Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 415321
Resolució del gerent d’Hospital Universitari Son Espases de 13 de juny de 2023 per la qual es convoca un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears de la categoria Tècnic Titulat Superior – Biòleg corresponent a la gerència de Hospital Universitari Son Espases del Servei de Salut de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. Els articles 9, 9 bis, 9 ter, i 9 quater de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, regula les causes per efectuar nomenaments de personal estatutari temporal.

2. L'article 33.1 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, disposa que la selecció de personal estatutari temporal s'ha d'efectuar per mitjà dels procediments que permetin la màxima agilitat en la selecció, els quals s'han de basar en els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat i s'han d'establir havent-los negociat prèviament a les Meses corresponents.

3. Mitjançant l'acord del Consell de Govern, de 20 de juny de 2022, es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat, de 13 de maig de 2022, pel qual es regulen els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat (BOIB núm. 80, de 21 de juny de 2022).

L'Acord esmentat regula procediments especials de selecció. En particular, l'article 26 regula un procediment especial de selecció per a determinades categories, quan l'ocupació de la plaça i la seva especificitat ho requereixin. Amb aquest efecte, com a requisit previ a l'inici del procediment selectiu, s'ha d'adjuntar l'informe justificatiu oportú en què s'enumerin les característiques especials del lloc a cobrir i que motiven l'aplicació del procediment especial de selecció.

El 20 de junt de 2023, la Directora de Gestió i Pressuposts ha emès l'informe justificatiu esmentat.

4. El titular de la gerència de Hospital Universitari Son Espases ha de dictar una resolució que aprovi la convocatòria d'aquest procediment especial, en què s'identifiquin les places que s'han de cobrir, l'obertura del termini de deu dies hàbils per presentar sol·licituds, la composició de la Comissió de Selecció i la informació sobre els mèrits que s'han d'acreditar per valorar-los, així com informació relativa a la prova teoricopràctica. A efectes de publicitat, s'han de publicar la convocatòria i les bases íntegres al Butlletí Oficial de les Illes Balears (<http://boib.caib.es>) i al portal web del Servei de Salut (<http://ibsalut.es>).

5. En virtut del punt 1 de la Resolució de la consellera de Salut i Consum, de 3 de novembre de 2020, per la qual es deleguen diferents competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears (BOIB núm. 191, de 7 de novembre de 2020), els titulars de les gerències territorials dels centres i dels establiments del Servei de Salut de les Illes Balears són competents per convocar i resoldre els procediments de selecció de personal estatutari temporal; per establir les bases, els programes i el contingut de les proves; per nomenar els membres dels òrgans de selecció i per a la resta de facultats que, en relació amb les anteriors, corresponguin al titular de la Conselleria de Salut i Consum segons la legislació vigent.

6. D'acord amb el que s'estableix a la disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 d'abril, de mesures per a la capacitació lingüística per a la recuperació de l'ús del català a l'àmbit de la funció pública, els aspirants que participin en aquest procés selectiu han de disposar i acreditar els coneixements de llengua catalana establerts a les bases que regeixen aquesta convocatòria.

No obstant el que està disposat a l'apartat anterior, quan la prestació assistencial pugui resultar afectada per la carència o per la insuficiència de professionals interessats, es podrà eximir del requisit de català legalment exigible, en els termes establerts per la disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 de abril.

Per tot això, dict la següent

RESOLUCIÓ

1. Aprovar la convocatòria d'un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per cobrir 3 places de la categoria Tècnic Titulat Superior – Biòleg, corresponent a la gerència de Hospital Universitari Son Espases, del Servei de Salut de les Illes Balears.

2. Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria que s'adjunten com a annex 1 d'aquesta Resolució.

3. Aprovar el barem de mèrits aplicables a la fase de concurs, que s'adjunta com a annex 2 d'aquesta Resolució.

4. Aprovar el model de prova teoricopràctica que s'ha de presentar, que s'adjunta com a annex 3 d'aquesta Resolució.

5. Aprovar el model d'acta d'entrevista per a l'exposició i la defensa de la prova teoricopràctica, que s'adjunta com a annex 4 d'aquesta Resolució.

