Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 422096
Organigrama i Estructura Municipal

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En compliment d'allò que disposen els articles 44.2 i 46.1 del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, a continuació es fan públiques les resolucions que ha dictat la Sra. Batlessa relatives a la constitució de la junta de Govern local, i dels nomenaments dels tinents de batle que ha dut a terme.

“DECRET DE BATLIA núm. 1032 /2023

Assumpte: Organigrama i Estructura Municipal de serveis Administratius

A la sessió plenària celebrada el passat dia 17 de juny de 2023 va quedar constituïda la nova Corporació, resultant de les eleccions locals celebrades el 28 de maig de 2023.

Així doncs, escau establir la nova organització administrativa municipal, per la qual cosa, fent ús de les atribucions que em confereix l'article 21.1.a) de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de bases de règim local, en concordança amb l'article 41.2 del Reial Decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, i l'article 25 de la llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears

RESOLC

PRIMER.- Aprovar l'organigrama i estructura municipal de serveis administratius de l'ajuntament d'Alcúdia amb els òrgans següents, que tendran la consideració de Departaments als efectes de l'art. 25 de la llei 20/2006:

1.- Alcaldia

2.- Primer Tinent de Batle d'Hisenda i promoció econòmica.

3.- Segon Tinent de Batle de Policia, seguretat ciutadana i protecció civil.

4.- Tercer Tinent de Batle de Serveis Socials, Sanitat i Normalització Lingüística

5.- Quart Tinent de Batle, presidenta delegada d'EMSA.

6.- Cinquè Tinent de Batle d'educació, esports i igualtat.

7.- Regidoria delegada d'obres municipals.

8.- Regidoria delegada de serveis generals i medi ambient

9.- Regidoria de Cultura i festes

10.- Regidoria de patrimoni cultural, Informàtica i Estadística

11.- Regidoria de Comerç, transport públic i participació ciutadana

12.- Regidoria de Turisme

La direcció de dits departaments s'atribuirà i precisarà amb les pertinents resolucions de delegació de competències, sense perjudici de mantenir com a pròpia de l'alcaldia l'atribució de direcció del govern i l'administració municipal, que és indelegable, i la possibilitat de delegacions específiques.

SEGON.- Aprovar les àrees de gestió atribuïdes a cada departament o òrgan que seran les sectorials pròpies de cada matèria i les atribuïdes a les unitats administratives assignades, d'acord amb la legislació municipal vigent i les habituds de gestió de l'ajuntament d'Alcúdia. En els casos que s'apunten algunes matèries, són merament indicatives, i, en tot cas, sense perjudici de modificacions o instruccions interpretatives que dicti l'alcaldia.

1.- Alcaldia

1.1.- Àrea d'Alcaldia

Unitat Batlia.

Matèries de protocol, comunicació, transparència i publicitat activa, matrimonis civils i declaració de situacions de parelles de fet. Coordinació de les diferents àrees de govern municipal i la resta d'atribucions no atribuïdes a altres àrees de gestió municipal.

1.2.- Àrea de secretaria general

Unitats:

- secretaria

- recursos humans

- suport administratiu

- patrimoni municipal

- registre d'entrada

- serveis jurídics.

Inclou la competència en responsabilitat civil, inventari i adquisicions i alineacions, així com les autoritzacions demanials que no siguin atribuïdes a una altra àrea sectorial.

1.3.- Àrea de Contractació

Unitat: Contractació.

1.4.- Àrea d'urbanisme

Unitats:

- urbanisme

- planejament urbanístic

- vigilància d'obres i disciplina urbanística, que s'unificaran com a «disciplina urbanística»

Inclou el planejament en sentit general, com el de mobilitat sostenible o els catàlegs d'elements a preservar. Cartografia.

Unitats:

- activitats i llicències d'activitats, que s'unificaran com a «activitats»

2.- Primer Tinent de Batle d'Hisenda i promoció econòmica.

2.1.1. Àrea d'hisenda.

Unitats:

- Hisenda

- Intervenció

- Rendes.

- Tresoreria

Inclou ordenació i gestió pressupostària, gestió d'ingressos i despeses, pla d'inversions, ordenances fiscals i recaptació, cadastre.

2.1.2.-Promoció econòmica

Planificació econòmica, estudis econòmics, activitat econòmica del municipi exclòs el comerç i el turisme que tenen àrees pròpies (agricultura, indústria i energia, altres serveis, treball).

3.- Segon Tinent de Batle de Policia, seguretat ciutadana i protecció civil.

Àrea de policia, seguretat ciutadana i protecció civil.

Unitat: policia local.

Regulació del trànsit, mobilitat, compliment de les ordenances generals no atribuïdes a d'altres departaments.

