Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA
Núm. 437192
Règim de dedicacions, retribucions i indemnitzacions dels membres de la Corporació i personal eventual
El Ple de l'Ajuntament de Santa Margalida en sessió extraordinària de dia 26 de juny de 2023 va aprovar la següent proposta amb els seus acords:
«PROPOSTA DE BATLIA SOBRE
règim de dedicacions, retribucions i indemnitzacions dels membres de la Corporació i personal eventual
De conformitat amb el que disposa l'article 75 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local (d'ara endavant LBRL), en concordança amb l'article 13 del Reglament d'Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, aprovat per Reial Decret 2568/1986 (d'ara endavant ROF) de 28 de novembre; els membres de les corporacions locals tenen dret a percebre retribucions per l'exercici del seu càrrec quan el desenvolupin en règim de dedicació exclusiva o bé en règim de dedicació parcial –amb els límits que es fixin en les lleis de pressupostos generals de l'Estat-, així com a percebre indemnitzacions per les despeses originades en l'exercici del seu càrrec i assistències en la quantia i condicions que estableixi el Ple de la corporació, per la concurrència efectiva a les sessions dels òrgans col·legiats dels quals formen part.
De conformitat amb l'article 104 de la LBRL, el nombre, característiques i retribucions del personal eventual serà determinat pel Ple de cada corporació, al començament del seu mandat. Aquestes determinacions només podran modificar-se amb motiu de l'aprovació dels Pressuposts anuals.
El nomenament i cessament d'aquests funcionaris és lliure i correspon al batle. Cessen automàticament en tot cas quan es produeixi el cessament o expiri el mandat de l'autoritat a la qual presten la seva funció de confiança o assessorament.
Els nomenaments d'aquest personal eventual, el règim de les seves retribucions i la seva dedicació es publicarà en el BOIB i en el tauler de la Corporació.
L'article 104 bis.1 c) determina que les dotacions de llocs de treball la cobertura dels quals correspongui a aquest personal eventual, s'ha d'ajustar al límit de dos en el Municipi de Santa Margalida atès la seva població de entre deu mil i vint mil habitants.
Atès que en el Pressupost Municipal en vigor hi ha consignació pressupostària suficient per fer front a les despeses objecte d'aquest acord.
Per tot això, aquesta Alcaldia, fent ús de les atribucions que legalment té conferides, proposa al Ple de l'Ajuntament l'adopció dels següents ACORDS:
Primer.- Establir la relació de càrrecs amb dedicació exclusiva que podrà nomenar l'Alcaldia, que són:
Segon.- Establir la relació de càrrecs amb dedicació parcial que podrà nomenar l'Alcaldia, que són:
Tercer.- Determinar el personal de confiança d'acord amb la plantilla de personal vigent i base d'execució 32, on hi figuren les places següents:
Quart.- Les retribucions dels membres de la Corporació, la despesa màxima destinada a la retribució dels òrgans polítics, les indemnitzacions per assistències a òrgans col·legiats i la resta de dietes i indemnitzacions que puguin correspondre als corporatius, seran les establertes en les bases d'execució dels pressupostos.
Cinquè.- Publicar íntegrament el present acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el web municipal d'anuncis, per a general coneixement.
No obstant, el Ple de l'Ajuntament, acordarà.
Santa Margalida, a data de signatura electrònica
El batle
Joan Monjo Estelrich»
El que es fa públic per a coneixement general.
Santa Margalida, a data de la signatura electrònica (4 de juliol de 2023)
El batle Joan Monjo Estelrich