Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)

Núm. 431174
Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen les ajudes de l’any 2023 per a la millora de la producció i la comercialització dels productes de l’apicultura corresponents a la Intervenció Sectorial Apícola (ISA 2024-2027)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'apicultura representa un sector ramader amb unes característiques molt especials que la defineixen i la diferencien de la resta d'activitats agràries.

Juntament amb l'interès econòmic de les produccions apícoles, no hi ha dubtes sobre el paper mediambiental imprescindible de l'apicultura i la seva contribució a l'equilibri ecològic, així com a la millora i al manteniment de la biodiversitat i a la fixació de la població en el medi rural.

El Reglament (UE) 2021/2115 del Parlament Europeu i del Consell, de 2 de desembre de 2021, pel qual s'estableixen normes en relació amb l'ajuda als plans estratègics que han d'elaborar els estats membres en el marc de la política agrícola comuna (plans estratègics de la PAC), finançada amb càrrec al Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA) i al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), i pel qual es deroguen els reglaments (UE) núm. 1305/2013 i (UE) núm. 1307/2013, preveu a l'article 55 els tipus d'intervencions que cal fer en el sector apícola i l'ajuda financera de la Unió per a aquesta intervenció, destinada a l'elaboració de programes nacionals per millorar les condicions generals de producció i comercialització dels productes apícoles (programes apícoles).

En el marc de la legislació europea s'aprova el Reial decret 906/2022, de 25 d'octubre, pel qual es regula la Intervenció Sectorial Apícola en el marc del Pla estratègic de la política agrícola comuna, publicat al BOE núm. 257, de 26 d'octubre de 2022, que té per objecte establir el règim de les ajudes a l'apicultura en el marc de la Intervenció Sectorial Apícola (ISA), dins el Pla estratègic nacional de la política agrícola comuna (PAC) del Regne d'Espanya 2023-2027, d'acord amb el que estableix el Reglament (UE) 2021/2115 del Parlament Europeu i del Consell, de 2 de desembre de 2021; el Reglament d'execució (UE) 2021/2290 de la Comissió, de 21 de desembre de 2021; el Reglament delegat (UE) 2022/126 de la Comissió, de 7 de desembre de2021; el Reglament d'execució (UE) 2022/1475 de la Comissió, de 6 de setembre de 2022, i el Reglament (UE) 2021/2116 del Parlament Europeu i del Consell, de 2 de desembre de 2021, així com de conformitat amb la normativa restant de la Unió Europea concordant.

En l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA), a l'article 2.a, estableix que el FOGAIBA té per objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d'agricultura i pesca referent a l'aplicació de les mesures de foment i de millora dels sectors agrari i pesquer, incloses les derivades de la política agrícola comuna i dels fons procedents de l'Instrument Financer d'Orientació de la Pesca (IFOP), de les mesures de desenvolupament rural i d'altres règims d'ajudes previstos per la normativa de la Unió Europea.

A més, mitjançant el Decret 65/2007, de 25 de juny, es regula la constitució, l'organització i el funcionament de l'organisme pagador de les despeses del Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA) i del Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER) a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Així mateix, a l'Ordre de la consellera d'Agricultura i Pesca de 23 de desembre de 2005 es disposa que el FOGAIBA assumeix, a partir de l'1 de gener del 2006, l'execució de la política de la Conselleria d'Agricultura i Pesca pel que fa a l'aplicació de les mesures de foment i de millora dels sectors agrari i pesquer.

Mitjançant el Decret 11/2021, de 15 de febrer, de la presidenta de les Illes Balears, s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Concretament, a l'annex 1 s'acorda l'adscripció del FOGAIBA a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació.

D'acord amb el que disposa l'article 15 del text refós de la Llei de subvencions esmentat, correspon aprovar la convocatòria d'aquestes ajudes mitjançant una resolució.

Per tot això, en virtut del que estableix l'article 6.1.g del Decret 64/2005, de 10 de juny, i a proposta del director gerent del FOGAIBA, dicto la següent

RESOLUCIÓ

Primer Objecte de les ajudes i àmbit d'aplicació

1. S'aprova la convocatòria d'ajudes per a la millora de la producció i la comercialització dels productes de l'apicultura, per a l'any 2023, d'acord amb el que preveu el Reial decret 906/2022, de 25 d'octubre, pel qual es regula la Intervenció Sectorial Apícola en el marc del Pla estratègic de la política agrícola comú (BOE núm. 257, de 26 d'octubre de 2022).

2. L'àmbit territorial d'aplicació d'aquestes ajudes és la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Segon Import màxim de la convocatòria i finançament

1. A aquesta convocatòria es destina un import màxim de seixanta-tres mil sis-cents vint-i-un euros amb vuitanta-quatre cèntims (63.621,84 €), amb la possibilitat d'ampliar la dotació de la partida pressupostària i amb càrrec als pressupostos del FOGAIBA per a l'exercici 2023.

2. Les ajudes que preveu aquesta resolució les finançaran amb trenta-un mil vuit-cents deu euros amb noranta-dos cèntims (31.810,92 €) el Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA); amb quinze mil nou-cents cinc euros amb quaranta-sis cèntims (15.905,46 €) el Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació (MAPA) i amb quinze mil nou-cents cinc euros amb quaranta-sis cèntims (15.905,46 €) la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (CAIB).

3. La distribució del pressupost entre les illes es farà de la manera següent:

- Per a l'illa d'Eivissa, disset mil dos-cents noranta-dos euros amb quaranta-quatre cèntims (17.292,44 €).

- Per a l'illa de Formentera, vuit-cents cinquanta-dos euros amb cinquanta-sis cèntims (852,56 €).