6. Designar els membres de la Comissió de Selecció, que figuren a l'annex 4 d'aquesta Resolució.

7. Ordenar que es publiqui aquesta Resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el web del Servei de Salut.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant l'òrgan que la dicta, en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta Resolució, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la data de publicació d'aquesta Resolució, d'acord amb els articles 8.6 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri oportú interposar.

 

Palma, 13 de juny de 2023

El director gerent Josep Manuel Pomar Reynes Per delegació de la consellera de Salut i Consum (BOIB núm. 191, de 7/11/2020)

 

ANNEX 1 Bases de la convocatòria

1. Normes generales

1.1. L'objecte d'aquestes bases és regular la convocatòria d'un procediment especial de selecció de personal estatutari temporal per cobrir 3 places de la categoria Tècnic Titulat Superior - Biòleg corresponent a la gerència d'Hospital Universitari Son Espases del Servei de Salut de les Illes Balears, Les característiques especials del lloc a cobrir són les següents:

- Unitat de diagnòstic molecular i genètica clínica.

1.2. Les seves funcions seran, a més de les generals de la seva categoria, les següents:

- Funcions assistencials:

  • Elaboració d'informes de resultats de genètica molecular destinats a professionals sanitaris i pacients.
  • Participació en comitès assistencials per a assessorament i transferència de resultats del diagnòstic molecular.
  • Coneixement i aplicació de guies de bones pràctiques en genètica clínica de les principals societats europees i americanes.
  • Ser responsable de l'entrada, la selecció i la validació del centre emissor-receptor de mostres (CER) del core de la UDMGC.

- Funcions docents:

  • Supervisió del treball de l'equip de tècnics de laboratori proporcionant els coneixements i les actualitzacions necessaris per desenvolupar les tècniques pròpies de la UDMGC.
  • Formació de residents de HUSE i aliens.
  • Participació com a docents en cursos a nivell Nacional i Internacional.

- Funcions tècniques:

  • Anàlisi i interpretació de tècniques diverses de diagnòstic molecular (MLPA, GeneMapper, Coffalyser, GeneSurvivor, etc).
  • Maneig i manteniment dels equips necessaris per a les tècniques de diagnòstic molecular de la UDMGC: seqüenciador Sanger, termocicladors, PCR digital, fragmentador d'ADN, extractor d'ADN, Qiaxcell, etc.
  • Preparació de llibreries per a seqüenciació tumoral, exomes. Preparació manual de llibreria i preparació amb robot Hamilton.
  • Maneig i manteniment dels seqüenciadors de la UDMGC il·lumina, models MiSeg, NextSeq 500 i Nova SeqDx6000.
  • Anàlisi informàtica del control de qualitat de la seqüenciació NGS.
  • Anàlisi bioinformàtica d'extracció i emmagatzematge de dades de seqüenciació NGS (servidors Dragen, BaseSpace).
  • Anàlisi bioinformàtica de panells, exoma i genoma mitjançant Geneyx, PierianDx, VariantInterpreter, VariantStudio, etc.

- Funcions administratives:

  • Elaboració d'informes de contractació de nous serveis, reactius i equipaments que requereix la UDMGC.

1.3. El procediment selectiu ha de constar d'una fase de concurs i d'una prova teoricopràctica, que seran valorades per la Comissió de Selecció designada pel director gerent d'Hospital Universitari Son Espases en la Resolució d'aquesta convocatòria.

1.4. El procés selectiu està regulat per aquestes bases de conformitat amb l'Acord del Consell de Govern, de 20 de juny de 2022, pel qual es ratifica l'Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat, de 13 de maig de 2022, pel qual es regulen els procediments de selecció de personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears per mitjà de la creació de borses úniques de treball per a cada categoria i especialitat (BOIB núm. 80, de 21 de juny de 2022).