4.- Tercer Tinent de Batle de Serveis Socials, Sanitat i Normalització Lingüística

4.1.- Àrea de sanitat i benestar social

Unitat de sanitat i benestar social

Inclou l'atenció social, tercera edat, menors, discapacitats, residència i centre de dia.

Sanitat i salubritat pública, centre de salut,

Animals.

Cementeri i serveis funeraris.

Mercats

4.2.- Àrea de normalització lingüística.

Unitat de normalització lingüística.

5.- Quart Tinent de Batle, presidenta delegada d'EMSA.

6.- Cinquè Tinent de Batle d'educació, esports i igualtat.

6.1.- Àrea d'Educació.

Unitat Educació.

Relacions amb els centres d'educació (representació municipal en els consells escolars, estudiants, apimas...) i consell municipal escolar, manteniment i neteja dels centres, escoletes, centres d'adults, transport escolar.

6.2.- Àrea d'esports

Unitats (que podran ser unificades per la rllt):

-  Activitats esportives.

- Administració

- Manteniment i neteja

6.3. -Àrea d'igualtat.

7.- Regidoria delegada d'obres municipals.

7.1.- Àrea d'obres municipals.

Unitat obres municipals

Obres i projectes municipals, inclòs els seu control i seguiment.

8.- Regidoria delegada de serveis generals i medi ambient

En estreta relació amb les funcions d'EMSA.

8.1.- Àrea de gestió de serveis generals i manteniment

Unitat: Serveis i Manteniment

Brigada municipal, manteniment edificis municipals, conservació espais públics urbans

Serveis públics generals (residus, neteja viària, cicle integral de l'aigua -abastiment, clavegueram i depuració-, enllumenat públic)

8.2.- Àrea de costa, salvament i socorrisme

Unitat: socorrisme.

Servei de salvament i socorrisme. Gestió de les competències municipals en matèria de platges i costa.

8.3.- Àrea de medi ambient.

Espais naturals, pla ecoturístic, monts públics.

9.- Regidoria delegada en cultura i festes.

Àrea de Cultura i festes

Unitats:

- Cultura

Promoció i programes culturals. Auditori. Membre nat del Patronat de la Biblioteca de Can Torró. Honors i distincions.

- Alcúdia Ràdio

- Arxiu

- Escola de Música

Escola de Música i Banda.

10.- Regidoria delegada sobre Patrimoni cultural, informàtica i estadística

10.1.- Àrea de Patrimoni cultural.

Protecció i promoció del patrimoni cultural, conservació de monuments, elements catalogats, centre històric, museus. Representació en el Consorci de la Ciutat Romana de Pollentia.

10.2.- Àrea d'Informàtica

Unitat informàtica i transparència, que deixarà de dir-se de «transparència».

10.3.- Àrea d'Estadística

Unitat Estadística.

Gestió del padró municipal i cens electoral, gestió dels expedients de reagrupament familiar.

11.- Regidoria delegada en comerç, transport públic i participació ciutadana.

11.1. Àrea de comerç i fires.

11.2.- Transport Públic

Taxi, galeres, lloguer de cotxes sense conductor, transport públic

11.3.- Participació ciutadana i Joventut

Unitat: participació ciutadana.

Promoció de l'associacionisme, associacions de veïns. Joventut

12.- Regidoria delegada en turisme

Àrea Turisme

Unitat Turisme

TERCER.- La titularitat dels òrgans del punt primer serà decidida per la batlessa, que precisarà les atribucions i serveis de la seva competència que els delega en el pertinents decret de delegació genèrica, sense perjudici de delegacions específiques.

QUART.- Amb caràcter general els departaments adscrits a les àrees que componen l'estructura administrativa de l'Ajuntament d'Alcúdia desenvoluparan la seva activitat sota el principi de cooperació interdepartamental amb l'objectiu de procurar l'eficiència dels serveis municipals que correspon prestar en l'estructura organitzativa general de la corporació i dels seus organismes dependents.

En aquest sentit, s'haurà de tenir present que, tot i l'adscripció directa de les diverses àrees a un òrgan director, els departaments donen suport a la resta d'àrees de gestió municipal, inclosos els ens del sector públic responsabilitat de l'Ajuntament d'Alcúdia.

CINQUÈ.- El present decret substitueix el decret núm. 2022/1017, d'estructura municipal, de dia 17/06/2022 publicada (BOIB núm. 84 de 28/06/2022).

SISÈ.- Notificar aquesta resolució a tots els Departaments de l'Ajuntament i als seus ens dependents i ordenar al departament de Recursos humans que elabori una proposta de modificació de la relació de llocs de treball per adaptar-la a la nova estructura.

SETÈ.- Remetre edicte de la present resolució per tal de què es publiqui al Butlletí Oficial de les Illes Balears”

Cosa que fem pública

 

Alcúdia, en data de la signatura (27 de juny de 2023)

La batlessa Josefina Linares Capó