Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE MAÓ

Núm. 424203
Convocatòria de sol·licitud d'ocupació via pública per barres exteriors, durant les Festes Patronals del terme de Maó

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En compliment de l'article 45.1.a) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, el present anunci publica la convocatòria de la SOL·LICITUD D'OCUPACIÓ VIA PÚBLICA AMB BARRES EXTERIORS, DURANT LES FESTES PATRONALS DEL TERME DE MAÓ, aprovada pel Decret d'Alcaldia núm. 2023/DA/000120, de data 28 de juny de 2023.

PRIMER. Convocar la presentació de sol·licituds per a la instal·lació de barres exteriors a la via pública, durant les festes patronals de Maó, que se celebren cada any el setembre, així com les de Sant Climent i les de Llucmaçanes, respectivament, durant el mes d'agost.

SEGON. Convocar les persones interessades perquè presentin la seva sol·licitud, durant el termini establert amb aquesta finalitat.

Les sol·licituds presentades fora del termini assenyalat amb aquesta finalitat no tindran efecte.

Les sol·licituds es presentaran de forma telemàtica, a través del lloc web de l'Ajuntament.

TERCER. Establir les condicions de l'ocupació de via pública amb les barres, les persones destinatàries i els requisits, així com els documents que han d'acompanyar la sol·licitud:

I) DESTINATARIS I REQUISITS

Podran sol·licitar una barra exterior a les festes patronals del municipi de Maó les persones físiques i jurídiques que reunesquin els següents requisits:

a) Ser titulars d'una activitat legalment establerta.

b) Complir el que preveu la normativa vigent en matèria d'activitats.

c) Comptar amb serveis sanitaris i permetre el lliure accés de les persones als serveis higiènics de l'establiment.

d) La barra no podrà sobrepassar l'amplària de la façana del local, ni separar-se d'aquesta més d'1,5 metres.

e) Tenir contractada una pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil que cobresqui la instal·lació i el funcionament de la barra durant els dies de l'autorització i estar-ne al corrent de pagament.

II) SOL·LICITUD

El termini de presentació de sol·licituds serà de 15 dies hàbils, a comptar a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria de les presents bases en el Diari Oficial de les Illes Balears (BOIB) i en el tauler d'edictes de l'Ajuntament de Maó.

Les sol·licituds presentades fora del termini assenyalat amb aquesta finalitat no tindran efecte.

Si la sol·licitud no reuneix els requisits establerts en la convocatòria, es requerirà a la persona interessada perquè l'esmeni en el termini màxim i improrrogable de cinc dies, indicant-li que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud, prèvia resolució que haurà de ser dictada en els termes previstos en l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Les sol·licituds es presentaran de manera telemàtica (www.ajmao.org i www.carpetaciutadana.org).

III) DOCUMENTS I INFORMACIONS QUE HAN D'ACOMPANYAR LA SOL·LICITUD

La petició es realitzarà mitjançant la presentació de la sol·licitud, correctament emplenada, amb les dades següents:

1) Pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil que cobresqui els riscos que es puguin derivar de la instal·lació i el funcionament de la barra durant els dies centrals de les festes patronals.

2) Justificant d'estar al corrent del pagament de la pòlissa.

3) En cas de fer el tràmit com a representant:

  • Document que acrediti la representació
  • DNI de la persona sol·licitant, quan es tracti d'una persona física; o escriptura de constitució de la societat, acompanyada amb el NIF, quan es tracti d'una persona jurídica

IV) VALORACIÓ I RESOLUCIÓ

La instrucció del procediment la realitzarà el Departament de Promoció Econòmica, que dura a terme d'ofici totes aquelles actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals es formuli la proposta de resolució, previs informes tècnics, i procedirà a confeccionar el corresponent llistat de persones amb llicència, en un termini de 10 dies hàbils.

La proposta de resolució serà formulada i traslladada a l'òrgan competent, perquè aquest resolgui.

