Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CONSELL
Núm. 440607
Creació de la Comissió Informativa General
D'acord amb les disposicions vigents, es fa públic que el Ple de l'Ajuntament, en sessió extraordinària celebrada el dia 27 de juny de 2023, va adoptar el següent acord:
CREACIÓ DE LA COMISSIÓ INFORMATIVA GENERAL
Antecedents:
Primer.- La llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local (LRBRL), determina a l'article 20.1.C) l'obligació de creació d'una o vàries Comissions Informatives, com a òrgans d'estudi, informe o consulta dels afers que s'hagin de sotmetre a acord del Ple municipal, en els Ajuntaments de més de 5.000 habitants, habilitant els de menys a crear-la si així ho contempla el seu Reglament Orgànic Municipal o hi ha un acord del Plenari municipal.
Segon.- L'article 24.1 de la llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears (LMRLIB) regula que aquests òrgans seran obligatoris en els municipis en què es constitueixi la Junta de Govern Local o ho acordi el Ple municipal.
Tercer.- El Reglament Orgànic Municipal de l'Ajuntament de Consell (ROM), aprovat l'any 1986, no contempla la creació de Comissions Informatives.
Quart.- El Ple extraordinari ha acordat en el punt 2 de l'ordre del dia la creació de la Junta de Govern Local, el que suposa l'obligació de constituir una o vàries Comissions Informatives.
Cinquè.- L'article 24.1 de la llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears (LMRLIB) regula la composició de les Comissions Informatives, que estaran formades per regidors representants de tots els grups polítics, de forma proporcional al nombre de membres de cada grup.
Sisè.- Atenent el resultat de les eleccions locals de 28 de maig de 2023 la representació obtinguda per les forces polítiques que es presentaren és la següent: PSOE 5 regidors, PP 4 regidors, SOM Consell 2 regidors.
Setè.- En defecte de regulació pròpia pel ROM, cal adoptar la regulació del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el reglament d'organització , funcionament i règim jurídica de les corporacions locals (ROF), que al seu article 125 determina les regles de composició de les Comissions Informatives.
Vuitè.- D'acord a l'article 125.A del ROF, el Batle és el President nat de les Comissions Informatives, tret que la delegui a qualsevol dels seus membres, a proposta de la pròpia Comissió, després d'elecció al seu si.
Novè.- Seguint l'article 125.C del ROF, els membres de les Comissions seran determinats per cada grup polític que ho comunicaran mitjançant escrit del Portaveu al Batle President, determinant representants titulars i suplents, i es comunicarà al següent Ple.
Acords aprovats:
Primer.- Acordar la creació d'una única Comissió Informativa General per al debat, informe i estudi de tots els afers que hagin de tractar-se al Ple municipal.
Segon.- Les sessions ordinàries es celebraran el penúltim dimarts de cada mes imparell, a les 20:00 hores al Despatx de Batlia de la Casa Consistorial.
Tercer.- La composició de la Comissió Informativa General, a més del Batle serà la següent: tres membres del PSOE, dos membres del PP i un membre de SOM Consell.
Quart.- La Comissió Informativa General serà presidida pel Batle President.
Cinquè- Sol·licitar als partits polítics que presentin el nomenament dels membres, titulars i suplents, de la Comissió Informativa General.
El que es fa públic per a general coneixement.
Consell, 30 de juny de 2023
El batle Andreu Isern Pol