Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALAIOR

Núm. 447433
Delegació de competències del batle en els regidors i les regidores

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Exp. Núm.: 7521/2023

Es fa públic que mitjançant el Decret 2023-1111 de data 19 de juny de 2023, el batle ha resolt el següent:

PRIMER. Delegar a favor dels regidors i regidores que a continuació s'indiquen les atribucions de gestió següents:

Dirigir, inspeccionar i impulsar, sens perjudici de les competències atribuïdes expressament a altres òrgans, els serveis i les obres municipals en les matèries delegades, amb les facultats de tramitació, resolució, execució i control del compliment mitjançant actes administratius que afectin tercers. Podran també atorgar les llicències i autoritzacions necessàries en les matèries de la seva competència, no atribuïdes expressament al Ple o a la Junta de Govern Local, i acceptar les declaracions responsables presentades pels particulars.

Els correspondrà també tramitar les faltes per incompliment de les ordenances en matèries de la seva competència i els expedients de responsabilitat patrimonial relacionats amb l'àrea de la seva competència.

Els correspondrà la competència com a òrgan de contractació i l'impuls i reconeixement dels compromisos de despesa legalment adquirits de la seva àrea per import inferior a 3.000 euros (IVA no inclòs).

Serà al seu càrrec la gestió dels béns municipals relacionats amb les seves competències.

SEGON. Delegar a favor de la regidora Maria Antonia Pons Mascaró, primera tinenta de batle, l'Àrea Social, Joventut, Recursos Humans, Seguretat, Mobilitat, Habitatge, Cooperació i Coordinació General, Diversitat i Ocupacio de Via Pública.

1. En aquest sentit, deleg en ella els programes que s'enumeren tot seguit llevat de les despeses, el manteniment de les instal·lacions municipals i el subministrament elèctric:

1320 – Seguretat i ordre públic

1330 – Ordenament del trànsit i l'estacionament

1350 – Protecció Civil

1360 – Servei de prevenció i extinció d'incendis

1521 – Promoció i gestió d'habitatges de protecció pública

2310 – Serveis Socials

2311 – Atenció a persones dependents

2312 – Cooperació amb el Tercer Món

2314 – Pla d'impuls de prevenció de la violència masclista

2410 – Foment de l'ocupació

2414 – Programa SOIB Jove: Qualificats – Entitats locals

2415 – Programa SOIB: Reactiva

3370 – Joventut

9200 – Administració general

9201 – Servei de recursos humans

9290 – Imprevistos i funcions no classificades

En matèria de trànsit, li correspon també la resolució dels expedients per infracció de les ordenances municipals.

2. Deleg en ella la direcció i la gestió del personal i, en particular, la negociació i la representació de la corporació davant les organitzacions sindicals, la instrucció d'expedients de personal, la resolució de faltes lleus, l'oferta pública d'ocupació, les borses de selecció de personal i les propostes de distribució de retribucions complementàries que siguin fixes i periòdiques d'acord amb els regidors i regidores delegats de les àrees, reservant-se no obstant aquesta Alcaldia la direcció superior de tot el personal, la separació del servei del funcionariat i l'acomiadament del personal laboral.

Li correspondrà la gestió de les persones destinades a la neteja dels edificis i de les instal·lacions municipals.

Serà al seu càrrec la gestió dels béns municipals: edifici de Santa Rita per a Serveis Socials, l'edifici de la Creu Roja i Centre Geriàtric, el Centre Sociocultural i Recreatiu Antic Escorxador, el Casal Jove l'Hogar.

TERCER. Delegar a favor del regidor Juan Fernando Orfila Timoner, segon tinent de batle, Hisenda, Contractació, Educació, Subvencions i Ajuts d'Altres Administracions, Atenció a la Ciutadania i Transparència.

