Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 446866
Resolució de la direcció de la Gerència de l'Hospital de Manacor de correcció d'errors de la Resolució de 28 de juny de 2023 per la qual s'aprova la convocatòria per cobrir, pel sistema de promoció interna temporal, un lloc de feina del grup de gestió de la funció administrativa en la plantilla orgànica autoritzada de la Gerència de l'Hospital de Manacor, publicada en el BOIB núm.89, de 1r de juliol de 2023

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Per mitjà de la Resolució de la directora gerent de l'Hospital de Manacor de 28 de juny de 2023 es va aprovar la convocatòria per cobrir, pel sistema de promoció interna temporal, un lloc de feina del grup de gestió de la funció administrativa en la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital de Manacor. 

2. S'han detectat diversos errors a la Resolució esmentada que cal esmenar.

Fonaments de dret

1. L'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que «les administracions públiques poden rectificar, així mateix, en qualsevol moment, d'ofici o a instància dels interessats, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes». 

2. L'article 56.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, disposa que «la revocació dels actes de gravamen o desfavorables i la rectificació d'errors materials, aritmètics i de fet en actes i disposicions administratives correspon a l'òrgan que hagi dictat l'acte o la disposició». 

Per tot això dict la següent

RESOLUCIÓN

1. Rectificar segons s'estableix en l'annex d'aquesta resolució els errors detectats en els annexos 1 i 3 en la Resolució de 28 de juny de 2023.

2. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en la web de l'Hospital de Manacor. 

Interposició de recursos 

Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos-administratius en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució, d'acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. També es pot interposar qualsevol altre recurs que es consideri procedent. 

No obstant això, els interessats poden optar per interposar contra aquesta resolució un recurs de reposició davant el mateix òrgan que la dicta en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució. En aquest cas no es podrà interposar el recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi dictat una resolució expressa o presumpta sobre el recurs de reposició, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3(2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

(Signat electrònicament: 7 de juliol de 2023) El director mèdic de l'Hospital de Manacor Per suplència de la direcció de la Gerència (Article 28.1 del Decret 63/19, de 2 d'agost, BOIB núm. 107, de 3 d'agost de 2019) (Juan Bennaser Raimondi)

ANNEX

En el punt 6 de l'annex 1 «Bases de la convocatòria»

Allà on diu:

6. Sistema de selecció i valoració dels mèrits

6.1 La selecció, en cas de concurrència, es durà a terme pel sistema de concurs de mèrits.

6.2 El barem dels mèrits al·legats per optar a aquest lloc és el que s'estableix en l'annex 3 d'aquesta convocatòria i que es desglossen como s'indica a continuació: 

a) Experiència professional: màxim, 30 punts.

b) Formació, docència i activitats científiques i de difusió del coneixement: màxim, 20 punts.

Ha de dir:

6. Sistema de selecció i valoració dels mèrits

6.1 La selecció, en cas de concurrència, es farà pel sistema de concurs de mèrits i amb una prova teoricopràctica específica de les funcions que s'han d'acomplir.

6.2 El barem dels mèrits al·legats per optar a aquest lloc és el que s'estableix en l'annex 3 d'aquesta convocatòria i que es desglossen como s'indica a continuació: 

a) Experiència professional: màxim, 40 punts.

b) Formació, docència i activitats científiques i de difusió del coneixement: màxim, 20 punts.

En el punt 7 de l'annex 1 «Bases de la convocatòria»

Allà on diu: 

7. Comissió de Selecció

7.3 Les funcions de la Comissió de Selecció són les següents: 

  • Valorar els mèrits al·legats i acreditats pels candidats segons el model establert en aquestes bases. 
  • Si fa falta, requerir als candidats que esmenin en el termini previst els defectes formals dels mèrits al·legats, o bé que aclareixin, en el termini i en les maneres previstes, algun dels mèrits al·legats. 
  • Confeccionar una llista dels seleccionats per ordre de prelació.
  • Resoldre les reclamacions presentades pels candidats en el termini establert i en la forma oportuna.
  • Elevar a l'òrgan de selecció la llista definitiva de seleccionats i de les puntuacions obtingudes. 
  • Valoració dels mèrits 

Ha de dir:

