Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CIUTADELLA
Núm. 432553
Resolució d’Alcaldia d’aprovació de la delegació de competències a la Junta de Govern (expedient 2023/007718)
L'Alcaldia, mitjançant la Resolució número 378, de 28 de juny de 2023, va adoptar l'acord següent:
«Tenint en compte que l'Alcaldia, en virtut de l'article 21 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local i les normes concordants, té la possibilitat de delegar l'exercici de les seves atribucions, exceptuant les enumerades en l'apartat 3 d'aquest article, com ara les de convocar i presidir les sessions de Ple i de Junta de Govern, i les numerades als apartats a), e), j), k), l) i m) del número 1 d'aquest article;
Tenint en compte els articles 23.2 b) i 23.4 de la Llei 7/1985, el text refós 781/1986, de 18 d'abril, de les disposicions legals vigents en matèria de règim local (article 24), i el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals (article 41), aprovat pel Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre;
RESOLC
PRIMER. Delegar a la Junta de Govern les competències resolutives sobre les matèries següents:
A. En matèria de Personal:
a) Aprovar l'oferta d'ocupació pública d'acord amb el pressupost i la plantilla aprovats pel Ple.
b) Aprovar les bases de les proves per a seleccionar el personal i per als concursos de provisió de llocs de treball.
c) Distribuir i aprovar les retribucions complementàries que no siguin fixes i periòdiques.
B. En matèria d'Hisenda Local o matèria econòmica:
Contractacions
a) Les contractacions i concessions d'import superior a 6.000 € i quan l'import no superi el 10 % dels recursos ordinaris del pressupost ni, en qualsevol cas, els 6 milions d'euros; inclusivament les de caràcter plurianual quan la durada no sigui superior a quatre anys i l'import acumulat de totes les anualitats no superi el percentatge indicat, referit als recursos ordinaris del pressupost del primer exercici, ni la quantia assenyalada.
b) Revisió dels preus dels contractes i imposició de sancions relacionades amb aquests.
c) Aprovació dels projectes d'obres i de serveis quan sigui competent per a la seva contractació o concessió i estiguin previstos en els pressupostos.
Patrimonials
a) L'adquisició de béns i de drets subjectes a la legislació patrimonial quan el valor no superi el 10 % dels recursos ordinaris del pressupost ni els 6.000.000 d'euros, així com l'alienació del patrimoni que no superi ni el percentatge ni la quantia indicats en els supòsits següents:
Gestió tributària, tresoreria i pressupost
a) L'autorització, la disposició i el reconeixement d'obligacions superiors a 6.000 euros i dins dels límits de competència de l'Alcaldia, d'acord amb el pressupost aprovat, la resolució de recursos, i la devolució d'avals.
b) Dictar els actes d'aplicació i efectivitat dels tributs locals i dels preus públics, i resoldre els recursos de reposició que davant aquests interposin les persones interessades. Imposició de sancions tributàries.
S'exceptua la devolució d'ingressos indeguts així com les bonificacions i exempcions de tributs que no impliquin anul·lació de liquidacions.
Quan les liquidacions hagin de practicar-se com a conseqüència d'actes administratius, la competència sobre els quals no hagi estat delegada a la Junta de Govern, la competència per aprovar les esmentades liquidacions correspondrà a l'Alcaldia o a qui aquesta hagi delegat la competència per dictar l'acte administratiu quan origini la pràctica de la liquidació.
c) Aprovació de factures i certificacions d'obra que corresponguin a actuacions exercides per la Junta de Govern en virtut de competència delegada.
d) Liquidació del pressupost.
e) El desenvolupament de la gestió econòmica d'acord amb el pressupost municipal aprovat, autoritzar i disposar despeses dintre dels límits de la seva competència, reconèixer obligacions en els límits de la seva competència; ordenar pagaments i retre comptes; tot açò d'acord amb la Llei reguladora de les hisendes locals.
f) Aprovar els padrons o les liquidacions fiscals que no estiguin atribuïts al Ple o a altres òrgans municipals.
C. En matèria de subvencions i ajuts:
a) Atorgament de subvencions d'acord amb la normativa vigent i amb càrrec a les consignacions pressupostàries.
b) Aprovar les bases d'atorgament de subvencions quan escaigui.
c) Acceptar subvencions atorgades a l'Ajuntament quan la seva acceptació no correspongui al Ple Municipal.
D. En matèria d'Urbanisme:
a) Emissió d'informe municipal en matèria urbanística quan sigui requerit per altres organismes i administracions.
b) Imposició de sancions i restitució de la legalitat urbanística, exceptuant les declaracions de caducitat.
c) Llicències urbanístiques d'obres que requereixin projecte d'acord amb la Llei 38/1999, de 5 de novembre, d'ordenació de l'edificació o altra normativa sectorial.
d) Aprovacions dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no expressament atribuït al Ple, així com els instruments de gestió urbanística i els projectes d'urbanització.
E. En matèria de convenis:
L'aprovació de convenis i protocols amb persones físiques o jurídiques de dret privat, tret de l'aprovació d'aquells als quals la legislació vigent els atribueixi al Ple de l'Ajuntament.
SEGON. La delegació s'entén efectuada tant amb relació a l'adopció d'acords administratius definitius com en tot allò que fa referència a la resolució de recursos administratius de reposició que s'interposin contra aquells.
TERCER. L'Alcaldia es reserva l'exercici de les atribucions delegades, sense acte exprés de revocació d'aquestes, per a aquells casos que s'estimin urgents per part de l'Alcaldia.
Aquest decret haurà de ser publicat en el BOIB, conformement a l'article 44 del ROF, i se'n donarà compte al Ple en la primera sessió que se celebri.»
La qual cosa es fa pública per a general coneixement.
Ciutadella de Menorca, 29 de juny de 2023
L'alcaldessa Juana María Pons Torres