant, quan es doni alguna de les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic.
De la mateixa manera, les persones aspirants podran recusar els membres del Tribunal quan concorri alguna de les circumstàncies previstes a l'apartat anterior.
3. El president/a convocarà els membres titulars per tal de constituir el Tribunal.
La constitució i l'actuació del Tribunal s'ajustarà al que preveu la Llei 40/2015, del règim jurídic del sector públic.
Els acords s'adoptaran per majoria d'assistents i el vot del president dirimirà els empats.
4. El Tribunal podrà comptar amb personal assessor especialista per a aquelles proves en què sigui necessari, i també de personal col·laborador amb tasques de vigilància i de control del desenvolupament de l'oposició. Aquest personal assessor i col·laborador es limitarà a donar l'assistència i la col·laboració que els sigui sol·licitada i tendrà veu, però no vot.
5. Correspon al Tribunal resoldre totes les qüestions derivades de l'aplicació d'aquestes bases i també allò que pertoqui en els casos no prevists.
6. La indemnització per assistència al Tribunal es regirà per la normativa autonòmica vigent.
7. Quan, en absència del president o presidenta titular del Tribunal, tampoc no sigui possible la presència del designat com a suplent, n'assumirà la presidència el vocal que resulti en atenció als criteris de major jerarquia, antiguitat o edat, aplicats per aquest ordre.
8. A la resolució que declari aprovada la llista definitiva de persones admeses i excloses es farà pública la designació del tribunal qualificador, el qual estarà integrat pels següents membres:
- President/a titular - president/a suplent
-Tres vocals titulars - tres vocals suplents
- Secretari/ària titular - secretari/ària suplent
SETENA. DESENVOLUPAMENT DEL PROCEDIMENT DE SELECCIÓ
El procés selectiu s'iniciarà amb la fase d'oposició i continuarà amb la fase de concurs.
Les persones aspirants seran convocades per a cada exercici en crida única i seran excloses de les proves selectives aquelles que no hi compareguin, tret dels casos degudament justificats i lliurement apreciats pel Tribunal.
Les proves de la fase d'oposició es realitzaran el mateix dia i la selecció constarà de les fases següents:
A.- FASE D'OPOSICIÓ
Puntuació total: 60 punts
Serà prèvia a la fase de concurs i tendrà caràcter eliminatori. Estarà constituïda per la realització de dos exercicis: un tipus test i un o varis casos pràctics. Les persones aspirants que no aprovin cada un dels exercicis quedaran eliminades del procés selectiu.
La fase d'oposició suposarà un 60% de la puntuació final.
Primer exercici de caràcter teòric (tipus test): puntuació màxima 30 punts
Consistirà a respondre un qüestionari tipus test d'un total de 60 preguntes amb quatre respostes alternatives i només una correcta, sobre les matèries del temari exposat en l'annex I d'aquestes bases.
Per efectuar la qualificació de l'exercici s'aplicarà la fórmula següent:
{A-(E/4)} x 30 Q = ————————— P
Q: resultat de la prova. A: nombre de respostes encertades. E: nombre de respostes errònies. P: nombre de preguntes de l'exercici.
L'exercici es puntuarà de 0 a 30 punts, essent eliminades les persones aspirants que no aconsegueixin una puntuació mínima de 15 punts.
Temps màxim: 90 minuts
Segon exercici de caràcter pràctic: puntuació màxima 30 punts
Consistirà en la realització d'un o varis supòsits pràctics basats en les matèries contingudes en el temari que hi figura a l'annex I d'aquestes bases i que, en tot cas, haurà de versar sobre continguts propis dels procediments, tasques i funcions habituals de la plaça objecte de convocatòria.
Per a la realització d'aquest exercici els/les opositors/es no podran fer ús de textos legals.
L'exercici es puntuarà de 0 a 30 punts, essent eliminades les persones aspirants que no aconsegueixin una puntuació mínima de 15 punts.
Temps màxim: 90 minuts.
Conclosa la fase d'oposició, el Tribunal farà pública a la seu electrònica de l'Ajuntament d'Algaida la relació de persones aspirants que hagin aprovat aquesta fase, amb indicació de la puntuació total obtinguda.
S'estableix un termini de tres dies hàbils a comptar des de l'endemà de la data de publicació dels resultats provisionals de la fase d'oposició per presentar reclamacions respecte de la mateixa i, una vegada el Tribunal Qualificador hagi resolt les al·legacions presentades, es procedirà a publicar els resultats definitius.