La resolució del procediment i l'autorització serà a càrrec de l'alcalde o regidor/a en qui delegui.

Les persones a les quals es concedesqui llicència seran convocades a una reunió informativa, a la qual se'ls lliurarà una còpia de l'ordenança, així com de la resta de normes que, en desenvolupament d'aquesta, s'hagin fixat.

V) NOTIFICACIÓ I PUBLICACIÓ

La resolució de concessió, que posarà fi a la via administrativa, serà notificada a les persones sol·licitants, d'acord amb el que prescriuen els articles 40 i següents de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

No obstant açò, s'efectuarà notificació mitjançant publicació, d'acord amb l'art. 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, quan l'acte tengui per destinatària a una pluralitat indeterminada de persones.

VI) TERMINI DE RESOLUCIÓ

El termini màxim per resoldre i notificar la resolució serà de dos mesos, a computar a partir de l'endemà de la finalització del termini de presentació d'instàncies. 

Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució expressa, la persona interessada podrà entendre desestimada la seva sol·licitud.

VII) CONDICIONS DE L'OCUPACIÓ PÚBLICA

a) És d'aplicació l'Ordenança municipal de les festes patronals de la Mare de Gràcia, de Sant Climent, de Llucmaçanes i altres (al lloc web municipal pot consultar-se l'ordenança completa que regula aquesta matèria):

 

TÍTOL III DE LES BARRES EXTERIORS

Article 6. Cada any, la regidoria competent en la matèria procedirà a l'obertura del termini perquè les persones titulars d'activitats d'oferta complementària i similars sol·licitin la instal·lació de barres per a les festes patronals, i indicarà el procediment de sol·licitud. Les sol·licituds presentades fora del termini assenyalat amb aquesta finalitat no tindran cap efecte.

Article 7. Les sol·licituds s'hauran d'efectuar en els impresos facilitats amb aquesta finalitat per l'Ajuntament, els quals, degudament emplenats, es lliuraran a les dependències del Registre General de l'Ajuntament de Maó.

Article 8. Una vegada finalitzat el termini de lliurament de sol·licituds, es resoldrà sobre aquestes i es notificarà a cada sol·licitant l'acord adoptat.

Les persones a les quals es concedesqui llicència seran convocades a una reunió informativa, a la qual se'ls lliurarà una còpia d'aquesta ordenança, així com de la resta de normes que, en desenvolupament d'aquesta, s'hagin fixat.

La llicència per a la instal·lació de les barres tindrà vigència per als dies que s'hi determinin.

De forma prèvia a la instal·lació de la barra, s'haurà d'aportar a l'Ajuntament el document acreditatiu d'haver contractat una assegurança específica de responsabilitat civil o d'haver ampliat la cobertura de l'assegurança prèviament contractada per a la inclusió de la barra.

Les taxes, si escau, seran satisfetes en el termini que, amb aquesta finalitat, disposi la llicència.

L'incompliment del pagament de la taxa dins el termini establert comportarà la impossibilitat de fer ús de la llicència.

Article 9. Una vegada concedida la llicència, queda prohibit el traspàs de la titularitat de la barra.

Les persones titulars que no hagin d'emprar la llicència ho hauran de posar en coneixement de l'Ajuntament.

Article 10. La barra no podrà sobrepassar l'amplària de la façana del local, ni separar-se d'aquesta més d'1,5 metres, excepte petició prèvia degudament justificada i la corresponent autorització expressa.

Article 11. Els lavabos hauran d'estar a la disposició del públic sempre que el local estigui obert; amb aquesta finalitat, s'haurà de col·locar el cartell anunciador que l'Ajuntament lliurarà juntament amb la llicència i l'accés als mateixos haurà de quedar lliure i expedit en tot moment.