- Per a l'illa de Mallorca, trenta-sis mil cinc-cents vint-i-cinc euros amb vint-i-quatre cèntims (36.525,24 €).

- Per a l'illa de Menorca, vuit mil nou-cents cinquanta-un euros amb seixanta cèntims (8.951,60 €).

Si no es presenten sol·licituds o les sol·licituds presentades no poden cobrir la dotació de l'illa, el pressupost restant s'haurà de distribuir entre les altres illes de manera proporcional d'acord amb el seu percentatge.

4. De conformitat amb el que preveu l'article 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, la quantia que preveu el punt 1 es podrà veure incrementada amb un import addicional d'un màxim de 100.000,00 euros, condicionada l'efectivitat d'aquesta quantia addicional a la declaració de disponibilitat de crèdit com a conseqüència de les circumstàncies que indica l'apartat a del punt 2 de l'article 58 esmentat, amb l'aprovació prèvia de la modificació pressupostària corresponent, si escau, amb anterioritat a la resolució de concessió de la subvenció.

Tercer Beneficiaris

1. Poden ser beneficiaris de les ajudes que preveu aquesta resolució:

a. Les persones físiques o jurídiques, o ens sense personalitat jurídica (incloses comunitats de béns o qualsevol tipus d'unitat econòmica o patrimoni separat), titulars d'explotacions apícoles, incloses les que siguin integrants d'explotacions de titularitat compartida que preveu la Llei 35/2011, de 4 d'octubre, sobre titularitat compartida de les explotacions agràries que:

- Figurin inscrites al Registre apícola de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural abans del 2 de gener del 2023, i hagin fet la declaració anual obligatòria abans de l'1 de març del 2023. La comprovació d'aquest aspecte es farà d'ofici, llevat de manifestació en contra del peticionari, atès que aquesta autorització s'entén atorgada amb la presentació de la sol·licitud d'ajuda.

Els abellars abandonats i les caseres mortes no donen lloc a cobrar ajudes per part del seu titular.

- Compleixin el que estableix el Reial decret 608/2006, de 19 de maig, pel qual s'estableix i es regula un programa nacional de lluita i control de les malalties de les abelles de la mel.

- Disposin d'una assegurança de responsabilitat civil relacionada amb l'activitat apícola.

- Compleixin les previsions que conté el Reial decret 209/2002, de 22 de febrer, pel qual s'estableixen normes d'ordenació de les explotacions apícoles.

b. Les agrupacions d'apicultors i apicultores que, quan finalitzi el termini de presentació de les sol·licituds, estiguin integrades per apicultors que compleixin els requisits que estableix l'epígraf anterior.

2. Quan es tracti d'agrupacions sense personalitat jurídica pròpia, s'ha de fer constar expressament, tant a la sol·licitud com a la resolució de concessió, els compromisos d'execució que assumeix cada membre i també el percentatge de la subvenció que s'ha d'aplicar a cadascun, els quals tenen igualment la consideració de beneficiaris. En qualsevol cas, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació, amb poder suficient per complir les obligacions que, com a beneficiària, correspon a l'agrupació. L'agrupació no es podrà dissoldre fins que no hagin transcorreguts els terminis de preinscripció que preveuen l'article 24 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i els articles 57 i 60 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

3. Un mateix apicultor només pot ser beneficiari d'ajuda per una mateixa actuació de manera única per cadascuna de les seves caseres, tant si és a títol individual com si és com a integrant d'una cooperativa o d'una organització representativa.

4. Només en poden ser beneficiaris els sol·licitants que, després de la baremació feta segons el punt 3 de l'apartat setè d'aquesta resolució, obtinguin una puntuació mínima de 5 punts.

5. Només poden ser beneficiaris de l'acció 2.4.1 els apicultors amb l'explotació classificada com a transhumant.

6. No podrà ser considerada persona beneficiària un sol·licitant per a qui es demostri que ha creat artificialment les condicions exigides per complir els criteris d'admissibilitat o de prioritat que estableix aquesta convocatòria, tal com estableix l'article 62 (relatiu a mesures antielusió) del Reglament (UE) 2021/2116, del Parlament Europeu i del Consell, de 2 de desembre de 2021.

7. D'acord amb el que disposa l'article 13.2.e de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, es considerarà que els beneficiaris estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social quan es verifiqui el que disposen l'article 38 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, que desenvolupa determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol. La circumstància d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social ha de quedar acreditada abans que es dicti la proposta de resolució de concessió i en el moment del pagament.

La comprovació del compliment del requisit esmentat la faran d'ofici el FOGAIBA i/o la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació, ja que la presentació de la sol·licitud suposa l'autorització per a la seva comprovació, excepte manifestació expressa en contra. En cas que es vulgui denegar expressament aquesta autorització, cal aportar, juntament amb la sol·licitud, el document de denegació i els certificats corresponen.

8. D'acord amb el que estableix l'article 13.3 bis de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per a subvencions d'import superior a 30.000,00 euros i quan el sol·licitant sigui un subjecte inclòs en l'àmbit d'aplicació de la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials, no podran obtenir la condició de beneficiari les empreses que incompleixin els terminis de pagament que preveu la Llei 3/2004, de 29 de desembre.