2. Requisits d'accés

2.1. Per accedir a la convocatòria d'aquesta categoria específica de personal estatutari temporal del Servei de Salut cal complir els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, o tenir el dret a la lliure circulació de treballadors de conformitat amb el Tractat de la Unió Europea o altres tractats ratificats per Espanya, o bé tenir reconegut aquest dret per una norma legal. Hi poden participar igualment —sigui quina sigui la seva nacionalitat— els cònjuges dels ciutadans espanyols i dels altres estats membres de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, i també els seus descendents i els del seu cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, que tenguin menys de 21 anys o que superin aquesta edat i siguin dependents.

b) Tenir la titulació requerida per accedir a la categoria (llicenciatura o grau en biologia, bioquímica, biotecnologia i altres titulacions homologables). En cas de titulacions obtingudes a l'estranger, cal acreditar que estan homologades o que el títol és reconegut pel Ministeri competent en matèria d'educació o d'universitats, en el seu cas.

c) Tenir la capacitat funcional necessària per complir les funcions que es derivin del nomenament.

d) Tenir 16 anys complerts i no excedir de l'edat de jubilació forçosa. Si s'ha complit l'edat de jubilació, el candidat serà exclòs de les llistes.

e) Acreditar el nivell de coneixements B2 (nivell avançat) de llengua catalana.

No obstant això, el que es disposa a l'apartat anterior, quan la prestació assistencial pugui resultar afectada per la carència o per la insuficiència de professionals interessats, es podrà eximir del requisit de català legalment exigible, en els termes establerts per la disposició transitòria segona de la Llei 4/2016, de 6 d'abril.

f) No haver estat separat per mitjà d'un expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitat absolutament o especialment per a llocs o càrrecs públics per mitjà d'una resolució judicial, ni estar inhabilitat per accedir al cos o a l'escala de funcionari o per complir funcions similars a les que es compleixen en el cas de personal laboral que hagi estat separat o inhabilitat. En el cas de ser ciutadà d'un altre estat, no pot estar inhabilitat o en una situació equivalent ni pot haver estat sotmès a una sanció disciplinària o equivalent que li impedeixi accedir a l'ocupació pública en el seu estat i en els mateixos termes.

g) Presentar la sol·licitud en el model i en el termini establert a la convocatòria de la categoria a la qual s'opti.

h) Satisfer la taxa establerta per la normativa vigent. No obstant això, les persones amb alguna discapacitat igual o superior al 33 % no han d'abonar la taxa.

i) No incórrer en el moment del nomenament en cap causa d'incompatibilitat, segons el que preveu la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

j) No estar afectat per una resolució que impliqui ser exclòs de la borsa.

2.2. Els requisits s'han de complir a la data en què l'aspirant presenti la sol·licitud per participar en el procés selectiu. L'acreditació dels requisits s'efectuarà en els termes que la convocatòria estableix i s'han de mantenir durant tota la vigència del nomenament.

3. Sol·licituds

3.1. En aquest moment del procés, les persones que cursin una sol·licitud de participació són denominades aspirants.

3.2. La sol·licitud i les instruccions per emplenar-la es poden descarregar en format PDF des de la web www.ibsalut.es/professionals/recursos-humans/treballa-amb-nosaltres/convocatories-especifiques

Per pagar la taxa, es pot efectuar telemàticament a la web de l'Agència Tributària de les Illes Balears (www.atib.es). Si es fa directament a una entitat bancària col·laboradora, el codi que s'ha de consignar en el model de document tributari 046 és BOGN i en el resguard ha de figurar el segell de l'entitat bancària que justifiqui l'abonament.

3.3. La sol·licitud i els seus annexos —havent pagat prèviament la taxa corresponent— s'han de presentar a l'Oficina de Registre o a les oficines auxiliars del Servei de Salut de les Illes Balears o per qualsevol de les vies previstes per l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Juntament amb la sol·licitud, l'aspirant ha de presentar documents originals o còpies autèntiques de la titulació, del justificant del pagament de la taxa, així com dels documents que acreditin els mèrits que, si escau, hagin de ser objecte de valoració, segons el que estableix l'annex 2.