B.- FASE DE CONCURS
Puntuació total: 40 punts
La fase de concurs serà posterior a la fase d'oposició i en cap supòsit servirà per superar la fase d'oposició.
L'aportació de la documentació acreditativa dels mèrits dels aspirants es realitzarà un cop superada la fase d'oposició en el termini de 3 dies hàbils a comptar des del dia següent a la publicació dels resultats definitius de dita fase.
Únicament es valoraran els mèrits de les persones aspirants que hagin superat la fase d'oposició.
La data màxima en la qual es tendran en compte els mèrits a valorar és la data límit de presentació de sol·licituds per participar en el procediment selectiu objecte de la present convocatòria, amb independència de la data de presentació de la documentació acreditativa dels mèrits aportats per part de les persones aspirants que hagin superat la fase d'oposició.
Els mèrits, que el Tribunal valorarà en la fase de concurs, seran els següents, sempre que hagin estat prèviament acreditats en el termini i condicions establertes a les bases:
1) Experiència professional. Puntuació màxima d'aquest apartat: 22,5 punts
Puntuació: 0,25 punts per mes complet.
Puntuació: 0,15 punts per mes complet.
Els serveis prestats com a personal funcionari i personal laboral de les Administracions Públiques s'hauran d'acreditar mitjançant certificat lliurat per l'organisme competent, en què constaran: el lapse temporal de prestació (data d'inici i data de fi), el grup, escala i subescala i/o la categoria professional i la vinculació amb l'Administració o organisme públic o entitat dependent (funcionari de carrera, interí, accidental, personal laboral). Per a la valoració de les funcions, serà necessari la inclusió al certificat per al personal funcionari del grup, escala, subescala i/o categoria i per al personal laboral la descripció o indicació de les funcions realitzades.
Els serveis prestats en l'empresa privada es podran acreditar exclusivament a través d'alguna d'aquestes vies:
Puntuació: 0,10 punts per mes complet.
No es valoraran els serveis prestats per l'Administració Pública en virtut d'un contracte administratiu subjecte a la Llei de contractes del sector públic. Tampoc es valoraran els serveis prestats en qualitat de personal eventual o de confiança, de conformitat amb l'establert en l'article 20.4 de la Llei 3/2007 de 3 d'abril, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
2) Titulacions acadèmiques. Puntuació màxima d'aquest apartat 10 punts.
La valoració d'aquest criteri es durà a terme d'acord amb el següent barem:
1. Per cada doctorat: 4 punts.
2. Per cada llicenciatura, grau, diplomatura (excepte la titulació utilitzada com a requisit d'accés a la convocatòria): 3 punts.
3. Altres estudis de Postgrau (Màster, Especialista Universitari o Expert Universitari): 2 punts
La valoració com a mèrit d'un títol implica que no es poden valorar els de nivells inferiors necessaris per a obtenir-lo.
Per a la valoració de les titulacions, s'estarà al que es disposa en la taula d'equivalències del Ministeri d'Educació.
3) Cursos de formació. Puntuació màxima d'aquest apartat 5 punts.
Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la categoria convocada. La valoració d'aquest criteri es du a terme d'acord amb el següent barem:
Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per universitats, escoles oficials de formació, escoles municipals de Formació, l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), l'Administració de l'Estat, l'autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació contínua de les administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d'aquestes institucions. En aquest apartat s'inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB), Col·legi Oficial de Secretaris, Interventors i Tresorers de les Administracions Locals (COSITAL) i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.
Els cursos poden tenir qualsevol durada. No són acumulatius els crèdits d'assistència i els d'aprofitament.
- L'hora d'impartició es valora amb: 0,03 punts.
- L'hora d'aprofitament es valora amb: 0,01 punts.
- L'hora d'assistència es valora amb: 0,007 punts.
Un crèdit equival a 10 hores de formació.
Si el certificat no determina si ha estat amb aprofitament o assistència, es valorarà com d'assistència
4) Coneixements de català. La puntuació màxima d'aquest apartat és de 2,5 punts.
Es valoraran els certificats expedits o reconeguts com a equivalents per la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears. Només es computarà el nivell més alt acreditat. El certificat LA es pot acumular al C1 i al C2. La puntuació en cada cas serà:
- Certificat C1 o equivalent: 1,25 punt.