7. Comissió de Selecció

7.3 Les funcions de la Comissió de Selecció són les següents: 

  • Valorar els mèrits al·legats i acreditats per cada candidat segons el barem establert en aquestes bases.
  • Proposar, elaborar i valorar la prova teoricopràctica.
  • Requerir —si fa falta— a les persones candidates que esmenin en el termini previst els defectes formals dels mèrits al·legats, o bé que aclareixin en el termini establert i de la manera oportuna algun dels mèrits al·legats.
  • Resoldre les reclamacions presentades pels candidats dins del termini establert i de la manera oportuna.
  • Confeccionar una llista de les persones seleccionades amb les puntuacions obtingudes i per ordre de prelació, i elevar-la a l'òrgan de selecció
 

En el punt 8 de l'Annex1 «Bases de la convocatòria»

Allà on diu: 

8.1 Llista provisional d'aspirants admesos en la convocatòria 

Una vegada vençut el termini per presentar sol·licituds es publicarà en la intranet de la Gerència de l'Hospital de Manacor i en el web del Servei de Salut de les Illes Balears la resolució de la directora gerenta de la Gerència de l'Hospital de Manacor per la qual s'aprova la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, exposant la causa de l'exclusió.

8.2 Llista definitiva d'admesos en la convocatòria 

En el termini dels deu dies hàbils següents a la finalització del termini indicat en el punt anterior, i una vegada resoltes les possibles al·legacions, es publicarà en la intranet de la Gerència de l'Hospital de Manacor i en el web del Servei de Salut de les Illes Balears la resolució de la directora gerenta per la qual s'aprova la llista definitiva d'admesos i exclosos.

8.3 Llista provisional de mèrits dels candidats

En els deu dies hàbils següents, la Comissió de Selecció valorarà els mèrits, i per mitjà d'una resolució de la directora gerent de la Gerència de l'Hospital de Manacor es publicarà en la intranet de la Gerència de l'Hospital de Manacor i en el web del Servei de Salut la llista provisional dels mèrits reconeguts als candidats, que disposaran d'un termini de cinc dies hàbils —comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista— per formular reclamacions o al·legacions contra la resolució, dirigides a la Comissió de Selecció, que es poden presentar en qualsevol dels registres que preveu la normativa vigent.

8.4 Llista definitiva de mèrits dels candidats

En els deu dies hàbils següents, per mitjà d'una resolució de la directora gerenta de la Gerència de l'Hospital de Manacor es publicarà en la intranet de la Gerència de l'Hospital de Manacor i en el web del Servei de Salut la llista definitiva dels mèrits dels candidats.

8.5 El nomenament s'oferirà al candidat proposat per la Comissió de Selecció que figuri amb la puntuació més alta. Si diversos candidats tenen la mateixa puntuació en la llista definitiva, s'aplicaran els criteris de desempat següents:

  • Amb caràcter general, tenen prioritat les dones en cas que estiguin infrarepresentades en la categoria i en l'especialitat, de conformitat amb l'article 61 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona. 
  • A continuació, qui hagi acreditat en la llista més serveis prestats en la categoria dins del Servei de Salut i subsidiàriament en el Sistema Nacional de Salut.
  • Si l'empat persisteix, el nomenament s'ofereix en primer lloc a qui acrediti la puntuació més alta en l'apartat relatiu a l'experiència professional. 
  • Si així i tot l'empat persisteix, té prioritat qui tengui la puntuació més alta en l'apartat de formació continuada.
  • Finalment, si els candidats continuen empatats, el desempat es dirimeix segons l'escala següent: primer, tenir més de 45 anys; després, tenir més càrregues familiars; a continuació, ser víctima de violència de gènere i, finalment, qui tengui més edat.

8.6 La resolució d'adjudicació definitiva es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Ha de dir:

8.1 Llista provisional d'aspirants admesos en la convocatòria 

Una vegada vençut el termini per a presentar sol·licituds es publicarà en la intranet de la Gerència de l'Hospital de Manacor la resolució de la directora gerenta de la Gerència de l'Hospital de Manacor per la qual s'aprova la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, exposant la causa de l'exclusió.

En aquest acte s'obrirà un termini de deu dies hàbils per a presentar al·legacions o reclamacions contra aquesta resolució i aportar la documentació requerida o, si escau, esmenar la causa de l'exclusió. Si, si escau, no s'esmenen els defectes, es considerarà que la persona interessada ha desistit de la sol·licitud.