No és necessari presentar els documents que acreditin els serveis prestats com a personal estatutari temporal del Servei de Salut de les Illes Balears.

3.4. Amb l'objecte d'agilitar i de facilitar el procediment de selecció, quan la sol·licitud s'hagi presentat en registres aliens al Servei de Salut, es recomana als aspirants que n'informin a la unitat de selecció enviant un missatge de correu electrònic a l'adreça huse.prh@ssib.es . Hi han de fer constar el número i la data de registre de la sol·licitud, el resguard del pagament de la taxa i els annexos.

3.5. L'aspirant és responsable de la veracitat de les dades i dels mèrits al·legats. Amb les dades consignades a la inscripció, s'elaborarà la llista provisional d'aspirants admesos a la borsa de treball de personal estatutari temporal de cada categoria professional i especialitat.

3.6. Les persones interessades a participar en la convocatòria disposen de deu dies hàbils per presentar la sol·licitud, a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta resolució al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3.7. Consignar dades falses a la sol·licitud o als mèrits al·legats implica l'exclusió definitiva de l'aspirant o de la persona seleccionada en el procés selectiu.

4. Procediment

4.1. Llista provisional d'aspirants admesos en el procediment especial de selecció:

a) Un cop vençut el termini per presentar sol·licituds, es publicarà en el web del Servei de Salut la resolució del director gerent d'Hospital Universitari Son Espases amb la llista provisional que contindrà els admesos i els exclosos (indicant la causa de l'exclusió).

b) Els aspirants disposen d'un termini de deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per formular reclamacions o al·legacions contra aquesta Resolució i esmenar deficiències (en cas que no ho facin es considerarà que ha desistit de la sol·licitud). Tots els documents s'han d'adreçar a la Comissió de Selecció i es poden presentar en qualsevol dels registres que preveu la normativa vigent.

4.2. Llista definitiva d'admesos en el procediment especial de selecció.

En els deu dies hàbils següents, es publicarà al web del Servei de Salut la resolució del director gerent d'Hospital Universitari Son Espases per mitjà de la qual s'aprovarà la llista definitiva d'aspirants admesos (que passen a denominar-se candidats) i la d'aspirants exclosos (fent constar la causa de l'exclusió).

4.3. Prova teoricopràctica dels candidats

La prova teoricopràctica serà eliminatòria i la puntuació màxima que pugui obtenir l'aspirant en aquesta fase serà de 60 punts.

 

4.4. Llista provisional de puntuació total dels candidats

 

a) Un cop que la Comissió de Selecció hagi valorat els mèrits dels candidats i hagi valorat la prova teoricopràctica, es publicarà al web del Servicio d Salut una resolució del director gerent d'Hospital Universitari Son Espases amb la llista provisional amb la puntuació total obtinguda en el procediment.

b) Els candidats disposaran d'un termini de cinc dies hàbils —comptadors des de l'endemà de la publicació de la llista— per formular reclamacions o al·legacions contra la puntuació total adreçades a la Comissió de Selecció, que es poden presentar en qualsevol dels registres que preveu la normativa vigent.

4.5. Llista definitiva de puntuació total dels candidats

A proposta de la Comissió de Selecció, el director gerent d'Hospital Universitari Son Espases dictarà una resolució per la qual estimarà o desestimarà les al·legacions formulades i establirà la llista definitiva (valoració dels mèrits més puntuació de la prova teoricopràctica) dels candidats, amb la puntuació final obtinguda en el procediment especial de selecció de personal estatutari temporal per cobrir 3 places de la categoria de Tècnic Titulat Superior - Biòleg corresponent a la gerència d'Hospital Universitari Son Espases del Servei de Salut de les Illes Balears objecte d'aquesta convocatòria.