- Certificat C2 o equivalent: 1'5 punts.
- Certificat LA o equivalent: 1 punt.
S'estableix un termini de tres dies hàbils a comptar des de l'endemà de la data de publicació dels resultats provisionals de la fase de concurs per presentar reclamacions respecte de la mateixa i, una vegada el Tribunal Qualificador hagi resolt les al·legacions presentades, es procedirà a publicar els resultats definitius.
VUITENA. RELACIÓ DE PERSONES APROVADES I FORMALITZACIÓ DEL CONTRACTE
La qualificació final de les persones aspirants vendrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en la fase d'oposició (60%) i en la fase de concurs (40%). Una vegada acabada la qualificació de les persones aspirants, el Tribunal publicarà a la seu electrònica de l'Ajuntament la llista de les persones candidates per ordre de puntuació obtinguda.
En cas d'empat, l'ordre de prelació s'establirà atenent als següents criteris: primer, millor puntuació en el segon exercici de l'oposició; segon, millor puntuació en el primer exercici i, tercer, millor puntuació en el concurs de mèrits. En cas de persistir l'empat, aquest se solucionarà per sorteig en acte públic.
S'estableix un període d'al·legacions de tres dies hàbils des de l'endemà de la publicació dels resultats provisionals a la seu electrònica d'aquest Ajuntament.
Una vegada finalitzat el termini anterior, el tribunal conformarà la llista definitiva dels aspirants que hagin superat el procés selectiu per ordre de puntuació obtinguda, proposant a la Batlia de l'Ajuntament la contractació del candidat amb major puntuació i la corresponent constitució de la borsa de treball temporal, si és el cas.
Per Resolució de Batlia s'acordarà la contractació del candidat amb major puntuació obtinguda, formalitzant-se el corresponent contracte laboral temporal. La resta de persones candidates passaran a formar part d'una borsa de treball, per ordre de puntuació, per a eventuals contractacions temporals.
NOVENA. FUNCIONAMENT DE LA BORSA
Les persones que formin part de la borsa, a l'efecte de rebre ofertes de lloc de treball, estan en situació de disponibles o no disponibles.
Estan en situació de no disponibles les persones integrants de la borsa que estiguin prestant serveis a una administració pública, ja sigui fent substitucions diverses (IT, maternitat, etc.) o cobrint acumulacions de tasques, o que no hagin acceptat el lloc ofert per alguna de les causes indicades en aquesta mateixa base.
Mentre la persona aspirant estigui en situació de no disponible a la borsa no se li oferirà cap lloc de treball corresponent a aquesta convocatòria.
Estan en situació de disponibles la resta de persones aspirants de la borsa i, per tant, se les ha de cridar per oferir-les el lloc de treball, d'acord amb la seva posició a la borsa.
A aquests efectes, el Departament de Recursos Humans es posarà en contacte telefònic, o per mitjans telemàtics amb la persona que correspongui i li comunicarà el lloc a cobrir i el termini per incorporar-se.
Quedarà constància a l'expedient, mitjançant una diligència, del fet que ha rebut la comunicació o dels intents realitzats.
En el termini màxim d'un dia hàbil a comptar des de l'endemà de la comunicació, la persona integrant de la borsa ha de manifestar el seu interès en el nomenament.
Si no en manifesta la conformitat dins termini, renuncia expressament al nomenament, no respon al telèfon de contacte que ha facilitat, o es dóna una altra circumstància, quedarà exclosa de la borsa i s'avisarà la següent de la llista.
A les persones aspirants que renunciïn de forma expressa o tàcita se les exclourà de la borsa, llevat que al·leguin, dins el termini establert, la concurrència d'alguna de les següents circumstàncies, les quals s'han de justificar documentalment en els deu dies hàbils següents comptadors des de l'endemà de la comunicació:
a) Estar en període d'embaràs, maternitat o paternitat, adopció o acollida permanent o preadoptiva, inclosa l'excedència per cura de fills.
b) Prestar serveis a una altra administració pública.
c) Patir una malaltia o incapacitat temporal.
d) Estar exercint funcions sindicals.
Aquestes persones estan obligades a comunicar per escrit al Departament de Recursos Humans la finalització de les situacions previstes anteriorment, en un termini no superior a deu dies hàbils, des de l'endemà que es produeixi i amb la justificació corresponent. La manca de comunicació dins termini determinarà l'exclusió de la borsa.