9. De conformitat amb el que disposa l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, tampoc no poden ser beneficiàries de les subvencions que preveu aquesta resolució les empreses i les entitats sol·licitants sancionades o condemnades, els darrers tres anys, per resolució administrativa o sentència judicial fermes, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

Quart Actuacions subvencionables

1. Poden ser subvencionades les despeses corresponents a les activitats o inversions fetes i pagades pel beneficiari entre el 2 de gener del 2023 i el 31 de juliol del 2023, destinades a les actuacions següents:

1.1 Serveis d'assessorament, assistència tècnica, formació, informació i intercanvi de millors pràctiques, fins i tot mitjançant activitats de col·laboració en xarxes, per a apicultors i organitzacions d'apicultors.

1.2 Inversions en actius materials i immaterials, així com accions destinades a:

 

1r. Lluitar contra els invasors i les malalties de les caseres, en particular la varroasi.

2n. Prevenir els danys ocasionats per fenòmens climàtics adversos i fomentar el desenvolupament i la utilització de pràctiques de gestió adaptades a unes condicions climàtiques canviants.

3r. Repoblar els ruscs a la Unió Europea, fins i tot mitjançant la cria d'abelles.

4t. Racionalitzar la transhumància.

5è. Inversions en actius materials i immaterials. 

 

1.3 Accions destinades als laboratoris per a l'anàlisi de productes apícoles, per evitar la pèrdua d'abelles o les caigudes en la productivitat, i de substàncies potencialment tòxiques per a les abelles.

1.4 Accions per preservar o augmentar el nombre de caseres existents a la Unió Europea, inclosa la cria d'abelles.

1.5 Col·laboració amb organismes especialitzats amb vista a l'aplicació de programes de recerca en el sector de l'apicultura i els productes apícoles, a través del finançament de projectes de recerca aplicada al sector apícola i els seus productes, en desenvolupament de les mesures de cooperació amb organismes especialitzats per a la creació de programes de recerca aplicada al sector apícola, en el marc de la seva normativa específica.

1.6 Promoció, comunicació i comercialització, incloses accions i activitats de vigilància del mercat destinades, en particular, a conscienciar els consumidors sobre la qualitat dels productes apícoles.

1.7 Accions per augmentar la qualitat dels productes.

Les accions subvencionables dins de cada tipus d'actuació són les que es detallen a l'annex I del Reial decret 906/2022, de 25 d'octubre.

2. Quant a les despeses subvencionables, s'aplicarà el que estableixen els articles 31 a 33 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i també el que estableix l'article 83 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. Les accions seran finançables en els termes que estableixen els articles 11, 12, 21, 22 i 23 del Reglament delegat (UE) 2022/126 de la Comissió, de 7 de desembre de 2021.

No són subvencionables les despeses que inclou la part I de l'annex II del Reglament delegat esmentat, mentre que sí que ho són les que figuren al seu annex III, i també les que, tot i que no hi estan incloses, no figurin a l'annex II esmentat.

4. Quan l'import de la despesa subvencionable superi la quantia de 15.000,00 euros en cas de subministrament de béns d'equipament o de prestació de serveis per part d'empreses de consultoria o d'assistència tècnica, el beneficiari ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contractació del compromís per a la prestació del servei o del lliurament del bé, excepte quan, a causa de les característiques especials de les despeses subvencionables, no hi hagi al mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin o l'ofereixin, o quan la despesa s'hagi fet abans de la sol·licitud de subvenció.

L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'adjuntar a la justificació de la subvenció, s'ha de fer segons criteris d'eficiència i d'economia, amb la justificació expressa en una memòria de l'elecció quan aquesta no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

5. L'impost sobre el valor afegit no és subvencionable, excepte si no és recuperable de conformitat amb la legislació nacional aplicable sobre l'IVA, quan sigui suportat de manera efectiva i definitiva per beneficiaris diferents dels subjectes no passius esmentats a l'article 13, apartat 1 , paràgraf primer, de la Directiva 2006/112/CE del Consell.

Perquè l'IVA no recuperable sigui subvencionable, un pèrit mercantil o un auditor legal de la persona beneficiària ha de demostrar que l'import pagat no s'ha recuperat i es consigna com una despesa en la comptabilitat de la persona beneficiària.

Cinquè Quantia de les ajudes

1. La quantia de les ajudes que han de rebre els beneficiaris és la corresponent a l'aplicació del 75% sobre el pressupost i la despesa aprovada, tret els tractaments quimioterapèutics contra la varroasi que no siguin compatibles amb l'agricultura ecològica i la formació, que serà del 50% i del 90%, respectivament.

2. En el cas de contractació de tècnics i d'especialistes per a la informació i l'assistència tècnica als apicultors, s'han de tenir en compte els límits següents:

Preu horari màxim del tècnic o especialista: 60,00 €/h

Preu màxim per a l'allotjament: 100,00 €/dia.

El transport ha de ser en tarifa turística.

3. En el cas d'assistència a cursos, inclosos congressos de caràcter nacional o internacional, de capacitació i formació continuada, fora de l'illa de residència, es subvencionarà la inscripció, l'allotjament (preu màxim per a l'allotjament: 100,00 €/dia) i el transport en tarifa turística (avió/vaixell/tren).

4. En el cas de tractaments quimioteràpics contra varroasi (apartat quart, punt 1.2, 1r), el cost màxim és de 2,50 €/casera, (5,00 € en cas de fer dos tractaments a l'any).

Sisè Sol·licituds

1. El termini de presentació de sol·licituds és des de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució fins al 14 de juliol del 2023.

2. Les persones interessades que compleixin els requisits específics que estableix aquesta convocatòria poden presentar les sol·licituds d'acord amb el formulari que figura al web del FOGAIBA, adreçades al Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (A04026954). Les sol·licituds s'han de presentar, correctament emplenades, al registre d'entrada del FOGAIBA, de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació o dels consells insulars de Mallorca, Menorca, Eivissa o Formentera, o a qualsevol dels registres que preveuen l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 37 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Caldrà subministrar totes i cadascuna de les dades que s'indiquen al formulari esmentat, i també assumir els compromisos, atorgar les autoritzacions i fer les declaracions que conté aquest formulari.