En aquest sentit, deleg en ell els programes que s'enumeren tot seguit llevat de les despeses de personal, el manteniment de les instal·lacions municipals i el subministrament elèctric:

0110 – Deute públic

3230 – Funcionament dels centres d'educació primària

3231 – Funcionament dels centres d'educació infantil

3260 – Serveis complementaris d'educació

3270 – Foment de la convivència ciutadana

3321 – Biblioteca pública

3322 – Arxius

4910 – Administració electrònica

9202 – Servei de contractació

9240 – Participació ciutadana

9310 – Intervenció: control intern, comptabilitat i pressuposts

9320 – Gestió del sistema tributari

9340 – Gestió del deute i la tresoreria

Entre altres qüestions li correspon:

L'àrea econòmica d'acord amb el pressupost aprovat, la preparació dels comptes municipals, la gestió de l'inventari i els expedients de responsabilitat patrimonial que requereixin dictamen del Consell Consultiu.

El desenvolupament de la gestió del pressupost d'ingressos, la gestió tributària i de recaptació i les ordenances reguladores dels tributs, preus públics i prestacions patrimonials de caràcter no tributari.

L'Oficina d'assistència en matèria de registres i l'àrea d'Educació, l'ús de noves tecnologies i l'aplicació efectiva de les mesures d'administració electrònica que el Govern central vol emprendre dirigides a l'activitat empresarial i comercial, la gestió informàtica i el desenvolupament de la web municipal.

Serà al seu càrrec la gestió dels béns municipals: Espai Rotger, col·legi Dr. Comas, col·legi Mestre Duran, Escola d'Adults, escola Es Pouet i l'aula de dibuix, així com les relacions amb la Universitat de les Illes Balears.

Seran al seu càrrec l'autorització i la disposició de les despeses de la seva àrea per imports inferiors a 15.000 euros (IVA no inclòs). Li correspondrà també l'autorització i la disposició de despeses de la resta d'àrees de l'Ajuntament per quantitats superiors a 3.000 euros i inferiors a 15.000 euros (en els dos casos, amb l'IVA no inclòs), amb proposta prèvia del regidor de l'àrea corresponent.

Serà a càrrec seu la competència com a òrgan de contractació de tots els contractes majors de 3.000 euros i inferiors a 15.000 euros (en els dos casos, amb l'IVA no inclòs), i el reconeixement de les obligacions quan l'import sigui inferior a 15.000 euros (IVA no inclòs).

QUART. Delegar a favor del regidor Lorenzo Mascaró Florit, tercer tinent de batle, Urbanisme, Obra pública i Patrimoni.

En aquest sentit, deleg en ell els programes que s'enumeren llevat de les despeses de personal, manteniment de les instal·lacions municipals i subministrament elèctric:

1510 – Urbanisme: Planejament, gestió, execució i disciplina urbanística

1511 – Urbanisme: Pla d'implementació del planejament urbanístic

1532 – Pavimentació de vies públiques

9330 – Gestió del patrimoni

Entre altres qüestions, li correspon:

L'ordenació i la gestió del territori, l'urbanisme, la disciplina urbanística i activitats.

La inspecció de totes les obres municipals, l'aprovació dels plans de seguretat i salut de les obres públiques, i la coordinació amb altres administracions de les obres públiques d'envergadura que s'executin dins el municipi.

CINQUÈ. Delegar a favor de la regidora Eva Lucía Petrus Pons, quarta tinenta de batle, Cultura, Festes, Fires i Mercats.

En aquest sentit, deleg en ella els programes que s'enumeren tot seguit llevat de les despeses de personal, el manteniment de les instal·lacions municipals i el subministrament elèctric:

3330 – Equipaments culturals

3331 – Centre Cultural Convent de Sant Diego

3340 – Cultura: promoció cultural

3341 – Activitats formatives i culturals

3360 – Protecció i gestió del patrimoni historicoartístic

3380 – Festes populars

4190 – Fira del Camp

4311 – Fires

4313 – Mercats. Comerç ambulant

4321 – Fira de Turisme

Entre altres qüestions, li correspon:

El foment del voluntariat i l'associacionisme.

Pel que fa a l'àrea de Cultura, la normalització lingüística.