Tots els documents s'han de dirigir al departament de recursos humans de la Gerència de l'Hospital de Manacor i es poden presentar per qualsevol de les vies que preveu la normativa vigent.

8.2 Llista definitiva d'admesos en la convocatòria 

En el termini dels deu dies hàbils següents a la finalització del termini indicat en el punt anterior, i una vegada resoltes les possibles al·legacions, es publicarà en la intranet de la Gerència de l'Hospital de Manacor i en el web del Servei de Salut de les Illes Balears la resolució del director gerent per la qual s'aprova la llista definitiva d'admesos i exclosos, fent constar la causa de l'exclusió.

8.3 Llista provisional de mèrits dels candidats

En els 10 dies hàbils següents, la comissió de selecció valorarà els mèrits, i per mitjà d'una resolució de la directora gerenta de la Gerència de l'Hospital de Manacor es publicarà en la intranet de la Gerència de l'Hospital de Manacor la llista provisional dels mèrits reconeguts als candidats, que disposaran d'un termini de 5 dies hàbils —a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la llista— per a formular reclamacions o al·legacions contra la resolució, dirigides a la Comissió de Selecció, que poden presentar-se en qualsevol dels registres que preveu la normativa vigent.

8.4 Llista definitiva de mèrits dels candidats

En els 10 dies hàbils següents, per mitjà d'una resolució de la directora gerenta de la Gerència de l'Hospital de Manacor es publicarà en la intranet de la Gerència de l'Hospital de Manacor i en el web del Servei de Salut la llista definitiva dels mèrits dels candidats, i en la qual s'establirà així mateix el lloc, el dia i l'hora en què hauran de fer la prova teoricopràctica per acreditar davant la Comissió de Selecció els coneixements i la capacitat professional en relació amb les funcions específiques que cal exercir.

Aquesta prova, el valor màxim de la qual serà de 40 punts, consistirà en una part pràctica i una part teòrica; és a dir, un examen de tipus teoricopràctic, que consistirà a resoldre un supòsit el valor màxim del qual serà de 25 punts, i un examen de tipus test de 15 preguntes (més 2 de reserva), que es puntuarà amb 15 punts com a màxim, i en el qual es puntuarà amb 1 punt cada resposta encertada i es descomptaran 0,50 punts per cada resposta incorrecta.

a) El supòsit de tipus teoricopràctic versarà sobre l'aplicació pràctica de les funcions pròpies.

b) L'examen tipus test versarà —a més de les funcions pròpies de la plaça convocada— sobre el temari que s'indica a continuació:

  • Ordre ESS/484/2013, de 26 de març, pel qual es regula el sistema de remissió electrònica de dades en l'àmbit de la Seguretat Social.
  • Reial decret 84/1996, de 26 de gener, pel qual s'aprova el Reglament general sobre inscripció d'empreses i afiliació, altes, baixes i variacions de dades de treballadors en la Seguretat Social.
  • Reial decret 2064/1995, de 22 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general sobre cotització i liquidació d'altres drets de la Seguretat Social
  • Reial decret 1415/2004, d'11 de juny, pel qual s'aprova el Reglament general de recaptació de la Seguretat Social

8.5 Llista provisional de puntuació de la prova teoricopràctica. 

Una vegada feta la prova teoricopràctica, per mitjà d'una resolució de la directora gerenta de la Gerència de l'Hospital de Manacor, es publicarà en el web de l'Hospital de Manacor la llista provisional amb la puntuació de cada candidat.

Tot candidat disposarà d'un termini de cinc dies hàbils a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la llista per formular reclamacions o al·legacions contra la puntuació obtinguda, dirigides a la Comissió de Selecció, que es poden presentar per qualsevol de les vies que preveu la normativa vigent.

8.6 Llista definitiva de puntuació de la prova teoricopràctica.

A proposta de la Comissió de Selecció, es publicarà en el web de l'Hospital de Manacor una resolució de la directora gerenta de la Gerència de l'Hospital de Manacor per la qual es publicaran les puntuacions i llistes definitives. Amb aquesta resolució es donaran per contestades les al·legacions formulades contra la puntuació provisional.