Les sol·licituds d'ajuda han d'incloure la documentació següent:

a. En el cas de persones jurídiques: fotocòpia del NIF del sol·licitant, i quan es tracti de sol·licituds presentades per agrupacions d'apicultors, la relació de persones físiques o jurídiques que formin part de la sol·licitud, indicant el NIF de cada una d'elles.

b. Si escau, acreditació de la representació amb la qual actua el sotasignat de la sol·licitud.

c. Memòria de les accions que es desenvoluparan i de les inversions previstes.

d. Pressupostos detallats o factures proforma de les accions i de les inversions previstes. En el cas del transport, ha de ser en tarifa turística.

e. Fotocòpia del llibre de registre d'explotació apícola en què figurin el nombre de caseres, el tipus i la classe d'explotació o l'autorització per comprovar d'ofici les dades que figuren en el Registre apícola de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural. En el cas de cooperatives apícoles i d'organitzacions representatives, s'ha de presentar, respecte de cadascuna de les explotacions per a les quals se sol·licita l'ajuda, la mateixa documentació o l'autorització dels socis de l'entitat, d'acord amb el model de l'annex 1 d'aquesta resolució.

f. En el cas de cooperatives apícoles i d'organitzacions representatives, a més, cal aportar la relació detallada dels apicultors sol·licitants, indicant-ne el NIF, el número de registre d'explotació i el nombre de cens de les caseres, renovades abans de l'1 de març del 2023 i el nombre de tractament de varroasi que sol·licitaran, indicant si és convencional o ecològic. Aquesta relació també s'ha de presentar en suport informàtic (full de càlcul).

g. Fotocòpia de l'assegurança de responsabilitat civil de cada apicultor, vigent a la data de presentació de la sol·licitud, i justificant bancari del pagament de l'assegurança. En el cas d'agrupacions d'apicultors que hagin subscrit una assegurança col·lectiva, se n'haurà de presentar una còpia i l'acreditació dels apicultors que cobreix.

h. En cas d'empreses amb sol·licituds d'ajuda superior a 30.000,00 €, declaració responsable de no estar incurs en el supòsit que preveu l'article 13.3 bis de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, d'acord amb el model que figura a la pàgina web del FOGAIBA.

Les empreses que, d'acord amb la normativa comptable, no puguin presentar compte de pèrdues i guanys abreujat, a més, han de presentar certificació d'auditor extern, inscrit al Registre oficial d'auditors de comptes, en els termes que preveu l'article 13.3 bis de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.

3. En cas que amb motiu de la tramitació d'altres expedients al FOGAIBA ja s'hagi presentat algun documents esmentats anteriorment, no cal aportar-lo de nou, sempre que es faci constar la data i l'òrgan o la dependència on es va presentar o, si escau, emetre, i no hagin transcorregut més de cinc anys des de l'acabament del procediment al qual correspongui. Així mateix, tampoc cal aportar-lo de nou si els documents exigits s'han incorporat a la base documental del FOGAIBA, que preveu el Decret 53/2006, de 16 de juny, amb la comprovació prèvia de l'autenticitat del document.

En els supòsits d'impossibilitat material d'obtenir el document, l'òrgan competent pot requerir al sol·licitant la presentació o, per defecte, l'acreditació per altres mitjans dels requisits als quals es refereix el document, abans de formular la proposta de resolució.

4. La comprovació del DNI de la persona beneficiària i del seu representant la farà d'ofici el FOGAIBA.

5. En cas que es vulgui denegar expressament l'autorització al FOGAIBA i/o a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació per a la comprovació dels DNI i per obtenir els certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social o d'inscripció en el Registre apícola de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural, caldrà aportar el document de denegació i els certificats corresponents.

En cas que no s'estigui obligat a presentar les declaracions o els documents a què es refereixen les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, se n'ha d'acreditar el compliment mitjançant una declaració responsable.

6. D'acord amb el que preveu l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, no cal presentar la documentació o les dades elaborades per qualsevol administració que es puguin obtenir per mitjans telemàtics o que estiguin en poder del FOGAIBA. En el cas de denegació expressa, caldrà aportar el document corresponent.

Les persones interessades tampoc no estan obligades a presentar dades o documents que hagin aportat elles mateixes davant de qualsevol administració. A aquest efecte, les persones esmentades han de comunicar en quin moment i davant de quin òrgan administratiu van presentar els documents, i el FOGAIBA és qui les ha d'obtenir electrònicament. Excepcionalment, si el FOGAIBA no pogués obtenir els documents esmentats, en pot sol·licitar novament l'aportació a les persones interessades.

En el supòsit d'impossibilitat material d'obtenir el document, l'òrgan competent pot requerir a la persona sol·licitant que el presenti o, per defecte, que acrediti per altres mitjans els requisits als quals es refereix el document, abans de formular la proposta de resolució.

7. Si la sol·licitud d'ajuda o qualsevol dels documents que siguin necessaris no reuneix els requisits indicats, s'ha de requerir la persona interessada perquè, en un termini de deu dies, repari la falta o inclogui els documents preceptius, indicant que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició amb la resolució prèvia, que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

8. La presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació, per part de la persona interessada, del que conté aquesta convocatòria, de les bases reguladores que estableix el Reial decret 930/2017, de 27 d'octubre, i de la resta de normativa d'aplicació.

