Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

Núm. 428721
Composició, competències i periodicitat de la Junta de Govern Local

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En compliment del que preveu la legislació vigent, es fa pública la següent resolució núm. 2023/1118 de batlia de data 26 de juny de 2023:

Decret

Composició, competències i periodicitat de la Junta de Govern Local

D'acord amb el que disposa l'article 23 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de règim local i els articles 112 i següents del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, aprovat per RD 2568/1986, de 28 de novembre, i la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears

Per tot el que s'ha exposat, en virtut de les facultats que em són conferides per la legislació vigent

DISPÒS

Primer. Que la Junta de Govern Local s'integra per aquesta Batlia i els tinents i les tinents de batlessa següents: Joan Gaspar Aguiló Martínez, Rafael Batle Gallardo, Alícia Adrover González, Antoni Matas Blanch i Mateo Nadal Clar.

Segon. La Junta de Govern Local, tendrà les atribucions següents:

1. L'assistència permanent a la Batlia en l'exercici de les seves funcions.

2. Les que li delegui el Ple de la Corporació. Actualment, l'article 4.2 de l'Ordenança fiscal de la taxa de teatre (OF.T.06), així com la Base 51 de les Bases d'execució del pressupost que habilita a la Junta de govern perquè estableixi un preu públic per serveis o activitats en relació a determinats actes organitzats per l'Ajuntament de festes patronals i populars, d'oci i culturals no prevists a cap altra ordenança fiscal en base al cost del servei o activitat.

3. Les que li delega expressament aquesta Batlia en la present resolució:

a) Concessió de llicències d'obres, de títols habilitants en matèria urbanística, de títols habilitants en matèria d'activitats, exceptuant de les activitats no permanents i aprovació de projectes d'obra pública

b) Concessió de llicències relacionades amb serveis de transport escolar

c) En matèria de gestió econòmica:

- Autorització i disposició de despeses en matèria de contractes menors

- Autorització i/o disposició de despeses en matèria de contractes majors

- Autorització, disposició, reconeixement d'obligacions i ordenació del pagament pel que respecta a despeses fins a 3.000,00 euros

- Reconeixement d'obligacions i ordenació del pagament de despeses superiors a 3.000 euros amb disposició prèvia tramitades com a contractes menors o majors

- Autorització, disposició i reconeixement d'obligacions i ordenació del pagament pel que respecta a despeses excloses de la necessitat de contractació

- Autorització, disposició i reconeixement d'obligacions i ordenació del pagament de despeses derivades d'ajudes de l'àrea de Serveis Socials

d) Exercir com a òrgan de contractació en les contractacions així com en les concessions i autoritzacions per a l'explotació de béns que siguin competència de Batlia, excepte la contractació que es dugui a terme per procediment obert simplificat abreujat i la contractació per tramitació urgent i tramitació d'emergència.

e) Adquisició, alienació i arrendament de béns i drets subjectes a legislació patrimonial.

f) Actuacions i resolucions que siguin competència de Batlia en matèria d'expropiació de béns.

g) Aprovació dels instruments de planejament de desenvolupament del planejament general no expressament atribuïdes al Ple per la normativa vigent, aprovació d'instruments de gestió urbanística i aprovació de projectes d'urbanització.

h) Aprovació de les ofertes d'ocupació pública d'acord amb el pressupost i la plantilla de personal aprovats pel Ple i aprovació de convocatòries i bases de processos selectius de personal així com per als concursos de provisió de llocs de treball.

i) Aprovació de la concessió de gratificacions extraordinàries i d'ajudes socials al personal municipal.

j) Aprovació de convenis a celebrar amb altres entitats públiques i amb entitats privades així com l'autorització i disposició de despeses i reconeixements d'obligacions derivades de les aportacions que, en el seu cas, se'n derivin, excepte els convenis que instrumentin subvencions.

k) Les concessions administratives de les sepultures del cementeri municipal.

4. Les atribucions que li atorguin les lleis

Tercer. Que les sessions ordinàries de la Junta de Govern Local seran habitualment els dijous de cada setmana a les 9:30 hores. Els dijous que siguin inhàbils la batlessa determinarà el dia i l'hora que se celebrarà.

Això no obstant, la batlessa podrà determinar el canvi de dia i hora d'aquestes sessions.

Quart. D'aquesta Resolució s'ha de retre compte al Ple de l'Ajuntament en la primera sessió que se celebri.

Cinquè. S'ha de notificar a les persones interessades, s'ha de publicar en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i en el BOIB sense perjudici de la seva efectivitat des del dia següent a aquesta data.

 

Document signat electrònicament al marge (Santanyí, 29 de juny de 2023)

La batlessa Maria C. Pons Monserrat