Article 12. No es permet la col·locació de taules i cadires a l'exterior dels locals, excepte quan es compti amb autorització prèvia per fer-ho i sempre que no interferesqui en el desenvolupament normal dels actes festius. Amb aquesta finalitat, l'Ajuntament comunicarà a quines zones s'hauran de retirar les terrasses prèviament autoritzades.

Article 13. Com a conseqüència de l'obertura de portes o finestres, motivada per la instal·lació de les barres, a partir de la finalització dels actes festius, en cada jornada i zona, no es podrà fer ús de cap equip de so, altaveus o megafonia fins a les 10.00 hores del matí següent, a fi de respectar unes hores mínimes de descans del veïnat.

Article 14. El volum de la música ambiental que pugui tenir cada local no podrà sobrepassar els límits establerts a la normativa aplicable i, en qualsevol cas, haurà de cessar totalment al pas dels cavalls o de la Colcada, o de qualsevol altre acte previst en el programa de festes.

Així mateix, l'Ajuntament delimitarà una zona amb planimetria on haurà de cessar totalment el volum de la música ambiental, durant l'inici, celebració i finalització del Jaleo, així com durant l'inici del replec i el darrer toc de fabiol.

Article 15. Amb caràcter general, i sense perjudici del que el present article disposa sobre les assegurances de les quals ha de disposar la persona titular de l'activitat, les instal·lacions hauran de reunir les necessàries condicions tècniques que garantesquin la seguretat, higiene, accessibilitat i confortabilitat de les persones.

Cada establiment haurà de tenir a la disposició dels Serveis Tècnics Municipals d'Inspecció una còpia de la pòlissa d'assegurança, amb la qual necessàriament ha de comptar, amb la finalitat tant de cobertura pròpia com de responsabilitat civil davant terceres persones, sense perjudici de l'obligació establerta a l'article 8 de contractar una assegurança específica de responsabilitat civil per a la inclusió de la barra exterior o d'haver ampliat la cobertura de l'assegurança prèviament contractada per incloure-la.

Article 16. Queda prohibida la instal·lació de material elèctric o fluorescent fora de la línia de façana. Per a l'interior es podran emprar els elements i aparells que es considerin convenients, sempre que es trobin dins els límits de consum i complesquin totes les normes exigides per la companyia subministradora i les dictades pel Ministeri d'Indústria, així com pels Serveis Tècnics Municipals.

Article 17. El muntatge de les barres s'haurà de realitzar el dia abans de la data indicada a la llicència com a inici d'aquesta.

Article 18. Les persones titulars de les autoritzacions procediran a la retirada —pels seus mitjans i en un termini no superior a un dia, a partir de la data indicada a la llicència de finalització d'aquesta— de tots els elements que hagin format part de la seva instal·lació.

b) La persona titular assumirà l'import de la reparació dels elements que resultin danyats a l'espai públic ocupat, o de qualsevol altre que hagi originat la seva activitat.

Així mateix, serà responsable de tots els danys i perjudicis que s'originin per l'ús normal o anormal de les instal·lacions, accidents, sinistres, etc., assumint la responsabilitat civil per danys a terceres persones que correspongui.

c) La persona titular de l'establiment on s'instal·li la barra haurà de garantir la neteja de l'espai ocupat de la via pública i l'haurà de deixar en iguals condicions de pulcritud que abans d'ocupar-lo.

d) Les autoritats municipals podran ordenar, en qualsevol moment, la realització d'una inspecció per comprovar el compliment de les condicions exigides a les llicències.

e) La present llicència no suposa cap autorització d'altres elements auxiliars o publicitaris sobre la via pública i, a l'empara del previst a l'article 92.4 de la Llei 33/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les administracions públiques, l'autorització podrà ser revocada unilateralment per l'Ajuntament, per raons d'interès públic o quan canviïn les circumstàncies que van permetre el seu atorgament, sense generar dret a indemnització.

 

Maó, en la data de la signatura electrònica del document (28 de juny de 2023)

L'alcalde Héctor Pons Riudavets