Quan la persona seleccionada mitjançant aquesta borsa cessi en el lloc de treball, excepte si és per renúncia voluntària, es reincorporarà novament a la borsa de treball amb el mateix ordre de prelació que tenia.
La posterior renúncia d'una persona al lloc de treball que ocupa, així com l'incompliment del deure de prendre possessió del lloc de treball prèviament acceptat, suposa la seva exclusió de la borsa de treball.
Aquesta borsa tendrà una vigència de tres anys.
DESENA. PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS
1. Aquelles persones aspirants a les quals es cridi, i que donin la conformitat a la seva contractació, hauran de presentar en el termini establert a partir de la crida, si no ho han presentat abans, els següents documents:
a. Original del DNI o del NIF o document acreditatiu de la nacionalitat certificat per l'autoritat competent del país d'origen, si escau.
b. Original de la titulació o certificació acadèmica que acrediti tenir cursats i aprovats els estudis necessaris per a la obtenció del títol corresponent, o el justificant d'haver satisfet els drets d'expedició, sense perjudici de la posterior presentació del títol. Les persones aspirants que no tenguin la nacionalitat espanyola, d'acord amb el que s'estableix a la lletra a) de la base 3, hauran d'acreditar igualment no estar sotmeses a sanció disciplinària o condemna penal que els impedeixi, en el seu estat, l'accés a la funció pública.
A més de l'anterior, hauran de presentar en el termini establert, si no els han presentat abans, els documents següents:
a. Declaració jurada acreditativa de posseir la capacitat funcional que no impedeixi el normal exercici de les funcions.
b. Acreditació d'estar inscrit/a com a demandant d'ocupació en el SOIB abans de la contractació.
c. Declaració jurada de no haver estat separat/ada, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, de l'administració local o autonòmica o dels organismes que en depenguin, ni trobar-se inhabilitades per a l'exercici de funcions públiques. Les persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola, d'acord amb allò establert a la lletra a) de la base 3, hauran de acreditar igualment no estar sotmeses a sanció disciplinària o condemna penal que impedeixi, en el seu estat, l'accés a la funció pública.
d. Declaració jurada de no estar sotmeses per incapacitat específica d'acord amb la normativa vigent.
e. Declaració jurada o promesa de no ocupar cap lloc ni exercir activitat al sector públic delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, amb indicació així mateix, que no realitza cap activitat privada incompatible o subjecta a reconeixement de compatibilitat i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat, per drets passius o per qualsevol règim de seguretat social públic i obligatori.
2. Si dins el termini indicat, i excepte casos de força major, les persones aspirants proposades no presenten la documentació o no compleixen els requisits exigits, no podran ser contractades o nomenades i quedaran anul·lades totes les seves actuacions sense perjudici de la responsabilitat en què haguessin pogut incórrer per falsedat en la instància en què sol·licitaven prendre part en el procés selectiu.
ONZENA. IMPUGNACIÓ DE LA CONVOCATÒRIA
La convocatòria, aquestes bases i els actes administratius que es derivin de les actuacions del Tribunal Qualificador, podran ser impugnades per les persones interessades en els casos i en la forma establerts per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques
(Signat electrònicament:7 de juliol de 2023)
La batlessa Margarita Fullana Arrom
ANNEX I TEMARI DE LA CONVOCATÒRIA
1. La Constitució espanyola de 1978: concepte, característiques, estructura i contingut. Els principis constitucionals fonamentals. Els valors superiors de l'ordenament jurídic en la Constitució. Els drets i els deures fonamentals a la Constitució. La reforma constitucional.
2. L'organització territorial de l'Estat en la Constitució Espanyola de 1978. L'Estat de les Autonomies. Les Comunitats Autònomes: constitució i competències. Els Estatuts d'Autonomia: especial referència a l'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears. L'Administració Local. La província i el municipi. Els Consells Insulars.
3. El Municipi: concepte i elements. El terme municipal. La població.
4. Organització Municipal. Competències. La sostenibilitat financera com pressupost de l'exercici de les competències.
5. Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic: concepte, principis d'actuació i funcionament. Els òrgans de les administracions públiques. L'atribució de competències als òrgans administratius: delegació, avocació, encomana de gestió, delegació de signatura i suplència. Les relacions interadministratives. Els convenis.
