Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CIUTADELLA

Núm. 432549
Resolució d’Alcaldia d’aprovació de l’organització dels serveis administratius de l’Ajuntament i de la delegació de competències als regidors (exp. 2023/007729)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'Alcaldia, mitjançant la Resolució número 339, de 21 de juny de 2023, va adoptar l'acord següent:

«Havent estat proclamada alcaldessa de l'Ajuntament de Ciutadella de Menorca, per acord del Ple de l'Ajuntament en sessió constitutiva celebrada el dia 17 de juny de 2023;

D'acord amb les facultats que confereix a aquesta alcaldia la legislació vigent en matèria de règim local; la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local; el Reial decret legislatiu 781/86, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local; i el Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, i l'article 25 de la Llei 20/2006, municipal i de règim local de les Illes Balears;

RESOLC:

PRIMER: estructurar l'organització dels serveis administratius de l'Ajuntament en tres àrees, en virtut del que s'estableix en la Disposició addicional quarta de l'RD 2568/1986, i delegar el coneixement previ, la preparació dels acords i la resolució dels assumptes que s'especifiquen en els regidors i les regidores següents, en compliment del que s'estableix a l'article 23 de la Llei 7/1985 i el Reglament orgànic municipal (articles 90 i 91, amb relació al 38).

1. ÀREA D'ORGANITZACIÓ I SEGURETAT CIUTADANA

Dins d'aquesta àrea quedarien integrats els serveis següents:

1.1. SERVEIS CENTRALS I ORGANITZACIÓ

Aquest servei inclou:

1.1.1. Servei de Protocol (Alcaldia).

1.1.2. Serveis Jurídics: Contractació, Arxiu Administratiu i Serveis Generals (Alcaldia).

1.1.3. Servei d'Atenció a la Ciutadania, OAC (Alcaldia).

1.1.4. Serveis Econòmics: Hisenda i Gestió Tributària.

1.1.5. Comunicació (Alcaldia).

1.1.6. Recursos Humans.

Al regidor Sr. JUAN DAVID BENEJAM ESCANELLAS, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a HISENDA I GESTIÓ TRIBUTÀRIA (excepte pel que fa als assumptes la resolució dels quals hagi estat delegada per aquesta batlia en la Junta de Govern Municipal).

A la regidora Sra. RAQUEL PERICÁS NEGRETE, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a RECURSOS HUMANS (excepte pel que fa als assumptes la resolució dels quals hagi estat delegada per aquesta batlia en la Junta de Govern Municipal).

1.2. SERVEI DE SEGURETAT CIUTADANA

Aquest servei inclou:

1.2.1. Policia.

1.2.2. Mobilitat i Circulació.

1.2.3. Protecció Civil.

A la regidora Sra. RAQUEL PERICÁS NEGRETE, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a POLICIA LOCAL, PROTECCIÓ CIVIL I CIRCULACIÓ (SENYALÍSTICA, GUALS, TARGETES VERDES I ZONA BLAVA, PARQUÍMETRES, MULTES DE TRÀNSIT).

1.3. SERVEI D'ATENCIÓ EN MATÈRIA DE CONSUM

Aquest servei inclou les tasques lligades a Consum.

A la regidora Sra. MARÍA ÁNGELES TORRES RIBOT, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a CONSUM.

1.4. SERVEI DE TRANSPARÈNCIA I NOVES TECNOLOGIES

Al regidor Sr. JUAN DAVID BENEJAM ESCANELLAS, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a TRANSPARÈNCIA I NOVES TECNOLOGIES (excepte pel que fa als assumptes la resolució dels quals hagi estat delegada per aquesta batlia en la Junta de Govern Municipal).

1.5. SERVEI DE MILLORA I MANTENIMENT DEL PATRIMONI

Al regidor Sr. JUAN DAVID BENEJAM ESCANELLAS, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a MILLORA I MANTENIMENT DEL PATRIMONI (excepte pel que fa als assumptes la resolució dels quals hagi estat delegada per aquesta batlia en la Junta de Govern Municipal).