Setè Selecció dels beneficiaris i criteris objectius i de preferència

1. El procediment de concessió de les subvencions que regula aquesta resolució es tramitarà en règim de concurrència competitiva.

2. En cas que les peticions presentades excedeixin el crèdit disponible, s'ordenaran les sol·licituds d'acord amb la puntuació obtinguda i amb els criteris objectius de valoració següents:

a. Dimensió de les explotacions acollides a l'ajut. Entesa com el nombre de caseres potencialment destinatàries de la mesura, tant en el cas de sol·licituds presentades per titulars d'explotacions com de sol·licituds presentades per organitzacions o associacions d'apicultors reconegudes legalment i agrupacions de defensa sanitària (màxim 5 punts).

 

a.1 En cas de sol·licituds presentades per apicultors individuals:

< 50 caseres: 1 punt.

50-150 caseres: 3 punts.

> 150 caseres: 5 punts.

 

a.2 En cas de sol·licituds presentades per agrupacions:

< 100 caseres: 1 punt.

100-450 caseres: 3 punts.

> 450 caseres: 5 punts.

 

b. Pel tipus de beneficiari (màxim 3 punts).

 

b.1 Explotacions en titularitat compartida, als efectes del que estableix la Llei 35/2011, de 4 d'octubre: 1 punt.

b.2 Explotacions la titularitat de la qual ostenti un jove agricultor, d'acord amb la definició i condicions que estableix el Pla estratègic nacional de la política agrícola comuna (PAC) del Regne d'Espanya 2023-2027, definit per a Espanya a través de la normativa específica: 2 punts.

b.3 Beneficiari que pertanyi a una entitat associativa reconegudes com a prioritària a l'empara de la Llei 13/2013, de 2 d'agost, de foment de la integració de cooperatives i altres entitats associatives de caràcter agroalimentari: 2 punts.

 

c. Participació en règims de les figures de qualitat diferenciada reconegudes d'acord amb el Reglament (UE) núm. 1151/2012 del Parlament Europeu i del Consell, de 21 de novembre de 2012, sobre els règims de qualitat dels productes agrícoles i alimentaris, o d'acord amb el Reglament (UE) 2018/848 del Parlament Europeu i del Consell, de 30 de maig de 2018, sobre producció ecològica i etiquetatge dels productes ecològics i pel qual es deroga el Reglament (CE) núm. 834/2007 del Consell, o d'acord amb marques de qualitat reconegudes mitjançant la normativa autonòmica: 2 punts.

d. Pertinença del sol·licitant a una agrupació de defensa sanitària ramadera reconeguda legalment: 1 punt.

 

d.1 Pertinença del sol·licitant a una cooperativa apícola o ser una cooperativa: 1 punt.

d.2 Pertinença del sol·licitant a una cooperativa apícola o ser una cooperativa, prioritària, d'acord amb la Llei 13/2013, de 2 d'agost: 3 punts.

 

e. Complir amb la condició de titular d'explotació professional, segons la definició que estableix l'article 2.g del Reial decret 209/2002, de 22 de febrer, de manera que posseeixi 150 caseres o més i/o que el NIF del titular de l'explotació apícola figuri donat d'alta al règim especial agrari: 1 punt.

f. Criteris de la CA (màxim 5 punts)

 

f.1 Sol·licitar per primera vegada en les darreres dues convocatòries, inclosa l'actual, o haver sol·licitat l'any anterior, sense haver-ne estat beneficiari, complint els requisits per manca de pressupostos: 2 punts.

f.2 Si disposen d'assessor tècnic: 2 punts.

f.3 Pertànyer a una ADS: 1 punt.

3. Els criteris b, c, d, e i f quan el sol·licitant sigui una agrupació de productors i aquest criteri no es pugui verificar directament, aquesta condició s'haurà de complir per, almenys, el 50% de les persones titulars de l'explotació que integrin aquesta agrupació.

4. Els criteris de valoració especificats anteriorment s'han de complir en el moment en què acabi el termini de presentació de sol·licituds. La disponibilitat d'assessor tècnic es demostrarà mitjançant factures d'aquest concepte.

5. En cas d'un altre empat, es resoldrà amb el prorrateig de la quantitat que resti entre els sol·licitants que resultin empatats.

Vuitè Comissió Avaluadora

1. La Comissió Avaluadora estarà integrada per:

- President: secretari general de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació o la persona en qui delegui.

- Vicepresident: director general d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural o la persona en qui delegui.

- Vocals:

 

* Director gerent del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) o la persona en qui delegui.

* Cap del Departament Jurídic del FOGAIBA o la persona en qui delegui.

* Cap del Servei de Gestió Econòmica del FOGAIBA o la persona en qui delegui.

* Cap del Servei d'Ajudes OCM, de l'Estat i de Pesca del FOGAIBA o la persona en qui delegui.

* Secretari: actuarà com a secretari un dels vocals de la Comissió Avaluadora.

2. La Comissió Avaluadora és l'òrgan col·legiat al qual correspon examinar les sol·licituds presentades, aplicar els criteris de valoració que preveu l'apartat setè d'aquesta resolució i emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució. Aquesta comissió únicament es constituirà si les sol·licituds amb dret d'ajuda superen les quanties destinades a aquesta convocatòria i s'ha d'establir una prelació entre les sol·licituds presentades aplicant els criteris de selecció que preveu l'apartat setè.

Això no obstant, en cas de renúncia o desistiment de la persona sol·licitant, i també de desestimació de la subvenció per no reunir els requisits exigits, la intervenció de la Comissió Avaluadora no serà preceptiva, i l'òrgan competent declararà conclusos aquests expedients sense cap altre tràmit.