Aquesta resolució es publicarà al web del Servei de Salut.

5. Comissió de Selecció

5.1. La Comissió de Selecció és l'òrgan encarregat de tramitar el procediment i de proposar les resolucions que se'n derivin i estarà formada per les persones que figuren a l'annex 5.

Així mateix, la Comissió és l'òrgan encarregat de preparar i de dur a terme la prova teoricopràctica i la posterior valoració dels mèrits dels aspirants que hagin superat la prova aplicant el barem establert a la convocatòria.

5.2. Els membres de la Comissió de Selecció s'han d'abstenir de participar en el procés quan concorrin les circumstàncies o els motius que preveu l'article 23.2 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic, sobre abstenció o recusació i han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els nomenà.

5.3. La Comissió de Selecció estarà formada per 3 membres, tots ells personal del Servei de Salut i/o especialistes de la mateixa branca, designats pel titular de la gerència territorial —tots amb veu i vot. Tots els membres de la Comissió de Selecció, tant els titulars com els suplents, han de tenir una titulació d'igual o de superior nivell acadèmic que l'exigida per participar en aquest procediment especial de selecció i, si correspon, com a mínim un ha de tenir el títol de l'especialitat si aquest s'exigeix per cobrir la plaça convocada. La Comissió pot comptar amb un secretari, amb veu i sense vot, nomenat entre el personal fix de l'Administració sanitària, que ha de recollir a les actes corresponents les actuacions que la Comissió dugui a terme per elegir els candidats.

La Comissió de Selecció s'ha d'encarregar de preparar i de dur a terme la prova teoricopràctica i, posteriorment ha de valorar els mèrits dels aspirants que hagin superat la prova aplicant el barem de la darrera oposició o el que es detalli en la convocatòria respectiva.

5.4. La Comissió de Selecció té les funcions següents:

a) Valorar els mèrits que al·leguin i que acreditin els candidats i valorar la prova teoricopràctica que han de fer seguint el model que les bases de la convocatòria estableixin.

b) Requerir, si escau, als candidats, que esmenin els defectes formals dels mèrits acreditats en el termini previst, o bé que clarifiquin algun dels mèrits acreditats en temps i forma.

c) Confeccionar la llista de les persones seleccionades, ordenada a partir de la puntuació més alta.

d) Resoldre les reclamacions que els candidats hagin presentat en temps i forma.

e) Proposar al director gerent d'Hospital Universitari Son Espases la llista definitiva amb les puntuacions finals dels candidats.

6. Valoració de mèrits

6.1. La puntuació total màxima que puguin obtenir els candidats en aquest procediment és de 100 punts: la puntuació màxima per a l'apartat de mèrits és de 40 punts i la puntuació màxima per a la prova teoricopràctica és de 60 punts.

6.2. La Comissió de Selecció ha de fer la valoració dels mèrits dels candidats i de la prova teoricopràctica.

No obstant el que s'ha dit anteriorment, per raons d'eficiència i d'agilitat, en el supòsit que es presenti un nombre d'aspirants igual o inferior a les places objecte de la convocatòria, en el moment en què, d'acord amb el que estableix el punt 4.2 d'aquestes bases es publiqui al web del Servei de Salut la resolució per mitjà de la qual s'aprova la llista definitiva d'admesos en el procediment especial de selecció, s'obrirà un termini de deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació, perquè els candidats presentin la prova teoricopràctica, la presentació de la qual és en tot cas obligatòria.

Un cop acabat el termini establert i sempre que els aspirants compleixin tots els requisits de participació, es podrà formalitzar un nomenament com a personal estatutari de caràcter temporal de manera directa.