6. La relació juridicoadministrativa: concepte. Subjectes: l'administració i l'administrat. Capacitat i representació. Identificació i firma de les persones interessades en el procediment administratiu.
7. La potestat normativa de les Entitats Locals. Ordenances, Reglaments i Bans. Procediment d'elaboració i aprovació.
8. L'acte administratiu: concepte, contingut, motivació, i notificació. Eficàcia dels actes administratius: executivitat i execució forçosa. Suspensió. Nul·litat i anul·labilitat dels actes administratius. Convalidació, conservació i conversió.
9. La revisió dels actes administratius. Revisió d'ofici. Revisió de disposicions i actes nuls. Procediment de declaració de lesivitat dels actes anul·lables. Revocació d'actes i rectificació d'errors.
10. El procediment administratiu: concepte i classes. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques: àmbit d'aplicació. Estructura. Principis generals. Referència als procediments especials.
11. Les fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació i instrucció. El silenci administratiu. Finalització del procediment.
12. Els recursos administratius: principis generals. Actes susceptibles de recurs administratiu. Regles generals de tramitació dels recursos administratius. Classes de recursos.
13. La potestat sancionadora: concepte i significat. Principis de l'exercici de la potestat sancionadora. Especialitats del procediment en matèria sancionadora. Mesures sancionadores administratives. Especial referència a la potestat sancionadora local.
14. La responsabilitat de l'Administració Pública: caràcters. Els pressupostos de la responsabilitat. Danys indemnitzables. L'acció de responsabilitat. Principis del procediment administratiu en matèria de responsabilitat. La responsabilitat patrimonial de les autoritats i personal al servei de les administracions públiques.
15. Contractació administrativa: concepte, classes i elements. Capacitat per contractar i procediment. El compliment dels contractes. Revisió de preus. Les prerrogatives de l'Administració en els contractes administratius. La modificació dels contractes. Extinció del contracte: recepció i resolució dels contractes administratius. Especialitats dels diversos tipus de contractes. El recurs especial en matèria de contractació.
16. L'expropiació forçosa: Subjectes, objecte i causa. El procediment general. Garanties jurisdiccionals. La reversió expropiadora. Tramitació d'urgència. Procediments especials. Les expropiacions urbanístiques.
17. El personal al servei de les entitats locals: Classes i règim jurídic. Accés a l'ocupació pública. Planificació de recursos humans. Estructuració de l'ocupació pública. Instruments d'ordenació dels llocs de feina. Provisió de llocs de feina i mobilitat. Situacions administratives.
18. Els drets dels funcionaris locals. Drets individuals. Especial referència a la carrera administrativa i a les retribucions. Els deures dels funcionaris locals. El règim disciplinari. El règim de responsabilitat civil, penal i patrimonial. Els delictes contra la Hisenda Pública i la Seguretat Social dels empleats públics. El règim d'incompatibilitats: Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
19. El pressupost general de les entitats locals. Estructura pressupostària. Elaboració i aprovació: especial referència a les bases d'execució. L'elaboració i aprovació del Pressupost General. La pròrroga pressupostària.
20. La transparència de l'activitat pública. Publicitat activa. El dret a la informació pública. La llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
21. El desenvolupament local. Concepte i definició. El paper dels Ajuntaments en el desenvolupament local.
22. Marc competencial de les polítiques d'ocupació.
23. L'estratègia europea per a l'ocupació: Fons de finançament europeus.
24. El mercat de treball: conceptes bàsics (taxes d'atur i d'activitat, població activa, etc).
25. El Servei d'Ocupació: objectius i funcions.
26. La xarxa local d'ocupació. Antecedents evolució definició i contingut. Les metodologies d'orientació laboral.
27. Polítiques actives del foment de l'Ocupació.
28. Les desigualtats en el mercat de treball, els col·lectius en risc d'exclusió sociolaboral: tipologia, característiques i intervenció.