3. Perquè la Comissió Avaluadora s'entengui constituïda vàlidament, es requerirà la presència del president i del secretari o, si escau, de les persones que els substitueixin i, com a mínim, de la meitat dels seus membres que pertanyin al FOGAIBA.

Novè Instrucció del procediment

1. L'òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió de les ajudes és l'Àrea de Gestió d'Ajudes del FOGAIBA. Aquest òrgan durà a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució.

2. La resolució dels expedients la dictarà el vicepresident en matèria agrària del FOGAIBA, a proposta del cap del Servei d'Ajudes OCM, de l'Estat i de Pesca i, si escau, previ informe de la Comissió Avaluadora. Abans d'emetre l'informe de la Comissió Avaluadora, la unitat gestora emetrà un informe en què s'acreditarà, si és favorable, la legalitat de l'ajuda i l'import. En aquesta resolució s'ha de detallar el finançament de cadascuna de les administracions que hi intervenen.

3. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos, des de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds, i s'ha de notificar individualment a les persones interessades. Un cop hagi transcorregut aquest termini, si no s'ha notificat cap resolució expressa, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada.

4. Contra aquesta resolució es podrà interposar recurs d'alçada davant la consellera d'Agricultura, Pesca i Alimentació en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la notificació de la resolució, d'acord amb el que estableixen l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Desè Obligacions de les persones beneficiàries

1. Són obligacions dels beneficiaris les que s'estableixen a l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. El règim jurídic aplicable per l'incompliment de les obligacions indicades és el que preveu la Llei 38/2003, de 17 de novembre, amb les especificitats procedimentals i organitzatives que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i comprèn des del reintegrament de l'ajuda i el pagament de l'interès de demora fins a la imposició de les sancions corresponents.

Onzè Modificacions de les accions aprovades

1. Els beneficiaris de les ajudes poden sol·licitar modificacions de les accions inicialment aprovades prèviament a la sol·licitud de pagament final. La sol·licitud s'ha de presentar d'acord amb el formulari que figura al web del FOGAIBA, adreçades al Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (A04026954). Les modificacions poden ser de dos tipus: modificacions majors i modificacions menors.

2. Es consideren modificacions menors les modificacions d'accions dins una mateixa Intervenció (Actuació).

3. Totes les modificacions s'han de remetre degudament justificades al FOGAIBA, el qual les ha d'avaluar. Les modificacions majors requereixen l'autorització expressa. Les modificacions menors es poden efectuar sense autorització prèvia.

4. Les modificacions majors s'han de presentar al FOGAIBA abans d'executar-se. Les modificacions menors es poden comunicar al FOGAIBA amb la sol·licitud de pagament.

5. Qualsevol modificació que suposi un increment del pressupost inicialment aprovat no suposarà un increment de l'ajuda concedida. Les modificacions que suposin una disminució del pressupost inicialment aprovat suposaran la reducció proporcional de l'ajuda concedida.

Dotzè Justificació i pagament de les ajudes

1. El termini per justificar l'execució de l'actuació i de les despeses objecte de subvenció acaba el 14 d'agost del 2023 i són elegibles les activitats o inversions fetes i pagades pel beneficiari entre el 2 de gener del 2023 i el 31 de juliol del 2023.

2. Quant a la forma de justificació de la despesa realitzada i dels justificants de la despesa, s'aplicarà el que disposen l'article 30 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i els capítols II i III del títol II del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

3. Dins del termini de justificació establert, els beneficiaris han de presentar la sol·licitud de pagament, que inclourà el compte justificatiu corresponent, el qual s'ha d'ajustar al model de formulari que figura al web del FOGAIBA, adreçat al FOGAIBA (A04026954). Caldrà subministrar totes les dades, assumir els compromisos, atorgar les autoritzacions i fer les declaracions que s'hi indiquen.

A aquestes sol·licituds, caldrà adjuntar-hi la documentació següent:

a. Memòria de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

b. Indicadors de resultats, d'acord amb el model que indica l'annex 2 d'aquesta resolució.

c. Relació de justificants imputats, d'acord amb el model de formulari que figura a la pàgina web del FOGAIBA.

d. Documentació justificativa de les despeses efectuades. La justificació de la despesa s'entendrà efectuada mitjançant la presentació de les factures pagades que reuneixin les formalitats i els requisits que preveu el Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament que regula les obligacions de facturació (BOE núm. 289, d'1 de desembre de 2012) i els justificants de pagament.

Es poden considerar justificants de pagament els documents següents:

 

1r. Extracte bancari en què quedi identificat el pagament fet mitjançant la indicació del concepte, l'import i la identificació del pagador i del destinatari.

2n. Factura que incorpori l'acreditació del cobrament per part de l'emissor o de la persona responsable de l'empresa amb capacitat de cobrament. A aquest efecte, a la factura han de quedar consignats la data de cobrament, la identificació (amb indicació del nom), el NIF i la signatura del declarant del cobrament de la factura i el segell de l'empresa, que serà facultatiu en cas que l'emissor sigui una persona física.

3r. Comprovant de la transferència bancària en què quedi identificat el pagament fet mitjançant la indicació del concepte, l'import i la identificació del pagador i del destinatari.

4t. Qualsevol altre document de valor probatori equivalent, vàlid en dret, mitjançant el qual s'acrediti la realització efectiva del pagament.

 

Aquesta documentació romandrà a disposició de l'Agència Tributària i de la Conselleria d'Hisenda i Relacions Exteriors per fer qualsevol control que es consideri oportú.