2. ÀREA DE TERRITORI I ENTORN I SERVEIS URBANS

Dins d'aquesta àrea quedarien integrats els serveis següents:

2.1. SERVEI DE TERRITORI I ENTORN

Aquest servei inclou:

2.1.1. Urbanisme i Activitats: Disciplina Urbanística, llicències per obres i activitats (PGOU) i altres instruments d'ordenació.

2.1.2. Manteniment i millora de la via pública: Brigada, Obra Pública i Camins Rurals.

2.1.3. Medi Ambient: Energies, Zones Verdes.

2.1.4. Neteja i Recollida de Residus: Recollida de Fems i Neteja Viària.

2.1.5. Ús de la Via Pública i Disciplina Governativa.

2.1.6. Manteniment i Millora d'Edificis d'Administració General (Alcaldia).

Al regidor Sr. JUAN DAVID BENEJAM ESCANELLAS, les facultats de dirigir i gestionar en temes de PLANEJAMENT I GESTIÓ URBANÍSTICA; així com també les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers en temes D'INTERVENCIÓ PREVENTIVA (llicències urbanístiques i d'activitats, primeres ocupacions...) I DISCIPLINA EN MATÈRIA URBANÍSTICA I D'ACTIVITATS (excepte pel que fa als assumptes la resolució dels quals hagi estat delegada per aquesta batllia en la Junta de Govern Municipal).

A la regidora Sra. MARÍA ESPERANZA JUANEDA SALORD, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació al MANTENIMENT I a la MILLORA DE LA VIA PÚBLICA: BRIGADA, OBRA PÚBLICA I CAMINS RURALS, JARDINS I ZONES VERDES.

Al regidor Sr. DANIEL ÓSCAR MARQUÉS PAPURELLO, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a MEDI AMBIENT.

Així mateix, a la regidora Sra. RAQUEL PERICÁS NEGRETE les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a L'ÚS DE LA VIA PÚBLICA, GOVERNACIÓ I DISCIPLINA GOVERNATIVA: COMPLIMENT I SEGUIMENT D'ORDENANCES, I TOTS ELS PERMISOS I/O AUTORITZACIONS RELACIONATS AMB AQUESTES MATÈRIES (TENDALS, OCUPACIÓ DE VIA PÚBLICA AMB MERCADERIES, PER OBRES, ETC).

Al regidor Sr. MARC MARQUÉS LLUFRIU, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a NETEJA DE LA VIA PÚBLICA, RECOLLIDA DE RESIDUS I ENERGIES RENOVABLES.

2.2. SERVEIS URBANS

Aquest servei inclou:

2.2.1. Cementeris.

2.2.2. Servei d'Aigua i Clavegueram.

2.2.3. Escorxador.

2.2.4. Salubritat Pública i Inspecció.

A la regidora Sra. MARÍA ÁNGELES TORRES RIBOT, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a CEMENTERIS, SALUBRITAT PÚBLICA I INSPECCIÓ.

Al regidor Sr. MARC MARQUÉS LLUFRIU, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a temes de SERVEIS D'AIGÜES I CLAVEGUERAM, ESCORXADOR.

2.3. SERVEI DE MOBILITAT

Inclou els serveis següents: Mobilitat Sostenible, transport públic, taxi.

A la regidora Sra. RAQUEL PERICÁS NEGRETE, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a MOBILITAT SOSTENIBLE, TRANSPORT PÚBLIC, TAXI.

3. ÀREA SOCIOEDUCATIVA I DE DINAMITZACIÓ ECONÒMICA

Dins d'aquesta àrea quedarien integrats els serveis següents:

3.1. SERVEIS A LES PERSONES

Aquest servei inclou:

3.1.1. Atenció Social.

3.1.2. Patronat Municipal de l'Hospital.

A la regidora Sra. MARÍA ÁNGELES TORRES RIBOT, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a ATENCIÓ SOCIAL, SERVEIS SOCIALS I PATRONAT MUNICIPAL DE L'HOSPITAL.