29. El Mercat de treball: conceptes bàsics (taxes d'atur i d'activitat, població activa, etc).
30. Taxonomies i classificació de les activitats econòmiques.
31. El diagnòstic actual i escenaris de futur del comerç urbà.
32. Polítiques públiques de recolzament al comerç de proximitat.
33. Els plans d'ordenació d'equipaments comercials en el marc de la potestat d'actuació municipal.
34. Organització i gestió de Fires. La promoció comercial dels Mercats municipals.
35. La formació contínua: concepte organització i vies de finançament.
36. La formació ocupacional: concepte i objectius.
37. Destinataris de la formació ocupacional. Evolució del grup demandants.
38. La detecció de les necessitats de formació.
39. Polítiques actives de foment de l'ocupació i administracions competents.
40. Plans d'ocupació: objectiu, procés en la elaboració. Aspectes formals per a la seva sol·licitud.
41. Borsa de treball: concepte, organització i funcionament.
42. El procés d'orientació laboral. Objectius, estratègies i metodologies. Competències personals i professionals. L'entrevista ocupacional.
43. El procés d'intermediació laboral. Itineraris de l'oferta i la demanda. Recerca de feina. Sessions d'orientació.
44. Tècniques de prospecció empresarial per a l'anàlisi de les necessitats en el territori.
45. El pla d'empresa: concepte definició, utilitat i continguts.
46. La creació d'empreses. Factors claus d'èxit.
47. Les persones emprenedores. Motivacions i perfils.
48. Marc jurídic de la creació d'empreses. Formes jurídiques.
49. Les empreses d'economia social.
50. Polítiques públiques de suport a la creació d'empreses.
51. Programes de sensibilització de la iniciativa emprenedora. L'autoocupació.
52. Polítiques públiques de suport a la consolidació d'empreses.
53. La Responsabilitat Social Corporativa.
54. Entorn econòmic i processos de deslocalització empresarial.
55. Polítiques públiques adreçades a millorar la innovació i la competitivitat empresarial.
56. Diagnosi de necessitats de les empreses i presentació de serveis de promoció econòmica.
57. Turisme i territori, eixos d'actuació en aquesta matèria.
58. La protecció de dades de caràcter personal. Règim jurídic.
59. La comunicació interpersonal. La comunicació assertiva. L'escolta activa.
60. Les administracions públiques i la societat de la informació. L'administració electrònica.
ANNEX II MODEL D'INSTÀNCIA
________________________________________________, major d'edat, amb DNI núm _________________, i domicili a efectes de notificacions i comunicacions al _______________________________________, de _____________________, telèfon/s __________________________________ (és imprescindible designar un o varis números de telèfon), e-mail______________________________________.
EXPÒS:
Primer.- Que he tingut coneixement de la convocatòria i de les bases reguladores del procés selectiu per a la contractació d'un agent d'ocupació i desenvolupament local (AODL) de l'Ajuntament d'Algaida derivada del programa SOIB Desenvolupament Local 2023-2025.
Segon.- Que aport els següents documents:
Tercer.- Que declar estar en possessió de tots i cadascun dels requisits i condicions que s'exigeixen a la convocatòria.
Quart.- Que soc responsable de la veracitat dels documents i la informació que present en aquest procés selectiu.
Per tot l'exposat,
SOL·LICIT:
Prendre part en aquesta convocatòria.
_______________________, ______ d__________________________ de 2023.
[signatura]
SRA. BATLESSA DE L'AJUNTAMENT D'ALGAIDA
ANNEX III RELACIÓ DELS MÈRITS ACREDITATS PER A LA FASE DE CONCURS
________________________________________________, major d'edat, amb DNI núm. _________________, i domicili a efectes de notificacions i comunicacions al _______________________________________, de _____________________, telèfon/s _____________________________, e-mail______________________________________.
EXPÒS:
Primer.- Que he superat la fase d'oposició del procés selectiu per a la contractació com a personal laboral temporal d'un agent d'ocupació i desenvolupament local.
Segon.- Que aporto la documentació relativa a mèrits de conformitat amb el que disposen les bases de la convocatòria.
Per tot l'exposat,
SOL·LICIT:
Que es tinguin per presentats els següents mèrits a valorar a la fase concurs de conformitat amb el que disposen les bases de la convocatòria:
(DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA RELATIVA A MÈRITS)
1.-____________________________________________________________________
2.-____________________________________________________________________
3.-____________________________________________________________________
4.-____________________________________________________________________
5.- ____________________________________________________________________
6.- ____________________________________________________________________
7.- ____________________________________________________________________
8.- ____________________________________________________________________
9.- ____________________________________________________________________
10.- ____________________________________________________________________
SRA. BATLESSA DE L'AJUNTAMENT D'ALGAIDA