No s'admetran pagaments en efectiu d'un import igual o superior als 1.000,00 euros en els termes que preveu l'article 7 de la Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació a la normativa financera per a la intensificació de les actuacions i la lluita contra el frau.

e. Si escau, indicació dels criteris de repartiment dels costos generals i/o indirectes, incorporats en la relació de justificants de despeses.

f. Si escau, els tres pressupostos que, en aplicació de l'article 31.3 de la Llei general de subvencions, hagi sol·licitat el beneficiari, i també la memòria justificativa de l'elecció, si escau.

g. Certificat del banc acreditant la titularitat del número de compte bancari on s'ha de pagar l'ajuda.

4. En cas que es vulgui denegar expressament l'autorització al FOGAIBA i/o a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació per obtenir els certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, caldrà aportar el document de denegació i els certificats corresponents.

En cas que no s'estigui obligat a presentar les declaracions o els documents a què es refereixen les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social, caldrà presentar una declaració responsable que n'acrediti el compliment.

5. L'import de l'ajuda concedida s'abonarà al beneficiari mitjançant transferència bancària, una vegada hagi justificat el compliment de la finalitat i l'aplicació de la subvenció, amb l'autorització prèvia del director gerent del FOGAIBA, a proposta del cap del Servei d'Ajudes OCM, de l'Estat i de Pesca, previ informe de la unitat gestora. El fet de no presentar la documentació justificativa en el termini i en els termes establerts suposa un incompliment al qual s'aplica el que estableix el punt 2 de l'apartat desè d'aquesta resolució.

Tretzè Control

Els perceptors de les ajudes que regula aquesta resolució queden subjectes a les disposicions comunitàries de control que estableixen el Reglament 2021/2115 del Parlament Europeu i del Consell, de 2 de desembre de 2021, sobre el finançament, la gestió i el seguiment de la política agrícola comuna i pel qual es deroga el Reglament (UE) 1306/2013;  les disposicions nacionals que estableixen el Reial decret 1047/2022, de 27 de desembre, pel qual es regula el sistema de gestió i control de les intervencions del Pla estratègic i altres ajudes de la política agrícola comuna, i el Reial decret 1049/2022, de 27 de desembre, pel qual s'estableixen les normes per a l'aplicació de la condicionalitat reforçada i de la condicionalitat social que han de complir les persones beneficiàries de les ajudes en el marc de la política agrícola comuna que rebin pagaments directes, determinats pagaments anuals de desenvolupament rural i del Programa d'opcions específiques per la llunyania i la insularitat (POSEI).

Catorzè Incompatibilitat de les ajudes

1. Les ajudes objecte d'aquesta convocatòria són incompatibles amb les que la persona beneficiària rebi per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o d'una altra entitat pública o privada; en cap cas, però, l'import rebut, aïlladament o conjuntament, pot superar el valor de les despeses originades per la realització de les activitats.

2. No es finançaran amb els fons de la Intervenció Sectorial Apícola les intervencions que estiguin recollides en els programes de desenvolupament rural a l'empara del Reglament (UE) 2021/2115 (LCEur 2021, 2171) del Parlament Europeu i del Consell, de 2 de desembre de 2021, relatius a l'ajuda al desenvolupament rural tret que concorrin cumulativament aquestes tres circumstàncies:

a. La inversió és subvencionable tant en el marc de la Intervenció Sectorial del FEAGA com de la intervenció de desenvolupament rural en la qual estigui programat l'instrument financer.

b. La suma total dels imports finançats en el marc de la Intervenció Sectorial del FEAGA i de l'equivalent en subvenció bruta de l'instrument financer del FEADER no supera la intensitat màxima d'ajuda o l'import màxim d'ajuda aplicables a aquesta mena d'intervenció del FEADER a què es refereix el títol III del Reglament (UE) 2021/2115, del Parlament Europeu i del Consell, de 2 de desembre de 2021.

c. Amb la finalitat de respectar el principi de prohibició del doble finançament, les despeses declarades a la Comissió en el marc de la Intervenció Sectorial del FEAGA no es finançaran ni declararan en el marc de l'operació de l'instrument financer del FEADER, i viceversa.

Quinzè Infraccions, sancions, penalitzacions i frau

1. L'incompliment del que disposa aquesta convocatòria se sancionarà d'acord amb el que estableixen el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, i el Reglament aprovat mitjançant el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

2. Pel que fa als impagaments i penalitzacions, i sens perjudici d'actuacions ulteriors efectuades per l'autoritat inspectora en l'àmbit de les seves competències, és aplicable el que estableix el Reial decret 147/2023, de 28 de febrer, que estableix les normes per a l'aplicació de penalitzacions en les intervencions previstes al Pla estratègic de la política agrícola comuna, i es modifiquen diversos reials decrets pels quals es regulen diferents aspectes relacionats amb l'aplicació a Espanya de la política agrícola comuna per al període 2023 -2027.

3. Qualsevol persona que tingui coneixement de fets que puguin ser constitutius de frau o d'irregularitat amb relació a operacions o projectes finançats, totalment o parcialment, amb càrrec a fons procedents de la Unió Europea, en el marc d'aquesta convocatòria, podrà posar aquests fets en coneixement del Servei Nacional de Coordinació Antifrau de la Intervenció General de l'Administració de l'Estat per mitjans electrònics a través del canal habilitat a l'efecte per aquest servei a l'adreça web 

https://www.igae.pap.hacienda.gob.es/sitios/igae/es-ES/snca/Paginas/ComunicacionSNCA.aspx i en els termes que estableix la Comunicació 1/2017, de 3 d'abril, del servei esmentat.