3.2. SERVEI DE CULTURA I PATRIMONI

Aquest servei inclou:

3.2.1. Cultura.

3.2.2. Fundació Ciutadella Cultura.

3.2.3. Patrimoni.

Al regidor Sr. MIGUEL PABLO FULLANA LEÓN, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a CULTURA I PATRIMONI: PROGRAMES D'EDUCACIÓ CULTURAL, EQUIPAMENTS I INSTAL·LACIONS CULTURALS, FUNDACIÓ CIUTADELLA CULTURA, SERVEIS LINGÜÍSTICS I ARXIU HISTÒRIC.

3.3. SERVEI DE PROJECTE DE CIUTAT, DINAMITZACIÓ I PARTICIPACIÓ CIUTADANA

Al regidor Sr. MIGUEL PABLO FULLANA LEÓN, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a PROJECTE DE CIUTAT, DINAMITZACIÓ I PARTICIPACIÓ CIUTADANA.

3.4. SERVEIS EDUCATIUS

Aquest servei inclou:

3.4.1. Educació.

3.4.2. Patronat Municipal d'Escoles Infantils.

Al regidor Sr. MIGUEL PABLO FULLANA LEÓN, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb Educació i Patronat Municipal d'Escoles Infantils.

3.5. SERVEI D'ESPORTS

Inclou l'esport escolar, els programes d'educació esportiva, les instal·lacions esportives.

Al regidor Sr. NICOLÁS ANTONIO BLANCO ANGLADA, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a ESPORTS: ESPORT ESCOLAR, PROGRAMES D'EDUCACIÓ ESPORTIVA, INSTAL·LACIONS ESPORTIVES.

3.6. SERVEI DE JOVENTUT

Al regidor Sr. NICOLÁS ANTONIO BLANCO ANGLADA, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a temes de JOVENTUT I DEL PUNT JOVE MUNICIPAL.

3.7. SERVEI DE DINAMITZACIÓ ECONÒMICA

Aquest servei inclou:

3.7.1. Turisme.

3.7.2. Festes.

3.7.3. Formació i Ocupació.

3.7.4. Comerç, Fires i Mercats.

Al regidor Sr. DANIEL ÓSCAR MARQUÉS PAPURELLO, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a temes de TURISME.

Al regidor Sr. MIGUEL PABLO FULLANA LEÒN, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a FESTES, COMERÇ, FIRES I MERCATS.

A la regidora Sra. RAQUEL PERICÁS NEGRETE, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a FORMACIÓ I OCUPACIÓ.

3.8. SERVEI D'IGUALTAT I COOPERACIÓ

Al regidor Sr. NICOLÁS ANTONIO BLANCO ANGLADA, les facultats de dirigir, gestionar i resoldre mitjançant actes administratius que afectin tercers amb relació a IGUALTAT I COOPERACIÓ.

SEGON. Delegar en la regidora Sra. MARÍA ÁNGELES TORRES RIBOT la presidència del PATRONAT MUNICIPAL DE L'HOSPITAL.

TERCER. Delegar en el regidor Sr. MIGUEL PABLO FULLANA LEÓN la presidència del PATRONAT MUNICIPAL D'ESCOLES INFANTILS.

QUART. Delegar en el regidor Sr. MIGUEL PABLO FULLANA LEÓN la presidència de la FUNDACIÓ CIUTADELLA CULTURA.

CINQUÈ. Manar la publicació d'aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), d'acord amb l'article 44 del ROF, i de la qual se'n donarà compte al Ple de l'Ajuntament en la primera sessió que se celebri.

SISÈ. L'Alcaldia es reserva l'exercici de les atribucions delegades, sense acte exprés de revocació d'aquestes, en aquells casos en què se'n justifiqui la urgència.»

La qual cosa es fa pública per a general coneixement.

 

Ciutadella de Menorca, 26 de juny de 2023

L'alcaldessa Juana María Pons Torres