Serà al seu càrrec la gestió dels béns municipals: Convent de Sant Diego i LOAC.

SISÈ. Delegar a favor del regidor Luis Alberto Arévalo González, el manteniment de les vies públiques, parcs i jardins, carreteres, edificis municipals, camins rurals, brigades municipals, enllumenat públic i cementiri.

En aquest sentit, deleg en ell els programes que s'enumeren tot seguit llevat de les despeses de personal, el subministrament elèctric i la jardineria i manteniment en les urbanitzacions.

1522 – Conservació i rehabilitació de l'edificació

1531 – Accés als nuclis de població

1533 – Brigada d'obres, reparacions i manteniment de vies públiques

1640 – Cementiri i serveis funeraris

1650 – Enllumenat públic

1710 – Parcs i jardins

4530 – Carreteres

4540 – Camins rurals

En especial, li correspon: el manteniment del mobiliari urbà i de tots els edificis municipals, el cementiri i el desenvolupament del polígon industrial. La conservació dels nuclis rurals Llumena i Biniguarda, d'Alaior, i el nucli tradicional l'Argentina.

SETÈ. Delegar a favor del regidor Lorenzo Triay Caules, Esports, Urbanitzacions, Platges, Medi Ambient, Neteja Viària, Recollida de Residus, Energia i Salut Pública.

En aquest sentit, deleg en ell els programes que s'enumeren tot seguit llevat de les despeses de personal i manteniment de les instal·lacions municipals.

1600 – Clavegueram

1610 – Abastament domiciliari d'aigua potable

1621 – Recollida de residus

1622 – Gestió de residus sòlids urbans

1623 – Tractament de residus

1630 – Neteja viària

1700 – Medi Ambient

1711 – Jardineria i manteniment a les urbanitzacions

1721 – Protecció contra la contaminació acústica, lumínica i atmosfèrica

1722 – Manteniment de platges

1723 – Medi ambient. Protecció i millora del medi ambient

3110 – Protecció de la salubritat pública

3410 – Promoció i foment de l'esport

3420 – Instal·lacions esportives

En especial: el manteniment de les urbanitzacions i els nuclis tradicionals de Calescoves i Son Vitamina.

La gestió dels béns municipals relacionats amb aquesta àrea: deixalleria i parcel·les d'instal·lacions urbanes de Cala en Porter, instal·lacions esportives i gestió de la utilització de les instal·lacions esportives dels centres públics en horari extraescolar.

La gestió de la depuració i els pluvials i les infraestructures de telecomunicacions.

Es coordinarà amb tots els responsables dels serveis municipals per tal de garantir la unitat de criteri davant les empreses prestadores de serveis i, en principi, serà responsabilitat del regidor o regidora delegat de cada servei la resolució concreta de conflictes que es puguin plantejar.

2. Es delega així mateix el subministrament elèctric de totes les instal·lacions municipals.

VUITÈ. Aquesta Alcaldia es reserva l'aprovació i la formalització dels convenis administratius que es tramitin, tant amb entitats públiques com privades, així com les atribucions i els programes no expressament delegats en els regidors i regidores o no atribuïts a la Junta de Govern, entre altres, el desenvolupament del comerç i el turisme local, la promoció econòmica i la comunicació.

NOVÈ. Elevar l'expedient a l'interventor de fons perquè adopti les mesures oportunes a l'efecte de crear els programes econòmics adequats a les noves competències per a l'exercici de 2023.

DESÈ. Notificar personalment aquesta Resolució a les persones designades, que es considerarà acceptada tàcitament sempre que no hi hagi manifestació expressa.

ONZÈ. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i al portal de transparència municipal per a coneixement general, sens perjudici de la seva efectivitat a partir de l'endemà de la signatura d'aquesta Resolució per part del batle, i donar-ne compte al Ple de la corporació en la primera sessió que se celebri. “

El que es fa públic per a general coneixement.

 

Alaior, en la data de la signatura electrònica (27 de juny de 2023)

El batle José Luis Benejam Saura