Setzè Règim jurídic aplicable

El règim jurídic aplicable a aquesta convocatòria és el que estableixen:

- El Reglament (UE) 2021/2115 del Parlament Europeu i del Consell, de 2 de desembre de 2021, pel qual s'estableixen normes en relació amb l'ajuda als plans estratègics que han d'elaborar els estats membres en el marc de la política agrícola comuna (plans estratègics de la PAC), finançada amb càrrec al Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA) i al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), i pel qual es deroguen els reglaments (UE) núm. 1305/2013 i (UE) núm. 1307/2013.

- El Reglament (UE) 2021/2116 del Parlament Europeu i del Consell, de 2 de desembre de 2021, sobre el finançament, la gestió i el seguiment de la política agrícola comuna.

- El Reglament delegat (UE) 2022/126 de la Comissió, de 7 de desembre de 2021, pel qual es completa el Reglament (UE) 2021/2115 del Parlament Europeu i del Consell, quant als requisits addicionals per a determinats tipus d'intervenció especificats pels estats membres als seus plans estratègics de la PAC per al període 2023-2027.

- El Reglament d'execució (UE) 2021/2290 de la Comissió, de 21 de desembre de 2021, pel qual s'estableixen normes sobre els mètodes de càlcul dels indicadors comuns de realització i de resultats que estableix l'annex I del Reglament (UE ) 2021/2115 del Parlament Europeu i del Consell, pel qual s'estableixen normes en relació amb l'ajuda als plans estratègics que han d'elaborar els estats membres en el marc de la política agrícola comuna (plans estratègics de la PAC), finançada amb càrrec al Fons Europeu Agrícola de Garantia (FEAGA) i al Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural (FEADER), i pel qual es deroguen els reglaments (UE) núm. 1305/2013 i (UE) núm. 1307/2013.

- El Reglament d'execució (UE) 2022/1475 de la Comissió, de 6 de setembre de 2022, pel qual s'estableixen disposicions d'aplicació del Reglament (UE) 2021/2115 del Parlament Europeu i del Consell pel que fa a l'avaluació dels plans estratègics de la PAC i al subministrament d'informació per al seguiment i l'avaluació.

- El Reglament (UE) 2021/2116 del Parlament Europeu i del Consell, de 2 de desembre de 2021, sobre el finançament, la gestió i el seguiment de la política agrícola comuna i pel qual es deroga el Reglament (UE) 1306/2013 .

- El Reial decret 906/2022, de 25 d'octubre, pel qual es regula la Intervenció Sectorial Apícola dins el marc del Pla estratègic de la política agrícola comuna.

- El Reial decret 209/2002, de 22 de febrer, pel qual s'estableixen normes d'ordenació de les explotacions apícoles.

- El Reial decret 608/2006, de 19 de maig, pel qual s'estableix i es regula un programa nacional de lluita i control de les malalties de les abelles de la mel.

- El Reial decret 1046/2022, de 27 de desembre, pel qual es regula la governança del Pla estratègic de la política agrícola comuna a España i dels fons europeus FEAGA i FEADER.

- El Reial decret 1047/2022, de 27 de desembre, pel qual es regula el sistema de gestió i control de les intervencions del Pla estratègic i altres ajuts de la política agrícola comuna.

- El Reial decret 1048/2022, de 27 de desembre, sobre l'aplicació, a partir del 2023, de les intervencions en forma de pagaments directes i l'establiment dels requisits comuns en el marc del Pla estratègic de la política agrícola comuna, i la regulació de la sol·licitud única del sistema integrat de gestió i control.

- La Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

- El Reglament de la Llei general de subvencions (Reial decret 887/2006, de 21 de juliol).

- El text refós de la Llei de subvencions, aprovat per Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

- La resta de normativa de desenvolupament i aplicació.

Dissetè Publicació

Aquesta resolució s'ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i s'ha de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 30 de juny de 2023

La presidenta del FOGAIBA María Asunción Jacoba Pía de la Concha García-Mauriño

 

ANNEX 1

____________________________________________________________________, amb DNI __________________, i cartilla ramadera núm. ________IB_________________________, soci o sòcia de ___________________ ______________________________________________________________,

AUTORITZO:

1. La Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació i les empreses que en depenen perquè comprovin d'ofici les dades que figuren al Registre apícola de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural a l'efecte de qualsevol tramitació d'ajudes corresponent a la Intervenció Sectorial Apícola (ISA 2024-2027).

2. Que el FOGAIBA pugui trametre les dades que figurin al Registre apícola de la Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural en la tramitació dels expedients d'ajudes de la Intervenció Sectorial Apícola (ISA 2024-2027) a l'associació ______________.

____________, ________ de/d' _______________ de 20__

[rúbrica]

 

 

 

ANNEX 2 Indicadors de resultats

__________________________________________________, amb DNI __________________, en nom propi/en representació de __________________________________________________, amb NIF __________________,

INFORMA:

Per a cadascuna de les accions, la dada total relativa als conceptes següents, tenint en compte que no es produeixi un doble comptatge:

1. Nombre d'apicultors i apicultores, desagregat per sexe, que perceben l'ajuda.

2. Nombre de caseres que perceben l'ajuda.

3. Nombre d'explotacions que perceben l'ajuda.

4. Despesa específica per acció.

5. Nombre d'actuacions subvencionades per acció.

6. Tipus d'accions implantades, classificades per tipus d'actuació subvencionable (intervenció).

____________, ________ de/d' _______________ de 20__

[rúbrica]