8.7 El nomenament s'oferirà al candidat proposat per la Comissió de Selecció que figuri amb la puntuació més alta. Si diversos candidats tenen la mateixa puntuació en la llista definitiva, s'aplicaran els criteris de desempat següents:

  • Amb caràcter general, tenen prioritat les dones en cas que estiguin infrarepresentades en la categoria i en l'especialitat, de conformitat amb l'article 61 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona. 
  • A continuació, qui hagi acreditat en la llista més serveis prestats en la categoria dins del Servei de Salut i subsidiàriament en el Sistema Nacional de Salut.
  • Si l'empat persisteix, el nomenament s'ofereix en primer lloc a qui acrediti la puntuació més alta en l'apartat relatiu a l'experiència professional. 
  • Si així i tot l'empat persisteix, té prioritat qui tengui la puntuació més alta en l'apartat de formació continuada.
  • Finalment, si els candidats continuen empatats, el desempat es dirimeix segons l'escala següent: primer, tenir més de 45 anys; després, tenir més càrregues familiars; a continuació, ser víctima de violència de gènere i, finalment, qui tengui més edat..

8.8 La resolució d'adjudicació definitiva es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. 

En el punt 1 de l'annex 3 «Barem de mèrits»

Allà on diu: 

1. Experiència professional (màxim, 30 punts)

1.1. Es computa el temps de serveis prestats que el candidat tengui reconeguts fins a la finalització del termini per presentar sol·licituds de participació en el procés selectiu, d'acord amb el barem següent:

a) Per cada mes de serveis prestats en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria a la qual s'opta o en places amb el mateix contingut funcional: 0,20 punts. 

b) Per cada mes de serveis prestats en centres públics no sanitaris de la Unió Europea com a personal funcionari o laboral en la mateixa categoria o en places amb el mateix contingut funcional: 0,10 punts.

c) Per cada mes de serveis prestats ocupant un lloc directiu en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut (solament es valoren els serveis prestats si es té el títol requerit per accedir a la categoria): 0,10 punts.

d) Per cada mes de serveis prestats en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea en una categoria diferent a la categoria a la qual s'opta: 0,07 punts.

Ha de dir: 

1. Experiència professional (màxim, 40 punts)

1.1. Experiència professional general (màxim, 30 punts)

Es computa el temps de serveis prestats que el candidat tengui reconeguts fins al venciment del termini per presentar sol·licituds de participació en el procés selectiu, d'acord amb el barem següent:

a) Per cada mes de serveis prestats en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria a la qual s'opta o en places amb el mateix contingut funcional: 0,20 punts. 

b) Per cada mes de serveis prestats en centres públics no sanitaris de la Unió Europea com a personal funcionari o laboral en la mateixa categoria o en places amb el mateix contingut funcional: 0,10 punts.

c) Per cada mes de serveis prestats ocupant un lloc directiu en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut (solament es valoren els serveis prestats si es té el títol requerit per a accedir a la categoria): 0,10 punts.

d) Per cada mes de serveis prestats en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea en una categoria diferent a la categoria a la qual s'opta: 0,07 punts.

1.2. Experiència professional en les funcions que consten en el punt 1 de les «Bases de la convocatòria» (màxim, 10 punts)

Es computa el temps de serveis prestats que els aspirants tenguin reconeguts fins a la data de la publicació de la convocatòria, d'acord amb el barem següent:

a) Per cada mes de serveis prestats en institucions sanitàries públiques com a personal estatutari, funcionari o laboral: 0,14 punts.

b) Per cada mes de serveis prestats a centres públics no sanitaris com a funcionari o laboral: 0,10 punts.

En el cas dels centres estatutaris, el certificat acreditatiu de les funcions l'ha d'expedir el director gerent o el director de gestió i serveis generals del centre o l'òrgan equivalent.

1.3. Per valorar aquest apartat es tenen en compte els aspectes següents:

a) La puntuació màxima que pot obtenir-se per la totalitat dels subapartats que ho integren és de 40 punts.

b) El còmput de serveis prestats es calcula aplicant la fórmula següent: se sumen tots els dies de serveis prestats en cadascun dels subapartats anteriors i el resultat es divideix entre 365. El quocient resultant es multiplica per 12, es menyspreen els decimals del resultat obtingut i se li aplica el valor assignat al mes complet en el subapartat corresponent.

c) Un mateix període de temps no pot ser valorat en més d'un dels subapartats que l'integren.

d) Tenen la consideració d'institucions sanitàries públiques els serveis centrals o perifèrics dels serveis autonòmics de salut, els de l'INGESA, els de l'extint INSALUD i els dels organismes equivalents de la Unió Europea.