6.3. Els mèrits que es valoraran a la convocatòria són els que figuren a l'annex 2 d'aquesta resolució.

7. Nomenament

7.1. El nomenament s'oferirà al candidat amb la puntuació més alta que figuri a la llista senyalada en el punt 4.5 d'aquestes bases. En cas que diferents candidats tenguin la mateixa puntuació a la llista definitiva, s'aplicaran els criteris de desempat següents:

a) A tots els efectes, tendran prioritat les dones en cas que els sexe femení estigui infrarepresentat en la categoria i l'especialitat, de conformitat amb l'article 43.4 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

b) En cas que sigui necessari, si a la llista definitiva de puntuacions figuren aspirants amb la mateixa puntuació global, s'utilitzaran els serveis prestats com a criteri de desempat; si l'empat persisteix, se seleccionarà l'aspirant la lletra inicial del primer llinatge del qual sigui la primera en l'ordre alfabètic determinat per un sorteig públic.

7.2. D'acord amb el que s'estableix al punt 26.4 de l'Acord del Consell de Govern, de 20 de juny de 2022, la llista de candidats amb la puntuació final obtinguda en el procés objecte de la present convocatòria es podrà utilitzar com a borsa específica per fer crides de la categoria convocada, sempre que tengui les mateixes característiques especiales que la plaça que s'hagi de cobrir.

8. Funcionament de la llista de puntuació final

La llista resultat podrà ser d'aplicació a la gerència que ha realitzat la convocatòria, Si bé, l'abast de la llista es podrà ampliar a la resta de gerències del Servei de Salut, sempre i quan es requereixi el mateix perfil, i prèvia autorització del director general del Servei de Salut.

Les persones incloses a la llista resultat de l'aplicació d'aquesta convocatòria resultaran amb l'estatus no disponible; és a dir, no se'ls oferirà un nou nomenament si ja estan en possessió d'un nomenament d'interinitat per vacant en el Servei de Salut de les Illes Balears.

 

ANNEX 2 Barem de mèrits.

1. Experiència professional

1.1.1. La puntuació del temps de serveis prestats que els aspirants tenguin reconeguts fins a la data de presentació de la sol·licitud es computa d'acord amb els barems següents. Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea o en institucions sanitàries públiques de l'espai Econòmic Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria que aquella a la qual s'opta o en places amb el mateix contingut funcional: 0,23 punts.

1.1.2. Per cada mes de servei prestat en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut, en institucions sanitàries públiques de la Unió Europea o en institucions sanitàries públiques de l'Espai Econòmic Europeu com a personal estatutari, funcionari o laboral en una categoria diferent que aquella a la qual s'opta: 0,115 punts.

1.1.3. Per cada mes de servei prestat com a càrrec directiu en institucions sanitàries públiques del Sistema Nacional de Salut es valoraran —si el professional té una plaça o un lloc base a una institució sanitària pública del Sistema Nacional de Salud— com a prestats en la categoria a la qual s'opta: 0,23 punts. Només es valoraran aquests serveis sempre que tengui la titulació requerida per accedir a la categoria durant el temps en què hagi ocupat el càrrec directiu.

1.1. Els aspirants han d'aportar la documentació que acrediti els mèrits al·legats amb els requisits adequats.

1.2. La fracció del mes computada per dies es calcula proporcionalment.

1.3. Per computar els serveis prestats referits al personal de reforç amb nomenament específic per a l'atenció continuada, es reconeix un mes complet de serveis prestats. Es calcula segons les regles següents: un mes equival a 150 hores i un dia equival a 7,5 hores. Si dins un mes natural s'ha treballat més de 150 hores només es pot valorar un mes de servei prestat, de manera que l'excés d'hores treballades durant aquell mes no es pot aplicar per computar serveis prestats establerts per la regla anterior.

