Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ARTÀ
Núm. 422638
Avocació d’atribucions del batle
En data 21 de juny de 2023, el batle-president de l'Ajuntament d'Artà, ha dictat un Decret d'avocació d'atribucions del batle Manuel Galán Massanet, el qual es transcriu a continuació:
<< Exp. 2023/3815. Decret d'avocació d'atribucions del batle Manuel Galán Massanet
Un cop constituït el nou Ajuntament i amb la finalitat d'aconseguir una major eficàcia en la gestió, consider necessari, de conformitat amb les atribucions que confereix a la Batlia l'article 43 i següents del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, de 28 de novembre de 1986, conferir a la batlia una avocació d'atribucions prèviament delegades en la junta de Govern.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Avocar específicament en favor del batle Manuel Galán Massanet les atribucions i les funcions de la Batlia que havien estat delegades en la Junta de Govern en els àmbits d'actuació municipal següents: Seguretat Ciutadana, Urbanisme, Obres i Serveis Municipals, Participació Ciutadana i Transparència i Esports.
2. Determinar que, en l'àmbit d'actuació municipal esmentat al punt anterior, les atribucions i funcions que comporta aquest càrrec són les següents:
a) Elaborar propostes polítiques, plans, programes d'actuació i projectes prevists en el Pacte de Govern 2023-2027, i altres que siguin aprovats per la Junta de Govern Local; presentar i defensar aquestes propostes en el Ple quan aquest sigui l'òrgan competent; i impartir les ordres de treball i els criteris adients al personal tècnic responsable de la seva preparació i la seva execució.
b) Establir canals de comunicació amb la ciutadania i les entitats amb l'objectiu d'informar sobre les actuacions i els projectes d'actuació municipal i de recollir, també, les seves necessitats, preocupacions, demandes i opinions, però sense adquirir en cap cas compromisos d'actuació en nom de l'Ajuntament, fora d'aquells que hagin estat expressament aprovats pels òrgans de govern.
c) Inspeccionar, requerir informació i impartir directrius al personal responsable tècnic competent i a la cap de la Unitat Administrativa per executar actuacions i expedients.
d) Representar l'Ajuntament en tots els actes, els esdeveniments socials, les reunions i les entrevistes institucionals, la temàtica específica dels quals estigui compresa en l'àmbit especificat en el punt primer.
e) Aprovar totes les resolucions sobre seguretat ciutadana, urbanisme, obres i serveis municipals, participació ciutadana i transparència i esports, que són legalment competència del batle. No obstant això, i en relació als expedients que el batle consideri oportú per la seva complexitat o transcendència ciutadana, establir l'opció de dur la proposta de resolució de l'expedient a deliberació de la Junta de Govern Local.
f) Informar periòdicament la Junta de Govern Local de l'exercici d'aquesta avocació i, un cop l'any com a mínim, presentar al Ple municipal un informe de la seva actuació, que s'ha de publicar a la web municipal en aplicació del principi i compromís de transparència d'aquest Govern.
3. Determinar que, en cas d'absència, vacances, malaltia o qualsevol altre impediment del Batle, la primera tinenta de batle assumirà l'exercici de les atribucions ordinàries d'aquesta avocació.
4. Derogar i deixar sense cap efecte tots els decrets anteriors que s'hi oposin i, específicament, el Decret de Batlia de 21 de juny de 2023, sobre membres integrants i atribucions de la Junta de Govern Local, en allò que contradigui aquest Decret.
5. Notificar aquest Decret a tots els regidors i regidores i als caps responsables de les dependències municipals.
6. Donar compte d'aquesta resolució al Ple a la primera sessió que se celebri, i publicar-la a la web municipal, al tauler d'anuncis i al BOIB, sense perjudici de la seva efectivitat des del dia següent de la present resolució.>>
Artà, data de la signatura electrònica (27 de juny de 2023)
El batle Manuel Galán Massanet