1.4. Per valorar aquest apartat es tenen en compte els aspectes següents:

1.4.1. La puntuació màxima que es pot obtenir amb la totalitat dels subapartats que l'integren és de 35 punts.

1.4.2. Un mateix període de temps no pot ser valorat per més d'un dels subapartats que l'integren.

2. Coneixements orals i escrits de català (puntuació màxima: 5 punts)

2.1. Es valoren els certificats expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública o els expedits, els reconeguts com a equivalents o els homologats per la Direcció General de Política Lingüística que acreditin posseir els nivells de coneixement que s'indiquen a continuació fins a una puntuació màxima de 5 punts:

a) Certificat de nivell C1 (nivell de domini funcional efectiu): 3 punts

b) Certificat de nivell C2 (nivell de domini): 4 punts

c) Certificat de llenguatge administratiu (LA): 1 punt

2.2. Atès que en aquest procediment de provisió s'admetran els aspirants que no acreditin els coneixements de català, es valoren com a mèrits de consideració necessària l'acreditació de qualsevol dels nivells de coneixement de català, inclosos els inferiors als establerts com a requisit.

 

ANNEX 3 MODEL DE PROVA TEORICOPRÀCTICA

Prova teòric-pràctica dels candidats

Aquesta prova consisteix a elaborar una memòria en què els candidats han de desenvolupar els blocs següents:

1. Balanç i anàlisi del Servei, unitat o àrea de coneixement a la què es presenta: el candidat ha de comentar les dades d'activitat i indicadors de qualitat i de resultats principals de l'àrea de coneixement a què s'opta.

2. Principals reptes: línies de futur o avenços de l'especialitat/subespecialitat corresponent a la categoria a què s'opta o àrea especifica des del punt de vista clínic-assistencial: el candidat ha de detallar i/o proposar els procediments o tècniques a incorporar i les pràctiques a abandonar. Por ésser a partir d'una anàlisi DAFO. Innovació, investigació, docència, posició del servei, àrees de millora.

3. Treball multidisciplinari (unitats funcionals, aliances, comitès...). El candidat s'ha de pronunciar sobre la continuïtat amb atenció primària, aliances amb altres centres. També ha de valorar la situació actual i fer preguntes i línies de bestreta.

4. Usuari: el candidat s'ha de pronunciar sobre diferents extrems: en quina mesura al centre dels processos, mesura d'experiència (PREM): resultat des de la perspectiva del pacient (PROM); humanització, informació i comunicació amb familiars i pacients.

 

ANNEX 4 MODEL D'ACTA

Identificació de l'entrevista

Data:

Horari:

Lloc:

Assistents

- Nom, primer llinatge i segon llinatge, president de la Comissió de Selecció

- Nom, primer llinatge i segon llinatge, vocal de la Comissió de Selecció

- Nom, primer llinatge i segon llinatge, vocal de la Comissió de Selecció

- Nom, primer llinatge i segon llinatge, secretari de la Comissió de Selecció

- Nom, primer llinatge i segon llinatge, candidat

Aspectes que s'han de valorar

1. Memòria:

a) Proposta de pla de treball

b) Aportacions principals a la unitat o al departament

2. Competències directives

3. Altres aspectes

Desenvolupament de l'entrevista

1. Memòria

2. Altres aspectes

El president dona per conclosa l'entrevista, de la qual com a secretari extenc aquesta acta.

El secretari Vis i plau

El president

 

ANNEX 5 Comissió de Selecció

La Comissió de Selecció estarà formada pels membres següents:

— President: Mª del Carmen Sanclemente Anso, Facultativa Especialista d'Àrea, Especialitat Medicina Interna.

  • President suplent: Francisco Javier Fanjul Losa, Facultatiu Especialista d'Àrea, Especialitat Medicina Interna.

— Vocal: Iciar Martínez López, Facultativa Especialista d'Àrea, Especialista Farmàcia.

  • Vocal suplent: Antonia Duran Pastor, Facultativa Especialista d'Àrea, Especialitat Hematologia.

— Vocal: Mª Isabel Grimalt Gelabert, Personal Tècnic Titulat – Biòleg.

  • Vocal suplent: Josep Miquel Bauza Rossello, Facultatiu Especialista d'Àrea de Anàlisis Clínics.

— Secretari: Gemma Estefanía López Lázaro, Administrativa.

  • Secretari suplent: Mª del Pilar Sánchez Grao, Administrativa.

Documents adjunts